Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Teit spørsmål, men å bricke telefonen betyr å øydelege den på ein eller anna måte?

Så usb-jig har ingenting med denne brickinga å gjere, men sjølve flashe-prosessen?

 

Om du bricker den, så "fryser" du telefonen. Den blir i verste tilfelle en brevvekt. usb-jigen kan i de fleste tilfeller unbricke telefonen, men er du uheldig så hjelper ikke den heller. Da får du brevvekten

Konge. Med andre ord så er det ikkje negativt for telefonen å koble til jig?

Nå har det seg slik at eg har bestilt jig kun for å resette flashcounten, men er det mogleg for service-senteret å finne ut på andre måter at eg har flasha telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lite problem med telefonen. Skal sende en MMS, har slått på alt av internett og roaming og slikt. Men det står bare sender. Den blir aldri sendt. Har prøvd å sette opp internett på nytt, men det funket ikke heller.

 

Noen som kan hjelpe meg med problemet?

Lenke til kommentar

Har lest endel sider tilbake men det er jo så vilt mye sider og poster her.

Jeg får denne telefonen på onsdag, har noen tips til:

-ting jeg burde gjøre/tweake for å forbedre den out of the box?

-utstyr som er verd å bruke noen kroner på (samsung er vel ikke de med mest accessoirer?)

-apps etc som er verdt å hanke inn

?

 

All info verdsettes. Leser masse om rooting etc her, noe som er gresk for meg, men jeg får i hvert fall noia av telefoner med skralt batteri, så vurderer det gjerne.

Lenke til kommentar

Må man ha på slått "bruk pakkedata" og eller "dataroaming" for å motta / sende mms?

 

Det er pakkedata :)

 

Roaming er vel for å bruke mobilnettet i utlandet, tror jeg.

 

Takker for svaret. :D

Har ikke hatt pakkedata påslått, derfor problem da? Var redd jeg skulle bli belastet med mye datanedlasting over telefonnettet.

Bruker normalt det trådløse internettet hjemme når jeg surfer på telefonen.

Lenke til kommentar

Mener du å flashe ZSKE7 kernel eller firmware?

 

Kernel

 

Takker og bukker, Sveen! Kjempegodt å få litt direkte hjelp iblandt ;) .

 

Da var det gjort. Hva er forskjellen fra KE7en jeg hadde og ZSKE7?

 

Nilsido: Kernel

 

I praksis har jeg opplevd forbedret batterilevetid. I går hadde jeg for eksempel 70% igjen etter ca 12 timer.

Lenke til kommentar

Perfekt. Sveen, you're a gentleman and a scholar.

 

Om jeg nå bare kunne finne ut hvordan i grønneste lillesvarte blodhimmelen jeg kan bli kvitt Latitude... føler det står på i bakgrunnen hele tiden, og jeg aner ikke hvorfor. Prøvd å finne det i Titanium Backup Pro men ser det ikke der.

Lenke til kommentar

Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha.

 

Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei?

 

Beste ROM: XWKE7 EU

Beste kernel: ZSKE7

 

Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone.

 

 

Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si?

 

Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være?

 

Flash ZSKE7 med Odin. Du vil verken miste root eller data. Ingen grunn til å flashe KE8 etter hva jeg har lest.

 

 

 

Virker som du har litt peil rundt detta. I følge min telefon har jeg følgende:

 

Kjerneversjon: 2.6.35.7-I9100XWLDD-CL161513mike@odin #59

Build-nummer: GINGERBREAD.XWKE2

 

Hva er forskjellen på de du anbefaler og de jeg har ? Og hvis det absolutt er nødvendig, så gi meg gjerne en link til flash/root/rom. Som du sikkert skjønner, så er jeg ganske så gresk på detta området, men jeg tok meg bryet med å prøve å klokke telefonen - noe som i grunn gikk bra. Etter dette satt jeg igjen med de talla som jeg nevnte over og brått ble jeg litt mer interessert i å skjønne noe mer om det her.

 

Hyggelig om du tar deg tid til å svare :-)

Lenke til kommentar

Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha.

 

Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei?

 

Beste ROM: XWKE7 EU

Beste kernel: ZSKE7

 

Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone.

 

 

Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si?

 

Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være?

 

Flash ZSKE7 med Odin. Du vil verken miste root eller data. Ingen grunn til å flashe KE8 etter hva jeg har lest.

 

 

 

Virker som du har litt peil rundt detta. I følge min telefon har jeg følgende:

 

Kjerneversjon: 2.6.35.7-I9100XWLDD-CL161513mike@odin #59

Build-nummer: GINGERBREAD.XWKE2

 

Hva er forskjellen på de du anbefaler og de jeg har ? Og hvis det absolutt er nødvendig, så gi meg gjerne en link til flash/root/rom. Som du sikkert skjønner, så er jeg ganske så gresk på detta området, men jeg tok meg bryet med å prøve å klokke telefonen - noe som i grunn gikk bra. Etter dette satt jeg igjen med de talla som jeg nevnte over og brått ble jeg litt mer interessert i å skjønne noe mer om det her.

