Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Sitter nå med 69% batteri etter 12 timer 15 min.

 

Bruk:

 

Display 44% - Time on: 1h 35m 1s

Android OS 18% - CPU total: 15m 26s

Internet 10% - CPU total - 9m 27s, CPU foreground - 9m 23s

Cell standby 10% - Time on: 12h 15m, Time without a signal: 100%

Phone idle_ 7% - Time on: 10h 40m

Gallery 6% - Time on 7m 11s

Android system 5% - CPU total: 49s, CPU foreground: 35s, Stay awake: 1m 39s

Swiftkey X Beta 3% - CPU total: 2m 12s, CPU foreground: 57s

 

 

Virker dette normalt? Dårlig?

 

Kernel: ZSKE7

Build: XWKE7

 

 

Enig. Men sliter du med å treffe punktum ofte når du ikke vil det?

 

Nei, ikke egentlig. Ikke noe mer enn jeg gjorde med swype, såvidt jeg merker.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha.

 

Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei?

 

Beste ROM: XWKE7 EU

Beste kernel: ZSKE7

 

Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone.

 

 

Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si?

 

Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være?

 

Flash ZSKE7 med Odin. Du vil verken miste root eller data. Ingen grunn til å flashe KE8 etter hva jeg har lest.

 

 

 

Virker som du har litt peil rundt detta. I følge min telefon har jeg følgende:

 

Kjerneversjon: 2.6.35.7-I9100XWLDD-CL161513mike@odin #59

Build-nummer: GINGERBREAD.XWKE2

 

Hva er forskjellen på de du anbefaler og de jeg har ? Og hvis det absolutt er nødvendig, så gi meg gjerne en link til flash/root/rom. Som du sikkert skjønner, så er jeg ganske så gresk på detta området, men jeg tok meg bryet med å prøve å klokke telefonen - noe som i grunn gikk bra. Etter dette satt jeg igjen med de talla som jeg nevnte over og brått ble jeg litt mer interessert i å skjønne noe mer om det her.

 

Hyggelig om du tar deg tid til å svare :-)

 

 

Mye peiling skal jeg ikke påstå at jeg har, men jeg har hvertfall litt erfaring med flashing/rooting av Androitelefoner.

 

Når det kommer til forskjeller vet jeg ikke så mye. Det jeg har erfart er at betterilevetiden er forbedret. Vil tro det meste av forskjeller er bugfiksing.

 

Etter hva jeg kan se fra det du skriver ser det ut som du har siste oppdatering gjennom Kies installert? Vil anbfefale deg å lese denne tråden, og du vil nok lære mye.

 

Her er en kort oppsummering av hva du gjør for å oppdatere telefonen.

  • Last ned XWKE7 (Generic XEU). Du finner link på tråden jeg henviste til. Denne flasher du ved å bruke Odin som du finner samme sted.
  • Installer en usikker kernel som vil gjøre det mulig å roote telefonen. Du finner denne og SuperOneClick som du også trenger på XDA. Kernelen gjør rooting mulig, SuperOneClick utfører rootingen.
  • Til slutt flasher du tilbake til en original kernel. Du mister ikke roottilgang. Søk på førstesiden etter 'Newer kernel from ZSKE7'.

Kort sagt er det bare å følge guiden jeg henviser til til punkt og prikke. Trenger du ikke roottilgang holder det å flashe XWKE7 (Generic XEU) med Odin, og telefonen din er oppdatert.

 

Lykke til :)

 

 

Supert ! Takk for hjelpen ! Eneste jeg lurer på er om jeg kan gjøre noe galt etter at man har flasha osv ? Står f.eks at man skal være forsiktig med usikra kernel hvis man ikke vet hvordan man skal bruke det osv.

Har ikke kommet så langt i lesingen enda, men jeg skal bruke nattan på å skjønne litt mer av det her. Takk for hjelpa hvertfall :-)

 

Flashing av ny ROM/kernel er selvfølgelig på eget ansvar, og det kan selvfølgelig skje noe galt dersom du ikke vet hva du gjør. Du fikler tross alt med det som styrer alt på telefonen. Man bør derfor alltid vite hva man gjør før man setter i gang selv. (Lese andres opplevelser med det man har tenkt å installere osv.)

