Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Med full ladet like før jeg sovner så har jeg 96% neste morgen med wifi on og det etter at alarmen har ringt og jeg har ikke noe custom rom eller root eller noe fancy batterisparings tull på, noen ganger så oppdaterer jeg apps også før jeg sovner, fortsatt 96%.

Og nei, jeg verken overdriver eller tuller.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. vet ikke om jeg har kommet riktig men jeg sliter en del kan man si, hadde tenkt å oppdatere samsung galaxy s2 en med den nye ics for Nexus for å få samme type menyer osv, da jeg brukte odin til å installere ny kernel så vil ikke s2en boote den bare blir på logobilde og den gule 3kanten.

 

hva skjer?

Lenke til kommentar

Hei. vet ikke om jeg har kommet riktig men jeg sliter en del kan man si, hadde tenkt å oppdatere samsung galaxy s2 en med den nye ics for Nexus for å få samme type menyer osv, da jeg brukte odin til å installere ny kernel så vil ikke s2en boote den bare blir på logobilde og den gule 3kanten.

 

hva skjer?

 

Tja, ikke godt å si... Foreslår at du stiller spørsmålet i den tråden du fant porteringen av ICS til Nexux, større sjanse for at du får et fornuftig svar der...

Kommer du inn i DL-mode igjen? Viss ja, så burde det ikke være vanskelig å få telefonen i brukbar stand igjen.

Lenke til kommentar

Ladet telefonen tidligere på dagen, lørdag altså, og har lastet ned en app siden det, og det er eneste jeg har gjort med telefonen. Ikke brukt den til noe som helst, og nå er batteri nesten tomt.

 

Er det virkelig så dårlig batteri på SII?? Er nesten sjokkerende dårlig.

Velkjent problem eter oppdateringen. Flere Galaxy Nexus-brukere med 4.0.3 har samme problemet. Bugs med wifidriveren gjør at teleonen ikke "sover" så dypt som den skal (den skal egentlig gå i deep sleep state for å spare strøm).

 

Eneste man kan gjøre er å sende en (høflig) mail til Samsung, fortelle dem at det er fullstendig uakseptabelt og be dem fikse dette ASAP - og gå tilbake til Gingerbread i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Dette er weird. Vanligvis når jeg har kjørt batterikalibrering så aner ikke fonen hva den driver med og batteriet fyrer i vei fort som bare det.

 

Denne gangen derimot, var jeg plaget med at batteriet brått hoppet ned 30-40%, slo seg av etc. Tømte helt, ladet opp, kjørte batterikalibrering. Og brått har jeg det seigeste batteriet jeg har hatt. Over to dager nå, og en tredel batteri igjen ennå. Time+ med ringing, time-halvannen med skjerm, noe wifi og oppdatering av apps, surfing, etc. Masse meldinger.

 

Skal ikke klage på det, but this is a first...

Lenke til kommentar

Er jo pokker med bare drit med denne ICS oppdateringa.. Alt av program klikker nesten. Mest irriterende er at spotify ikke fungerer! BURN ICS! Og Facebook fungerer TREEEEEEGT!

+ Nekter å gå tilbake til normal bakgrund fra live.

+ MiLocker har vinkla helt

+ WIFI tar lang tid for å koble til om i den hele tatt gjør det uten restart.

 

Forsøkt å gjenopprette fabrikkoppsett? Irriterte meg veldig over bugs i begynnelsen, men etter å ha gjenopprettet til fabrikkoppsett fungerer ICS smertefritt. Muligens bug med applikasjoner?

 

Dumt spm, men jeg har også hatt store problemer etter ICS oppdateringa: Gjenopprette fabrikkoppsett - dvs at da blir absolutt alt på telefonen sletta? :/

Lenke til kommentar

Ja, det blir det - men alle apps fra Google Market vil bli installert igjen automatisk, og en el av dem vil også ha fått tatt bakup av data - men bare de appsene som har støtte for appdata backup hos google. Og det er ikke mulig å vite hvilke det er på forhånd...

Lenke til kommentar

Ladet telefonen tidligere på dagen, lørdag altså, og har lastet ned en app siden det, og det er eneste jeg har gjort med telefonen. Ikke brukt den til noe som helst, og nå er batteri nesten tomt.

