Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mobben har jo to micker. Så den filmer i stereo. Da begynner vi å snakke. Den tar heller ikke så altfor gale bilder under dårlige lysforhold. Gleder meg til en phototest mellom n8 og s2!

 

Denne mobben kommer til å bli årets mobb:)

 

Er ikke sikkert at telefonen automatisk tar opp med begge microfonene under filming. Den ene mikrofonen er jo der fordi man vil redusere bakgrunnstøy. Håper det er slik som du sier da.

 

Det virker som om den tar opp med begge mic'ene ja.

Jeg lasta ned en RAW video som er tatt rett fra SGS2 og media info på fila viser at det er stereo audio;-)

 

jeg har og et raw materiale. der med mono lyd. send link til det klippet du har da!!:))

Lenke til kommentar

mobben har jo to micker. Så den filmer i stereo. Da begynner vi å snakke. Den tar heller ikke så altfor gale bilder under dårlige lysforhold. Gleder meg til en phototest mellom n8 og s2!

 

Denne mobben kommer til å bli årets mobb:)

 

Er ikke sikkert at telefonen automatisk tar opp med begge microfonene under filming. Den ene mikrofonen er jo der fordi man vil redusere bakgrunnstøy. Håper det er slik som du sier da.

 

Det virker som om den tar opp med begge mic'ene ja.

Jeg lasta ned en RAW video som er tatt rett fra SGS2 og media info på fila viser at det er stereo audio;-)

 

jeg har og et raw materiale. der med mono lyd. send link til det klippet du har da!!:))

 

Huska egentlig ikke hvor jeg lasta den ned, men ser nå at fila har gsmarena i filnavnet:p

Fila er lasta ned fra denne siden:

http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-review-588p5.php

 

Direkte link til fila her:

http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/samsung-i9100-galaxy-s-ii/comparison/camera/gsmarena_v001.mp4

 

VLC sier:

Type: Audio

Codec: MPEG AAC Adio (mp4a)

Language: English

Channels: Stereo

Sample rate: 32000 Hz

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg en handsfree med ledning som ikke er sånn in-ear shit som følger med telefonen. (helst bare en propp, men ikke noe must)

 

Noen som vet hvor de selger det?

 

Har forresten en nokia handsfree som jeg liker, men tror ikke den vil virke (altså mikrofonen). gjorde ihvertfall ikke det på samsung waven.

 

Tror det beste bet'et ditt er å kjøpe noe offisielt fra samsung...

Telefonen har en 'bil modus' som automatisk blir aktivert når man putter den inn i den offisielle bilholderen hvertfall.. Så det på en video et sted. Om det har noe for seg eller evt hvilke muligheter det tilbyr vet jeg dog ikke..

Men jeg går da utifra at den skal støtte handsfree hvertfall, selv om det blir med telefonens egne mic's og høytalere...

Lenke til kommentar

Kr. 259,- hos mShop for bilholdern :)

 

Bestilt..

Det ble litt dyrere da grunnet hele 129,- i frakt og ekspedisjonsgebyr:-/

 

Da har jeg i bestilling:

1x Samsung Galaxy S II

1x Lexar 32GB microSDHC class 10 minnekort

1x Offisiell Samsung bilholder

 

..mangler bare desktop doc'en nå, så er vi i boks:p

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

Kr. 259,- hos mShop for bilholdern :)

 

Bestilt..

Det ble litt dyrere da grunnet hele 129,- i frakt og ekspedisjonsgebyr:-/

 

Da har jeg i bestilling:

1x Samsung Galaxy S II

1x Lexar 32GB microSDHC class 10 minnekort

1x Offisiell Samsung bilholder

 

..mangler bare desktop doc'en nå, så er vi i boks:p

Hvor kjøpte du 32 gig microSDHC?

Lenke til kommentar

Første post :D Skal nå selge min iPhone 4 for å gi android et forsøk :p Har hatt alle iPhone til nå og er ja... Apple-frelst med iPad og iMac Macbook pro osv.. :p Er spent på denne tlf og har bestemt meg for innkjøp :D

 

Har noen spørsmål :)

1)

Noen andre her som har mac og synkroniserer med Android? Musikk bruker jeg spotify til, men tenkte på kontakter og mobile-me mail, notater....