 

Det er derfor veldig smart at du setter deg inn i dette og leser gjennom hele tråden før du begynner å eksprementere selv. Vet du hva du gjør og følger guiden til punkt og prikke går nok alt fint. Bare sørg for at du velger riktige instillinger i Odin og flasher riktig ROM/kernel.

 

 

Nå synes du sikkert at jeg er sånn passe nedrulla, siden jeg kan så lite om det her, men jeg prøver meg allikevel. Nå har jeg fikset det du anbefalte meg, i form av flashe XWKE7, roota gjorde jeg også, for så å flashe original kernel tilbake. Da er telefonen oppført med ZSKE7 og XWKE7.. Da har jeg fortsatt roottilgang. Fulgte oppskriftene som du linket til og så også på youtube underveis. Det det hele startet i kveld med at jeg clocka cpu'n, noe som tilsynelatende gikk supert, men nå etter jeg har flasha med det du anbefalte, så vil den ikke høyere enn 1.2ghz - er det bare XWKDD rom/kernel det går ann å overklokke med ? Eller er jeg helt på bærtur her ?

 

Når det kommer til overklokking har dessverre ikke så mye å bidra med. Foreslår at du leser tråden for applikasjonen du har brukt på XDA. Helt sikkert noen andre som har spurt samme spørsmål som deg der.

Lenke til kommentar

Hm ser ut til at rooten min forsvant når jeg oppgraderte til ZSKE7 i går. Titanium fikk ikke root access når jeg klikket innom den, og i terminal når jeg skriver "whoami" får jeg "whoami: not found".

 

Småspent på hvorfor dette har skjedd?

Du vil alltid miste root når du flasher ny original firmware fra Samsung. Det du gjør nå er å flashe den usikre kernelen, roote med SuperOneClick og så flashe tilbake til en offisiell kernel (ZSKE7).

 

PS: Ser ut som ny firmware er på vei, KF1.

Endret av Sveen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det beste tastaturet er HTC_IME

 

Det er en modifisering av HTC Sense tastaturet. Eneste bakdelen er at det mangler ÆØÅ. Men dette er ikke noe stort problem, siden det funker fint å trykke på A eller O. Tastaturet autokorigerer til rett ord. Ellers har det mange muligheter og innstillinger.

 

 

Lenke til kommentar

 

Sitter nå med 69% batteri etter 12 timer 15 min.

 

Bruk:

 

Display 44% - Time on: 1h 35m 1s

Android OS 18% - CPU total: 15m 26s

Internet 10% - CPU total - 9m 27s, CPU foreground - 9m 23s

Cell standby 10% - Time on: 12h 15m, Time without a signal: 100%

Phone idle_ 7% - Time on: 10h 40m

Gallery 6% - Time on 7m 11s

Android system 5% - CPU total: 49s, CPU foreground: 35s, Stay awake: 1m 39s

Swiftkey X Beta 3% - CPU total: 2m 12s, CPU foreground: 57s

 

 

Virker dette normalt? Dårlig?

 

Kernel: ZSKE7

Build: XWKE7

 

 

Hm okay, nå er uptime 14 timer, 30 minutter og jeg har 52% batteri igjen med følgende batteridata:

 

Display 44% - Time on 2h 16m

Android OS 15% - CPU total 19m

Cell Standby 8% - Time on 14h 30m, time without a signal 99%

Internet 7% - CPU total 9m 31s, CPU foreground 1s

Android system 7% - CPU total 3m 36s, CPU foreground 12s, Stay awake 2m 57s

Gallery 6% - CPU total 9m 56s, CPU foreground 2m 44s

Pocket Legends 6% - CPU total 7m 47s

Phone idle 5% - Time on 12h 14m

Swiftkey X Beta 3% - 3m 9s

 

 

Føler virkelig batteriet mitt lever sitt eget liv i blandt. Har hatt maks tid på batteriet på 2 dager 15 timer uten problem, med en god halvtime nettsurfing og masse smser og litt telefonsamtaler og endel general fiddling about i menyer og konfigurering.

 

Har forsåvidt sendt over en førti bilder via USBkabelen, lastet ned et par apps fra desktop market til tlf, og tuklet litt med å sette wallpapers her og der, men likevel... 2 timers slik bruk står for ca 20% batteridropp?