 

Hyggelig om du tar deg tid til å svare :-)

 

 

Mye peiling skal jeg ikke påstå at jeg har, men jeg har hvertfall litt erfaring med flashing/rooting av Androitelefoner.

 

Når det kommer til forskjeller vet jeg ikke så mye. Det jeg har erfart er at betterilevetiden er forbedret. Vil tro det meste av forskjeller er bugfiksing.

 

Etter hva jeg kan se fra det du skriver ser det ut som du har siste oppdatering gjennom Kies installert? Vil anbfefale deg å lese denne tråden, og du vil nok lære mye.

 

Her er en kort oppsummering av hva du gjør for å oppdatere telefonen.

  • Last ned XWKE7 (Generic XEU). Du finner link på tråden jeg henviste til. Denne flasher du ved å bruke Odin som du finner samme sted.
  • Installer en usikker kernel som vil gjøre det mulig å roote telefonen. Du finner denne og SuperOneClick som du også trenger på XDA. Kernelen gjør rooting mulig, SuperOneClick utfører rootingen.
  • Til slutt flasher du tilbake til en original kernel. Du mister ikke roottilgang. Søk på førstesiden etter 'Newer kernel from ZSKE7'.

Kort sagt er det bare å følge guiden jeg henviser til til punkt og prikke. Trenger du ikke roottilgang holder det å flashe XWKE7 (Generic XEU) med Odin, og telefonen din er oppdatert.

 

Lykke til :)

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha.

 

Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei?

 

Beste ROM: XWKE7 EU

Beste kernel: ZSKE7

 

Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone.

 

 

Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si?

 

Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være?

 

Flash ZSKE7 med Odin. Du vil verken miste root eller data. Ingen grunn til å flashe KE8 etter hva jeg har lest.

 

 

 

Virker som du har litt peil rundt detta. I følge min telefon har jeg følgende:

 

Kjerneversjon: 2.6.35.7-I9100XWLDD-CL161513mike@odin #59

Build-nummer: GINGERBREAD.XWKE2

 

Hva er forskjellen på de du anbefaler og de jeg har ? Og hvis det absolutt er nødvendig, så gi meg gjerne en link til flash/root/rom. Som du sikkert skjønner, så er jeg ganske så gresk på detta området, men jeg tok meg bryet med å prøve å klokke telefonen - noe som i grunn gikk bra. Etter dette satt jeg igjen med de talla som jeg nevnte over og brått ble jeg litt mer interessert i å skjønne noe mer om det her.

 

Hyggelig om du tar deg tid til å svare :-)

 

 

Mye peiling skal jeg ikke påstå at jeg har, men jeg har hvertfall litt erfaring med flashing/rooting av Androitelefoner.

 

Når det kommer til forskjeller vet jeg ikke så mye. Det jeg har erfart er at betterilevetiden er forbedret. Vil tro det meste av forskjeller er bugfiksing.

 

Etter hva jeg kan se fra det du skriver ser det ut som du har siste oppdatering gjennom Kies installert? Vil anbfefale deg å lese denne tråden, og du vil nok lære mye.

 

Her er en kort oppsummering av hva du gjør for å oppdatere telefonen.

  • Last ned XWKE7 (Generic XEU). Du finner link på tråden jeg henviste til. Denne flasher du ved å bruke Odin som du finner samme sted.
  • Installer en usikker kernel som vil gjøre det mulig å roote telefonen. Du finner denne og SuperOneClick som du også trenger på XDA. Kernelen gjør rooting mulig, SuperOneClick utfører rootingen.
  • Til slutt flasher du tilbake til en original kernel. Du mister ikke roottilgang. Søk på førstesiden etter 'Newer kernel from ZSKE7'.

Kort sagt er det bare å følge guiden jeg henviser til til punkt og prikke. Trenger du ikke roottilgang holder det å flashe XWKE7 (Generic XEU) med Odin, og telefonen din er oppdatert.

 

Lykke til :)

 

 

Supert ! Takk for hjelpen ! Eneste jeg lurer på er om jeg kan gjøre noe galt etter at man har flasha osv ? Står f.eks at man skal være forsiktig med usikra kernel hvis man ikke vet hvordan man skal bruke det osv.

Har ikke kommet så langt i lesingen enda, men jeg skal bruke nattan på å skjønne litt mer av det her. Takk for hjelpa hvertfall :-)

Lenke til kommentar

Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha.

 

Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei?

 

Beste ROM: XWKE7 EU

Beste kernel: ZSKE7

 

Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone.

 

 

Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si?

 

Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være?

 

Flash ZSKE7 med Odin. Du vil verken miste root eller data. Ingen grunn til å flashe KE8 etter hva jeg har lest.

