Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestille denne mobilen fra netonnet nå, da prisen virker rimelig. Det står at den er på lager, men er det noen her som har fått mail av dem hvor det blir sagt noe om antall o.l. Jeg har lest litt her om at vi som bestiller nå fra netonnet ikke får denne mobilen i denne omgang, da alle som er på lager hos netonnet nå går til de som har bestilt før.

 

Jeg ringte NetOnNet idag kl.11. Jeg spurte om dette med bestilling/levering/reservering. Jeg fikk til svar at 300 var forhåndsbestilt, men at de skulle få inn 500 stk. i morgen.

Jeg bestilte der og da via telefon.

Jeg fikk ordrebekreftelse etter bare minutter, og der står at jeg skal få beskjed når varen forlater de.

Ingen mail så lang, men med 300 telefoner å pakke ned, adresssere og sende, så tar det vel litt tid.

 

Venter på mail ja :-)))))

Takker for svar :) Bestilte den fra netonnet nå, jeg også. Får inderlig håpe jeg får den før 19. juni, ellers må jeg prøve å kansellere ordren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj, så teit. Jeg som bruker Mac. Da må jeg til en med Windows for å gjøre det.

 

Så tidligere i dag eller i går at det var Kies for Mac ute, men husker ikke hvor jeg så det. Leter etter link nu. :)

http://www.samsung.com/uk/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SP01&prd_ia_cd=1903&prd_mdl_cd=GT-I9100LKAXEU&prd_mdl_name=GT-I9100&srchword=Galaxy+S+II

 

Her er linken for Kies for mac. Fant den nettopp selv. Men jeg får ikke koblet til telefonen. Det står bare velg kies modus i usb innstillinger, men jeg har ikke det valget...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde bestilt på NetOnNet, og ved en misforståelse kansellerte jeg bestillingen... men det gikk fint, for jeg kunne bare rusle inn på Telebutikken NetCom på et Senter og kjøpe den =) Happy så langt!

Hvis dere har litt mer penger enn det koster på Netonnet så anbefaler jeg å spørre i noen butikker....

Lenke til kommentar

Hah, klarte til slutt å komme meg over 6k poeng i Quadrant :D .

 

Men må teste mere for å se om denne scoren er på en overklokk som faktisk er stabilt.

 

Og Quadrant har så lite å si for hvordan telefonen generelt føles. På min Desire var den mye raskere og føltes vesentlig mye bedre med et ROM som skåret 1000 enn det som skåret 2600.

Lenke til kommentar

Synes selv det er flere ting som jeg savner på iphone, bl.a. web løsningen, den var noe lettere og bruke med å ha flere sider oppe/bytte imellom. + favorittene er bedre på iphone. MEN dette kan sikkert fikses med å bruke annen web browser.

Jeg har testet firefox, opera og dolphin og den orginale til SGS2, men heller litt mer imot iphone sin på akkurat disse områdene.

Apps ja, det er faktisk mye bedre på iphone, men android kommer MEGET rask opp i ryggen på iphone. Men android apps ser / er billige iforhold. Men android apps er også billigere i innkjøp(Jeg har JB iphone og fikk tak på det meste).

Jeg ser etter bil apps, som

- REV Denne er meget bra

- FuzzyCar

- GPS Buddy

- alOBD Scanner™ (er på begge plattformene nå)

- Bluetooth OBD Reader (er på begge plattformene nå)

- Torque (er på begge plattformene nå)

- Dashcommander(er på begge plattformene nå) Denne er meget bra

 

Så har du det DownloadPro prgramet som jeg leter etter, som er til iphone, er MEGET bra.

 

Så savner jeg Movies(samler på bluray filmer, og greit å ha en oversikt med deg når man er ute å handler). Ja vet om My Movies, men det synes jeg er fantastisk dårlig(kan ha noe med at det virker tungvint, har ikke fått lagt til noe filmer der enda, prøvet å ta bilde av scanner stripe + skrivet inn navn, uten hell til at jeg får lagt inn filmer).

