Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Det har eg ja. Tenkte ikke på det. :p

 

Men ser egentlig ikke den store nytten i det. Ser for meg at telefonen går fort tom for batteri også.

Strømadapter, har du hørt om det da ? :!:

 

Ja, men kan du koble til strøm og hdmi samtidig?

Tror ikke det. Men du kan uansett se 2-3 filmer med telefonen før den går tom om den var fullt oppladet da.

 

Det finnes hdmi adapter med mulighet til å lade samtidig :)HER

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har eg ja. Tenkte ikke på det. :p

 

Men ser egentlig ikke den store nytten i det. Ser for meg at telefonen går fort tom for batteri også.

Strømadapter, har du hørt om det da ? :!:

 

Ja, men kan du koble til strøm og hdmi samtidig?

Tror ikke det. Men du kan uansett se 2-3 filmer med telefonen før den går tom om den var fullt oppladet da.

 

Det finnes hdmi adapter med mulighet til å lade samtidig :)HER

Såppass ja. Jaja ,var jo bra det da :thumbup:

Lenke til kommentar

Det har eg ja. Tenkte ikke på det. :p

 

Men ser egentlig ikke den store nytten i det. Ser for meg at telefonen går fort tom for batteri også.

Strømadapter, har du hørt om det da ? :!:

 

Ja, men kan du koble til strøm og hdmi samtidig?

 

Uansett ser eg ikke nytten i det. Skal eg se film skal det gjøres skikkelig. :p

 

På Samsung sin MHL adapter mener jeg det er mulig å koble til strøm i tillegg til HDMI.

 

http://www.clove.co.uk/samsung-galaxy-s-ii-i9100-mhl-adaptor

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Synes selv det er flere ting som jeg savner på iphone, bl.a. web løsningen, den var noe lettere og bruke med å ha flere sider oppe/bytte imellom. + favorittene er bedre på iphone. MEN dette kan sikkert fikses med å bruke annen web browser.

Jeg har testet firefox, opera og dolphin og den orginale til SGS2, men heller litt mer imot iphone sin på akkurat disse områdene.

Apps ja, det er faktisk mye bedre på iphone, men android kommer MEGET rask opp i ryggen på iphone. Men android apps ser / er billige iforhold. Men android apps er også billigere i innkjøp(Jeg har JB iphone og fikk tak på det meste).

Jeg ser etter bil apps, som

- REV Denne er meget bra

- FuzzyCar

- GPS Buddy

- alOBD Scanner™ (er på begge plattformene nå)

- Bluetooth OBD Reader (er på begge plattformene nå)

- Torque (er på begge plattformene nå)

- Dashcommander(er på begge plattformene nå) Denne er meget bra

 

Så har du det DownloadPro prgramet som jeg leter etter, som er til iphone, er MEGET bra.

 

Så savner jeg Movies(samler på bluray filmer, og greit å ha en oversikt med deg når man er ute å handler). Ja vet om My Movies, men det synes jeg er fantastisk dårlig(kan ha noe med at det virker tungvint, har ikke fått lagt til noe filmer der enda, prøvet å ta bilde av scanner stripe + skrivet inn navn, uten hell til at jeg får lagt inn filmer).

 

Ellers så har man Haculuos programmet til / for iPhone, men da snakker man om pirat ting, men MEGET enkelt i bruk(skulle ønsket det var like enkelt til adroid :dribble: ).

 

MEN summesumarum, SGS2 er MYE BEDRE en iphone 3GS & 4. Jeg er ikke i tvil. Tror tilogmed at SGS2 er bedre enn kommende IP5, når den tid kommer og.

 

EDIT

Dette var vel litt mye negativt om Android, men det er vel alt jeg kan komme på og da. Det er vel bare til jeg blir vant med Android, så blir nok dette og bedre på android :whistle:

 

Jeg bruker My Movies og har ikke hatt noen problemer med strekkode lesinga. Er noen filmer den ikke fant men utenom det har jeg ikke hatt noen problemer. Upbroblematisk og gå fra gratis versjonen til pro også selv om dette er 2 foreskjellige apps. Var bare og logge inn og synkronisere så var alt på plass.

