Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at du har lov til å være på forumet kun for å reklamere for deg selv uten å betale en krone i annonseutgifter til forumet?

Jeg bare spør tilbake... ;)

 

butikker som i fysiske butikker, å ja jeg har sett butikker ta over 200kr for identiske dealextremevarer i original innpakning med kinesisk tekst...

 

Grunnen til at jeg er her er ikke for å reklamere for meg selv.

Om du hadde sjekket litt ville du sett at jeg har vært bruker av forumet i flere år.

Og også vært aktiv bruker i andre tråder.

Alt i fra telefoner til diskusjoner om hardware, pc bygging mm. (Har ingen tilknytning til noen som selger hardware)

At jeg har tilknytning til noen som selger ting som diskuteres i denne tråden er riktig.

Det kan da ikke være ulovlig å snakke om ting fordi man har en slik tilknytting?

I så fall kan jo ingen fra f.eks elkjøp, komplett osv ha lov til å uttale seg om produkter de har god kjennskap til. Det ville vært for dumt. Grunnen til at jeg spurte var at jeg ikke har sett noen som selger disse produktene så dyrt i Norge. Siden jeg, som du nevner har interesser i samme bransje forundret det meg om andre var så dyre.

Anyway, la oss diskutere SGS2, ikke hverandre :)

Lenke til kommentar

Wow, det der ser ut til å være en nådegave fra gudene da batteritiden på denne telefonen er en dårlig vits! Men kan man skade telefonene med å bruke et sånn batteri? Det virker å være alt for billig også!?

 

Sikkert helt greit batteri. Men original batteriet er jo på 1650 mAh om jeg ikke husker feil.

Så enorm forskjell vil det jo ikke bli. Kunne tenkt meg et på 2800 mAh :)

At det er billig er ikke nødvendigvis et tegn på dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Sikkert helt greit batteri. Men original batteriet er jo på 1650 mAh om jeg ikke husker feil.

Så enorm forskjell vil det jo ikke bli. Kunne tenkt meg et på 2800 mAh :)

At det er billig er ikke nødvendigvis et tegn på dårlig kvalitet.

 

Akkurat nå så tar jeg etthvert ekstra minutt i mot med stor takk :new_woot: Og for den prisen så bestiller jeg meg et så lenge jeg er sikker på at telefonen ikke tar skade av det.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

jeg skal få meg ny mobil til bursdag og har sikla etter galaxy S2 en god stund, men så kom HTC(?) sensation og da ble jeg ganske usikker på hvilken jeg skulle ønske meg. har lest at folk har problemer med det oppdaterings programmet, batteriet blir slukt og at touchwiz 4.0 ikke er noe bra, når det gjelder galaxy S2.

 

har også lest gode ting om sensation, blant annet DB sin vurdering av telefonen( Fikk terningkast 6)

 

så det jeg lurer på er: hvilken telefon burde jeg kjøpe? jeg har hatt lyst på S2 siden jeg så de første videoene av den på youtube.....

 

så derfor spør jeg dere, er dere fornøyd med Galaxy S2, eller burde jeg gå for sensation?

 

Jeg vet godt at jeg sikkert kan lese opp det her et annet sted, isteden for å spørre dere, men jeg vil vite hva dere synes!

Lenke til kommentar

Ikke noe trøbbel med Kies her, funker finfint. Men bruker det lite siden Odin er ganske schtrammt, og regner med oppdateringene kommer OTA etterhvert og ikke via PC-tilkobling.

 

Touchwiz er greit det, foretrekker Go Launcher EX selv, men launchere bytter man jo bare ut så det virker som om det burde være et veldig lite poeng å ta med i en sammenligning.

 

Batteriet vet jeg ikke noe om, men har som deg lest mye rundt det. Virker som om dlink routere er et helvete, rett og slett, for batteritiden på telefonen. Det er bortimot alt jeg vet om den saken. Min tlf holder i lange baner med mye tukling, så det er helt ok for meg i alle fall.

 

Lykke til med valget. Har ikke prøvd sensation så kan ikke si noe fra eller til. Men er dødsfornøyd med sgs2 til mitt bruk (mye internettsurfing, sms, mms og spill/video/lesing/tukling/generell moro).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sikkert helt greit batteri. Men original batteriet er jo på 1650 mAh om jeg ikke husker feil.

Så enorm forskjell vil det jo ikke bli. Kunne tenkt meg et på 2800 mAh :)

At det er billig er ikke nødvendigvis et tegn på dårlig kvalitet.

 

Akkurat nå så tar jeg etthvert ekstra minutt i mot med stor takk :new_woot: Og for den prisen så bestiller jeg meg et så lenge jeg er sikker på at telefonen ikke tar skade av det.

 

Hehe. Såpass ja. Hvor lenge holder batteriet ditt da? Du har ikke D-link router?

Lenke til kommentar

Ikke noe trøbbel med Kies-.......

 

Takk for svar :)

Hadde vært greit om noen andre hadde svart også!

 

Har også noen flere spørsmål;

* Touchwiz, det er det som lar deg endre på "desktopet" til S2, som lar deg endre størrelse på widgets osv?

*Launchers; er det skadelig å endre på dette?

Lenke til kommentar

Hehe. Såpass ja. Hvor lenge holder batteriet ditt da? Du har ikke D-link router?

