Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

omg hvor blir det av ICS da? Mange andre modeller som har fått det..

Hvilke modeller da? Jeg kjenner bare til Galaxy Nexus, men det skulle nå egentlig bare mangle siden dette er en ren Google telefon. Etter det jeg kjenner til skulle ICS komme iløpet av 1. kvartal i år til bl.a. Galaxy S II, og det er fortsatt over en måned igjen av dette kvartalet, så ingen grunn til panikk enda...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

samsung remote.

 

Den funker utmerket på tven, men hva med at jeg f,eks har en canal digital dekoder som er koblet til tven,den styres av en annen fjernkontroll

det funker vell sikkert ikke da eller?

 

Ikke ved mindre du har en av de universelle IR-fjernkontrollene, og da blir det isåfall en annen app Snakker om de som består av en IR sender som telefonen så kommuniserer med. Finnes 7284 millioner av dem til iOS, finnes sikkert en og annen til Android og

 

 

Tja, det er dog rart når en har mer kapasitet når han bruker den mer enn meg da - jeg har som sagt ca 5 døgn med mitt bruk. Han har mer med mer bruk - jeg forstår det ikke. Han var hjemme den uka, så jeg så at han brukte den mer.

 

Men nei, jeg er ikke koblet fast til wifi, sjekk e-post osv, da jeg ikke har behov for det. Jeg gjør dette manuelt når det trengs. Jeg har muligheten med en smart tlf til mye - men man må ikke ha dette på hele tiden. Jeg har mer behov for mulighetene og kan gjøre det når jeg vil, samtidig ha greit batteri. Der har man det smarte - man får i pose og sekk ;)

Jeg foretrekker altså bedre batteri og gjør heller den lille manuelle jobben det krever for å bruke smart-mulighetene den har. Dumphone blir det ikke av den grunn

 

 

Det er ikke negativt ment at det blir en dumphone, 5+ døgn er rett og slett bare nærmere enn dumphone i batterivarighet enn en smartphone. Mot slutten av tiden jeg hadde 3GS kjørte jeg min på akkurat samme måte, batteriet hadde blitt dårligere etter 2.5 pr med bruk og merket godt når ting som epostfetching sto på. Helt kurant å bruke on-demand, merker ikke store forskjellen i praksis.

 

Med SIIen lar jeg alt stå på, da jeg med 2000mAh-batteriet alltid har batteri nok til jeg kommer til laderen, og siden batteriet kan skiftes av eier så slipper jeg å sitte der om et par år med en telefon jeg må skru av ting på for å komme gjennom dagen - kan bare kjøpe nytt batteri. Kunne sef ha skrudd av ting som ikke er helt nødviendig, men å plugge inn kabelen hver kveld er ikke noe brydderi jeg synes kan måles på en skala engang. Om telefonen vil spille Angry Birds på egen hånd mens den ligger i lomma så er det bare å kjøre på.

 

Men om sønnen din sin varer lenger er det et eller annet som bruker mer strøm hos deg, eller så har batteriet fysisk blitt dårlig. Høyere lysstyrke, et eller annet automatisk som tusler i bakgrunnen uten at du vet det, eller kanskje rett og slett at du beveger deg mer ut av huset så den bomser mellom WiFi og 3G oftere. Husker min gamle Nokia E51 fikk elendig batteritid på gamle jobben, murbygg med WiFi-ruter i kjelleren som akkurat kanskje nesten ikke joda såvidt kom gjennom til pauserommet. En lunsj og en kaffepause pluss litt vimsing i gangen så hadde den slitt nok med den automatiske WiFi-tilkoblingen til at batteriet var kake. Mye rart som kan spille inn... Kan lønne seg (for begge dere to) å innstallere en mer avansert batterimåler og se nøyaktig hva som bruker strøm.

