Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Man burde vell ha et lag over for riper? Beskyttelselaget mitt på den tlfen jeg har nå er full av riper, tenker hvordan den hadde sett ut hvis jeg ikke hadde hatt den der..

 

Gorilla Glass skal visst holde mot riper og slikt fra nøkler i lommen. Ta en tipp på denne

. Denne har Gorilla Glass.

Prøv dette på iPhone 4 lol, eller ops. Går det ikke i tusen knas da og får sånn ørt og førti riper da?

 

Joda, glasset på iPhone 4 tåler å bli mye bøyd. Men nå blir ikke glasset på en iPhone 4 bøyd heller. Glasset vil enten bli truffet av noe skarpt med kraft eller så vil den falle i bakken som man kaller for støt.

 

Dette tåler iPhone 4 veldig lite av. Bare å se på

.

 

Men dette ble vel kanskje litt off-topic siden denne topic'en handler om Samsung Galaxy S II og ikke iPhone 4.

 

Her går det mye på lykke og fromme. Mister du telefonen og den lander feil eller treffer rett på en spiss stein eller noe midt på skjermen så vil panelet død eller skjermen knuse.

 

Dette er ikke noe unikt iPhone4 eller andre Apple telefoner men mobiltelefoner og skjermpaneler generelt. Selv har jeg mistet min iPhone4 i bakken tre, fire ganger fra forskjellige høyder og den har ikke tatt noen synlig skade bortsett fra noen skrammer på skjermbeskyttelsen jeg bruker.

 

Ulempen med iPhone4 er det faktum at den har glass både foran og bak som gjør den mer utsatt for knust glass enn telefoner som kun har glass ved skjermen og plastikk bak osv.. Men verken Nokia, Samsung eller Apple leverer noe som er i nærheten av uknuselige og udødelige telefoner og mister du Galaxy S2 på en spiss stein så er nok skjermen like død og knust som på 99% av alle andre mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har så lyst til å bytte ut min iPhone 4 med denne, men dessverre så er nok TouchWiz og Plastic Fantastic design avskrekkende nok til at nok må ta ett år til i Apple land. Får håpe at det kommer en Android telefon som kan dytte meg over før iPhone 6 kommer i det minste...

Lenke til kommentar

Har så lyst til å bytte ut min iPhone 4 med denne, men dessverre så er nok TouchWiz og Plastic Fantastic design avskrekkende nok til at nok må ta ett år til i Apple land. Får håpe at det kommer en Android telefon som kan dytte meg over før iPhone 6 kommer i det minste...

Om du ikke liker TouchWiz, så er det jo bare å installere en ny Home Launcher som ADWLauncher eller LauncherPRO.

 

Og når det kommer til plastikk, så tar jeg definitivt en høykvalitets plastikk telefon før jeg tenker på noe annet. Høykvalitets plastikk tar støt MYE bedre enn det glass og aluminium gjør.

 

Med glass så vil ting gå i tusen knas. Med alluminium så vil du få en bulk. Med plastikk vil du få en skramme eller en liten sprekke.

 

Men for vanlige fall som f.eks at du mister telefonen ut av handen mens du står å skriver med den og at den detter ned på veien eller noe sånt, så foretrekker jeg plastikk.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke helt skrekken mot plastikk. Dagens syntetiske polymerer er ganske komplekse greier, og på mange måter fremtidens material. Enorm styrke i forhold til vekten. Må ikke forveksles med plastikken man finner i billige, myke barneleker.

 

T.o.m tjenestevåpen til forvar og politi i mange land består av plastikk. F.eks den høyt ubredte Glock.

Lenke til kommentar

Har så lyst til å bytte ut min iPhone 4 med denne, men dessverre så er nok TouchWiz og Plastic Fantastic design avskrekkende nok til at nok må ta ett år til i Apple land. Får håpe at det kommer en Android telefon som kan dytte meg over før iPhone 6 kommer i det minste...

Om du ikke liker TouchWiz, så er det jo bare å installere en ny Home Launcher som ADWLauncher eller LauncherPRO.

 

Og når det kommer til plastikk, så tar jeg definitivt en høykvalitets plastikk telefon før jeg tenker på noe annet. Høykvalitets plastikk tar støt MYE bedre enn det glass og aluminium gjør.

 

Med glass så vil ting gå i tusen knas. Med alluminium så vil du få en bulk. Med plastikk vil du få en skramme eller en liten sprekke.

 

Men for vanlige fall som f.eks at du mister telefonen ut av handen mens du står å skriver med den og at den detter ned på veien eller noe sånt, så foretrekker jeg plastikk.