 

2)

Er det trygt å bestille fra cdon.no eller skal jeg heller satse på å bestille fra elkjøp.no? Tenkte da på leveransetid og "sikring av plass"

 

3)

Er det en fordel å roote tlf? Blir den tregere av å roote? Hva kan jeg gjøre med den hvis jeg rooter (eks)? Kan jeg fjerne Touchwiz 4.0, for å få en "pure" android tlf? Vil oppdateringer komme raskt ut (android 2.4...)

 

Kanskje jeg heller burde lage en egen tråd?

 

 

Sebbai

Lenke til kommentar

Første post :D Skal nå selge min iPhone 4 for å gi android et forsøk :p Har hatt alle iPhone til nå og er ja... Apple-frelst med iPad og iMac Macbook pro osv.. :p Er spent på denne tlf og har bestemt meg for innkjøp :D

 

Har noen spørsmål :)

1)

Noen andre her som har mac og synkroniserer med Android? Musikk bruker jeg spotify til, men tenkte på kontakter og mobile-me mail, notater....

 

2)

Er det trygt å bestille fra cdon.no eller skal jeg heller satse på å bestille fra elkjøp.no? Tenkte da på leveransetid og "sikring av plass"

 

3)

Er det en fordel å roote tlf? Blir den tregere av å roote? Hva kan jeg gjøre med den hvis jeg rooter (eks)? Kan jeg fjerne Touchwiz 4.0, for å få en "pure" android tlf? Vil oppdateringer komme raskt ut (android 2.4...)

 

Kanskje jeg heller burde lage en egen tråd?

 

 

Sebbai

 

Hei og velkommen!

Jeg skal prøve å svare på noe av det du sør om hvertfall..

1) Jeg har ikke mac så sry..

 

2) Jeg har bestilt fra elkjøp da jeg tror de ifølge dem selv har avtalt med samsung at de får den inn på lager den 6 mai. Tar noen dager å sende den i post men tror den skal komme fram før de andre butikkene får levert uansett. Elkjøp er jo norges største varehus så jeg regner med de får inn et gedigent lass fra samsung (i forhold til andre butikker)

 

3) JA! Å roote telefonen betyr ikke noe annet enn at du får administrative rettigheter i OS'et. Blir det samme som administrator konto på windows. (eller root på linux da;-)

Telefonen blir ikke noe treigere for det. Du får bare mere kontroll over telefonen din, som i følge meg selv, burde vært standard.

Du kan helt sikkert installere en "vanilla" android (som det kalles) etter hvert, men jeg tror nok det er bedre med en cyanogen versjon feks. eller noen av de andre rom'ene som kommer etterhvert.

Du får følge med her:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1058

Om oppdateringer vil komme raskt ut er vel opp til Samsung, men siden man etter hvert kan installere custom roms så tviler jeg på at man kommer til å bruke sammy's firmware uansett...

De custom rom'ene vil jo alltid være oppdatert ettersom de som lager dem oppdaterer rom'ene sine med updates som google gir ut..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva ligger prisen på for et sånt 32 gb microSDHC class 10 kort? Er det nødvendig med class 10 eller er det greit også med class 4 & 6? Støtter 4 & 6 fullHD filming?

 

Jeg bestilte min fra mpx.no til 499,-

Man _må_ ikke ha class 10, men da er hvertfall ikke minnekortet flaskehalsen lenger..

Greit å vite at man hvertfall ikke får problemer med filming av full hd rett på minnekortet hvertfall...

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å fjerne de stygge dottene som forteller hvor mange sider du har på homescreen?

De er muligens nyttige for mange men jeg hadde heller foretrukket at de ikke var der,eller at man i det minste kan fjerne dem.Noen som vet?

 

Vel, du kan fjerne skjermene, og legge til skjermene, så hvis det er bare det at du bruker bare en eller to hjemmeskjermer, så er det bare å slette dem. Jeg aner dog ikke om du mister dottene dersom du bruker bare én skjerm.

 

mobben har jo to micker. Så den filmer i stereo. Da begynner vi å snakke. Den tar heller ikke så altfor gale bilder under dårlige lysforhold. Gleder meg til en phototest mellom n8 og s2!

 

Denne mobben kommer til å bli årets mobb:)

 

Er ikke sikkert at telefonen automatisk tar opp med begge microfonene under filming. Den ene mikrofonen er jo der fordi man vil redusere bakgrunnstøy. Håper det er slik som du sier da.

 

Det virker som om den tar opp med begge mic'ene ja.

