Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har mulighet for å synce bare kalender etc når du setter opp kontoen på telefonen. Oppsettet avhenger av hvilken type mailkonto han bruker. Om det er noe ala online.no, broadpark eller exchange (typisk jobbmail). Du får spørre han, så kan vi sikkert hjelpe.

Endret av kristffr
Lenke til kommentar

Trenger litt assistanse her...

 

Under telefonsamtaler med min S II, høres jeg knapt for den jeg snakker med. Mikrofonen virker altså ikke som den skal. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette selv, før jeg eventuelt sender den inn?

 

Ikke uten å miste garantien, så bare til å levere den inn.

Lenke til kommentar

Du har mulighet for å synce bare kalender etc når du setter opp kontoen på telefonen. Oppsettet avhenger av hvilken type mailkonto han bruker. Om det er noe ala online.no, broadpark eller exchange (typisk jobbmail). Du får spørre han, så kan vi sikkert hjelpe.

 

Det er exchange :) .

Lenke til kommentar

Har nettopp oppdatert firmwaren på min SGS2 til Android 4, en betaversjon, men det ser ut som den virker bra. Riktignok er det ikke norsk som menyspråk, så jeg landet på dansk. Men islandsk hadde den! Lastet ned filen I9100XXLP6_I9100OXXLP3_OXX.RAR, pakket den ut, og installerte via Odin. Husker ikke nå akkurat hvilket nettsted jeg fant linken på.

 

I og med Samsungs eget brukergrensesnitt, blir det jo en delt brukeropplevelse mellom gammelt og nytt, og her burde Samsung fornyet seg.

 

Det jeg umiddelbart satte veldig pris på,var at bokmerkene jeg har i Google Chrome var overført til telefonen. Dette har jeg aldri opplevd før. Det må ha skjedd da jeg logget meg inn på min Google-konto for å synke telefonen med mail, adresser og kalender.

 

Min SGS2 har ligget i en skuff det meste av den tiden jeg har hatt den, men med Android 4 ser det lysere ut. Skal bruke den noen dager, så får vi se om den blir brukt som "første-telefon", foran iPhone 4S.

 

Den nye Nokia Lumia 800 er også kommet inn i bildet. Har den, og har prøvd den ei uke, og er mer fornøyd enn jeg trodde på forhånd. Men nå skal vi se om gode, gamle SGS 2 klarer å danke ut Apple og Nokia.

 

 

EDIT:

 

FM-radioen fungerer ikke! Det vi si; programmet starter, men så spiller den ikke av lyd . Den tar heller ikke inn noen stasjoner, hverken ved manuelt eller automatisk søk.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Du har mulighet for å synce bare kalender etc når du setter opp kontoen på telefonen. Oppsettet avhenger av hvilken type mailkonto han bruker. Om det er noe ala online.no, broadpark eller exchange (typisk jobbmail). Du får spørre han, så kan vi sikkert hjelpe.

 

Det er exchange :) .

 

Da er det bare å gå inn på instillinger, "kontoer og synkronisering", velge corporate/exchange eller hva den heter, og plotte in det som trengs der (hva som skal skrives der må han nesten høre med IT-avdelingen om det er jobbmail). Får opp et bilde når du er ferdig med oppsettet, med hva du vil synkronisere som fks kontakter, mail, kalender, sms og litt andre instillinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger litt assistanse her...

 

Under telefonsamtaler med min S II, høres jeg knapt for den jeg snakker med. Mikrofonen virker altså ikke som den skal. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette selv, før jeg eventuelt sender den inn?

 

Ikke uten å miste garantien, så bare til å levere den inn.

Ja, det er nok kanskje tvilsomt at dette er software-relatert... Hvor lang tid vil det ta fra NetonNet?
Lenke til kommentar

Du må ringe netonnet først så sender dem en sånn pakkegreie som du skal klistre på pakken. så sender du den videre til det firmaet netonnet vil du skal sende til... Så finner dem vel ut at du har fuktskade eller noe lignende som gjør at dem ikke vil røre telefonen din, så spør dem om dem skal vrake telefonen for deg helt gratis eller at du får den igjen mot ett gebyr på nesten 400kr... enjoy.. Netonnet i ett nøtteskall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nettopp oppdatert firmwaren på min SGS2 til Android 4, en betaversjon, men det ser ut som den virker bra. Riktignok er det ikke norsk som menyspråk, så jeg landet på dansk. Men islandsk hadde den! Lastet ned filen I9100XXLP6_I9100OXXLP3_OXX.RAR, pakket den ut, og installerte via Odin. Husker ikke nå akkurat hvilket nettsted jeg fant linken på.