 

I feel weird about this whole batterything for tiden, spesielt siden jeg ikke har peiling på hvorvidt dette er normal batteridrain eller ei.

 

 

 

Hm ser ut til at rooten min forsvant når jeg oppgraderte til ZSKE7 i går. Titanium fikk ikke root access når jeg klikket innom den, og i terminal når jeg skriver "whoami" får jeg "whoami: not found".

 

Småspent på hvorfor dette har skjedd?

Du vil alltid miste root når du flasher ny original firmware fra Samsung. Det du gjør nå er å flashe den usikre kernelen, roote med SuperOneClick og så flashe tilbake til en offisiell kernel (ZSKE7).

 

PS: Ser ut som ny firmware er på vei, KF1.

 

Ah seff, tenkte ikke over det. Takk igjen!

 

Har forsåvidt aldri brukt SuperOneClick for å roote though... Skal lete meg bakover og se om jeg får rootet igjen, jeg :) .

 

KF1 er vel ikke 2.3.4 by any chance?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

Sitter nå med 69% batteri etter 12 timer 15 min.

 

Bruk:

 

Display 44% - Time on: 1h 35m 1s

Android OS 18% - CPU total: 15m 26s

Internet 10% - CPU total - 9m 27s, CPU foreground - 9m 23s

Cell standby 10% - Time on: 12h 15m, Time without a signal: 100%

Phone idle_ 7% - Time on: 10h 40m

Gallery 6% - Time on 7m 11s

Android system 5% - CPU total: 49s, CPU foreground: 35s, Stay awake: 1m 39s

Swiftkey X Beta 3% - CPU total: 2m 12s, CPU foreground: 57s

 

 

Virker dette normalt? Dårlig?

 

Kernel: ZSKE7

Build: XWKE7

 

 

Hm okay, nå er uptime 14 timer, 30 minutter og jeg har 52% batteri igjen med følgende batteridata:

 

Display 44% - Time on 2h 16m

Android OS 15% - CPU total 19m

Cell Standby 8% - Time on 14h 30m, time without a signal 99%

Internet 7% - CPU total 9m 31s, CPU foreground 1s

Android system 7% - CPU total 3m 36s, CPU foreground 12s, Stay awake 2m 57s

Gallery 6% - CPU total 9m 56s, CPU foreground 2m 44s

Pocket Legends 6% - CPU total 7m 47s

Phone idle 5% - Time on 12h 14m

Swiftkey X Beta 3% - 3m 9s

 

 

Føler virkelig batteriet mitt lever sitt eget liv i blandt. Har hatt maks tid på batteriet på 2 dager 15 timer uten problem, med en god halvtime nettsurfing og masse smser og litt telefonsamtaler og endel general fiddling about i menyer og konfigurering.

 

Har forsåvidt sendt over en førti bilder via USBkabelen, lastet ned et par apps fra desktop market til tlf, og tuklet litt med å sette wallpapers her og der, men likevel... 2 timers slik bruk står for ca 20% batteridropp?

 

I feel weird about this whole batterything for tiden, spesielt siden jeg ikke har peiling på hvorvidt dette er normal batteridrain eller ei.

 

 

 

Hm ser ut til at rooten min forsvant når jeg oppgraderte til ZSKE7 i går. Titanium fikk ikke root access når jeg klikket innom den, og i terminal når jeg skriver "whoami" får jeg "whoami: not found".

 

Småspent på hvorfor dette har skjedd?

Du vil alltid miste root når du flasher ny original firmware fra Samsung. Det du gjør nå er å flashe den usikre kernelen, roote med SuperOneClick og så flashe tilbake til en offisiell kernel (ZSKE7).

 

PS: Ser ut som ny firmware er på vei, KF1.

 

Ah seff, tenkte ikke over det. Takk igjen!

 

Har forsåvidt aldri brukt SuperOneClick for å roote though... Skal lete meg bakover og se om jeg får rootet igjen, jeg :) .

 

KF1 er vel ikke 2.3.4 by any chance?

Ser dessverre ut som KF1 også er 2.3.3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du vil alltid miste root når du flasher ny original firmware fra Samsung. Det du gjør nå er å flashe den usikre kernelen, roote med SuperOneClick og så flashe tilbake til en offisiell kernel (ZSKE7).