 

Ellers så har man Haculuos programmet til / for iPhone, men da snakker man om pirat ting, men MEGET enkelt i bruk(skulle ønsket det var like enkelt til adroid :dribble: ).

 

MEN summesumarum, SGS2 er MYE BEDRE en iphone 3GS & 4. Jeg er ikke i tvil. Tror tilogmed at SGS2 er bedre enn kommende IP5, når den tid kommer og.

 

EDIT

Dette var vel litt mye negativt om Android, men det er vel alt jeg kan komme på og da. Det er vel bare til jeg blir vant med Android, så blir nok dette og bedre på android :whistle:

 

Jeg bruker My Movies og har ikke hatt noen problemer med strekkode lesinga. Er noen filmer den ikke fant men utenom det har jeg ikke hatt noen problemer. Upbroblematisk og gå fra gratis versjonen til pro også selv om dette er 2 foreskjellige apps. Var bare og logge inn og synkronisere så var alt på plass.

Lenke til kommentar

Hah, klarte til slutt å komme meg over 6k poeng i Quadrant :D .

 

Men må teste mere for å se om denne scoren er på en overklokk som faktisk er stabilt.

 

Og Quadrant har så lite å si for hvordan telefonen generelt føles. På min Desire var den mye raskere og føltes vesentlig mye bedre med et ROM som skåret 1000 enn det som skåret 2600.

Joda, men scoren har jo noe å si på når du skal spille spill og se 1080p filmer.

 

Man kan liksom ikke bare tenke på hvordan telefonen føles i menuene. For hvis telefonen hakker til de grader når man ser på 1080p filmer så nytter det lite uansett hvor smooth telefonen ellers føles.

 

Var noen som faktisk modifiserte camera applikasjonen i Galaxy S II til å kunne filme i 1080p med 35 Mbps i bitrate og fortsatt går 100% smooth. Det sier jo litt på hva telefonen er god for.

 

Han prøvde til og med å få 60 fps film opptak under 1080p. Men det gikk visst ikke. Er fordi det er en begrensning på hvor mange fps du kan få vil jeg tro. Han prøve med 40 fps også, men camera'et ville ikke fungere etter det.

 

Men hadde det vært mulig, så hadde det sikkert gått.

 

EDIT: Og hvis du leser det jeg har skrevet her, så vil du kanskje innse på hvor kraftig Galaxy S II egentlig er.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det jeg kanskje er mest overrasket over er at iphone er mye bedre å bruke til Google sin mail enn med Samsung sitt Androidsystem.

Hva mener du? Gmail klienten i Android er vanvittig mye bedre enn den i iOS! iOS sin email klient mangler jo alt det som gjør gmail unikt, som conversations, labels og star. I tillegg mangler den PUSH. Android klienten støtter alt webversjonene gjør og har selvfølgelig også PUSH som er meget viktig etter min mening.

 

Jeg har selv iPad og email klienten er tragisk iforhold til gmail på Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Æsj, så teit. Jeg som bruker Mac. Da må jeg til en med Windows for å gjøre det.

 

Så tidligere i dag eller i går at det var Kies for Mac ute, men husker ikke hvor jeg så det. Leter etter link nu. :)

http://www.samsung.com/uk/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SP01&prd_ia_cd=1903&prd_mdl_cd=GT-I9100LKAXEU&prd_mdl_name=GT-I9100&srchword=Galaxy+S+II

 

Her er linken for Kies for mac. Fant den nettopp selv. Men jeg får ikke koblet til telefonen. Det står bare velg kies modus i usb innstillinger, men jeg har ikke det valget...

