Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

@Vindictor: Få inn i skallen din at dette ikke er en tråd for detaljerte forklaringer om alt du ikke begriper om iPhone. Ta det i en annen tråd eller hold kjeft.

 

Sletter denne tråden fra listen min. Over og ut.

Du vet godt hvorfor jeg sier det jeg sier her. Er bare å se noen poster lengere opp på hva du selv sa.

 

Klart du må tåle å få snakk tilbake når du kommer med påstander som ikke holder grep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vindi! greit at opera mini ikke er noen fullverdig nettleser men den er faktisk utrolig hendig å ha! For å gi deg et eks: Når vi er på hytta på fjellet med dårlig dekning og surfer med mobilen går det utrolig tregt med de normale nettleserene (opptil et par min på enkelte sider) mens med opera mini går det på noen sekunder, Så med å si at det er en tullenettleser har du nok skutt deg et par ganger i leggen...

Lenke til kommentar

 

Igjen, vil man ha nytte av dette i året 2011? Jeg tror nok at i 2012-2013 så vil vi kanskje få brukt dette i Norge, hvor det vil vært mest aktuelt for meg. Men for all del, ting kan skje fortere, men tviler på Norge er tidlig ute med dette.

Jeg kommer nok til å bytte til S3 når den kommer, og da regner jeg med at den har NFC som standard og det vil komme til nytte. :cool:

Endret av ICS-FD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes selv det er flere ting som jeg savner på iphone, bl.a. web løsningen, den var noe lettere og bruke med å ha flere sider oppe/bytte imellom. + favorittene er bedre på iphone. MEN dette kan sikkert fikses med å bruke annen web browser.

Jeg har testet firefox, opera og dolphin og den orginale til SGS2, men heller litt mer imot iphone sin på akkurat disse områdene.

Apps ja, det er faktisk mye bedre på iphone, men android kommer MEGET rask opp i ryggen på iphone. Men android apps ser / er billige iforhold. Men android apps er også billigere i innkjøp(Jeg har JB iphone og fikk tak på det meste).

Jeg ser etter bil apps, som

- REV Denne er meget bra

- FuzzyCar

- GPS Buddy

- alOBD Scanner™ (er på begge plattformene nå)

- Bluetooth OBD Reader (er på begge plattformene nå)

- Torque (er på begge plattformene nå)

- Dashcommander(er på begge plattformene nå) Denne er meget bra

 

Så har du det DownloadPro prgramet som jeg leter etter, som er til iphone, er MEGET bra.

 

Så savner jeg Movies(samler på bluray filmer, og greit å ha en oversikt med deg når man er ute å handler). Ja vet om My Movies, men det synes jeg er fantastisk dårlig(kan ha noe med at det virker tungvint, har ikke fått lagt til noe filmer der enda, prøvet å ta bilde av scanner stripe + skrivet inn navn, uten hell til at jeg får lagt inn filmer).

 

Ellers så har man Haculuos programmet til / for iPhone, men da snakker man om pirat ting, men MEGET enkelt i bruk(skulle ønsket det var like enkelt til adroid :dribble: ).

 

MEN summesumarum, SGS2 er MYE BEDRE en iphone 3GS & 4. Jeg er ikke i tvil. Tror tilogmed at SGS2 er bedre enn kommende IP5, når den tid kommer og.

 

EDIT

Dette var vel litt mye negativt om Android, men det er vel alt jeg kan komme på og da. Det er vel bare til jeg blir vant med Android, så blir nok dette og bedre på android :whistle:

 

Jeg bruker My Movies og har ikke hatt noen problemer med strekkode lesinga. Er noen filmer den ikke fant men utenom det har jeg ikke hatt noen problemer. Upbroblematisk og gå fra gratis versjonen til pro også selv om dette er 2 foreskjellige apps. Var bare og logge inn og synkronisere så var alt på plass.

Jeg må gjøre noe steinfeil der. Får ikke lagt til noen filmer. Den strekkoden finner filmene, men får ikke lagt inn noen filmer.Etter funn av film, så sier den add movie, så add`er jeg den, inn i ny meny, der velger jeg Owned, for keeps. Da kommer den opp med at jeg må sync`e(you must sync before you can make changes to your collections. Sync now?), og her stopper det opp. Og går tilbake til menyen igjen, og det står 0 filmer oppe til venstre.

