Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Godt det er flere enn meg som holder på å fly langs veggen i frustrasjon :yes:

Jeg er helt sikker på at det finnes flere sjapper her i oslo området som har noen telefoner på lager, men hvordan skal man klare å spore opp disse?

-Netcom/telebutikken har antakeligvis noen igjen rundtomkring, men disse tar hele 1000kr. ekstra for kjøp i butikk, fremfor kjøp over nett. Helt uaktuelt!

 

-En kan jo selvfølgelig bestillte fra netonnet.no, men da er løpet kjørt og vi må sannsynligvis vente helt til neste uke før vi endelig kan få våre klamme fingre rundt denne saken. Vet jammen ikke om jeg klarer å vente så lenge...

Så, skrik ut om noen vet om en butikk som har noen få på lager!!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser nå at Elkjøp har lagt ut Galaxy S2 for totalpris 4163 med tele 2 Champion 239. Sannsynligvis er det få eller ingen som har mobilen inne, men om jeg skulle slå til på dette tilbudet, hvordan vil det da være med bindingstid og den slags? Vil jeg kunne kjøpe ut telefonen før 12 mnd er gått?

 

Uansett virker tilbudet bra i mine øyne så da er det bare å vente til noen får den inn:)

 

Slik jeg ser det er det 2 alt. Spørsmålet er jo også om du har/har tenkt til å bruke tele2 som leverandør senere.

 

1. Du må/bør du opprette et nytt nr når du tar den, fordi du bør ikke binde det telefonnr du bruker til det dritt abb. der i 12 måneder. Da kommer det på 4363. Deretter kan du putte inn et annen simkort og bruke telefonen som vanlig, og ta regningen fra tele2 som en slags avbetaling. Dog kan det være telefonen er låst til tele2, men noen påstår at tele2 ikke låser mobilene sine.

 

2. Du kan bytte over som vanlig, da blir det billigere, men spørsmålet blir da hvor mye tele2 tar for å bryte avtalen. Kan bli et herk spør du meg.

 

3. Hvis Elkjøp ikke har den inne kan den hende det er like greit å bestille fra netonnet og slippe tele2 styret;)

 

Bestilte min fra netonnet.no. Håper jeg får den snart!

 

Er det noen som vet om det fungerer å bruke uae4droid på den? (amigaemulator)

 

GRATULERER!! :) Jeg bestilte min i går fra netonnet.no, men ser at de ikke kommer på lager før 27. Mai (min bursdag!!), altså om fire dager, så regner med å ha den i hende om ca ei uke. Prisen du betalte var vel 4499? De satte jo opp prisen for bare en uke siden fra 4299, så det var jo typisk. Jeg bestilte med skjermbeskyttelse og bt-headset.

Jeg gleder meg SÅNN!! :)

 

Jeg får den i dag eller imorgen fra NetOnNet, de sendte ut selvom det sto at de ikke hadde. Jeg gleder meg så mye at jeg de siste dagene har slitt å få sove om natta, nå sitter jeg her som en spent og utolmodig unge på julaften! :dribble:

 

Skjønner nøyaktig hvordan du har det!! Har skrevet ned en laang liste med apps jeg skal laste ned, hvilke oppdateringer jeg skal ta og hvordan jeg skal ha det på telefonen.

Men når bestilte du, siden du muligens får den i dag?

 

Ja sitter her og klarer ikke å gjøre noe pga ventingen :p

 

Jeg bestilte mandag 16 mai, ble sendt på 20 mai(selvom angitt var 25), altså 4 dager senere. Men når jeg ser etter er jo ikke 27 mai mange dagene til så du må vell regne med neste uke ja;)

 

Bestilte 15.05. fra NetOnNet og i flg. trackinginfo fra posten har jeg den i ettermiddag eller i morgen :love::w00t::dribble:

 

Tiger :whistle:

Lenke til kommentar

Ser nå at Elkjøp har lagt ut Galaxy S2 for totalpris 4163 med tele 2 Champion 239. Sannsynligvis er det få eller ingen som har mobilen inne, men om jeg skulle slå til på dette tilbudet, hvordan vil det da være med bindingstid og den slags? Vil jeg kunne kjøpe ut telefonen før 12 mnd er gått?