Jeg lasta ned en RAW video som er tatt rett fra SGS2 og media info på fila viser at det er stereo audio;-)

 

jeg har og et raw materiale. der med mono lyd. send link til det klippet du har da!!:))

 

Huska egentlig ikke hvor jeg lasta den ned, men ser nå at fila har gsmarena i filnavnet:p

Fila er lasta ned fra denne siden:

http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-review-588p5.php

 

Direkte link til fila her:

http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/samsung-i9100-galaxy-s-ii/comparison/camera/gsmarena_v001.mp4

 

VLC sier:

Type: Audio

Codec: MPEG AAC Adio (mp4a)

Language: English

Channels: Stereo

Sample rate: 32000 Hz

 

Hentet ifra Phonearena-testen som kom ut like før dere begynte å diskutere det:

 

To recap the design overview we’d say that the etched edges of the 8MP camera area on the back are the only thing that sticks out of an otherwise bland plastic black chassis. The camera has an LED flash this time around, and the phone records any sounds accompanying the captured Full HD videos in stereo, thanks to the microphone duo, which also serves noise-cancellation duties. We have another distinctive feat at the bottom - the microUSB port doubles as an HDMI-out one. It is called a Mobile High-Definition Link (MHL) port, but more about that later.

Lenke til kommentar

Begynte aa see paa nye telefoner naa som utveksingsaaret mitt her i USA gaar mot slutten.

Og fant denne med releasedato snart, virker som en konge telefon og mitt valg. Gleder meg til aa faa brukererfaringer fra folk.

 

En ting jeg lurer paa, hvis jeg kjooper telefonen her i USA uten opperatoorlaas. Vil det fungere aa sette inn mitt Telenor simkort og den vil fungere feilfritt?

-Dette saa klart er at den er desidert billigere her enn i Norge, og med tanke paa garanti. Blir noe jeg maa taa hooyde for foorst.

Lenke til kommentar

Kr. 259,- hos mShop for bilholdern :)

 

Bestilt..

Det ble litt dyrere da grunnet hele 129,- i frakt og ekspedisjonsgebyr:-/

 

Da har jeg i bestilling:

1x Samsung Galaxy S II

1x Lexar 32GB microSDHC class 10 minnekort

1x Offisiell Samsung bilholder

 

..mangler bare desktop doc'en nå, så er vi i boks:p

 

Synd det ikke er bilde av den, men googlet litt og fant et bilde her

 

Den er ikke lik den som Clove har.

 

Synes den som Clove har ser bedre ut for min del.

Lenke til kommentar

Hva ligger prisen på for et sånt 32 gb microSDHC class 10 kort? Er det nødvendig med class 10 eller er det greit også med class 4 & 6? Støtter 4 & 6 fullHD filming?

 

Jeg bestilte min fra mpx.no til 499,-

Man _må_ ikke ha class 10, men da er hvertfall ikke minnekortet flaskehalsen lenger..

Greit å vite at man hvertfall ikke får problemer med filming av full hd rett på minnekortet hvertfall...

 

Hvis man får et 32 gb class 10 til 499, er det egentlig svært lite å tenke på

Lenke til kommentar

Kr. 259,- hos mShop for bilholdern :)

 

Bestilt..

Det ble litt dyrere da grunnet hele 129,- i frakt og ekspedisjonsgebyr:-/

 

Da har jeg i bestilling:

1x Samsung Galaxy S II

1x Lexar 32GB microSDHC class 10 minnekort

1x Offisiell Samsung bilholder

 

..mangler bare desktop doc'en nå, så er vi i boks:p

 

Synd det ikke er bilde av den, men googlet litt og fant et bilde her

 

Den er ikke lik den som Clove har.

 

Synes den som Clove har ser bedre ut for min del.

 

??

De har jo eksakt samme varenummer!

Dette er den samme bilholderen. Man kan ikke alltid stole på bilder i netshops.

 

mShop:

http://www.mshop.no/vp/Samsung-Bilholder-til-Galaxy-S2/139584

Samsung Bilholder til Galaxy S2

Varenr: ECS-V1A2BEGSTD

 

Clove:

http://www.clove.co.uk/vehicle-dock-samsung-galaxy-s-ii-i9100

Product Code:SAM-VDGS2

Manufacturer:Samsung

Manufacturer Code:ECS-V1A2BEGSTD

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...