 

Jo jeg har D-Link router og med wifi på så er jo batteriet tømt på ett par timer. Så nå skrur jeg kun på Wifi mens jeg holder på med noe. Men batteriet holder knapt nok en dag med mitt bruk selv med wifi av. Men jeg er vel kanskje bare bortskjemt med batteritiden fra iP4. Så per i dag så går jeg med 2 telefoner, iP4 som telefon og S2 som leketøy :tease:

Lenke til kommentar

Ikke noe trøbbel med Kies-.......

 

Takk for svar :)

Hadde vært greit om noen andre hadde svart også!

 

Har også noen flere spørsmål;

* Touchwiz, det er det som lar deg endre på "desktopet" til S2, som lar deg endre størrelse på widgets osv?

*Launchers; er det skadelig å endre på dette?

 

Touchwiz er en "launcher", som slik jeg i min enkelhet og budding androidism ser på som et plain UI. Du har "the dock" som er ikonene nederst på skjermen, type "dialler, contacts, app drawer, sms", så er det hvordan app draweren (der apps blir liggende på rad og rekke) opererer, og hvordan hjemmeskjermene oppfører seg i forhold til personalisering (widgets, resizing av widgets, scrollable widgets, hvor du kan plassere ting) osv.

 

Du kan alltids skaffe deg en annen launcher om så, hvorav de mest populære er launcher pro, go launcher ex og adw(?) launcher, om jeg husker rett.

 

Itte skadelig å endre på launchers, det er som å legge inn Angry Birds. Null stress.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har D-Link 825 Router, bruker dog ikke N-nettverket...

(noen som vet om det er noe å spare/tape på N vs G nettverk?

Det er ingen steder batteriet varer så lenge som hjemme med WiFi alltid på...

 

So i beg to differ på den D-Link Teorien, kanskje det gjelder noen modellnr.?

 

 

Edit : spørsmål mens Launcher debatten går...

 

Jeg bruker Open Home 6 (er ikke det en launcher også?), siden ingen nevner denne, er den så ræva? (jeg har ikke prøvd ut så mye i Launcher / Home utvalget...

 

post-80070-0-84923500-1306945678_thumb.jpeg

(Bruker telefonen stort sett i landskapsmodus...)

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille denne mobilen fra netonnet nå, da prisen virker rimelig. Det står at den er på lager, men er det noen her som har fått mail av dem hvor det blir sagt noe om antall o.l. Jeg har lest litt her om at vi som bestiller nå fra netonnet ikke får denne mobilen i denne omgang, da alle som er på lager hos netonnet nå går til de som har bestilt før.

Lenke til kommentar

Utrolig at denne telefonen ikke støtter overføring av bilder via f.eks. Bluetooth til PC med Windows 7 installert - har forsøkt alle varianter og det ender med at den "ikke finner drivere for ytre bluetooth enhet..."

 

Noen som vet hva, hvordan & hvorfor ?

 

Hvorfor kobler du ikke telefonen inn på det trådløse nettverket ditt og overfører bilder uten kabel med kies air?

 

Jeg sitter i Italia UTEN tillgang til trådløst nettverk - kun via en USB 3G Dongel og da kunne de være kjekt å få overført noen bilder til PC`n....

 

Utrolig at denne telefonen ikke klarer dette i 2011....

 

Instillinger > trådløs og nettverk > Kies via wifi > velg portabelt wifi-hotspot

Lenke til kommentar

Hehe. Såpass ja. Hvor lenge holder batteriet ditt da? Du har ikke D-link router?

 

Jo jeg har D-Link router og med wifi på så er jo batteriet tømt på ett par timer. Så nå skrur jeg kun på Wifi mens jeg holder på med noe. Men batteriet holder knapt nok en dag med mitt bruk selv med wifi av. Men jeg er vel kanskje bare bortskjemt med batteritiden fra iP4. Så per i dag så går jeg med 2 telefoner, iP4 som telefon og S2 som leketøy :tease:

 

Hadde også D-link router, og problemer med at batteriet tømte seg fort. Det samme gjorde det med en Huawei U8800 jeg hadde. Byttet ut routeren (Dir 655) for noen dager siden, og nå varer batteriet merkbart lengre. Det er ikke tvil om at det er forskjell! Har nå hatt på tlf i 18,5 timer og har 42% batteri igjen. Da har wifi stått på hele tiden. Syns også alt som har med surfing å gjøre glir mye lettere, men det kan være innbilning...

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Det er mulig dette hører til en tråd for Android, men håper vel at Samsung også har en løsning på dette: Er det noen som vet om det finnes en app som gjør det lettere å behandle talemeldinger? Al la iPhone?

 

Det er litt back to the future å trykke på fem for å slette og seks for neste melding osv. På mange områder begynner jeg nå faktisk å se at iPhone ligger tre-fire hestehoder foran, etter noen uker med android og Samsung.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet Professional Screenguard til Galaxy SII. Dette er en standard screen protector som man fester på glasset. Sist jeg testet et lignende produkt var på en Samsung Omnia HD for et par år siden. Og når sant skal sies, så har det vel ikke skjedd så mye med disse siden den gang. Personlig har jeg aldri hatt noe i mot å ha en slik på skjermen. Syns ikke det ødelegger noe av bruker opplevelsen på telefonen. Men de som ikke har likt screen protecter før, vil sikkert ikke forandre mening. Å dra fingrene over skjermen gir litt mer motstand enn uten, men jeg syns dette oppveies av tryggheten om at jeg slipper å få riper i skjermen. Alt i alt et helt greit produkt som gjør det man forventer. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...