Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

 

Altså det har blitt mer og mer av det.

Er det kun når jeg trykker på den,at den faktisk virker å være slått av, eller hadde den reagert om noen ringte meg?

 

Den hadde nok reagert om noen hadde ringt deg. Grunnen til at du må holde inne knappen lenger enn når du skrur den på normalt er at du faktisk aktiverer restart, ikke bare oppstart. Har skjedd meg et par ganger også, både på S II og Galaxy Tab 7.0 Plus. Kan hende du fikser det om du tar en gjenoppretting eller noe slik, men i bunn og grunn så har det ingenting å gjøre med at noe er ødelagt i tradisjonell betydning, det er rett og slett Android, eller Samsung. Android er ikke iOS, på godt og vondt. Har for tiden en iPad 2, Galaxy Tab, og S II. Hadde iPhone 3GS før. Slår ikke feil; Apple produktene har/hadde aldri en eneste feil, en eneste reboot, noe tull av noe slag...men samtidig så er det Android som lar meg spille nintendo 64 med en en PS3 controller, selv om det betyr at man må finne seg i at det har vært noen udugelige utviklere på banen. That's life :whistle:

 

takker,så mye for et ordentlig svar

Da vet jeg det. Kjipt det er sånn ,men så lenge den reagerer når noen ringer meg,får jeg vell bare godta det.

For telefonen i seg selv syns jeg er fantastisk så

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg imponert over batterikapasiteten i min nye Galaxy S2 med Extended Battery Kit på 2000 mAh (den som gjør mobilen ca én mm tjukkere). I skrivende stund har jeg 53% kapasitet igjen, og mobilen har nå vært påslått i 2 dager og 21 timer. Det skulle bety at jeg kan forvente en batterisyklus på nesten 6 døgn. :)

 

Det var bra!

Rekorden min med et 3500 mAh batteri er litt over 8 døgn.

Ulempen med det batteriet (for dem som bryr seg om det) er at telefonen blir en god del tykkere.

Lenke til kommentar
Rekorden min med et 3500 mAh batteri er litt over 8 døgn.

Ulempen med det batteriet (for dem som bryr seg om det) er at telefonen blir en god del tykkere.

Varierer veldig. Sønnen bruker sin mer enn jeg. Jeg har ca 5 døgn, han har over 8 døgn - med 1650MhA batteriet. Så varierer på bruk naturligvis (noe alle vet), men også fra tlf til tlf.

 

8 døgn med 1650 batteriet???? Er dette på en S2?

Det har jeg ALDRI hørt noen være i nærheten av en gang.

Slår han den av om natten da eller?

Jeg snakker ganske mye med folk som har denne telefonen, så det der syns jeg nesten hørtes litt drøyt ut om jeg skal være ærlig.

Lenke til kommentar

Må si meg imponert over batterikapasiteten i min nye Galaxy S2 med Extended Battery Kit på 2000 mAh (den som gjør mobilen ca én mm tjukkere). I skrivende stund har jeg 53% kapasitet igjen, og mobilen har nå vært påslått i 2 dager og 21 timer. Det skulle bety at jeg kan forvente en batterisyklus på nesten 6 døgn. :)

 

Kunne jeg spurt hvor du har kjøpt battery kitet? Skulle gjerne hatt et slikt selv!

Og er det noen som vet hvor man får kjøpt flip casen fra Samsung?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Altså det har blitt mer og mer av det.

Er det kun når jeg trykker på den,at den faktisk virker å være slått av, eller hadde den reagert om noen ringte meg?

 

Den hadde nok reagert om noen hadde ringt deg. Grunnen til at du må holde inne knappen lenger enn når du skrur den på normalt er at du faktisk aktiverer restart, ikke bare oppstart. Har skjedd meg et par ganger også, både på S II og Galaxy Tab 7.0 Plus. Kan hende du fikser det om du tar en gjenoppretting eller noe slik, men i bunn og grunn så har det ingenting å gjøre med at noe er ødelagt i tradisjonell betydning, det er rett og slett Android, eller Samsung. Android er ikke iOS, på godt og vondt. Har for tiden en iPad 2, Galaxy Tab, og S II. Hadde iPhone 3GS før. Slår ikke feil; Apple produktene har/hadde aldri en eneste feil, en eneste reboot, noe tull av noe slag...men samtidig så er det Android som lar meg spille nintendo 64 med en en PS3 controller, selv om det betyr at man må finne seg i at det har vært noen udugelige utviklere på banen. That's life :whistle:

 

takker,så mye for et ordentlig svar

Da vet jeg det. Kjipt det er sånn ,men så lenge den reagerer når noen ringer meg,får jeg vell bare godta det.

