Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg blåser en lang marsj i hva som tåler et fall og ikke for mister jeg telefonen og den blir øderlagt så har jeg forsikring. Jeg bare synes at de fleste plastikk telefoner jeg har holdt i etter at jeg fikk min iP4 har vært som leketøy i forhold. Nå kan du jo hende at det er en annen følelse på Galaxy 2 men jeg tviler.

 

Forøvrig er det helt uaktuelt for meg å sitte med rooting, jailbreaking eller andre uoffisielle SW modifikasjoner.

Er derfor jeg må le noen ganger når jeg møter på en iPhone bruker :p Beklager, men du trenger ikke å roote, jailbreake eller hva som helst for å skifte skin. Du går på android market og laster ned. Er bare iPhone du må jailbreake for å skifte skin, men dette er også en av grunnene hvorfor jeg ikke vil ha iPhone heller. Men egentlig så er den største grunnen at 3gs min ble helt borte etter 4.0 update, men ja for mye dritt man ikke kan gjøre på en iPhone, uten det skal være jailbreaket :). Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikse fargene etterpå..For noe tull.Kommer til å se kunstig ut.

Ut i fra de bildene så ser jo Arc dårligst ut,men det kan umulig stemme.

2X tar elendige bilder.Må si jeg begynner å bli skeptisk til disse bilde sammenligningene til gsmarena.

Aldri brukt fotoredigeringsprogrammer før? Fargetemperatur? Gamma? Saturation?

Om du ikke visste det, skjer nettopp slike ting allerede i kameraet når du tar bilde. Og etterpå kan man nyansere selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fargetemperatur kan HELT sikkert endres på mobilen også, og hvis ikke det går ann er det ikke mange ukene til xda legger ut noe som gjør at man kan endre det. Masse-endring av bilder i etterkant kan ordnes også så det er ikke fargene du skal være kritiske for på bilder. Fokus derimot er veldig viktig.

 

Edit: default temperaturen til kameraet er også forskjellig fra merke til merke. Personlig liker jeg farger som er mer ekte mens andre kan like kraftige farger. Er mye en smakssak.

Endret av Nyph
Lenke til kommentar

Alle snakker om at iPhone 4 har så mye bedre build quality enn SGS II. Dette er grunnet at SGS II har en bakside av hard plast.

 

Hvilke PRAKTISKE fordeler har da dette?


  •  
  • iPhonen tåler 5 ganger mindre før den glasset knuses (quality?)
  • Skjermen ripes lettere opp(quality?)
  • Kanten på iPhone 4 føles ut som kniver (komfort?)
  • Rapportert 50% flere knust glass på iPhone4 kontra 3Gs (forbedret quality?)
  • iPhonen har 0,8" mindre skjerm, men veger betydelig mer (Unødvendig dødvekt?)
  • iPhonen har så "god" build quality at telenor ikke ville la folk forsikre telefonen.
     

 

Kan noen vennligst forklare meg hvorfor byggekvaliteten til iPhone4 skal være bedre praktisk sett enn samsung galaxy s II!? For meg så kommer SGS II praktisk sett mye bedre ut av denne duellen.

Endret av KjellGu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

iPhone 4 virker mer eksklusiv. Når man betaler 5000+ for en telefon så er det en selvfølge for noen at man skal ha følelsen av at den er så dyr når man holder den i hånden. iPhone er en motegreie og jeg kunne ikke brydd meg mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone 4 virker mer eksklusiv. Når man betaler 5000+ for en telefon så er det en selvfølge for noen at man skal ha følelsen av at den er så dyr når man holder den i hånden. iPhone er en motegreie og jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Når man kjøper en smartmobil i dag, så bryr man seg ikke om den er eksklusiv eller om at den føles såååå omg amazing bare fordi den koster litt peng. Det som er viktig i dag er at man får mye for pengene og at man får en telefon som er kjapp, yter enormt bra og som kan gjøre nøyaktig hva man vil med.

 

Er jo litt viktig da at telefonen skal se bra ut. Men ja, iPhone 4 er for det meste for moteløver. Så ja, dem kjøper ikke iPhone 4 fordi den er en smartmobil, men fordi den er en del av moten demmes.

 

Og ikke nok med det, men når det kommer til hvordan en telefon ser ut, så ser Samsung Galaxy S II bedre ut enn iPhone 4. Men det er min mening det.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvilke PRAKTISKE fordeler har da dette?


  •  
  • iPhonen tåler 5 ganger mindre før den glasset knuses (quality?)
  • Skjermen ripes lettere opp(quality?)
  • Kanten på iPhone 4 føles ut som kniver (komfort?)
  • Rapportert 50% flere knust glass på iPhone4 kontra 3Gs (forbedret quality?)
  • iPhonen har 0,8" mindre skjerm, men veger betydelig mer (Unødvendig dødvekt?)
  • iPhonen har så "god" build quality at telenor ikke ville la folk forsikre telefonen.
     

 

 

Når folk sier at noe har/er 5 ganger mindre, mister de all kredibilitet i mine øyne...

 

Poenget er at iPhone 4 ser og føles utrolig eksklusiv ut med sin metall og glass casing. Er mye galt med Apple, misliker mye med de, men design skal dem få for! Plast ser og føles kjipt, så kan folk si hva de vil om plastikkens elastiske evne..

