Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har rootet tlf og installert 2 forskjellige rom cyanogenmod 9 og muiu men det jeg merker er at jeg ikke kan få inn alle kontaktene mine da jeg ikke kan logge inn på samsung konto og gmail konto samtidig da jeg har samme e-post på de 2 og at man ikke kan legge inn feks facebook kontakter og windows live konto men det kan man i vanilla ics.

 

Eventuelt om noen kan tipse meg om en rom som er ganske lik vanilla ics bare uten all den bloatwaren eller der det er mulig å slette de. feks social hub osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som opplever at telefonen hardnakket påstår den ikke har internett-dekning selv om dekningen er omtrent full og det står H+ eller noen av de andre kryptiske bokstavene som etter litt sjekking faktisk skal bety at den har nett?

 

Merker dette ganske ofte - antakeligvis mer med ICS enn før.

 

Må prøve en factory reset tror jeg - telefonen oppfører seg ganske uspiselig for tiden. Har bare ikke orket å backe up ting enda, men merker behovet begynner å melde seg nå...

Lenke til kommentar

Bare jeg som opplever at telefonen hardnakket påstår den ikke har internett-dekning selv om dekningen er omtrent full og det står H+ eller noen av de andre kryptiske bokstavene som etter litt sjekking faktisk skal bety at den har nett?

 

Merker dette ganske ofte - antakeligvis mer med ICS enn før.

 

Må prøve en factory reset tror jeg - telefonen oppfører seg ganske uspiselig for tiden. Har bare ikke orket å backe up ting enda, men merker behovet begynner å melde seg nå...

 

Samme problem her. Factory reset gjør telefonen bedre for en periode, men etter en stund er den tilbake der den var.

 

Ved å låse telefonen til WCDMA blir den bedre, men da mister man jo dekningen helt når det er litt dårlig dekning. Har heller ikke funnet en widget til å toggle mellom WCDMA og GSM.

 

Jeg har ikke ICS.

Endret av BarneyGumble
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har rootet tlf og installert 2 forskjellige rom cyanogenmod 9 og muiu men det jeg merker er at jeg ikke kan få inn alle kontaktene mine da jeg ikke kan logge inn på samsung konto og gmail konto samtidig da jeg har samme e-post på de 2 og at man ikke kan legge inn feks facebook kontakter og windows live konto men det kan man i vanilla ics.

 

Eventuelt om noen kan tipse meg om en rom som er ganske lik vanilla ics bare uten all den bloatwaren eller der det er mulig å slette de. feks social hub osv

 

Du har prøvd Cyanogenmod, men syns det er mye "bloatware"? Skjønner ikke problemet ditt i det hele tatt, hele det første avsnittet ditt var en setning uten komma. Du kan da absolutt legge inn flere mail-kontoer. Facebook-sync kan du fikse med "HAxsync" fra market.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller har vekkerklokke og stoppekloppe appene forsvunnet i oppdateringen?

Jeg har både alarm og stoppeklokke i Klokke appen på min.

Er det noen annen måte å gå ut av internett på, enn å trykke tusen ganger tilbake?

Du kan trykke øverst til høre og lukke alle fanene/sidene som er åpnet.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har rootet tlf og installert 2 forskjellige rom cyanogenmod 9 og muiu men det jeg merker er at jeg ikke kan få inn alle kontaktene mine da jeg ikke kan logge inn på samsung konto og gmail konto samtidig da jeg har samme e-post på de 2 og at man ikke kan legge inn feks facebook kontakter og windows live konto men det kan man i vanilla ics. Eventuelt om noen kan tipse meg om en rom som er ganske lik vanilla ics bare uten all den bloatwaren eller der det er mulig å slette de. feks social hub osv
Du har prøvd Cyanogenmod, men syns det er mye "bloatware"? Skjønner ikke problemet ditt i det hele tatt, hele det første avsnittet ditt var en setning uten komma. Du kan da absolutt legge inn flere mail-kontoer. Facebook-sync kan du fikse med "HAxsync" fra market.

 

 

Hei, ser nå at jeg ikke har skrevet med komma det er bare å beklage.

Problemet er at jeg ikke har mulighet til å legge inn andre kontoer på cyanogenmod, går på settings å accounts, har google, twitter, exchange og en til, på vanilla ics har jeg microsoft live, facebook osv på accounts.

Derfor har jeg ikke mulighet til å bruke cyanogenmod da jeg ikke kan legge inn alle kontaktene mine, men kan prøve den haxsync. Vist det fungerer kan jeg bruke cyanogenmid 9 da jeg liker den romen veldig godt.

jeg ønsket å vite om andre rom som hadde de samme mulighetene som vanlig ics.

Beklager vist jeg skrev litt dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp lagt inn ics, men syns at touchwiz er litt kjipt. Hvis jeg root'r telefonen, vil jeg da få muligheten til å ha stock ics?

 

Ja, det er etter min mening største fordel med å roote. Du kan jo prøve Cyanogenmod, eller MIUI som er to populære AOSP-baserte ROMS :)

 

Da høres det ut som om jeg bør roote den, men oppskriften på hvordan og roote som står på side 1 her er ikke komplett lenger, noen av linkene funker ikke. Noen som vet hvordan jeg gjør dette uten å ødelegge no?

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke ICS. Hos meg lastes INGEN ting mens jeg har 3g. alt står låst til Edge eller H+. Og nå med originale innstillinger fra Talkmore.

 

Ser også ut og som jeg rett og slett ikke får utført anrop ut av en eller annen grunn med 3g. Da kommer det ikke ringetone eller noe. Ingen empiri på det da.

Ikke videoanrop altså, men at så lenge telefonen viser 3g som datatilkobling så funker ingenting av trafikk til og fra fonen.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. min SGS2.

Når jeg snakker i mobilen og det kommer inn en melding er det overdøvende høy melding lyd som kommer rett i øret mitt.

Den gamle mobilen jeg hadde lagde bare et veldig stille pip når det kom inn melding når jeg var i telefonen.

 

Hvordan kan jeg fikse det, er skikkelig irriterende :p

Lenke til kommentar

Fikk no spørsmål nå om å laste ned en firmware oppdatering. Jeg var på 3g, også viste det seg at den var på over 200 mb. Derfor klikket jeg cancle. Hva var dette, og hvordan kan jeg starte den igjen?

 

Edit: har ikke ics, og ei heller roota tlf

Endret av r2d290 waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...