Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Litt op: Hva er forskjellen av micro sd og micro sdhc kort? Hvilket anbefaler dere til sgs II? Trenger ikke høyere enn 16 gb. Hadde vært fint med linker til butikker som selger det.

 

Jeg trenger også case. Hvilke anbefaler dere og hvor kan jeg kjøpte det. Hadde vært fint om det hadde vært på samme plass som minnekort siden da slipper jeg å betale frakt 2 steder.

 

Edit: så litt på denne. Hva menere dere? Var jo ganske billig.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt op: Hva er forskjellen av micro sd og micro sdhc kort? Hvilket anbefaler dere til sgs II? Trenger ikke høyere enn 16 gb. Hadde vært fint med linker til butikker som selger det.

 

Jeg trenger også case. Hvilke anbefaler dere og hvor kan jeg kjøpte det. Hadde vært fint om det hadde vært på samme plass som minnekort siden da slipper jeg å betale frakt 2 steder.

 

Edit: så litt på denne. Hva menere dere? Var jo ganske billig.

 

Har kjøpt akkurat det samme minnekortet til min SGS2? Ville gå for Lexar 32GB Class 10, men får heller se når det kommer flere Class 10 kort etter hvert.

Lenke til kommentar

Litt op: Hva er forskjellen av micro sd og micro sdhc kort? Hvilket anbefaler dere til sgs II? Trenger ikke høyere enn 16 gb. Hadde vært fint med linker til butikker som selger det.

 

Jeg trenger også case. Hvilke anbefaler dere og hvor kan jeg kjøpte det. Hadde vært fint om det hadde vært på samme plass som minnekort siden da slipper jeg å betale frakt 2 steder.

 

Edit: så litt på denne. Hva menere dere? Var jo ganske billig.

 

 

SD-HighCapacity er nyere enn vanlig micro SD, og fås i større størrelser.

 

 

 

Det lexar så fint ut! Syns selv at man minst bør ha klasse 6 kort!

 

 

Selv bestilt lexar 32GB (class 10)!

 

 

 

Edit: Ser det kom meg to i forkjøpet! Hehe..

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha.

 

Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei?

 

Beste ROM: XWKE7 EU

Beste kernel: ZSKE7

 

Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone.

 

 

Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si?

 

Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være?

Lenke til kommentar

Litt op: Hva er forskjellen av micro sd og micro sdhc kort? Hvilket anbefaler dere til sgs II? Trenger ikke høyere enn 16 gb. Hadde vært fint med linker til butikker som selger det.

 

Jeg trenger også case. Hvilke anbefaler dere og hvor kan jeg kjøpte det. Hadde vært fint om det hadde vært på samme plass som minnekort siden da slipper jeg å betale frakt 2 steder.

 

Edit: så litt på denne. Hva menere dere? Var jo ganske billig.

 

Jeg har kjøpt dette orginale caset:

 

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0050N42QU/?tag=5336653508-21

Lenke til kommentar

Teit spørsmål, men å bricke telefonen betyr å øydelege den på ein eller anna måte?

Så usb-jig har ingenting med denne brickinga å gjere, men sjølve flashe-prosessen?

 

Om du bricker den, så "fryser" du telefonen. Den blir i verste tilfelle en brevvekt. usb-jigen kan i de fleste tilfeller unbricke telefonen, men er du uheldig så hjelper ikke den heller. Da får du brevvekten

Lenke til kommentar

Hm låste telefoner du kjøper med abbonement som har fast månedspris har du, såvidt jeg vet, rett til å få låst opp uten ekstra kostnad selv om den er låst til en spesiell operatør. Det skal bare være å ta en telefon til Telenor/Netcom/etc hvor du sier at du har kjøpt en telefon og ønsker låse den opp så du kan bruke simkort fra andre operatører. Så sender de deg en email med opplåsningskode.

 

Det gjorde jeg med N8 i alle fall, og det samme gikk jeg igjennom med SGS2en min. Burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Hm nei jeg slettet telenor sine som lå inne fra mitt gamle simkort og lastet ned automatiske innstillinger fra netcom sine nettsider etter jeg byttet til netcom og det funker knallbra.

 

 

Er det ikke slik at man kan få opplåsningskode hos leverandøren nå uansett? Det er ikke lov å sperre telefonen. Det er selve abonnementet man binder seg til.

Eller er dette bare innbilning? Slik som de dansende, grønne pingvinene oppe på skjermen min.

 

Nei ikke hvis det er feks et abbonement med 0,- månedsavgift eller kontantkort, da er låsen in full effect om jeg husker rett.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha.

 

Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei?

 

Beste ROM: XWKE7 EU

Beste kernel: ZSKE7

 

Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone.

 

 

Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si?

 

Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være?

 

Flash ZSKE7 med Odin. Du vil verken miste root eller data. Ingen grunn til å flashe KE8 etter hva jeg har lest.

Endret av Sveen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...