 

Hm.. Jeg flashet CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE7-v3.7-CWM3.zip fra http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

 

Deretter kjørte jeg SuperOneClick.

 

Så flashet jeg tilbake til ZSKE7.

 

Fremdeles ikke root. Jeg syntes det hadde vært rart om dette hadde fungert da det var CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE7-v3.6-CWM3 jeg hadde før jeg gikk over til ZSKE7 i går, og dermed mistet root.

 

Er det noe basic jeg ikke har fått med meg her?

 

Kanskje jeg heller skal bruke http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101671 ZSKE7 kernelen, det vil kanskje hjelpe.. skal teste det og legge over ZSKF1 etterpå.

 

 

Ser forresten ut til at ZSKF1 er kommet http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Du vil alltid miste root når du flasher ny original firmware fra Samsung. Det du gjør nå er å flashe den usikre kernelen, roote med SuperOneClick og så flashe tilbake til en offisiell kernel (ZSKE7).

 

Hm.. Jeg flashet CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE7-v3.7-CWM3.zip fra http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

 

Deretter kjørte jeg SuperOneClick.

 

Så flashet jeg tilbake til ZSKE7.

 

Fremdeles ikke root. Jeg syntes det hadde vært rart om dette hadde fungert da det var CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE7-v3.6-CWM3 jeg hadde før jeg gikk over til ZSKE7 i går, og dermed mistet root.

 

Er det noe basic jeg ikke har fått med meg her?

 

Kanskje jeg heller skal bruke http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101671 ZSKE7 kernelen, det vil kanskje hjelpe.. skal teste det og legge over ZSKF1 etterpå.

 

 

Ser forresten ut til at ZSKF1 er kommet http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Bruk denne guiden for flashing/rooting. Usikker kernel finner du her, og SuperOneClick her.

 

Når du sier at du flashet tilbake til ZSKE7 - flashet du da med stock kernel eller ROM? Hvis du flashet ROM flasher du i praksis begge deler og mister alltid root.

 

1. Flash ny ROM

2. Flash usikker kernel

3. Root

4. Flash stock kernel

 

Ser ut som KF1 er en firmware utgitt for Hong Kong og Kina (derav navnet ZSKF1). Tror jeg venter på en EU-versjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm mener det bare var kernel, den heter I9100ZSKE7_Kernel.tar i alle fall. Fra http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278, der det står "newer kernel from ZSKE7".

 

Sidenote: Hvis ZSKF1 betyr HongKong/Kina, og du heller venter på EU versjonen, hvorfor vil du da bruke ZSKE7?

 

Og hva er isåfall forskjellen på hvor kernelen er utgitt for?

 

 

Ja, jeg har funnet dem, venter enda på 15minutters downloadtid fra Filesonic siden download manageren til windows lagde et pent lite helvete for meg første gangen jeg prøvde laste ned den filen :) .

 

Så tenker jeg det blir flashing av insecure kernel, superoneclick, flashing av ZSKE7en igjen, og regner med det funker.

 

Det jeg gjorde i sted var å installere den der CF root KE7 CWM3 saken, men antar det blir en annen greie enn å bruke Odia sine insecure kernels.

 

Satser på det går greit nå :) .

Lenke til kommentar

Bruk Swiftkey X, det er vel det beste tastaturet som er nå.

 

 

 

Likte denne veldig godt, men kan du si meg to ting.

1: slå av vibrering på tastene?

2: mulig å flytte punktum knappen, jeg toucher den hele tiden :-P

 

Gå inn på Swift key X og deretter inn på advanced - keyboard feedback - og så huker du bort haptic feedback.

Da vil vibreringen bli slått av.

Et tastatur som blir bedre og bedre med tiden, da det lærer seg hvordan du skriver.

Lenke til kommentar

Prøvde forrige natta å slå av wifi, da gikk batteriet ned 11 prosentpoeng i løpet av natta. I natt sto wifi på, og batteriet hadde gått ned med 63 prosentpoeng.. Antar det skyldes min dlink 655. Spørsmålet er: Tror dere det vil komme noe fiks for dette, eller er det bare å skaffe ny router med en gang=

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare byttet ruter med en gang. Uvisst om det vil komme noen fiks for problemet og hvor lang tid det i tilfelle vil ta. Da hadde jeg heller lagt noen hundrelapper på bordet og kjøpt en ligende ruter fra en annen produsent (f.eks. Netgear eller Asus).