Samme hva jeg gjør. Merkeligt.

 

Har du laget deg en profil på appen/nettsidene dems?

Ja. Profil med bruker og passord. Bruker samme passord og bruker på mobil appen og.

Sikkert feil en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Har ett problem med en samsung galaxy s2.

 

Samtalene brytes etter 1 min og 30 sek og den er på vei inn til service.

 

Dette har blitt forsøkt:

Byttesimkort

Bytte mobil nett fra netcom til telenor

Resette tilbake til fabrikkoppsett.

Kjøre kun på gsm nett uten 3g-4g tilgang.

Telefonen er kun brukt i 2 uker og er meget pent brukt.

 

Problemet skjer hele tiden.

Kan det være telefon eller programvaren?

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd Invisible shield.

Har ikke testet hvor mye den tåler,men selve følelsen av å ha den på er uvant.

 

Gummifølelsen liker jeg ikke.Føles som jeg stryker fingeren over ren gummi og ikke glass.

 

Jeg hadde en annen beskyttelse for et par dager siden som er av den billige typen man bare klistrer på og den var helt glatt og føltes mye bedre ut.

 

Blir vel å gå tilbake.

Lenke til kommentar

 

Nå kan du kjøpe S2 uten NFC og så kjøper du dette :thumbup:

 

Kanskje det også kan være en opsjon ja ..., vel, kanskje jeg overfokuserer på NFC, men har en mistanke om at det ikke bare er NFC som er forskjellen på telefonene når det blir integrert - kanskje mistanken er riktig, kanskje ikke. Vi får se.

Lenke til kommentar

Mange gyldige argument der, men ikke glem at mye av det samme gjelder for iPhone. Som jeg med lite hell har forsøkt å banke inn i skallen på bl.a Vindicator: det finnes mange apps i App Store som gir gode alternativ i forhold til det som leveres som standard med iOS - bl.a for kamera, mail, nettleser, voicemail, filoverføring/synkronisering og diverse innholdstjenester.

 

Det stemmer nok helt sikkert. Kanskje vi kan konkludere med at iPhone er best ut av boksen - de innebygde applikasjonene høres ut til å være veldig gode og gjennomarbeidet, mens Android er best når det gjelder tilpasningsmuligheter (man kan bytte ut "alt", inkludert hjemmeskjerm og dialer, og istedet for å måtte hacke telefonen, spør den deg "hvilken vil du ha som standard" neste gang man trykker på ringeknappen.. :) ).

 

Dvs: iPhone er best for brukere som ikke ønsker å tilpasse mobilen, mens Android er best for de som ønsker å ha muligheten til det.

Lenke til kommentar

Til dere som har hatt den en stund nå; hvordan er batteriet? Er sinnsykt spent på om det kan måle seg med iPhone 4

 

Nei.

 

Det blir det samme som å håpe på at en V12 Motor kan måle seg med bensinbruken til en hybrid.

 

Men kan den måle seg med V6 og V8 motorer? Ja, det kan den.

 

(Vis du ikke skjønner det så mener jeg kraft i forhold til batteri. SG2 er mye kraftigere en iphone 4 og vil dermed bruke mer batteri.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd Invisible shield.

Har ikke testet hvor mye den tåler,men selve følelsen av å ha den på er uvant.

 

Gummifølelsen liker jeg ikke.Føles som jeg stryker fingeren over ren gummi og ikke glass.

 

Jeg hadde en annen beskyttelse for et par dager siden som er av den billige typen man bare klistrer på og den var helt glatt og føltes mye bedre ut.

 

Blir vel å gå tilbake.

 

Testet ut en screen protector i går, og var ikke særlig fornøyd.

Men nå er den mye bedre. Pluss at jeg sikkert har blitt mer vant til den.

Jeg la litt vann på skjermen når jeg satte den på. For å lettere kunne finjustere.

Etter at det fikk tørket skikkelig ble den mye bedre.

Er egentlig ganske fornøyd med Professional Screenguard.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...