 

Kunne ikke vært mer enig med dette.

Lenke til kommentar

Jeg blåser en lang marsj i hva som tåler et fall og ikke for mister jeg telefonen og den blir øderlagt så har jeg forsikring. Jeg bare synes at de fleste plastikk telefoner jeg har holdt i etter at jeg fikk min iP4 har vært som leketøy i forhold. Nå kan du jo hende at det er en annen følelse på Galaxy 2 men jeg tviler.

 

Forøvrig er det helt uaktuelt for meg å sitte med rooting, jailbreaking eller andre uoffisielle SW modifikasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg blåser en lang marsj i hva som tåler et fall og ikke for mister jeg telefonen og den blir øderlagt så har jeg forsikring. Jeg bare synes at de fleste plastikk telefoner jeg har holdt i etter at jeg fikk min iP4 har vært som leketøy i forhold. Nå kan du jo hende at det er en annen følelse på Galaxy 2 men jeg tviler.

 

Forøvrig er det helt uaktuelt for meg å sitte med rooting, jailbreaking eller andre uoffisielle SW modifikasjoner.

 

Hold deg til iPhone, du.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg blåser en lang marsj i hva som tåler et fall og ikke for mister jeg telefonen og den blir øderlagt så har jeg forsikring. Jeg bare synes at de fleste plastikk telefoner jeg har holdt i etter at jeg fikk min iP4 har vært som leketøy i forhold. Nå kan du jo hende at det er en annen følelse på Galaxy 2 men jeg tviler.

 

Forøvrig er det helt uaktuelt for meg å sitte med rooting, jailbreaking eller andre uoffisielle SW modifikasjoner.

 

Du er jo ikke i nærheten av å ville gi slipp på din Iphone, så hvorfor gidder du i det hele tatt å ta deg bryderiet med å skrive her.

For meg virker du som en typisk Iphone fan som overhodet ikke vil høre om noe annet enn Apple.

Nesten så du prøver å rakke ned på S2 mest mulig, pga av den vil bli en bedre telefon en Iphone 4.

 

Man trenger overhodet ikke å jailbreake, roote noe som helst på telefonen, den vil være bra nok for de aller fleste.

 

Med det samme du leser dette, ta en titt på denne også

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Jo jeg er egentlig lei iOS nå, for det er jo dønn kjedelig. Men det funker defor vil jeg ha noe som er like dønn stabilt og greit og bruk som i tillegg har flere muligheter og et meldingssystem som ikke er fra steinalderen.

 

Jeg misforstod dette med launcher trodde det var en root for å ungå touchwiz men det er det jo tydeligvis ikke. Men vil jeg ikke da fortsatt alltid være avhengig av Samsung alt annet enn legendariske SW support likefullt da når jeg fortsatt kjører dette overlayet?

Lenke til kommentar

Jo jeg er egentlig lei iOS nå, for det er jo dønn kjedelig. Men det funker defor vil jeg ha noe som er like dønn stabilt og greit og bruk som i tillegg har flere muligheter og et meldingssystem som ikke er fra steinalderen.

 

Dette er musikk i mange sine ører, inkludert mine.

Kanskje pga at iOS er blitt så ensporet at mange Iphone brukere velger å prøve Android?

Lenke til kommentar

OSet er jo stort sett det samme idag som det var for 4 år siden, ja det er flere funksjoner men alt ser og føles som det samme. Jeg skjønte jeg måtte begynne å se meg om etter et nytt OS når jeg kjente jeg ble sint hver gang jeg får en av du grusomme pop up meldingen over applikasjonene mine. :D

Lenke til kommentar

Her er en bra video med sammenligning av Nexus S og Galaxy S II. Det er sammenlignet oppstartshastighet, volum på høyttaler, hastighet på nettleser og GPS-fix.

http://hemorrdroids.net/samsung-nexus-s-vs-samsung-galaxy-s2/

 

Må så høyttaleren hørtes veldig bra ut. Noen i tråden mente det var ett drawback at telefonen ikke har stereo høyttaler. For min del tar jeg heller EN bra mono høyttaler :-) Og GPS-fix hastigheten (innendørs!) var vanvittig...

Lenke til kommentar

Fikse fargene etterpå..For noe tull.Kommer til å se kunstig ut.

Ut i fra de bildene så ser jo Arc dårligst ut,men det kan umulig stemme.

2X tar elendige bilder.Må si jeg begynner å bli skeptisk til disse bilde sammenligningene til gsmarena.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...