For telefonen i seg selv syns jeg er fantastisk så

 

 

Hvis det blir veldig mye Sleep of Death på deg så burde du nok gjøre noe med det, men som sant, enklere å leve med det enn å prøve å fikse noe som Samsung selv ikke har fikset på de siste X modellene de har.

 

S II er en fin telefon, men mange festlige bugs. I dag satt jeg og fikla med noise cancellation mens jeg ringte kundeservice til NSB, og fikk ikke med meg de første menyvalgene. La på, og trykket øyeblikkelig på "call"-knappen som er på "du har lagt på"-skjermen. Da ringte den opp på nytt, ingenting skjedde (den ringte altså egentlig ikke), og "legg på"-funksjonen sluttet å fungerer xD Satt der med en telefon som konstant var i en samtale som heller ikke fungerte.

 

I går så hang hele saken seg da jeg gikk inn på foto album via kamera-appen mens den var tilkoblet en TV via HDMI. Kamera-funksjonen fungerer ikke via HDMI, men foto-vieweren gjør det, så tydeligvis at det er et "smutthull" der som kan skape trøbbel.

 

Som sagt, mange rare bugs.

Lenke til kommentar

8 døgn med 1650 batteriet???? Er dette på en S2?

Det har jeg ALDRI hørt noen være i nærheten av en gang.

Slår han den av om natten da eller?

Jeg snakker ganske mye med folk som har denne telefonen, så det der syns jeg nesten hørtes litt drøyt ut om jeg skal være ærlig.

Jeg ser at jeg har selv et forbruk på 0,4% batteri pr time om den ligger helt ubrukt og uten noen form for synk og whatnot. Wifi konstant på, sjelden 3G.

Dette blir da 9,6% pr døgn, noe som får mitt 1650-batteri til å teoretisk kunne vare i 10,4 døgn

 

Nå har jeg aldri (selvfølgelig) gjort dette, da kunne jeg heller ha kjøpt meg en blomkål og puttet på stuebordet. Men det er ikke uvanlig at jeg har rundt 4-5 døgn batteri nå som telefonen har blitt mer som en telefon og for det meste ringer, tekster, bruker nettbank og sjekker mail. Tilsammen ca 45 min om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 døgn med 1650 batteriet???? Er dette på en S2?

Det har jeg ALDRI hørt noen være i nærheten av en gang.

Slår han den av om natten da eller?

Jeg snakker ganske mye med folk som har denne telefonen, så det der syns jeg nesten hørtes litt drøyt ut om jeg skal være ærlig.

 

Ja, en S2 med 1650 batteri og jeg så at det stod 8 døgn. Ikke avslått og heller ikke på sparemodus.

 

På 2.3.4 hadde jeg 7 døgn maks på min som etter 2.3.5 har blitt dårligere, mens hans ble bedre. (vi lå likt på 2.3.4 ca) Har postet tidligere i tråden fra min på 7 døgns skjermdump med 2.3.4, men det beviser vel ingenting, da man ikke ser batteristørrelse der. Forøvrig har ikke bruksmønster endret seg for noen av oss fra 2.3.4 til 2.3.5

 

Du får tro hva du vil.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Folk som får så lang levetid bruker ikke telefonen mye, og det gjør stor forskjell. En S II som faktisk brukes som en smarttelefon er normalt sett satt opp til å automatisk sjekke epost, oppdateringer på apps, være tilkoblet wifi hele tiden, samt faktisk bruk. Skrur du av alt det og bruker telefonen lite har du essensielt en dumphone med stort batteri

Lenke til kommentar

Joda, men folk er forskjellige, og man har jo gått en smule lei av å sitte å pelle på mobilen dagen lang. Bruker heller HTPC for mye mer effektivt bruk i heimen.

 

Vanligvis er telefonen minimalt i bruk og da til manuell synk osv, men når den brukes er det til gangs. Såpass mye at jeg har skaffet meg en batteripakke på 20.000mAh.

