Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Har satt det opp på nytt nå, så ikke så stor krise, bare litt irriterende :p

 

Spent på om jeg merker noen forskjell på batteri eller andre ting:-)

 

Var det ikke snakk om at Android 2.3.4 skulle komme nå disse dagene?

 

Finnes der noen måte å skrive inn nummeret sitt på simkortet?

 

Henviser til dette problemet:

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=8519

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter 5 timer på en ny Jensen Airlink 89300 står Android OS på 46%

 

91% igjen av batteriet. Telefonen har stort sett ligget ubrukt, uten Juice Defender.

 

 

Ikke akkurat lovende :thumbdown:

 

Kommer til å la den kjøre seg i noen timer til før jeg skifter til ny kernel.

13 timer totalt, og 69% batteri gjenstår. Wifi har vært på konstant, så problemet er nok løst likevel.

 

Bruker fremdeles KE2.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Konge. Med andre ord så er det ikkje negativt for telefonen å koble til jig?

Nå har det seg slik at eg har bestilt jig kun for å resette flashcounten, men er det mogleg for service-senteret å finne ut på andre måter at eg har flasha telefonen?

Ingen andre muligheter, som jeg vet om ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først av alt, åssen tastatur bruker folka her inne?

 

Jeg sliter voldsomt med å komme borti punktum knappen hele tiden,, og bruker dere sånn T9 greie på tlf?

 

Som sagt,,sliter med å skrive smser/meldigner over nett via swype tastaturet jeg har på nå er det vell

 

tips plz?

 

Og noe nytt om oppdateringen?

Lenke til kommentar

Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha.

 

Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei?

 

Beste ROM: XWKE7 EU

Beste kernel: ZSKE7

 

Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone.

 

 

Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si?

 

Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være?

 

Flash ZSKE7 med Odin. Du vil verken miste root eller data. Ingen grunn til å flashe KE8 etter hva jeg har lest.

 

 

 

Virker som du har litt peil rundt detta. I følge min telefon har jeg følgende:

 

Kjerneversjon: 2.6.35.7-I9100XWLDD-CL161513mike@odin #59

Build-nummer: GINGERBREAD.XWKE2

 

Hva er forskjellen på de du anbefaler og de jeg har ? Og hvis det absolutt er nødvendig, så gi meg gjerne en link til flash/root/rom. Som du sikkert skjønner, så er jeg ganske så gresk på detta området, men jeg tok meg bryet med å prøve å klokke telefonen - noe som i grunn gikk bra. Etter dette satt jeg igjen med de talla som jeg nevnte over og brått ble jeg litt mer interessert i å skjønne noe mer om det her.

 

Hyggelig om du tar deg tid til å svare :-)

 

 

Mye peiling skal jeg ikke påstå at jeg har, men jeg har hvertfall litt erfaring med flashing/rooting av Androitelefoner.

 

Når det kommer til forskjeller vet jeg ikke så mye. Det jeg har erfart er at betterilevetiden er forbedret. Vil tro det meste av forskjeller er bugfiksing.

 

Etter hva jeg kan se fra det du skriver ser det ut som du har siste oppdatering gjennom Kies installert? Vil anbfefale deg å lese denne tråden, og du vil nok lære mye.

 

Her er en kort oppsummering av hva du gjør for å oppdatere telefonen.

  • Last ned XWKE7 (Generic XEU). Du finner link på tråden jeg henviste til. Denne flasher du ved å bruke Odin som du finner samme sted.
  • Installer en usikker kernel som vil gjøre det mulig å roote telefonen. Du finner denne og SuperOneClick som du også trenger på XDA. Kernelen gjør rooting mulig, SuperOneClick utfører rootingen.
  • Til slutt flasher du tilbake til en original kernel. Du mister ikke roottilgang. Søk på førstesiden etter 'Newer kernel from ZSKE7'.

Kort sagt er det bare å følge guiden jeg henviser til til punkt og prikke. Trenger du ikke roottilgang holder det å flashe XWKE7 (Generic XEU) med Odin, og telefonen din er oppdatert.

 

Lykke til :)

 

 

Supert ! Takk for hjelpen ! Eneste jeg lurer på er om jeg kan gjøre noe galt etter at man har flasha osv ? Står f.eks at man skal være forsiktig med usikra kernel hvis man ikke vet hvordan man skal bruke det osv.

Har ikke kommet så langt i lesingen enda, men jeg skal bruke nattan på å skjønne litt mer av det her. Takk for hjelpa hvertfall :-)

 

Flashing av ny ROM/kernel er selvfølgelig på eget ansvar, og det kan selvfølgelig skje noe galt dersom du ikke vet hva du gjør. Du fikler tross alt med det som styrer alt på telefonen. Man bør derfor alltid vite hva man gjør før man setter i gang selv. (Lese andres opplevelser med det man har tenkt å installere osv.)

 

Det er derfor veldig smart at du setter deg inn i dette og leser gjennom hele tråden før du begynner å eksprementere selv. Vet du hva du gjør og følger guiden til punkt og prikke går nok alt fint. Bare sørg for at du velger riktige instillinger i Odin og flasher riktig ROM/kernel.

 

 

Nå synes du sikkert at jeg er sånn passe nedrulla, siden jeg kan så lite om det her, men jeg prøver meg allikevel. Nå har jeg fikset det du anbefalte meg, i form av flashe XWKE7, roota gjorde jeg også, for så å flashe original kernel tilbake. Da er telefonen oppført med ZSKE7 og XWKE7.. Da har jeg fortsatt roottilgang. Fulgte oppskriftene som du linket til og så også på youtube underveis. Det det hele startet i kveld med at jeg clocka cpu'n, noe som tilsynelatende gikk supert, men nå etter jeg har flasha med det du anbefalte, så vil den ikke høyere enn 1.2ghz - er det bare XWKDD rom/kernel det går ann å overklokke med ? Eller er jeg helt på bærtur her ?

