Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

 

Du kan kjøpe HDMI adapteren her.

 

 

Takk :)

 

 

Edit: Noen som har bestilt denne, fra Clove?! Prisen blir på 25,82 (inkl. frakt), og da overstiger det den magiske 200kr-grensa!

 

Eller regnes ikke fraktkostnaden med?!

 

Hele summen (inkl.frakt) regnes med i 200kroners grensen. Du må betale moms på varen hvis den overstiger 200kroner.

Dette er ikke riktig. Det er verdien på varen du betaler toll for. Hvis verdien på varen er under kr 200,- spiller det ingen rolle hvor høy frakten er. Men det hender at det blir gjort feil på dette, så det er smart å følge med når man handler.

 

De gangene jeg har handlet til over 200kr. så har det alltid blitt regnet moms på varens verdi og frakt, eller så er det mulig jeg husker feil, er en stund siden sist jeg kjøpte en vare over 200kroner fra utlandet.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For sånn som det vil bli hvis jeg kjøper Galaxy S II via Tele2 så vil jeg ta den på 239 kr måneden, og så i tillegg ha en Mobilsurf Large pakke med 1 GB bruk hver måned som da koster 169 kr ekstra hver måned hos Tele2.

 

Du kan velge champion Giga istedenfor Champion Mega.Da betaler du 339kr ink 1gb bruk.

Da jeg kjøpre min LG2X fikk jeg den 500kr billigere siden jeg valgte å "oppgradere" fra mega til giga.Regner med at du vil få samme tilbud.

 

 

Fikse fargene etterpå..For noe tull.Kommer til å se kunstig ut.

Ut i fra de bildene så ser jo Arc dårligst ut,men det kan umulig stemme.

2X tar elendige bilder.Må si jeg begynner å bli skeptisk til disse bilde sammenligningene til gsmarena.

Aldri brukt fotoredigeringsprogrammer før? Fargetemperatur? Gamma? Saturation?

Om du ikke visste det, skjer nettopp slike ting allerede i kameraet når du tar bilde. Og etterpå kan man nyansere selv.

Aldri testet LG2x ser jeg..Jo da,kjekt med redigeringsprogrammer.Men det er mer for å gjøre gode bilder enda bedre.Ikke fikse dårlige bilder.Retter du på en farge eller 2 kan det lett påvirke de andre fargene.Det samme vil skje når du gjør andre justeringer og.Uansett vaskelig å bedømme ut i fra disse 3 bildene.Gsamarena bruker ofte stativ når de tar bildene sine og det synes jeg blir litt feil siden det tross alt er mobilkamera det er snakk om.

Uansett SGSII er best ut imo.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Aldri testet LG2x ser jeg..Jo da,kjekt med redigeringsprogrammer.Men det er mer for å gjøre gode bilder enda bedre.Ikke fikse dårlige bilder.Retter du på en farge eller 2 kan det lett påvirke de andre fargene.Det samme vil skje når du gjør andre justeringer og.Uansett vaskelig å bedømme ut i fra disse 3 bildene.Gsamarena bruker ofte stativ når de tar bildene sine og det synes jeg blir litt feil siden det tross alt er mobilkamera det er snakk om.

Uansett SGSII er best ut imo.

 

Å ikke bruke stativ skaper jo store forskjeller i hvordan bildene blir. Da er jo mye av testen basert på at man er heldig med bildet.

 

@Anbar:

 

Les om hva dem som har mobilen syntes om batteriet her. Det virker som om batteriet er veldig bra på mobilen men man må være obs på hvilke widgets man bruker og hvordan man velger å synce data til mobilen.

 

Hvis du går litt tilbake i tråden kan du se på videoer og tester som er lagt ut av mobilen. Der forteller dem litt om byggekvaliteten. Det virker som folk er generelt sett fornøyd.

Endret av Nyph
Lenke til kommentar

jeg har to spørsmål til eierne av denne telefonen:

 

- hvordan er byggkvaliteten?

- hvor lenge varer batteriet?

 

sikler litt på denne og sensation til htc... :)

ingen i i Norge (på forumet ihvertfall) har telefonen

 

byggekvaliteten er smak og behag, kommer du fra htc vil du kanskje synes at plastisk føles "billig" ut, men for min del har det ingenting å si.

batteriet er blitt sagt er veldig bra, bare les testene som er kommet ut.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor du synes det er merkelig å kalle den fantastisk?

