Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Har bestilt SGP-glas beskytter som skal visst være på høyde med selve skjermen når det gjelder kvalitet.

Den stopper sikkert alt av riper. Mest fordi den er så enormt stor og tung (i forhold til hva en skulle tro om en 'screen protector'). I tillegg gjør den det svært vanskelig å bruke skjermen. I.e. du må trykke hardere for å få respons. Jeg måtte ta den av etter to dager. Det ble for irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har anbefaling til docking for telefonen? Dette er vel den offisielle: https://prisguiden.no/produkt/samsung-dockingstasjon-til-galaxy-s-ii-148641 ? Den funker vel bra nok regner jeg med?

Den funker bra ja.

Jeg synes personlig den er noe forbanna dritt. Når jeg kjøpte en dockingstasjon trodde jeg selvsagt at telefonen kunne synces til PC'n gjennom dockingstasjonen, slik som normalt er, men neida. :(

Lenke til kommentar

Har bestilt SGP-glas beskytter som skal visst være på høyde med selve skjermen når det gjelder kvalitet.

Den stopper sikkert alt av riper. Mest fordi den er så enormt stor og tung (i forhold til hva en skulle tro om en 'screen protector'). I tillegg gjør den det svært vanskelig å bruke skjermen. I.e. du må trykke hardere for å få respons. Jeg måtte ta den av etter to dager. Det ble for irriterende.

 

Kjipt. Har lest at enkelte opplevde dette og fiksen er en modda kernel eller evt en kommando man kjører med tasker. 100% riktig montering er visst også helt avgjørende for god respons av skjermen. Og jeg vil tro at 0.4mm ikke er akkurat enormt stort men selvfølgelig, gjenstår å se i bruk. Og tung sa du? Hmm..

 

Det jeg synes er artig er at man blir kvitt samsung logoen øverst bak glasset for en mer "clean" look av fronten.. Det gjør man ikke med gjennomsiktig film.

Lenke til kommentar

Med tanke på rooting og roms, denne såkalte telleren som teller når du bytter rom, eller hvordan det funker, hva må man gjøre for at den skal telle? Tenker på hva er det som er greit å gjøre med telefonene, og hva er ikke greit? Kan jeg f.eks bytte firmwares fra her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 og root uten at det skjer noe med denne telleren?

Lenke til kommentar

Så jeg kan flashe disse firmwarene jeg linka til, de som er offisielle hvertfall, uten problem? Men om jeg vil gjøre noe mer, som å skaffe root o.l så begynner telleren å gå?

 

Root'e prosessen slik jeg har forstått innebærer å flashe en insecured kernel, for å så kjøre et program som root'er, også kan man flashe tilbake til stock kernel etterpå, så i det du flasher denne insecured kernel så teller telleren? Og da hjelper det ikke at man går tilbake til stock kernel igjen etterpå. Men man kan jo nullstille denne telleren med en såkalt USB Jig, noe som bringer mer over på neste spørsmål.

 

Noen som har link til en plass denne USB jig'en kan kjøpes? Leste i førstepost at man finner de på ebay, er det ett fett hvilken man velger eller burde man være forsiktig så man ikke får feil i posten?

 

Edit: Er dette noe fin plass å bestille en slik USB jig fra: http://usbjig.com/ ?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hmm, forstår fremdeles ikke hele poenget ved at det fokuseres såpass ensidig på hvordan man skal endre grunnoppsettet, for så å "spamme" tråden ned med problemløsninger - som nå er på i overkant av 500 sider som er "umulig" å finne "tråden" i!? Passe ulogisk femgangsmåte for å finne ut av tingene på en effektiv måte på, i hvert fall i min verden

 

smile.gif

Da må man enten ha en som plukker ut nyttige tips og legger de i en egen tråd (alternativt; førstepost), eller så får en bare godta at dette er en "chatte-tråd". Slik er det i andre forum, som omhandler helt andre dingser også.

 

Tror det er noe med at man deler gleden, over å ha funnet materialistisk nirvana :-))

Lenke til kommentar

Jeg har et irriterende problem med min SG2. Den er utrolig dårlig på Wi-Fi. Dårlig rekkevidde og tilgangen til internett dropper stadig ut selv om den fortsatt er koblet til et Wi-Fi nettverk. Jeg må slå Wi-Fi av og på for at den skal få internett tilgang igjen. Dette skjer både hjemme, på skolen eller via offentlige Wi-Fi nettverk. Er det noe galt med min SG2 eller er dette en kjent bug?

 

 

Prøvde å søke gjennom tråden, og fant noen som hadde det samme med problemet, men ingen løsning.

Lenke til kommentar

Jeg har et irriterende problem med min SG2. Den er utrolig dårlig på Wi-Fi. Dårlig rekkevidde og tilgangen til internett dropper stadig ut selv om den fortsatt er koblet til et Wi-Fi nettverk. Jeg må slå Wi-Fi av og på for at den skal få internett tilgang igjen. Dette skjer både hjemme, på skolen eller via offentlige Wi-Fi nettverk. Er det noe galt med min SG2 eller er dette en kjent bug?

 

 

Prøvde å søke gjennom tråden, og fant noen som hadde det samme med problemet, men ingen løsning.

Prøv å oppdater til nyeste firmware og se om det hjelper. Kom ny versjon i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har et irriterende problem med min SG2. Den er utrolig dårlig på Wi-Fi. Dårlig rekkevidde og tilgangen til internett dropper stadig ut selv om den fortsatt er koblet til et Wi-Fi nettverk. Jeg må slå Wi-Fi av og på for at den skal få internett tilgang igjen. Dette skjer både hjemme, på skolen eller via offentlige Wi-Fi nettverk. Er det noe galt med min SG2 eller er dette en kjent bug?

 

 

Prøvde å søke gjennom tråden, og fant noen som hadde det samme med problemet, men ingen løsning.

Prøv å oppdater til nyeste firmware og se om det hjelper. Kom ny versjon i dag.

 

Er oppdateringen åpen for alle?

 

EDIT: Fant ut av det ;D

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...