Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Noen som har stolt på den ripefrie skjermen ennå?

 

Har stolt på den og ble meget skuffet. Er på rep nå p.g.a to dype riper på langs. Telefonen sklei rolig langs gulvet når ungen snublet i laderledningen mens den lå på nattbordet. Fallhøyden var altså ganske lav. Dette var forøvrig ikke de første ripene på skjermen og jeg har behandla den super pent.. Aldrig lagt den uforsiktig ned eller hatt annet i lomma.

 

Har bestilt SGP-glas beskytter som skal visst være på høyde med selve skjermen når det gjelder kvalitet.

 

Heretter kommer jeg ikke til å bruke mobilen uten å beskytte glasset og vil råde andre det samme. Ripesikker er den overhodet ikke! Og sammenlignet med min forrige Omnia i8910 tåler den mye mindre. Har lest på xda at mange opplever akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har stolt på den ripefrie skjermen ennå?

 

Har stolt på den og ble meget skuffet. Er på rep nå p.g.a to dype riper på langs. Telefonen sklei rolig langs gulvet når ungen snublet i laderledningen mens den lå på nattbordet. Fallhøyden var altså ganske lav. Dette var forøvrig ikke de første ripene på skjermen og jeg har behandla den super pent.. Aldrig lagt den uforsiktig ned eller hatt annet i lomma.

 

Har bestilt SGP-glas beskytter som skal visst være på høyde med selve skjermen når det gjelder kvalitet.

 

Heretter kommer jeg ikke til å bruke mobilen uten å beskytte glasset og vil råde andre det samme. Ripesikker er den overhodet ikke! Og sammenlignet med min forrige Omnia i8910 tåler den mye mindre. Har lest på xda at mange opplever akkurat det samme.

 

Det beviser ikke så mye annet enn at du har sand på gulvet.. Gorilla glass er det beste glasset man kan få pr. i dag så da er den enten lik som din forrige mobil eller bedre.

 

Det er vel ingen som sier at det er 100% ripesikkert eller uknuselig for den saks skyld, men det forhindrer at nøkler og annet stæsj du har inni der riper opp mobilen.

 

Dette er intensjonen, ikke ferd over gruslagte gulv....

 

Det er mange her som behandler den som en ting man kan kjøpe så mange man vil av og da uten at det kommer riper av den grunn...

 

Så hva du har i lommene vil jeg helst ikke vite ^^

Lenke til kommentar

Fullt mulig at det var noen sandkorn på gulvet. Men så er det heller ikke uvanlig.. Man drar gjerne inn slikt ubevisst. Ei heller uvanlig det faktum at man KAN miste mobilen ut av henda eller at noen snubler i laderledningen o.l.

 

Nå valgte jeg å komme med en erfaring og du får ta den for det den er. Det stod ingenting om gruslagte gulv i min post så å overdrive er helt unødvendig. Den forrige mobilen opplevde tilsvarende uhell (i bilen MED grus på gulvet) men uten tilsvarende utfall så for MEG er det bevis nok.. og igjen dette er ikke kun min påstand.

 

Og hva jeg har i lommene har du egentlig ikke noe med men ihvertfall aldrig noe sammen med Galaxyen så vet du det :)

Lenke til kommentar
Kun eg som har problem med MMS og telenor? Får ikkje lasta ned med mindre eg har på mobilt nettverk konstant? Har ikkje mms noko muligheit til å tvinge seg igjennom ?

 

Du får ikke til å laste ned/opp ting som krever pakkedata - ingen leverandør får til dette, er ikke bare telenor.

Jeg har netcom og jeg har alltid pakkedata av. Når jeg mottar en mms, så tikker melding inn om melding har kommet, med *last ned*. Må uansett slå på pakkedata for å få til å laste ned og se mms. Men går ikke hele tiden med pakkedata på, bare under selve ned/opp lasting.

Lenke til kommentar

Feilen "prosessen com.android.phone har stoppet, og må lukkes" fortsetter etter wipe og installering av Litening, som på Villain.

Install av Villain var første gang jeg wipet ved flash, og etter det jeg fikk trøbbel sært nok.