Jeg må gjøre noe steinfeil der. Får ikke lagt til noen filmer. Den strekkoden finner filmene, men får ikke lagt inn noen filmer.Etter funn av film, så sier den add movie, så add`er jeg den, inn i ny meny, der velger jeg Owned, for keeps. Da kommer den opp med at jeg må sync`e(you must sync before you can make changes to your collections. Sync now?), og her stopper det opp. Og går tilbake til menyen igjen, og det står 0 filmer oppe til venstre.

Samme hva jeg gjør. Merkeligt.

Lenke til kommentar

Synes selv det er flere ting som jeg savner på iphone, bl.a. web løsningen, den var noe lettere og bruke med å ha flere sider oppe/bytte imellom. + favorittene er bedre på iphone. MEN dette kan sikkert fikses med å bruke annen web browser.

Jeg har testet firefox, opera og dolphin og den orginale til SGS2, men heller litt mer imot iphone sin på akkurat disse områdene.

Apps ja, det er faktisk mye bedre på iphone, men android kommer MEGET rask opp i ryggen på iphone. Men android apps ser / er billige iforhold. Men android apps er også billigere i innkjøp(Jeg har JB iphone og fikk tak på det meste).

Jeg ser etter bil apps, som

- REV Denne er meget bra

- FuzzyCar

- GPS Buddy

- alOBD Scanner™ (er på begge plattformene nå)

- Bluetooth OBD Reader (er på begge plattformene nå)

- Torque (er på begge plattformene nå)

- Dashcommander(er på begge plattformene nå) Denne er meget bra

 

Så har du det DownloadPro prgramet som jeg leter etter, som er til iphone, er MEGET bra.

 

Så savner jeg Movies(samler på bluray filmer, og greit å ha en oversikt med deg når man er ute å handler). Ja vet om My Movies, men det synes jeg er fantastisk dårlig(kan ha noe med at det virker tungvint, har ikke fått lagt til noe filmer der enda, prøvet å ta bilde av scanner stripe + skrivet inn navn, uten hell til at jeg får lagt inn filmer).

 

Ellers så har man Haculuos programmet til / for iPhone, men da snakker man om pirat ting, men MEGET enkelt i bruk(skulle ønsket det var like enkelt til adroid :dribble: ).

 

MEN summesumarum, SGS2 er MYE BEDRE en iphone 3GS & 4. Jeg er ikke i tvil. Tror tilogmed at SGS2 er bedre enn kommende IP5, når den tid kommer og.

 

EDIT

Dette var vel litt mye negativt om Android, men det er vel alt jeg kan komme på og da. Det er vel bare til jeg blir vant med Android, så blir nok dette og bedre på android :whistle:

 

Jeg bruker My Movies og har ikke hatt noen problemer med strekkode lesinga. Er noen filmer den ikke fant men utenom det har jeg ikke hatt noen problemer. Upbroblematisk og gå fra gratis versjonen til pro også selv om dette er 2 foreskjellige apps. Var bare og logge inn og synkronisere så var alt på plass.

Jeg må gjøre noe steinfeil der. Får ikke lagt til noen filmer. Den strekkoden finner filmene, men får ikke lagt inn noen filmer.Etter funn av film, så sier den add movie, så add`er jeg den, inn i ny meny, der velger jeg Owned, for keeps. Da kommer den opp med at jeg må sync`e(you must sync before you can make changes to your collections. Sync now?), og her stopper det opp. Og går tilbake til menyen igjen, og det står 0 filmer oppe til venstre.

Samme hva jeg gjør. Merkeligt.

 

Har du laget deg en profil på appen/nettsidene dems?

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å bruke USB minne av merke Sandisk Cruzer 16GB? Får en annen mindre USB penn til å funke men ikke Sandisken. Den lyser opp men telefonen finner ikke innholdet. Lurer på om det er begrensing på størrelsen eller hva det er..

 

Mener filsystemet på minnepinnen må være FAT32 for å funke med telefonen...