I noen tilfeller, kan jeg være enig. Men når det gjelder denne mobilen, er det slik at i samtlige reviews så sier de klart ifra at de kun flisespikker og tar det med for å prøve å ikke få et fanatisk inntrykk i reviewen, når de tar med negative ting.

 

De eneste tingene ikke alle er like fan av, er de fire hubbene, og det er like enkelt å la være å bruke dem, som å la være å bruke enhetskonverteren som nesten samtlige mobiler har, men som, i hvert fall etter egen erfaring, aldri blir brukt. Ingen trekker ned selv om den ligger der allikevel.

 

Hvorfor jeg lurer på det. Er ikke det litt innelysende når "ingen" har brukt den. Ikke en gang holdt i den :)

 

MANGE produkter (deriblant mobiler) har blitt omtalt som fantastiske. Når man så tar produktet i daglig bruk dukker ofte bugs og andre problemer opp. Ta f. eks Huawei sin U8800 som jeg har selv. Fikk 6 i test på Amobil. Mange (ikke jeg heldigvis) sliter med problemer. Wifi problemer, telefoner som restarter seg selv i hytt og gevær osv. Sikkert en del brukerproblemer, men en del problemer er også sikkert høyst relevante.

 

Omnia HD (som jeg har hatt) ble også omtalt som fantastisk i sin tid.

Mange som hadde denne opplevde den ikke akkurat som det.

 

Tviler ikke på at dette er en meget bra mobil, men jeg vil se den først. Noe jeg er litt skeptisk til er batteri tiden på denne ved aktiv bruk...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor du synes det er merkelig å kalle den fantastisk?

I noen tilfeller, kan jeg være enig. Men når det gjelder denne mobilen, er det slik at i samtlige reviews så sier de klart ifra at de kun flisespikker og tar det med for å prøve å ikke få et fanatisk inntrykk i reviewen, når de tar med negative ting.

 

De eneste tingene ikke alle er like fan av, er de fire hubbene, og det er like enkelt å la være å bruke dem, som å la være å bruke enhetskonverteren som nesten samtlige mobiler har, men som, i hvert fall etter egen erfaring, aldri blir brukt. Ingen trekker ned selv om den ligger der allikevel.

 

Hvorfor jeg lurer på det. Er ikke det litt innelysende når "ingen" har brukt den. Ikke en gang holdt i den :)

 

MANGE produkter (deriblant mobiler) har blitt omtalt som fantastiske. Når man så tar produktet i daglig bruk dukker ofte bugs og andre problemer opp. Ta f. eks Huawei sin U8800 som jeg har selv. Fikk 6 i test på Amobil. Mange (ikke jeg heldigvis) sliter med problemer. Wifi problemer, telefoner som restarter seg selv i hytt og gevær osv. Sikkert en del brukerproblemer, men en del problemer er også sikkert høyst relevante.

 

Omnia HD (som jeg har hatt) ble også omtalt som fantastisk i sin tid.

Mange som hadde denne opplevde den ikke akkurat som det.

 

Tviler ikke på at dette er en meget bra mobil, men jeg vil se den først. Noe jeg er litt skeptisk til er batteri tiden på denne ved aktiv bruk...

 

Du kan ikke bruke Huawei U8800 som eksempel på telefoner som fikk bra score, men viser seg å være dårlig. Den telefonen fikk en 6'er pga pris/ytelse ikke noe annet.

SGS2 er en premium mobil, flaggskipet til Samsung. Den har ikke fått toppkarakterer pga prisen hvertfall, det kan jeg love deg...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor du synes det er merkelig å kalle den fantastisk?

I noen tilfeller, kan jeg være enig. Men når det gjelder denne mobilen, er det slik at i samtlige reviews så sier de klart ifra at de kun flisespikker og tar det med for å prøve å ikke få et fanatisk inntrykk i reviewen, når de tar med negative ting.

 

De eneste tingene ikke alle er like fan av, er de fire hubbene, og det er like enkelt å la være å bruke dem, som å la være å bruke enhetskonverteren som nesten samtlige mobiler har, men som, i hvert fall etter egen erfaring, aldri blir brukt. Ingen trekker ned selv om den ligger der allikevel.