Lenke til kommentar

Endret seg ved oppdatering fra 2.3.4 til 2.3.5. Han opp i kapasitet, jeg ned. Annen endring var det ikke. Jeg fikk plutselig androide OS som trekker, (noe det ikke gjorde før oppdatering) mens han har det ikke. Gjør ikke noe med det, for 5 døgn syns jeg er greit nok. Får se når 2.3.6 kommer om det endrer seg noe. (jeg fjerna alle appene jeg har lagt inn for test og tømt minne, uten at det hjalp) Så mener jeg har eliminert det som er forskjell på hans og min, så tror rett og slett det er en eller annen forskjell på S2 telefonene(uten å skjønne hva), for noen erfarer bedre og andre dårligere etter oppdateringen

Lenke til kommentar

Nå koster jo det offisielle 2000mAh batteriet kun en 250-lapp uansett, det er jo en veldig grei, billig og enkel måte å få opp levetiden på :)

 

Bare for å være litt pirkete, så har jeg aldri sett en 250-lapp. :)

 

Hvor er det man får kjøpt et slikt et forresten?

Endret av Marbash
Lenke til kommentar

Fins det instillinger for å endre visningsalternativ når man mottar ny melding? Nå ser jeg kun ett tall på meldinger ikonet.

 

Jeg ønsker at en tekstboks kommer opp med info om hvem som har sendt melding og bilde av kontakten.

 

Handcent er en god app, men jeg ville også prøvd ut GoSms, begge er av samme ulla, så må finne ut hvem man liker. Jeg liker selv å prøve ut hvert fall to forskjellige av ting jeg laster ned fra market for å finne en som jeg er fornøyd med.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nå koster jo det offisielle 2000mAh batteriet kun en 250-lapp uansett, det er jo en veldig grei, billig og enkel måte å få opp levetiden på :)

 

Bare for å være litt pirkete, så har jeg aldri sett en 250-lapp. :)

 

Hvor er det man får kjøpt et slikt et forresten?

 

250lapp.jpg

 

Kjøpte mitt på dustinhome.no men har sett det mange steder

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

250, 300, potet, pottis. Koster 204 for studenter på dustin home anyways. Om femtilappen er så viktig kan du vente på at de får den inn igjen her: http://www.mymemory.co.uk/Samsung-Mobile-Phone-Batteries/Samsung/Samsung-Extended-Battery-Kit-for-Galaxy-S-II

Da koster den 200 totalt med porto.

 

Du blir forøvrig overrasket over hvor mange deskler og piss som passer med det batteriet. Er en liste over en del av dem på XDA. Selv bruker jeg TPU-deksel fra ebay, som passer fint med batteriet selv om det ikke er laget for det.

Lenke til kommentar

Jeg fikk plutselig androide OS som trekker, (noe det ikke gjorde før oppdatering) mens han har det ikke.

Hos meg så går Android OS bruken NED når jeg slutter å stenge for autosync og slike ting. Sært, men slik virker det her.

 

Kan jo være at når du har autosync på så bruker telefonene mer strøm på andre ting og dermed ser det ut som om at aos bruker mindre strøm.

Lenke til kommentar

Må si meg imponert over batterikapasiteten i min nye Galaxy S2 med Extended Battery Kit på 2000 mAh (den som gjør mobilen ca én mm tjukkere). I skrivende stund har jeg 53% kapasitet igjen, og mobilen har nå vært påslått i 2 dager og 21 timer. Det skulle bety at jeg kan forvente en batterisyklus på nesten 6 døgn. :)

 

Kunne jeg spurt hvor du har kjøpt battery kitet? Skulle gjerne hatt et slikt selv!

Og er det noen som vet hvor man får kjøpt flip casen fra Samsung?

 

Kjøpte både mobil og ekstrabatteri gjennom cdon.no.

Lenke til kommentar

Har prøvd å fikse mms på mobilen min, men har ikke lyktes så langt. Jeg har fått en melding fra tele 2 som beskriver hva jeg skal gjøre, men jeg finner det ikke.

 

"Sett mobilen til å alltid motta/laste ned mms meldinger under meldinger - meldingsinnstillinger - MMS.

Send en MMs til deg selv for å aktivere"

 

Hvor finner jeg disse innstillingene?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...