Edit: Som svar til Captain

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Tja, det er dog rart når en har mer kapasitet når han bruker den mer enn meg da - jeg har som sagt ca 5 døgn med mitt bruk. Han har mer med mer bruk - jeg forstår det ikke. Han var hjemme den uka, så jeg så at han brukte den mer.

 

Men nei, jeg er ikke koblet fast til wifi, sjekk e-post osv, da jeg ikke har behov for det. Jeg gjør dette manuelt når det trengs. Jeg har muligheten med en smart tlf til mye - men man må ikke ha dette på hele tiden. Jeg har mer behov for mulighetene og kan gjøre det når jeg vil, samtidig ha greit batteri. Der har man det smarte - man får i pose og sekk ;)

Jeg foretrekker altså bedre batteri og gjør heller den lille manuelle jobben det krever for å bruke smart-mulighetene den har. Dumphone blir det ikke av den grunn

  • Liker 3
Lenke til kommentar

omg hvor blir det av ICS da? Mange andre modeller som har fått det..

Må nok vente en stund tror jeg.

Først er det 2.3.6,

den skal komme i februar: http://nb-no.facebook.com/SamsungNorge/posts/364177070261383

 

2.3.6 ble sluppet av samsung 12 desember

The Android 2.3.6 firmware update from Samsung was made globally available from Dec 12 2011

http://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy_S_II#Software

 

så altså, tar det like lang tid å få ut ICS i Norge som med 2.3.6 kommer den nok ikke med det første.

Lenke til kommentar

 

Altså det har blitt mer og mer av det.

Er det kun når jeg trykker på den,at den faktisk virker å være slått av, eller hadde den reagert om noen ringte meg?

 

Den hadde nok reagert om noen hadde ringt deg. Grunnen til at du må holde inne knappen lenger enn når du skrur den på normalt er at du faktisk aktiverer restart, ikke bare oppstart. Har skjedd meg et par ganger også, både på S II og Galaxy Tab 7.0 Plus. Kan hende du fikser det om du tar en gjenoppretting eller noe slik, men i bunn og grunn så har det ingenting å gjøre med at noe er ødelagt i tradisjonell betydning, det er rett og slett Android, eller Samsung. Android er ikke iOS, på godt og vondt. Har for tiden en iPad 2, Galaxy Tab, og S II. Hadde iPhone 3GS før. Slår ikke feil; Apple produktene har/hadde aldri en eneste feil, en eneste reboot, noe tull av noe slag...men samtidig så er det Android som lar meg spille nintendo 64 med en en PS3 controller, selv om det betyr at man må finne seg i at det har vært noen udugelige utviklere på banen. That's life :whistle:

 

takker,så mye for et ordentlig svar

Da vet jeg det. Kjipt det er sånn ,men så lenge den reagerer når noen ringer meg,får jeg vell bare godta det.

For telefonen i seg selv syns jeg er fantastisk så

 

 

Hvis det blir veldig mye Sleep of Death på deg så burde du nok gjøre noe med det, men som sant, enklere å leve med det enn å prøve å fikse noe som Samsung selv ikke har fikset på de siste X modellene de har.

 

S II er en fin telefon, men mange festlige bugs. I dag satt jeg og fikla med noise cancellation mens jeg ringte kundeservice til NSB, og fikk ikke med meg de første menyvalgene. La på, og trykket øyeblikkelig på "call"-knappen som er på "du har lagt på"-skjermen. Da ringte den opp på nytt, ingenting skjedde (den ringte altså egentlig ikke), og "legg på"-funksjonen sluttet å fungerer xD Satt der med en telefon som konstant var i en samtale som heller ikke fungerte.

 

I går så hang hele saken seg da jeg gikk inn på foto album via kamera-appen mens den var tilkoblet en TV via HDMI. Kamera-funksjonen fungerer ikke via HDMI, men foto-vieweren gjør det, så tydeligvis at det er et "smutthull" der som kan skape trøbbel.

 

Som sagt, mange rare bugs.

 

skjønner,kjipt det skal være sånn

er jo et ganske stort problem vil jeg si.

 

takk for svar:)

 

Vil bare spørre om en ting

samsung remote.

 

Den funker utmerket på tven, men hva med at jeg f,eks har en canal digital dekoder som er koblet til tven,den styres av en annen fjernkontroll

det funker vell sikkert ikke da eller?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...