 

Hvorfor jeg lurer på det. Er ikke det litt innelysende når "ingen" har brukt den. Ikke en gang holdt i den :)

 

MANGE produkter (deriblant mobiler) har blitt omtalt som fantastiske. Når man så tar produktet i daglig bruk dukker ofte bugs og andre problemer opp. Ta f. eks Huawei sin U8800 som jeg har selv. Fikk 6 i test på Amobil. Mange (ikke jeg heldigvis) sliter med problemer. Wifi problemer, telefoner som restarter seg selv i hytt og gevær osv. Sikkert en del brukerproblemer, men en del problemer er også sikkert høyst relevante.

 

Omnia HD (som jeg har hatt) ble også omtalt som fantastisk i sin tid.

Mange som hadde denne opplevde den ikke akkurat som det.

 

Tviler ikke på at dette er en meget bra mobil, men jeg vil se den først. Noe jeg er litt skeptisk til er batteri tiden på denne ved aktiv bruk...

 

Du kan ikke bruke Huawei U8800 som eksempel på telefoner som fikk bra score, men viser seg å være dårlig. Den telefonen fikk en 6'er pga pris/ytelse ikke noe annet.

SGS2 er en premium mobil, flaggskipet til Samsung. Den har ikke fått toppkarakterer pga prisen hvertfall, det kan jeg love deg...

 

Selvfølgelig kan jeg bruke Huawei som et eksempel. Jeg har jo allerede gjort det ;)

Huawei er (i mine øyne) på ingen måte en dårlig telefon. Har du hatt en selv?

Den var jo også bare ett eksempel. Akkurat som Omnia HD.Om du vil ha det inn med teskje:

JEG syns det er litt merkelig å skryte av et produkt man kun har lest om.

Være seg om det er en telefon, en bil, en pc eller hva som helst egentlig.

Verre er det ikke!

 

Vi snakker jo også om en produsent som ikke akkurat har det beste rykte når det gjelder å komme med bug fix og oppdateringer i et forykende tempo....

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Hvor får dere bestilt SII med Tele2-abbonement?

 

Forløpig får du ikke gjort det, det lønner seg å vente til noen av elgigantene kommer med et bra tilbud, noe jeg håper inderlig skjer kjapt, det ihvertfall kjøpsplanen min.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

takk speedbatov og nyph. batteri ser ikke ut til å være et selling point, selv om ringeminuttstatsen på prisjakt omtrent er dobbel så god på 2g enn på htc sensation.

 

Dog om den i praksis kun varer i 10 timer med hyppig bruk uten optimering, så er det ikke spesiellt bra. Jeg har lyst på dual core og byggkvalitet har alltid vært viktig for meg.

Jeg lurer på om jeg klarer å vente til sensation får noen reviews på batteritid...

Nå har jeg Hero fra før, og batteriet er iferd med å dø ut etter 5 timers hyppig bruk med svak lysstyrke.. Dog er jeg imponert over hvor mye den har tålt av fall.

 

Nå høres jeg kanskje litt inngrodd ut, men for snart 7 år siden hadde jeg en samsung som det bare var feil med. Den gangen lovet jeg aldri å få samsung igjen. Men de har jo forandret seg. Håper jeg...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor du synes det er merkelig å kalle den fantastisk?

I noen tilfeller, kan jeg være enig. Men når det gjelder denne mobilen, er det slik at i samtlige reviews så sier de klart ifra at de kun flisespikker og tar det med for å prøve å ikke få et fanatisk inntrykk i reviewen, når de tar med negative ting.

 

De eneste tingene ikke alle er like fan av, er de fire hubbene, og det er like enkelt å la være å bruke dem, som å la være å bruke enhetskonverteren som nesten samtlige mobiler har, men som, i hvert fall etter egen erfaring, aldri blir brukt. Ingen trekker ned selv om den ligger der allikevel.

 

Hvorfor jeg lurer på det. Er ikke det litt innelysende når "ingen" har brukt den. Ikke en gang holdt i den :)

 

MANGE produkter (deriblant mobiler) har blitt omtalt som fantastiske. Når man så tar produktet i daglig bruk dukker ofte bugs og andre problemer opp. Ta f. eks Huawei sin U8800 som jeg har selv. Fikk 6 i test på Amobil. Mange (ikke jeg heldigvis) sliter med problemer. Wifi problemer, telefoner som restarter seg selv i hytt og gevær osv. Sikkert en del brukerproblemer, men en del problemer er også sikkert høyst relevante.

