Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om eg flashar telefonen frå KE7 som er med root, clockwork og noko andre greier, til orginal KE2, vil eg då miste alt av root og det andre skitet? Kva må eg evt gjere for å kvitte meg med det?

 

Når du flasher roms mister du root, når du flasher kernels beholder du root.

Lenke til kommentar

Har lest maaange av sidene her, men har oversett det desverre :| Takk for hjelpen, det var nesten logisk at den lå der.

 

Eller har jeg hatt tlf 2 dager, litt "så der" fornøyd. Batteriet er skuffende, men satse på det blir bedre med uppdates.

 

Igjen takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Tidligere i denne tråden var det nevnt et program for å spore opp telefonen osv. Dette var da som et alternativ til samsungdive, men klarer ikke finne det igjen.

 

Noen som husker hva det het?

Det er plenty av slike programmer, men jeg er så utrolig fornøyd med Theft Aware! https://www.theftaware.com/web.srv den kjører skjult i bakgrunnen på telefonen og ingen datatrafikk brukes. Alt sendes via sms kommandoer fra en annen mobil.

 

La oss si at hvis du mistet mobilen. Da sender du en melding fra en annen mobil til din mobil så får du låst mobilen og dens posisjon kommer opp på kartet. Du kan også ta backup av sms, kontakter, få sms kopier hvis noen sender sms med telefonen din, ringe telefonen din skjult og høre på den andre siden. Stjeler noen mobilen din og simkortet byttes ut, får du beskjed og nummeret til det nye simkortet i telefonen.. da sender du bare kommandoer til det nummeret og låser mobilen, sporer den opp, slår på en sirene... osv.

 

Helt utrolig :love:

Endret av exlan
Lenke til kommentar

Om eg flashar telefonen frå KE7 som er med root, clockwork og noko andre greier, til orginal KE2, vil eg då miste alt av root og det andre skitet? Kva må eg evt gjere for å kvitte meg med det?

 

Når du flasher roms mister du root, når du flasher kernels beholder du root.

KE7 var iallfall med root og fleir andre program. Blir dette vekk ved flashing tilbake til orginal KE2?

 

Trudde KE7 var kernel, men den har root..

Korleis fjernar eg alle tegn på tidlegare flashing? Mistar eg root etc om eg fabrikkreset telefonen etter flashing av KE2?

Lenke til kommentar

KE7 var iallfall med root og fleir andre program. Blir dette vekk ved flashing tilbake til orginal KE2?

 

Trudde KE7 var kernel, men den har root..

Korleis fjernar eg alle tegn på tidlegare flashing? Mistar eg root etc om eg fabrikkreset telefonen etter flashing av KE2?

Om du flasher tilbake til orginal kernel og rom, og bruker usb-jigen som er nevnt tidligere er det ikke noen tegn på at du har flashet den. Som jeg vet om.

 

Du mister root hver gang du flasher roms, så om du flasher til KE2, mister du root. Mulig KE7 romen du lastet ned allerede var rootet, men orginale roms er ikke det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det er noe som ligner på to små LED mellom kameraet og høyttaleren på fronten. Noen som har peiling på hva disse er til?

Hadde vært kjekt med noe som blinket ved tapte anrop og meldinger f.eks.

Det er nærhetssensor, og lyssensor. Du kan derimot prøve no-led for notifications. Ganske enkel app, som lyser opp skjermen din, med et lite bilde av en melding osv. Siden det er en super amoled plus skjerm bruker det ikke noe særlig strøm heller, da svarte pixler er "døde"

Lenke til kommentar

Tidligere i denne tråden var det nevnt et program for å spore opp telefonen osv. Dette var da som et alternativ til samsungdive, men klarer ikke finne det igjen.

 

Noen som husker hva det het?

Det er plenty av slike programmer, men jeg er så utrolig fornøyd med Theft Aware! https://www.theftaware.com/web.srv den kjører skjult i bakgrunnen på telefonen og ingen datatrafikk brukes. Alt sendes via sms kommandoer fra en annen mobil.

 

La oss si at hvis du mistet mobilen. Da sender du en melding fra en annen mobil til din mobil så får du låst mobilen og dens posisjon kommer opp på kartet. Du kan også ta backup av sms, kontakter, få sms kopier hvis noen sender sms med telefonen din, ringe telefonen din skjult og høre på den andre siden. Stjeler noen mobilen din og simkortet byttes ut, får du beskjed og nummeret til det nye simkortet i telefonen.. da sender du bare kommandoer til det nummeret og låser mobilen, sporer den opp, slår på en sirene... osv.