Lenke til kommentar

Dere som har rootet SGS2::

 

Er det noen problemer å fortsette å bruke den modifiserte kernel i stedet for å flashe tilbake til stock kernel? I Vindicator sin guide er det anbefalt å flashe tilbake stock kernel etter rooting for å få bort den varselstrekanten. Har lest at dersom man flasher tilbake stock kernel så mister man CWM3(eller den sluttet å virke) and Busybox som følger med den modifiserte kernelen.

 

 

Lenke til kommentar

"Quote: Mener filsystemet på minnepinnen må være FAT32 for å funke med telefonen..."

 

Jeg er klar over det og det er det på den aktuelle minnepennen. Men jeg har kun en på 16GB så jeg får ikke testet om det er problemet. Tvilsom begrensning i såfall.

Endret av TSport
Lenke til kommentar

Dere som har rootet SGS2::

 

Er det noen problemer å fortsette å bruke den modifiserte kernel i stedet for å flashe tilbake til stock kernel? I Vindicator sin guide er det anbefalt å flashe tilbake stock kernel etter rooting for å få bort den varselstrekanten. Har lest at dersom man flasher tilbake stock kernel så mister man CWM3(eller den sluttet å virke) and Busybox som følger med den modifiserte kernelen.

Om du følger min guide, så vil du ikke miste root eller Busybox. Men du får jo ikke CWM3 med min guide da siden dette er snakk om den orginale firmwaren med den orginale kernel'en hvor du kun har root tilgang.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille denne mobilen fra netonnet nå, da prisen virker rimelig. Det står at den er på lager, men er det noen her som har fått mail av dem hvor det blir sagt noe om antall o.l. Jeg har lest litt her om at vi som bestiller nå fra netonnet ikke får denne mobilen i denne omgang, da alle som er på lager hos netonnet nå går til de som har bestilt før.

 

Jeg ringte NetOnNet idag kl.11. Jeg spurte om dette med bestilling/levering/reservering. Jeg fikk til svar at 300 var forhåndsbestilt, men at de skulle få inn 500 stk. i morgen.

Jeg bestilte der og da via telefon.

Jeg fikk ordrebekreftelse etter bare minutter, og der står at jeg skal få beskjed når varen forlater de.

Ingen mail så lang, men med 300 telefoner å pakke ned, adresssere og sende, så tar det vel litt tid.

 

Venter på mail ja :-)))))

Den blir ikkje sendt før Fredag. Ringte klokka 15 i dag, og eg bestilte på sondag, fekk beskjed at pga helligdag i morgo, så blir ikkje min sendt før på fredag iallfall..

Lenke til kommentar

Kort svar: iPhone er nok mest "brukervennlig", dvs. rett frem å bruke, for mennesker som ikke er veldig opptatt av funksjonalitet, valgfrihet, teknologi og forbrukerrettigheter. Og vice versa.

 

Hva som er mer brukevennlig med iOS? For det første, så er behandlingen av talemeldinger mye bedre med iphone.

http://www.appbrain.com/search?q=voicemail

 

For det andre er oversikten over hvem som ringer og har ringt mye bedre med iphone. Med Samsung (som jeg, for min del kan referere til), er det 10 linjer med tapte anrop om en og samme person har prøvd å ringe mange ganger. Med iphone er det en linje som viser at den samme person har prøvd å ringe ti ganger.

http://www.appbrain.com/search?q=dialer

 

Jeg synes også musikkavspilleren som er på iphone er bedre enn den som følger med på Samsung sin. Altså, på itunes kan jeg stille inn lyd på skjerm, jeg kan også i samme avspillingsprogram sette på pause på lydbøker, som man enkelt kan konvertere til eget format.

http://www.appbrain.com/search?q=music

http://www.appbrain.com/search?q=audio+book

 

Med Samsung legger lydbøkene seg sammen med musikken. Iriterende synes nå jeg.

http://androinica.com/2009/08/how-to-hide-non-music-audio-files-from-appearing-in-android-media-players/

 

Det jeg kanskje er mest overrasket over er at iphone er mye bedre å bruke til Google sin mail enn med Samsung sitt Androidsystem.