 

Når det er sagt skal det sies at SGS2 ser veldig eksklusiv ut, til tross for plasten. Og man får jo så mye mer for pengene når man kjøper en SGS2 til 4400,-

Endret av Winniee
Lenke til kommentar

@Vindicator

 

Nei, dette er viktig for deg. Folk flest gjør som "alle andre" og følger moten og da kjøper dem mobiler som iPhone uansett hva specs den har så lenge den er enkel og ser bra ut. Det er synd det er slik, men sånn er det bare. Jeg er helt uenig i denne ideologien. Nå kutter vi ut iPhone praten og holder oss til denne fantastiske mobilen som faktisk denne tråden handler om.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt mye peiling på data, så kanskje det høres dumt ut at jeg spør, men jeg har aldri helt fått med meg hva dette med å "roote" er. Jeg har lest ordet gang på gang i sammenheng med mobiltelefoner, men aldri en forklaring på hva dette egentlig er. Har noen her muligheten til å forklare hva dette går ut på og hva som er det egentlige poenget med det?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt mye peiling på data, så kanskje det høres dumt ut at jeg spør, men jeg har aldri helt fått med meg hva dette med å "roote" er. Jeg har lest ordet gang på gang i sammenheng med mobiltelefoner, men aldri en forklaring på hva dette egentlig er. Har noen her muligheten til å forklare hva dette går ut på og hva som er det egentlige poenget med det?

 

Kan nesten sammenlignes som det å installere ett annet OS på en PC. (bare at du i mobilverden fjernet det skallet som ligger over OSet som produsent, Samsung i dette tilfellet, har lagt inn).

 

Du får da mer kontroll over telefonen og den blir ofte kjappere.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt mye peiling på data, så kanskje det høres dumt ut at jeg spør, men jeg har aldri helt fått med meg hva dette med å "roote" er. Jeg har lest ordet gang på gang i sammenheng med mobiltelefoner, men aldri en forklaring på hva dette egentlig er. Har noen her muligheten til å forklare hva dette går ut på og hva som er det egentlige poenget med det?

 

Root=admin. Om du rooter mobilen din får du adminrettigheter. Det gjør at du får mer frihet, kan for eksempel overclocke den osv

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt i denne tråden må jeg si det morer meg litt å lese uttalelser som "fantastisk mobil" og lign. Er det noen her som i det hele tatt har holdt en SGS2 i Hånden?

Vet at den ikke er kommet ut ennå, men noen kan jo allikevel ha sett/testet den.

Lenke til kommentar
Vet at den ikke er kommet ut ennå, men noen kan jo allikevel ha sett/testet den.

Har ikke hørt at noen har fått testet den personlig.

Det som blir spennende er å se hvem som får den først, da mange har bestilt fra forskjellige nettbutikker. Man blir jo litt kjendis av å få den først virker det som.

Lenke til kommentar

San22_ på dette forumet, sier han har den i sine hender. Dog ikke retail, men 1 GHz.

 

Utenom dét har jeg ikke sett noen si dem har den.

Det går dog fint an å si at en mobil er fantastisk, uten å ha fysisk tatt i den, da det som avgjør om den er fantastisk eller ikke, ikke akkurat er hvordan den føles å ta på...

 

Min påstand er at alle i denne tråden (Siden det virker som folk som er interesserte i mobilen) har lest reviews/sett filmer av den. Det skal ikke mer til enn det, for å skjønne at dette er en fantastisk telefon.

Alle reviews jeg har lest har sagt at dette er den beste telefonen på markedet, inklusive Applevenlige Engadget:

 

For a handset with such a broad range of standout features and specs, the Galaxy S II is remarkably easy to summarize. It's the best Android smartphone yet, but more importantly, it might well be the best smartphone, period. Of course, a 4.3-inch screen size won't suit everyone, no matter how stupendously thin the device that carries it may be, and we also can't say for sure that the Galaxy S II would justify a long-term iOS user foresaking his investment into one ecosystem and making the leap to another. Nonetheless, if you're asking us what smartphone to buy today, unconstrained by such externalities, the Galaxy S II would be the clear choice. Sometimes it's just as simple as that.

 

Jeg lurer på hvorfor du synes det er merkelig å kalle den fantastisk?

I noen tilfeller, kan jeg være enig. Men når det gjelder denne mobilen, er det slik at i samtlige reviews så sier de klart ifra at de kun flisespikker og tar det med for å prøve å ikke få et fanatisk inntrykk i reviewen, når de tar med negative ting.

 

De eneste tingene ikke alle er like fan av, er de fire hubbene, og det er like enkelt å la være å bruke dem, som å la være å bruke enhetskonverteren som nesten samtlige mobiler har, men som, i hvert fall etter egen erfaring, aldri blir brukt. Ingen trekker ned selv om den ligger der allikevel.

Lenke til kommentar
Vet at den ikke er kommet ut ennå, men noen kan jo allikevel ha sett/testet den.

Har ikke hørt at noen har fått testet den personlig.

Det som blir spennende er å se hvem som får den først, da mange har bestilt fra forskjellige nettbutikker. Man blir jo litt kjendis av å få den først virker det som.

 

[offtopic]

Hei!

 

Jeg sjekka ut deviantart linken din og lurte litt på hvilken taskbar replacement du har på maskina di på dette bildet? Den var nice:-)

 

Simply amazing desktop

[/offtopic]

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

@ Tropetor

 

Telefonen har vært tilgjengelig i England i snart en uke nå. Så langt slår den alle andre mobiler i tester og jeg er mektig imponert over hva Samsung har fått til.

 

Og det der kunne du vel strengt tatt sendt i en pm fluke2k :)

Endret av Nyph
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...