 

 

 

Virker som du har litt peil rundt detta. I følge min telefon har jeg følgende:

 

Kjerneversjon: 2.6.35.7-I9100XWLDD-CL161513mike@odin #59

Build-nummer: GINGERBREAD.XWKE2

 

Hva er forskjellen på de du anbefaler og de jeg har ? Og hvis det absolutt er nødvendig, så gi meg gjerne en link til flash/root/rom. Som du sikkert skjønner, så er jeg ganske så gresk på detta området, men jeg tok meg bryet med å prøve å klokke telefonen - noe som i grunn gikk bra. Etter dette satt jeg igjen med de talla som jeg nevnte over og brått ble jeg litt mer interessert i å skjønne noe mer om det her.

 

Hyggelig om du tar deg tid til å svare :-)

 

 

Mye peiling skal jeg ikke påstå at jeg har, men jeg har hvertfall litt erfaring med flashing/rooting av Androitelefoner.

 

Når det kommer til forskjeller vet jeg ikke så mye. Det jeg har erfart er at betterilevetiden er forbedret. Vil tro det meste av forskjeller er bugfiksing.

 

Etter hva jeg kan se fra det du skriver ser det ut som du har siste oppdatering gjennom Kies installert? Vil anbfefale deg å lese denne tråden, og du vil nok lære mye.

 

Her er en kort oppsummering av hva du gjør for å oppdatere telefonen.

  • Last ned XWKE7 (Generic XEU). Du finner link på tråden jeg henviste til. Denne flasher du ved å bruke Odin som du finner samme sted.
  • Installer en usikker kernel som vil gjøre det mulig å roote telefonen. Du finner denne og SuperOneClick som du også trenger på XDA. Kernelen gjør rooting mulig, SuperOneClick utfører rootingen.
  • Til slutt flasher du tilbake til en original kernel. Du mister ikke roottilgang. Søk på førstesiden etter 'Newer kernel from ZSKE7'.

Kort sagt er det bare å følge guiden jeg henviser til til punkt og prikke. Trenger du ikke roottilgang holder det å flashe XWKE7 (Generic XEU) med Odin, og telefonen din er oppdatert.

 

Lykke til :)

 

 

Supert ! Takk for hjelpen ! Eneste jeg lurer på er om jeg kan gjøre noe galt etter at man har flasha osv ? Står f.eks at man skal være forsiktig med usikra kernel hvis man ikke vet hvordan man skal bruke det osv.

Har ikke kommet så langt i lesingen enda, men jeg skal bruke nattan på å skjønne litt mer av det her. Takk for hjelpa hvertfall :-)

 

Flashing av ny ROM/kernel er selvfølgelig på eget ansvar, og det kan selvfølgelig skje noe galt dersom du ikke vet hva du gjør. Du fikler tross alt med det som styrer alt på telefonen. Man bør derfor alltid vite hva man gjør før man setter i gang selv. (Lese andres opplevelser med det man har tenkt å installere osv.)

 

Det er derfor veldig smart at du setter deg inn i dette og leser gjennom hele tråden før du begynner å eksprementere selv. Vet du hva du gjør og følger guiden til punkt og prikke går nok alt fint. Bare sørg for at du velger riktige instillinger i Odin og flasher riktig ROM/kernel.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Hvorfor skal en ikke velge KE8?

Etter hva jeg har lest er ikke denne noe nyere enn KE7. Kun en ROM utgitt for den indiske markedet. EU-versjonen av KE7 er minst like bra om ikke bedre. Står mye info om det i tråden på XDA om jeg ikke husker feil.

 

Edit: Byggedato for begge er 18.05.2011

 

PDA:XWKE7

PHONE: XXKE4

CSC:XEUKD1 (XEU)

Build date: 18/05/2011

 

PDA:XWKE8

PHONE: DDKE2

CSC:ODDKE2

Build date: 18/05/2011

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Jeg la inn ZSKE7 på min KE7, men mistet da alt av startskjermer og låsskjerm. Litt irriterende i grunn da jeg har brukt litt tid på å få det slik jeg ønsker, men det får nå bare gå sin gang.

Merkelig. Flashing av hverken ROM eller kernel skal ikke ha noen innvirkning på programmene på telefonen. Sikker på at du fulgte guiden hos XDA?

Lenke til kommentar

Ja jeg har flashet rom og kernel mange ganger tidligere uten å få dette problemet, så jeg skjønner at noe rart har skjedd her.

 

Startet bare odin og la inn ny kernel, og når telefonen da startet var alle snarveier og widgeter borte i WidgetLocker og i Go Launcher. Bakgrunnsbildene var riktig, men det var også det eneste.

 

Alt av programmer er som det skal, så mistet ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Ja jeg har flashet rom og kernel mange ganger tidligere uten å få dette problemet, så jeg skjønner at noe rart har skjedd her.

 

Startet bare odin og la inn ny kernel, og når telefonen da startet var alle snarveier og widgeter borte i WidgetLocker og i Go Launcher. Bakgrunnsbildene var riktig, men det var også det eneste.

 

Alt av programmer er som det skal, så mistet ikke noe annet.

 

Du har nok dessverre vært uheldig her ser det ut som ja. Jeg flashet til samme kernel og bruker begge programmene du nevner. Alt gikk fint for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...