Du skjønner sikkert hvor jeg vil nå - kanskje iPhone er bedre out-of-the-box, men på Android kan man bytte ut det meste med akkurat det en vil ha (eller bedre) :) At Gmail er bedre på iPhone er overraskende og skuffende. Hva er forskjellen?

 

Widgets er jo moro (men kanskje ikke så mye mer enn det for min del, da det kanskje hadde vært mer praktisk med 10-20 snarveier til programmene jeg bruker mest på første side, men dette finnes det sikkert løsninger på også).

Widgets er nyttig (!) hvis du benytter oppgavelister og kalender. Jeg tror jeg aldri kan gå tilbake til å ha en telefon der jeg ikke kan se hva jeg skal gjøre med et blikk på hovedskjermen igjen :)

 

Last ned ADW.Launcher og sett antall ikoner til 5x6 f. eks, så kan du ha 30 ikoner på første side ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille denne mobilen fra netonnet nå, da prisen virker rimelig. Det står at den er på lager, men er det noen her som har fått mail av dem hvor det blir sagt noe om antall o.l. Jeg har lest litt her om at vi som bestiller nå fra netonnet ikke får denne mobilen i denne omgang, da alle som er på lager hos netonnet nå går til de som har bestilt før.

 

Jeg ringte NetOnNet idag kl.11. Jeg spurte om dette med bestilling/levering/reservering. Jeg fikk til svar at 300 var forhåndsbestilt, men at de skulle få inn 500 stk. i morgen.

Jeg bestilte der og da via telefon.

Jeg fikk ordrebekreftelse etter bare minutter, og der står at jeg skal få beskjed når varen forlater de.

Ingen mail så lang, men med 300 telefoner å pakke ned, adresssere og sende, så tar det vel litt tid.

 

Venter på mail ja :-)))))

Den blir ikkje sendt før Fredag. Ringte klokka 15 i dag, og eg bestilte på sondag, fekk beskjed at pga helligdag i morgo, så blir ikkje min sendt før på fredag iallfall..

 

Den er grei :-)

Selv om jeg kansje håpte de ikke hadde helligdag i Sverige på torsdagen :-)

Lenke til kommentar

Kort svar: iPhone er nok mest "brukervennlig", dvs. rett frem å bruke, for mennesker som ikke er veldig opptatt av funksjonalitet, valgfrihet, teknologi og forbrukerrettigheter. Og vice versa.

 

Hva som er mer brukevennlig med iOS? For det første, så er behandlingen av talemeldinger mye bedre med iphone.

http://www.appbrain.com/search?q=voicemail

 

For det andre er oversikten over hvem som ringer og har ringt mye bedre med iphone. Med Samsung (som jeg, for min del kan referere til), er det 10 linjer med tapte anrop om en og samme person har prøvd å ringe mange ganger. Med iphone er det en linje som viser at den samme person har prøvd å ringe ti ganger.

http://www.appbrain.com/search?q=dialer

 

Jeg synes også musikkavspilleren som er på iphone er bedre enn den som følger med på Samsung sin. Altså, på itunes kan jeg stille inn lyd på skjerm, jeg kan også i samme avspillingsprogram sette på pause på lydbøker, som man enkelt kan konvertere til eget format.

http://www.appbrain.com/search?q=music

http://www.appbrain.com/search?q=audio+book

 

Med Samsung legger lydbøkene seg sammen med musikken. Iriterende synes nå jeg.

http://androinica.com/2009/08/how-to-hide-non-music-audio-files-from-appearing-in-android-media-players/

 

Det jeg kanskje er mest overrasket over er at iphone er mye bedre å bruke til Google sin mail enn med Samsung sitt Androidsystem.

Du skjønner sikkert hvor jeg vil nå - kanskje iPhone er bedre out-of-the-box, men på Android kan man bytte ut det meste med akkurat det en vil ha (eller bedre) :) At Gmail er bedre på iPhone er overraskende og skuffende. Hva er forskjellen?