 

Er det virkelig så dårlig batteri på SII?? Er nesten sjokkerende dårlig.

Velkjent problem eter oppdateringen. Flere Galaxy Nexus-brukere med 4.0.3 har samme problemet. Bugs med wifidriveren gjør at teleonen ikke "sover" så dypt som den skal (den skal egentlig gå i deep sleep state for å spare strøm).

 

Eneste man kan gjøre er å sende en (høflig) mail til Samsung, fortelle dem at det er fullstendig uakseptabelt og be dem fikse dette ASAP - og gå tilbake til Gingerbread i mellomtiden.

 

Greia er at jeg ikke har oppdatert til ICS. Det er ennå ikke mulig fordi jeg har brandet telefon fra Telenor. WIFI er på, men telefonen er ikke i bruk. Syns det var veldig merkelig at den ikke holdt på strømmen lenger.

Lenke til kommentar

Last ned CPU Spy og se hvor mye av tiden telefonen din er i "Deep Sleep". Dette skal helst tilsvare omtrent tiden den ligger ubrukt. Om den ikke er mest der, er det godt mulig du har en app som stjeler mye batteri. Hva står det når du går på instillinger->Batteri/om telefonen og trykker på den grafen over batteribruk?

Lenke til kommentar

Ladet telefonen tidligere på dagen, lørdag altså, og har lastet ned en app siden det, og det er eneste jeg har gjort med telefonen. Ikke brukt den til noe som helst, og nå er batteri nesten tomt.

 

Er det virkelig så dårlig batteri på SII?? Er nesten sjokkerende dårlig.

Velkjent problem eter oppdateringen. Flere Galaxy Nexus-brukere med 4.0.3 har samme problemet. Bugs med wifidriveren gjør at teleonen ikke "sover" så dypt som den skal (den skal egentlig gå i deep sleep state for å spare strøm).

 

Eneste man kan gjøre er å sende en (høflig) mail til Samsung, fortelle dem at det er fullstendig uakseptabelt og be dem fikse dette ASAP - og gå tilbake til Gingerbread i mellomtiden.

 

Jeg opplevde det samme. Det hjalp godt å tilbakestille (fabrikkinnstillinger). Etterpå har jeg vært fornøyd med batterilevetid.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme. Det hjalp godt å tilbakestille (fabrikkinnstillinger). Etterpå har jeg vært fornøyd med batterilevetid.

Jeg gjorde det samme, uten at det hjalp.

 

Men nå avinstallerte jeg alle apps jeg ikke bruker vanligvis i dag tidlig (de ble jo automatisk reinstallert), og det ser ut til at den går i Deep Sleep igjen. :D

 

Synes fortsatt det er rart at det ikke skal være mulig å spore HVA som gjør at den ikke gikk i Deep Sleep med Wifi på tidligere, og ikke minst hvilke apps som sørger for det. It should be an app for that!

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg har en Samsung Galaxy S II som jeg prøver å få oppdatert til Android 4.0.

Prøvde først å oppdatere på selve mobilen, men det fungerte ikke. Så jeg instalerte Kies 2.0 for å oppdatere via Pcen, men når jeg har instalert det og fått mobilen innpå dette programmet, sier Kies at mobilen er oppdatert til siste "fastvare"... Så, hvordan oppdaterer jeg egentlig mobilen?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Beskjed til dere som sliter veldig med ICS:

 

Finn frem Odin og last ned 3.5 programvaren og flash med den, selv hadde jeg denne ICS oppdateringen men måtte bare kutte den ut pga den levde sitt eget liv. Programmer klikket i tur og orden, etter flashing så er vi tilbake med en responsiv og bra telefon igjen uten krøll. :)

 

Bare et lite tips om dere er møkka lei. :)

Lenke til kommentar

Høres ikke riktig ut med batteri nei. Har selv ladet 1 gang etter at ICS ble lagt inn og bruker tlf lite. Her med bruk av skjerm i 2 T og 21 min. litt sms, mms - ørlite navigering. Noen få samtaler, overføring av noen bilder via blåtann og litt nedlasting og fikling med apps (30MB nedlastet der)

 

post-27338-0-66576600-1332641761_thumb.png

 

Wtf? Skal ikke være sånn. Reklamer på batteriet eller kjøp original Samsung 2000mha batteri

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...