 

Hmmm mener det bare var kernel, den heter I9100ZSKE7_Kernel.tar i alle fall. Fra http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278, der det står "newer kernel from ZSKE7".

 

Sidenote: Hvis ZSKF1 betyr HongKong/Kina, og du heller venter på EU versjonen, hvorfor vil du da bruke ZSKE7?

 

Og hva er isåfall forskjellen på hvor kernelen er utgitt for?

 

 

Ja, jeg har funnet dem, venter enda på 15minutters downloadtid fra Filesonic siden download manageren til windows lagde et pent lite helvete for meg første gangen jeg prøvde laste ned den filen :) .

 

Så tenker jeg det blir flashing av insecure kernel, superoneclick, flashing av ZSKE7en igjen, og regner med det funker.

 

Det jeg gjorde i sted var å installere den der CF root KE7 CWM3 saken, men antar det blir en annen greie enn å bruke Odia sine insecure kernels.

 

Satser på det går greit nå :) .

Her er jeg nok litt på tynn is, men etter hva jeg har forstått så inneholder blant annet ROM'en instillinger for teleoperatører (f.eks mms instillinger) for det aktuelle området. En kernel inneholder ikke slik informasjon. ZSKF1 vil sikkert fungere helt fint, men siden jeg uansett skal reise bort i dag og ikke har tid til å sitte å fikle med telefonen så lenge venter jeg heller bare på en EU-versjon. Firmware med Android 2.3.4 skal uansett ikke være langt unna og vil nok helt sikkert komme i en EU-versjon med en gang. Det er også ingen som vet hva som er endret fra KE7 til KF1 enda, og de store nyhetene tviler jeg på at det er. ZSKE7 kernelen fikset uansett det eneste jeg savnet (utenom 2.3.4) - forbedret batterilevetid.

 

Men for all del; prøv gjerne ut ZSKF1 og gi oss en tilbakemelding på hvordan den er. Er den ikke noe bra er det jo bare å flashe tilbake til KE7.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Kan det stemme at alarmen ikke funker når man slår av mobilen?

Dette må jo være en stor FAIL?

Jeg testet dette ut og alarmen ringte ikke når jeg slo av mobilen, den ringte kun når mobilen var på.

Man må jo kunne bruke mobilen som en vekkerklokke.

Andre som har opplevd dette eller vet hvordan man kan fikse dette?

Lenke til kommentar

Bruk Swiftkey X, det er vel det beste tastaturet som er nå.

 

 

 

Likte denne veldig godt, men kan du si meg to ting.

1: slå av vibrering på tastene?

2: mulig å flytte punktum knappen, jeg toucher den hele tiden :-P

 

Gå inn på Swift key X og deretter inn på advanced - keyboard feedback - og så huker du bort haptic feedback.

Da vil vibreringen bli slått av.

Et tastatur som blir bedre og bedre med tiden, da det lærer seg hvordan du skriver.

 

vet du forresten om det går ann å gjøre sånn at man må trykke mellomrom 3 ganger for å få punktum og ikk 2 f,eks?

 

siden det er fort gjort å gjøre at man trykker 2 uten at man mener det.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at alarmen ikke funker om du skrur mobilen helt av. Husker dette funka bra på alle nokiaene jeg har hatt, men har i grunnen aldri egentlig brukt denne funksjonen. Søtt å ha, men for min del ikke så veldig nødvendig.

 

Allright, nå har jeg rootet med superoneclick etter å ha installert den usikre kernelen til Odia fra XDA. Mens jeg Superoneclicka spurte den om jeg ville installere busybox, noe jeg aksepterte.

 

Flashet tilbake til originale ZSKE7 og alt er vel. Titanium Backup Pro har superuser.

 

Men en liten ting: jeg kjører Terminal Emulator og skriver "su" fulgt av "whoami", noe som gir dette resultatet:

 

whoami: unknown uid 0

 

I wonder why? Trodde whoami skulle automatisk gi resultatet "root" dersom man var rootet. Har sjekket med Superuser og Terminal Emulator har fått superuser access.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...