 

Widgets er jo moro (men kanskje ikke så mye mer enn det for min del, da det kanskje hadde vært mer praktisk med 10-20 snarveier til programmene jeg bruker mest på første side, men dette finnes det sikkert løsninger på også).

Widgets er nyttig (!) hvis du benytter oppgavelister og kalender. Jeg tror jeg aldri kan gå tilbake til å ha en telefon der jeg ikke kan se hva jeg skal gjøre med et blikk på hovedskjermen igjen :)

 

Last ned ADW.Launcher og sett antall ikoner til 5x6 f. eks, så kan du ha 30 ikoner på første side ;)

 

Takker for et veldig bra svar :)

Lenke til kommentar

Du skjønner sikkert hvor jeg vil nå - kanskje iPhone er bedre out-of-the-box, men på Android kan man bytte ut det meste med akkurat det en vil ha (eller bedre) :) At Gmail er bedre på iPhone er overraskende og skuffende. Hva er forskjellen?

 

Widgets er jo moro (men kanskje ikke så mye mer enn det for min del, da det kanskje hadde vært mer praktisk med 10-20 snarveier til programmene jeg bruker mest på første side, men dette finnes det sikkert løsninger på også).

Widgets er nyttig (!) hvis du benytter oppgavelister og kalender. Jeg tror jeg aldri kan gå tilbake til å ha en telefon der jeg ikke kan se hva jeg skal gjøre med et blikk på hovedskjermen igjen :)

 

Last ned ADW.Launcher og sett antall ikoner til 5x6 f. eks, så kan du ha 30 ikoner på første side ;)

Mange gyldige argument der, men ikke glem at mye av det samme gjelder for iPhone. Som jeg med lite hell har forsøkt å banke inn i skallen på bl.a Vindicator: det finnes mange apps i App Store som gir gode alternativ i forhold til det som leveres som standard med iOS - bl.a for kamera, mail, nettleser, voicemail, filoverføring/synkronisering og diverse innholdstjenester.

Lenke til kommentar

Et spørsmål: Jeg har synkronisert telefonen min med fjesbokkontoen min og gmail. I telefonboka mi ligger det nå de kontaktene jeg har lagret i Gmail som i tillegg har fått med informasjon og bilde fra fjesboka. Det jeg ikke skjønner er at hvis jeg skriver meldinger og skal legge til fra kontaktene mine så kommer plutselig absolutt alle fjesbokvenner opp + alle jeg noengang har skrevet en mail til eller fått mail fra. Noen som vet hvordan jeg kan endre på dette, det er litt plagsomt å leite gjennom ørten morten eller ida for å finne riktig person? Hvis jeg skal ringe har jeg på en måte ikke samme problem og blir litt forvirra.

 

Har et lite problem til: Har aktivert strømsparingsmodus og hver gang batteriet er under 30% så endrer den på skjerminnstillingene mine, noe som jo er litt av poenget. Problemet er at når telefonen igjen er ladet opp så forandrer ikke skjerminnstillingene seg tilbake til de originale jeg har valgt. Eks at jeg har valgt 30 sek tidsavbrudd mens det i strømsparingsmodus er 15 sek. Etter strømsparingsmodus er tidsavbruddet fortsatt 15%...

 

Håper noen kan hjelpe meg og at jeg ikke har postet spørsmål som allerede har blitt stilt. Forsøkte å lese meg tilbake 100 sider, men det ble litt for mye root og ting jeg ikke skjønner etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Du skjønner sikkert hvor jeg vil nå - kanskje iPhone er bedre out-of-the-box, men på Android kan man bytte ut det meste med akkurat det en vil ha (eller bedre) :) At Gmail er bedre på iPhone er overraskende og skuffende. Hva er forskjellen?

 

Widgets er jo moro (men kanskje ikke så mye mer enn det for min del, da det kanskje hadde vært mer praktisk med 10-20 snarveier til programmene jeg bruker mest på første side, men dette finnes det sikkert løsninger på også).