 

Tropetor, du får det til å virke som om du aldri har hørt om samsung galaxy s i9000. Hvis du hadde hørt om denne telefonen og satt deg inn i temaet ville du visst at det er en sabla bra telefon og at du får det du betaler for. Dette er en oppfølger til suksess, bare med mange forbedringer.

 

Omnia HD (som jeg har hatt) ble også omtalt som fantastisk i sin tid.

Mange som hadde denne opplevde den ikke akkurat som det.

 

Tviler ikke på at dette er en meget bra mobil, men jeg vil se den først. Noe jeg er litt skeptisk til er batteri tiden på denne ved aktiv bruk...

 

Du kan ikke bruke Huawei U8800 som eksempel på telefoner som fikk bra score, men viser seg å være dårlig. Den telefonen fikk en 6'er pga pris/ytelse ikke noe annet.

SGS2 er en premium mobil, flaggskipet til Samsung. Den har ikke fått toppkarakterer pga prisen hvertfall, det kan jeg love deg...

 

Selvfølgelig kan jeg bruke Huawei som et eksempel. Jeg har jo allerede gjort det ;)

Huawei er (i mine øyne) på ingen måte en dårlig telefon. Har du hatt en selv?

Den var jo også bare ett eksempel. Akkurat som Omnia HD.Om du vil ha det inn med teskje:

JEG syns det er litt merkelig å skryte av et produkt man kun har lest om.

Være seg om det er en telefon, en bil, en pc eller hva som helst egentlig.

Verre er det ikke!

 

Vi snakker jo også om en produsent som ikke akkurat har det beste rykte når det gjelder å komme med bug fix og oppdateringer i et forykende tempo....

Lenke til kommentar

Samsung er de første som fikk 2.3.3 på mobiler som kom ut i fjor.

Tviler heller ikke at galaxy s får nye OS som kommer. HTC har enda ikke fått en offisiel 2.3.3 som galaxy s har. Jeg har galaxy s og fikk 2.2 ca 1 mnd etter jeg kjøpte min og 2.2.1 i februar eller noe, så 2.3.3 nylig. Vær glad vi også bor i Norge, fordi i USA så strever de med updates.

Lenke til kommentar

Anbar:

Batteriet får skryt i forhold til resten av smartmobilmarkedet.

De presset over et døgn på den, selv i "fikleperioden". Så hvis det ikke holder en dag for deg, så har du sannsynligvis et behov ingen smartmobiler kan dekke uten ekstrabatteri.

 

Min påstand, uten noen som helst kilder, er at det ikke har kommet ut en HTC med god batterilevetid enda, er ikke det nogenlunde sant? Eneste jeg har hørt om toppmodellene til HTC er at de ofte har særs dårlig batterilevetid.

 

Tropetor:

Jeg må støtte meg litt bak Flue2k akkurat på Huawei-mobilen, da det ikke var noen som sa den var best eller feilfri, men at den var svært mye for pengene. Det var dét som var grunnen til sekseren, og det kom også klart fram i testen. Å se kun på terningkastet, blir jo veldig feil.

 

Jeg har selv Omnia HD. Jeg har vært veldig fornøyd. Men da den kom ut, var den et beist. Den fikk også trekk for at det var Symbian på den. Og den fikk trekk for å være vanskelig å se i solskinn. Det var få (om noen) tester som virkelig syntes å "forgude" Omnia HD, mye på grunn av OS.

Samsung gjorde det elendig med Symbian. Deres ene Symbianmobil. De satset ikke på symbian, selv om de puttet det i en toppmodell. De har derimot ikke vært dårlige på sitt andre flaggskip, Samsung Galaxy S. Den har nå Gingerbread, i motsetning til svært mange andre telefoner, inkludert flaggskip ifra andre selskap som feks LG. Jeg synes de har fått et ufortjent stempel som trege med oppdateringene, hovedsaklig på grunn av at de prøvde seg på en Symbian-mobil. Jeg eier den fremdeles selv, så jeg vet godt hvordan de var på oppdatering. Men når vi snakker Android på en toppmodell, er det en helt annen sak :-)

 

Men for all del, jeg forstår hvorfor du sier det, og jeg er delvis enig, jeg sier bare hvordan man kan forsvare å faktisk kalle den fantastisk. Jeg tror ikke du kan finne en mobil som har blitt så gjennomført beundret i samtlige reviews, tidligere? Til og med ikke Apple sine telefoner har fått så gjennomført gode reviews.

