Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tynn skjermbeskytter på fordi skjermen blir så j..fettete ellers. Ikke for så mye annet.

 

skille

 

Nå begynner jeg bli desp. HAr noen tips til dette med mms inn og ut?

Talkmore

La inn Litening igjen i går, og har knota litt siden.

Måtte sende en mms til meg selv for å få lastet ned en annen jeg ventet på, men nå funker ikke det heller.

Har prøvd å sette opp APN selv, (også for å få gps til å funke), har prøvd med nedlastet, har prøvd med begge hvor jeg varierer hva den jeg bruker til internett har for innstilling nederst (altså 'internett' eller 'internett+mms').

 

I'm desperate!

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å bruke ebay, bare lurte på om det fantes noe plass i Norge, så det kanskje var mulig å få tak i beskyttelsen litt kjappere enn fra utlandet.

 

www.samok.no Bestilte selv herfra og gikk ganske raskt.

 

Der ja.... det var den norske siden jeg tenkte på som jeg ikke husket navnet på....

 

 

http://www.iutstyr.no har både nett- og fysisk butikk i Oslo. Har ikke bestilt derfra, men utsalget i Kongens gate er veldig ålreit!

 

 

De hadde godt utvalg så det ut som, tror jeg skal ta meg en tur innom den butikken imorgen =) Takker!

 

Ser de også selger den mesh case som ble postet litt bak i tråden, blir nok en sånn, så sant den sitter bedre enn den Katinkas jeg kjøpte på elkjøp.

 

Hmm, den sorte varianten så interessant ut, passformen er bra? Ikke noe slark eller lignende når den er satt på telefonen?
Nei, den sitter helt tight.Hadde til og begynne med en Case-Mate Safe Skin i silikon, men den satt knapt på, og ble skrellet av bare jeg skulle ta telefonen ut av bukselomma. Dvs. ganske ubrukelige greier...

 

Jeg hadde en slik silikon-sak til min gamle Galaxy S, selv. Men da jeg fikk meg S2 kjøpte jeg en

. Husker ikke hvilken nettbutikk. Men er strålende fornøyd. Sitter tight, og forandrer ikke noe på funksjonaliteten mht knapper og tilkoblinger. Eneste aberet, er at den bygger litt ut. For å få mobilen på plass i den gamle bilholderen, er jeg derfor nødt til å ta av casen. Men det er veldig fort gjort det ôg.

Husker ikke

 

Ta en titt her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1136791

 

Selv har jeg hatt denne hele tiden og er svært fornøyd

 

 

Lurer på en ting angående den mesh casen du har @αкαѕнα, den sitter tight og fint på mobilen? Og bygger den litt opp foran ved skjermen, rundt kantene? Slik at om du legger skjermen ned mot bordet, så toucher ikke skjermen bordet?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Man kan roote stock rom uten å måtte legge inn anna rom(eller hva det kalles)?

Men rooting generelt, hva gjør det, hva fordeler kan jeg få ut av det, osv osv?

Hva åpner det opp for, om dere skjønner.

Man kan roote stock rom. Jeg sitter med telefonen for hånden nå, så jeg anbefaler at du kikker gjennom førstepost da det står noe informasjon der.

 

 

Oook, jeg er rimelig noob på dette her så, i will do.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hmm, forstår fremdeles ikke hele poenget ved at det fokuseres såpass ensidig på hvordan man skal endre grunnoppsettet, for så å "spamme" tråden ned med problemløsninger - som nå er på i overkant av 500 sider som er "umulig" å finne "tråden" i!? Passe ulogisk femgangsmåte for å finne ut av tingene på en effektiv måte på, i hvert fall i min verden

 

smile.gif

Lenke til kommentar

Har lest noe her en plass, men husker ikke presis hva jeg leste, og finner det ikke igjen. Men er det slik at hvis laderen står i telefonen (SGS2) over natta så tar batteriet skade av dette?

 

Takker for svar.

Det samme har jeg lest, men det jeg har lest er til ASUS Transformer og på XDA forumet. Kanskje en sammenheng med det du har lest?

 

Alle enheter med nyere batterier (dvs. nyere enn ca 10 år)kutter automagisk lading når det er fullt. SGS2 og Asus Transformer og de aller, aller fleste nye duppedingser. Har ikke sett noen med gamle typer batterier på mange år.

 

Det fungerer slik at når batteriet når 100%, stoppes ladingen og den lades ut på vanlig måte. Når den når et bestemt punkt (feks. 90%), starter den å lade på nytt. Det er derfor man av og til kan oppleve at man tar laderen ut av telefonen, og at den går fra 100% ned til noen og nitti direkte.

 

Du kan ta dingser med denne typen batterier i bruk med en gang UTEN å lade de opp i ørti timer først, du kan "klattlade" de som det passer deg, og laderen kan stå i så lenge du vil. Det du IKKE bør gjøre, er å la de lade seg helt ut. Det kan de ta skade av.

Lenke til kommentar

Hmm, forstår fremdeles ikke hele poenget ved at det fokuseres såpass ensidig på hvordan man skal endre grunnoppsettet, for så å "spamme" tråden ned med problemløsninger - som nå er på i overkant av 500 sider som er "umulig" å finne "tråden" i!? Passe ulogisk femgangsmåte for å finne ut av tingene på en effektiv måte på, i hvert fall i min verden

 

smile.gif

Ja, men da kan man bare poste mer, for å finne ut, og få større postcount :)

Lenke til kommentar

Hvilket skjermtastatur er bra å ha til denne telefonen? Det originale, eller ett annet fra Market? Synes dette tastaturet er greit, men blir fort knotete. Opplever ofte at jeg alltid bommer på mellomromtasten slik at jeg sender meldinger med bare masse babbel...

 

 

Jeg gikk for Smart Keyboard Pro til slutt, dog finnes en test versjon slik at man kan teste før man bestemmer seg, da Pro utgaven koster 15kr eller noe. Ellers finnes det en god del andre valg også, både gratis og som koster litt, så må nesten bare prøven deg frem.

 

Dette er forsåvidt en fin artikkel på spørsmålet: http://lifehacker.com/5816150/how-to-find-the-right-android-keyboard-for-you

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...