Widgets er nyttig (!) hvis du benytter oppgavelister og kalender. Jeg tror jeg aldri kan gå tilbake til å ha en telefon der jeg ikke kan se hva jeg skal gjøre med et blikk på hovedskjermen igjen :)

 

Last ned ADW.Launcher og sett antall ikoner til 5x6 f. eks, så kan du ha 30 ikoner på første side ;)

Mange gyldige argument der, men ikke glem at mye av det samme gjelder for iPhone. Som jeg med lite hell har forsøkt å banke inn i skallen på bl.a Vindicator: det finnes mange apps i App Store som gir gode alternativ i forhold til det som leveres som standard med iOS - bl.a for kamera, mail, nettleser, voicemail, filoverføring/synkronisering og diverse innholdstjenester.

Kamera delen er grei. Men du må ikke komme å fortelle meg at Opera Mini er noe fullverdig nettleser som Opera Mobile f.eks?

 

Opera Mini er hva man kaller for tulle nettleser. Så Apple skulle ha latt Firefox, Opera Mobile og andre SKIKKELIGE nettlesere komme til.

 

Hvorfor tillater ikke Apple dette?

 

Er det noe dem er redd for?

 

Og du sier filoverføring?, javel?

 

Er dette hvor du ikke trenger internett forbindelse og ikke trenger iTunes?

 

Hvis man krever internett forbindelse eller iTunes installert for å kunne bruke noe annet enn iTunes, så hjelper det lite med at du faktisk MÅ ha iTunes installert fra før av (eller at du kan gjøre en liten hack som gjør at du kan unngå iTunes).

 

Så kan du fortelle meg på hvilket fantastisk program utenom iTunes og uten noen form for internett tilgang som du kan bruke til å føre over filene dine på en enkel og rask måte til iOS enheter?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

@Vindicator: jeg har ikke tenkt å bidra til at denne tråden utarter til enda en lang off-topic diskusjon for å gjenta ting du har fått med teskje mer enn én gang tidligere.

Eksempel på app for filoverføring med Wi-Fi, uten Internettforbindelse og uten å bruke iTunes: http://itunes.apple.com/app/air-sharing-pro/id312686749?mt=8#

Mer får du ikke her, dette har jeg svart deg på før, og dette er ikke en iPhone-tråd. Er det mer du ikke vet om iPhone og iOS så får du spørre i en annen tråd, og håpe at noen har tålmodighet til å gjenta svarene mange nok ganger til at det går inn.

Lenke til kommentar

@Vindicator: jeg har ikke tenkt å bidra til at denne tråden utarter til enda en lang off-topic diskusjon for å gjenta ting du har fått med teskje mer enn én gang tidligere.

Eksempel på app for filoverføring med Wi-Fi, uten Internettforbindelse og uten å bruke iTunes: http://itunes.apple.com/app/air-sharing-pro/id312686749?mt=8#

Mer får du ikke her, dette har jeg svart deg på før, og dette er ikke en iPhone-tråd. Er det mer du ikke vet om iPhone og iOS så får du spørre i en annen tråd, og håpe at noen har tålmodighet til å gjenta svarene mange nok ganger til at det går inn.

Wi-Fi er en vanskelig måte og en treg måte for å få overført filene til enheten din. Først må du laste opp filene for så å måtte laste dem ned om du vil ha dem på iOS enheten din.

 

Hvordan kan du kalle dette der for raskt og enkelt?

 

Skal det være raskt og enkelt så skal man bare trenge å plugge i USB-kabelen i datamaskinen mens kabelen er koblet til telefonen for å få den opp som en egen ekstern harddisk.

 

Og på dette så failer iOS enheter så det griner etter. Så det er ikke en gang vits i å diskutere dette der. iOS har tapt når det anngår det der på alle punkter.

 

iOS har ekstremt mye å lære av Android.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

@Vindictor: Få inn i skallen din at dette ikke er en tråd for detaljerte forklaringer om alt du ikke begriper om iPhone. Ta det i en annen tråd eller hold kjeft.

 

Legger denne tråden til på listen min over ignorerte tråder. Over og ut.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...