Fikk lastet det ned nå :) Takk skal du ha! Har også DoubleTwist, og der har jeg all musikken på iTunes, noe jeg IKKE har på Kies, men da bare bruker DoubleTwist til musikk og bilder, og så bruker jeg Kies til oppdatering av telefonen.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å bruke USB minne av merke Sandisk Cruzer 16GB? Får en annen mindre USB penn til å funke men ikke Sandisken. Den lyser opp men telefonen finner ikke innholdet. Lurer på om det er begrensing på størrelsen eller hva det er..

Lenke til kommentar

Utrolig at denne telefonen ikke støtter overføring av bilder via f.eks. Bluetooth til PC med Windows 7 installert - har forsøkt alle varianter og det ender med at den "ikke finner drivere for ytre bluetooth enhet..."

 

Noen som vet hva, hvordan & hvorfor ?

 

Hvorfor kobler du ikke telefonen inn på det trådløse nettverket ditt og overfører bilder uten kabel med kies air?

 

Jeg sitter i Italia UTEN tillgang til trådløst nettverk - kun via en USB 3G Dongel og da kunne de være kjekt å få overført noen bilder til PC`n....

 

Utrolig at denne telefonen ikke klarer dette i 2011....

 

Ser man det :-) ihvertfall en løsning på saken selv om det ikke nødvendigvis er det smidigste opplegget jeg har vært med på så lngt i 2011....;-) Takk & Takk !

 

Instillinger > trådløs og nettverk > Kies via wifi > velg portabelt wifi-hotspot

Lenke til kommentar

Det har eg ja. Tenkte ikke på det. :p

 

Men ser egentlig ikke den store nytten i det. Ser for meg at telefonen går fort tom for batteri også.

Strømadapter, har du hørt om det da ? :!:

 

Ja, men kan du koble til strøm og hdmi samtidig?

 

Uansett ser eg ikke nytten i det. Skal eg se film skal det gjøres skikkelig. :p

Lenke til kommentar

Det har eg ja. Tenkte ikke på det. :p

 

Men ser egentlig ikke den store nytten i det. Ser for meg at telefonen går fort tom for batteri også.

Strømadapter, har du hørt om det da ? :!:

 

Ja, men kan du koble til strøm og hdmi samtidig?

Tror ikke det. Men du kan uansett se 2-3 filmer med telefonen før den går tom om den var fullt oppladet da.

Lenke til kommentar

Joda, men scoren har jo noe å si på når du skal spille spill og se 1080p filmer.

 

Man kan liksom ikke bare tenke på hvordan telefonen føles i menuene. For hvis telefonen hakker til de grader når man ser på 1080p filmer så nytter det lite uansett hvor smooth telefonen ellers føles.

 

Var noen som faktisk modifiserte camera applikasjonen i Galaxy S II til å kunne filme i 1080p med 35 Mbps i bitrate og fortsatt går 100% smooth. Det sier jo litt på hva telefonen er god for.

 

Han prøvde til og med å få 60 fps film opptak under 1080p. Men det gikk visst ikke. Er fordi det er en begrensning på hvor mange fps du kan få vil jeg tro. Han prøve med 40 fps også, men camera'et ville ikke fungere etter det.

 

Men hadde det vært mulig, så hadde det sikkert gått.

 

EDIT: Og hvis du leser det jeg har skrevet her, så vil du kanskje innse på hvor kraftig Galaxy S II egentlig er.

 

Det er klart det vil ha noe å si til noen applikasjoner, men for min del foretrekker jeg en "rask" telefon i alle sammenhenger. Det er fint og flott at den kan ta 1080p med mange FPS, men er det noe jeg ønsker å filme, har jeg filmkameraet mitt uansett. FullHD ut via HDMI har jeg en annen PC til. Som han sier, det suger batteri, og mobilen bruker jeg til noe annet.

 

Merk hvor mange ganger jeg har skrevet "jeg" her, ettersom bruker naturligvis er veldig personavhengig. Jeg kan bare ikke forestille meg selv bruke telefonen som et mediesenter som mange behandler den som.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...