 

I og med Samsungs eget brukergrensesnitt, blir det jo en delt brukeropplevelse mellom gammelt og nytt, og her burde Samsung fornyet seg.

 

Det jeg umiddelbart satte veldig pris på,var at bokmerkene jeg har i Google Chrome var overført til telefonen. Dette har jeg aldri opplevd før. Det må ha skjedd da jeg logget meg inn på min Google-konto for å synke telefonen med mail, adresser og kalender.

 

Min SGS2 har ligget i en skuff det meste av den tiden jeg har hatt den, men med Android 4 ser det lysere ut. Skal bruke den noen dager, så får vi se om den blir brukt som "første-telefon", foran iPhone 4S.

 

Den nye Nokia Lumia 800 er også kommet inn i bildet. Har den, og har prøvd den ei uke, og er mer fornøyd enn jeg trodde på forhånd. Men nå skal vi se om gode, gamle SGS 2 klarer å danke ut Apple og Nokia.

 

 

EDIT:

 

FM-radioen fungerer ikke! Det vi si; programmet starter, men så spiller den ikke av lyd . Den tar heller ikke inn noen stasjoner, hverken ved manuelt eller automatisk søk.

 

 

Hvis du oppdaterer til XXLPB er norsk inkludert. Har brukt denne i ca 2 uker og den fungerer bra. FM-radio virker også. Har ikke hatt noen problemer med denne.

Endret av Ynglek
Lenke til kommentar

Har nettopp oppdatert firmwaren på min SGS2 til Android 4, en betaversjon, men det ser ut som den virker bra. Riktignok er det ikke norsk som menyspråk, så jeg landet på dansk. Men islandsk hadde den! Lastet ned filen I9100XXLP6_I9100OXXLP3_OXX.RAR, pakket den ut, og installerte via Odin. Husker ikke nå akkurat hvilket nettsted jeg fant linken på.

 

I og med Samsungs eget brukergrensesnitt, blir det jo en delt brukeropplevelse mellom gammelt og nytt, og her burde Samsung fornyet seg.

 

Det jeg umiddelbart satte veldig pris på,var at bokmerkene jeg har i Google Chrome var overført til telefonen. Dette har jeg aldri opplevd før. Det må ha skjedd da jeg logget meg inn på min Google-konto for å synke telefonen med mail, adresser og kalender.

 

Min SGS2 har ligget i en skuff det meste av den tiden jeg har hatt den, men med Android 4 ser det lysere ut. Skal bruke den noen dager, så får vi se om den blir brukt som "første-telefon", foran iPhone 4S.

 

Den nye Nokia Lumia 800 er også kommet inn i bildet. Har den, og har prøvd den ei uke, og er mer fornøyd enn jeg trodde på forhånd. Men nå skal vi se om gode, gamle SGS 2 klarer å danke ut Apple og Nokia.

 

 

EDIT:

 

FM-radioen fungerer ikke! Det vi si; programmet starter, men så spiller den ikke av lyd . Den tar heller ikke inn noen stasjoner, hverken ved manuelt eller automatisk søk.

 

 

Hvis du oppdaterer til XXLPB er norsk inkludert. Har brukt denne i ca 2 uker og den fungerer bra. FM-radio virker også. Har ikke hatt noen problemer med denne.

 

 

Takk for tipset! Skal sjekke det :)

 

Synes forresten at antennefølsomheten kunne vært litt bedre, men det var kanskje ikke noen endring fra før oppdateringen.Det gjelder spesielt på datatrafikk. Faktisk er telefonen blitt dårligere på det, såvidt jeg har erfart etter å ha testet den ut litt på enkelte "referansesteder".

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...