 

Også problem med at dekningen er dårlig nå, samt at den ofte bare melder seg helt ut, og all dekning av alle slag forsvinner og jeg kun har sånt "forbudsskilt" der dekningsstrekene er. Sært som fy!

 

Begynner lure på om simkortet er døende, siden det fortsetter på ny rom også!?

Lenke til kommentar

Wipet du Dalvik også? Det er under advanced i CWM.

 

Har slitt med kræsj av phone.android med bruk av noen widgets i notifications-menyen som hadde med telefonen å gjøre (skiftet mellom 2G og 3G).

 

Hentet du inn backup fra Titanium etter at du wipet? Isåfall hva restoret du, og oppdaget du om feilen var der allerede før du restoret?

 

Kanskje du skal prøve å bare flashe radio? Er ikke alltid det flashet ved bytte av ROM.

 

Har du fortsatt IMEI? Skriv *#06# og se om det kommer opp et tall der.

 

EDIT: innlegget var naturligvis til Recon.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Noen som har anbefaling til docking for telefonen? Dette er vel den offisielle: http://www.prisguide...axy-s-ii-148641 ? Den funker vel bra nok regner jeg med?

 

Den fungerer fint ja, men med en liten feil i selve dockingprogrammet som starter når du setter mobiltelefonen nedi. Klokken viser AM/PM istedet for en 24-timers klokke. Jeg har satt mobiltelefonen skal bruke en 24-times klokke, men dockingprogrammet ser ut til å ha en annen instilling og denne kan ikke endres (såvidt jeg kan se).

Lenke til kommentar

Hmm okay, var innom iUtstyr.no og kjøpte en dock fra noe kalt Zenis, ser ikke ut som den støtter selve docking greiene til Samsung, men den fungere til å ha telefonen stående og lade.

 

En annen ting, når man ringer, noen som har lagt merke til en tone som spilles akkurat i det det begynner å ringe? Spilles en gang og er veldig kort, hva er det for noe egentlig?

 

Edit: Fant det, Call Status Tone er det, ligger under Call settings.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Wipet du Dalvik også? Det er under advanced i CWM.

 

Har slitt med kræsj av phone.android med bruk av noen widgets i notifications-menyen som hadde med telefonen å gjøre (skiftet mellom 2G og 3G).

 

Hentet du inn backup fra Titanium etter at du wipet? Isåfall hva restoret du, og oppdaget du om feilen var der allerede før du restoret?

 

Kanskje du skal prøve å bare flashe radio? Er ikke alltid det flashet ved bytte av ROM.

 

Har du fortsatt IMEI? Skriv *#06# og se om det kommer opp et tall der.

 

EDIT: innlegget var naturligvis til Recon.

 

Dalwik, husker ikke om jeg slettet den også, men mener det.

 

Backup fra Titanium, KUN apps, ikke systeminnstilinger. Gjorde det asap så vet ikke om feil da. Men kanskje har jeg frosset noe jeg ikke burde i titanium!? Fulgt den excel-lista om hva som kan tas, men.

 

IMEI har jeg.

 

Jeg har flashet nytt modem, til KG6 eller hva det er, men skal flashe tilbake nå, for jeg mister ALL dekning på T-banen med dette modemet nå, og ofte ellers også. Og har ekstremt lav dekning der jeg før hadde bra. Tips og link til bra modem?

Lenke til kommentar
Den fungerer fint ja, men med en liten feil i selve dockingprogrammet som starter når du setter mobiltelefonen nedi. Klokken viser AM/PM istedet for en 24-timers klokke. Jeg har satt mobiltelefonen skal bruke en 24-times klokke, men dockingprogrammet ser ut til å ha en annen instilling og denne kan ikke endres (såvidt jeg kan se).

2.3.4 skal vist gi 24 timers klokke

Lenke til kommentar

Flere som plages med mms? Jeg får ikke sendt mms. Motta mms går helt fint. Mobilt internett fungerer også kjempebraHar Tele2. Har lastet ned automatiske innstillinge for det mms. Har også prøvd å legge de til manuelt. Men ingenting hjelper.Om det har noe å si kjører jeg custom rom. Lite'ning Rom v6

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...