Lenke til kommentar

Jeg har HDHD og jeg gleder meg til Galaxy 2, hvor enn hvor mye jeg elsker htc sense skallet så klikker det for meg når det kommer random lag og _spesielt_ horebatteritiden! Er snakk om fire timer effektiv bruk! Jeg stikker innom siden til chess hver dag for å se når de får inn mobilen, men den dagen har enda ikke kommet. =(

Lenke til kommentar

Tropetor:

Jeg må støtte meg litt bak Flue2k akkurat på Huawei-mobilen, da det ikke var noen som sa den var best eller feilfri, men at den var svært mye for pengene. Det var dét som var grunnen til sekseren, og det kom også klart fram i testen. Å se kun på terningkastet, blir jo veldig feil.

 

Jeg har selv Omnia HD. Jeg har vært veldig fornøyd. Men da den kom ut, var den et beist. Den fikk også trekk for at det var Symbian på den. Og den fikk trekk for å være vanskelig å se i solskinn. Det var få (om noen) tester som virkelig syntes å "forgude" Omnia HD, mye på grunn av OS.

Samsung gjorde det elendig med Symbian. Deres ene Symbianmobil. De satset ikke på symbian, selv om de puttet det i en toppmodell. De har derimot ikke vært dårlige på sitt andre flaggskip, Samsung Galaxy S. Den har nå Gingerbread, i motsetning til svært mange andre telefoner, inkludert flaggskip ifra andre selskap som feks LG. Jeg synes de har fått et ufortjent stempel som trege med oppdateringene, hovedsaklig på grunn av at de prøvde seg på en Symbian-mobil. Jeg eier den fremdeles selv, så jeg vet godt hvordan de var på oppdatering. Men når vi snakker Android på en toppmodell, er det en helt annen sak :-)

 

Men for all del, jeg forstår hvorfor du sier det, og jeg er delvis enig, jeg sier bare hvordan man kan forsvare å faktisk kalle den fantastisk. Jeg tror ikke du kan finne en mobil som har blitt så gjennomført beundret i samtlige reviews, tidligere? Til og med ikke Apple sine telefoner har fått så gjennomført gode reviews.

 

Selvfølgelig fikk Huawei bra karakter pga at den var billig. Men det er også en meget god mobil syns jeg. Og da tenker jeg ikke kun i forhold til pris. Men nok om det. Er jo SGS2 og ting rund den og Samsung denne tråden handler om.

 

Det gleder meg virkelig å høre at Samsung har blitt bedre på oppdateringer!

Hadde planer om Nexus S men pga at den var produsert av Samsung droppet jeg den og gikk for Huawei :)

Så å høre at de er blitt mye bedre gjør kanskje at jeg kjøper meg en SGS2.

Håper den er så fantastisk som det kan virke som.

Da får jeg sikkert tilbake tilliten til Samsung sine telefoner igjen.

Har Samsung tv og bluray, og de er jeg meget fornøyd med!

 

Det skal uansett bli veldig spennende og se hva folk sier om denne telefonen når de har fått trykket på den noen dager.

Har allerede vurdert å ta inn større batterier til den, så da ender jeg muligens opp med en selv også :)

Lenke til kommentar

Vi snakker jo også om en produsent som ikke akkurat har det beste rykte når det gjelder å komme med bug fix og oppdateringer i et forykende tempo....

 

Jeg går utifra at du sikter til Android telefonene til Samsung her da det er det som er relevant.

Nå har vel den første galaxy'en fått gingerbread som en av de første telefonene hvor dette ikke var standard.

Er det noen HTC telefoner feks som har blitt oppdatert til 2.3 ennå?

Vet at det er mange amerikanere som maser om oppdateringer til sine Galaxy S varianter, men det er ikke Samsungs feil, men operatørene.

Vet ikke helt hva du sikter til når det gjelder bug fixes, men hvis du tenker på GPS problemene til Galaxy S så var vel det en hardware feil?

Og hvis du mener RFS filsystemet til telefonen så var ikke det en bug, bare et veldig dårlig valg (i våre øyne) av filsystem.

Mulig det er noen andre ting jeg ikke vet om, men jeg er litt lei av at 'alle' sier at Samsung suger når det gjelder software oppdateringer, noe du insinuerte til.

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...