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt swiftkey x. Den skal predict input, med andre ord funke som en ordliste? Den vil foreslå ord for deg basert på hvordan du skriver i SMSer/GMails og på Facebook?

 

Personlig har jeg aldri brukt T9 back in the day og har en (sikkert gammeldags) forkjærlighet for å skrive inn akkurat det jeg ønsker skrive inn, bokstav for bokstav. Er det i såfall noe poeng å bruke Swiftkey X?

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt swiftkey x. Den skal predict input, med andre ord funke som en ordliste? Den vil foreslå ord for deg basert på hvordan du skriver i SMSer/GMails og på Facebook?

 

Personlig har jeg aldri brukt T9 back in the day og har en (sikkert gammeldags) forkjærlighet for å skrive inn akkurat det jeg ønsker skrive inn, bokstav for bokstav. Er det i såfall noe poeng å bruke Swiftkey X?

 

Står greit forklart her

 

http://www.dinside.no/870597/swiftkey-x-ny-versjon

Lenke til kommentar

Er det den som koster 5 kr? Norsk tastatur også?

Det er også en gratisversjon, har selv den som koster 5 kr, men det var egentlig en bortkastet femmer, for den aktiverer bare noen menyvalg som jeg egentlig ikke trengte. Norsk ordbok finner du også i Market.

 

https://market.android.com/details?id=com.moo.android.inputmethod.latin.free

 

https://market.android.com/details?id=com.moo.android.inputmethod.latin.languagepack.nb

Lenke til kommentar

hmm takk, svortevik. usikker på hva som gjør at den er så godt ansett, det må jo kun bero seg på at du får 2-3 alternativer opp på de øverste greiene der, som du så trykker på for å slippe skrive de siste bokstavene i ordet. Dette er absurd uvant for meg, men det er kanskje bare å bruke det for å se om det kan hjelpe?

 

Når jeg skriver med swype taster jeg som regel bare inn bokstavene for å være ærlig, så hele pointet er bortimot borte. bruker swypingfunksjonen når jeg kun bruker en hånd, vel og merke, og det går smooth nok.

 

tror kanskje jeg bare får prøve bruke word prediction og swiftkey x ei ukes tid og se om det hjelper meg i det hele tatt.

Lenke til kommentar

hmm takk, svortevik. usikker på hva som gjør at den er så godt ansett, det må jo kun bero seg på at du får 2-3 alternativer opp på de øverste greiene der, som du så trykker på for å slippe skrive de siste bokstavene i ordet. Dette er absurd uvant for meg, men det er kanskje bare å bruke det for å se om det kan hjelpe?

 

Når jeg skriver med swype taster jeg som regel bare inn bokstavene for å være ærlig, så hele pointet er bortimot borte. bruker swypingfunksjonen når jeg kun bruker en hånd, vel og merke, og det går smooth nok.

 

tror kanskje jeg bare får prøve bruke word prediction og swiftkey x ei ukes tid og se om det hjelper meg i det hele tatt.

Jeg har heller ikke brukt dette på denne tlf, men begynner allerede å bli vant til denne funksjonen. Hehe

Lenke til kommentar

Første jeg legger merke til med SwiftKey er at det tar opp veldig mye plass I landscape mode, og at jeg dermed ikke alltid ser hva jeg skriver feks nå som jeg svarer her akkurat nå gjennom stock browser I desktopview.

 

Det andre jeg legger merke til er at tastaturet er rådigg å bruke. Det er mye raskere og lettere enn swype, mener nå jeg sålangt.

 

Takker så mye for tipset!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et 1800 mha batteri i noen dager nå og ville bare ta en test mot min iPhone 4 for moro skyld. Etter 12 timer hvorav begge telefoner var brukt ca 1 time resten stand by. Dog har iPhone 3G, WiFi, GPS på mens GS2 har kun 3G på. Så har iPhone nå 96% batteri igjen, GS2 har 36%. Det var altså ikke mye hjelp i nytt og større batteri hehe.

Lenke til kommentar

Har nå flashet ZSKE7 kernel. Vil jeg miste denne dersom jeg flasher ClockWorkMod recovery?

 

En annen ting: Har bestemt meg for å bytte fra BeautifulWidgets til Go Weather da BW viser ganske unøyaktig værinformasjon. Problemet er at klokka til GO-widgeten til stadighet henger etter. Noen som vet hva dette kommer av og om det lar seg løse?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et 1800 mha batteri i noen dager nå og ville bare ta en test mot min iPhone 4 for moro skyld. Etter 12 timer hvorav begge telefoner var brukt ca 1 time resten stand by. Dog har iPhone 3G, WiFi, GPS på mens GS2 har kun 3G på. Så har iPhone nå 96% batteri igjen, GS2 har 36%. Det var altså ikke mye hjelp i nytt og større batteri hehe.

 

Det må jo være en skrive feil her eller noe. Hvis begge telefonene er brukt ca 1 time, og så vært standby i 11 timer, så har Iphone 96% batteri og SG2 har 36% igjen?

Hvis disse tallene stemmer, er det noe galt med begge telefonene, ikke f... om jeg tror en Iphone klarer kun å bruke 4% batteri på 12 timer, hvor 1 time er aktiv bruk. Jeg bruker min SG2 "normalt" og etter jobb, da har telefonen min vært på i ca. 10timer siden ladingen ble koblet fra, og da har jeg mellom 50-70% igjen av batteriet avhengig av bruken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...