 

Helt utrolig :love:

 

Takker, skal se på det. Men fant igjen den jeg så etter, http://preyproject.com/

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen bra musikk programmer som gjennkjenner sanger som man ikke vet hva heter?

 

Jeg kjøpte meg et program som heter soundhound som virker fantastisk

 

noen andre forslag?

 

Samt lurer jeg på et par skriveprogrammer /office osv som er bra

 

noen tips?

Jeg bruker Shazam. Så lenge lyden ikke er sykt lav eller at det er mye bakgrunnsstøy gjenkjenner den alt av sanger (hittil). Det finens to versjoner av Shazam. Én gratisversjon som gir deg 5 sanger i måneden eller en fullversjon som er ubegrenset.

 

Når det gjelder skriveprogrammer vet jeg ikke mer enn det som allerede er på telefonen, Polaris Office.

 

takker for svar, virker som den jeg har er samme som din,bare forskjellige utgaver

 

ser at begge kotser 30 kroner så

 

Men hvis du gjennkjenner en sang,noe mulighet for lagring eller lignende?

Ja, sangene den gjenkjenner lagres i "My Tags" :)

 

takker,ikke noe lyrics på det programmet?

Nei, ikke som jeg har merket hvert fall.

Lenke til kommentar

Dette med å få telefonen i download-modus før oppdatering...Er det andre enn meg som enten bare tar skjermbilde av telefonen, eller bare får opp meny med valg for stillemodus, slå av etc?

 

Volum ned + HOME + Powerknappen?

 

Edit: eller for å omformulere, den står i følge telefonen min i Kies-modus, men Kies er lukket på pcn, og Odin har den gule greia den skal ha for å vise telefonen som tilkoblet (som om i download-modus). Kan man oppdatere til KE7 da tro?

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Dette med å få telefonen i download-modus før oppdatering...Er det andre enn meg som enten bare tar skjermbilde av telefonen, eller bare får opp meny med valg for stillemodus, slå av etc?

 

Volum ned + HOME + Powerknappen?

 

 

"Volum ned + HOME + Powerknappen" trykker du på samtidig når telefonen er avslått..

Lenke til kommentar

Dette med å få telefonen i download-modus før oppdatering...Er det andre enn meg som enten bare tar skjermbilde av telefonen, eller bare får opp meny med valg for stillemodus, slå av etc?

 

Volum ned + HOME + Powerknappen?

 

 

"Volum ned + HOME + Powerknappen" trykker du på samtidig når telefonen er avslått..

Haha, se slikt burde en enkel mann få i klartekst i disse manualene. ;)

 

Edit: gir meg heller ingen respons, annet enn at om jeg holder alle tre inne lenge nok, så slår telefonen seg på i vanlig kies-modus. Ergo tilbake til forrige spørsmål:

Edit: eller for å omformulere, den står i følge telefonen min i Kies-modus, men Kies er lukket på pcn, og Odin har den gule greia den skal ha for å vise telefonen som tilkoblet (som om i download-modus). Kan man oppdatere til KE7 da tro?

 

Ser på google flere har slitt med forrige Galaxy S og download modus oså.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Har nettopp hentet meg telefonen, og jeg er ganske så spent nå. Har en HTC Sensation som jobbtelefon, denne sklir inn som privattelefon.

 

Jeg er VELDIG glad i sense, og synes så langt at samsungen har vært litt knotete, men jeg antar at det kommer seg etterhvert. Dog har jeg et par spørsmål:

 

* MÅ jeg registrere meg hos samsung for å se etter programvareoppdateringer til telefonen?

 

* Kan man ikke utvide låsetiden for exchange, slik man kan på HTC? Nå må jeg taste kode så fort skjermen slår seg av. (Serveren støtter maxtid på 15 minutter)

 

* Edit: Finnes det en penere kalender/klokke-app? noe litt mer alá HTC sin standard?

 

Ellers synes jeg telefonen er flottere en Sensation, og omtrent like rask. Estetisk synes jeg dog at Sense er flere hestehoder forran

 

Og som moderatornotis nederst: Dette er ikke en flamewar-starter, jeg har tilfeldigvis begge telefonene og liker begge så langt :p

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...