 

Uansett virker tilbudet bra i mine øyne så da er det bare å vente til noen får den inn:)

 

Slik jeg ser det er det 2 alt. Spørsmålet er jo også om du har/har tenkt til å bruke tele2 som leverandør senere.

 

1. Du må/bør du opprette et nytt nr når du tar den, fordi du bør ikke binde det telefonnr du bruker til det dritt abb. der i 12 måneder. Da kommer det på 4363. Deretter kan du putte inn et annen simkort og bruke telefonen som vanlig, og ta regningen fra tele2 som en slags avbetaling. Dog kan det være telefonen er låst til tele2, men noen påstår at tele2 ikke låser mobilene sine.

 

2. Du kan bytte over som vanlig, da blir det billigere, men spørsmålet blir da hvor mye tele2 tar for å bryte avtalen. Kan bli et herk spør du meg.

 

3. Hvis Elkjøp ikke har den inne kan den hende det er like greit å bestille fra netonnet og slippe tele2 styret;)

 

Bestilte min fra netonnet.no. Håper jeg får den snart!

 

Er det noen som vet om det fungerer å bruke uae4droid på den? (amigaemulator)

 

GRATULERER!! :) Jeg bestilte min i går fra netonnet.no, men ser at de ikke kommer på lager før 27. Mai (min bursdag!!), altså om fire dager, så regner med å ha den i hende om ca ei uke. Prisen du betalte var vel 4499? De satte jo opp prisen for bare en uke siden fra 4299, så det var jo typisk. Jeg bestilte med skjermbeskyttelse og bt-headset.

Jeg gleder meg SÅNN!! :)

 

Jeg får den i dag eller imorgen fra NetOnNet, de sendte ut selvom det sto at de ikke hadde. Jeg gleder meg så mye at jeg de siste dagene har slitt å få sove om natta, nå sitter jeg her som en spent og utolmodig unge på julaften! :dribble:

 

Skjønner nøyaktig hvordan du har det!! Har skrevet ned en laang liste med apps jeg skal laste ned, hvilke oppdateringer jeg skal ta og hvordan jeg skal ha det på telefonen.

Men når bestilte du, siden du muligens får den i dag?

 

Ja sitter her og klarer ikke å gjøre noe pga ventingen :p

 

Jeg bestilte mandag 16 mai, ble sendt på 20 mai(selvom angitt var 25), altså 4 dager senere. Men når jeg ser etter er jo ikke 27 mai mange dagene til så du må vell regne med neste uke ja;)

 

Bestilte 15.05. fra NetOnNet og i flg. trackinginfo fra posten har jeg den i ettermiddag eller i morgen :love::w00t::dribble:

 

Tiger :whistle:

 

Tror jeg har trykket F5 på posten sin pakkesporing minst 100 ganger :p Men ser ut som jeg må vente heeeeelt til imorgen :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg sliter voldsomt med nyeste oppdatering fra Samsung gjennom Kies. Kobler telefonen til, og Kies finner telefonen, registrerer at det er en ny oppdatering tilgjengelig og spør om jeg vil oppdatere. Trykker ja, men da mister Kies koblingen til telefonen. ("Tilkobling til telefon brutt" eller noe slikt står det). Så må jeg koble den til på nytt, og da skjer det samme... gang på gang på gang etc...

 

Noen som har opplevd det samme? Noen som har tips?

 

Fikk samme feilmelding på min. Eneste løsningen for meg var å sette telefonen manuelt i download modus (Home + Volum Ned + Power tastene). Etter det, starte oppdateringa. Det tok litt tid men fungerte fint.

 

Uhm... dum fråga, må telefonen var koblet til PC imens? Står bare "Downloading..." her! Må jeg fortsatt kjøre den gjennom Kies? Hadde håpet å slippe Kies tullet...

 

Du MÅ ikke bruke Kies og den må ikke være koblet til mens du setter den i download modus. Har selv også brukt Odin gjentatte ganger med hell. Tror begge metodene bør fungere greit hvis alle drivere er på plass.

Lenke til kommentar

På min skjedde noe rart. Da jeg la meg i går var batteriprosenten 28%, telefonen lå på nattbordet (uten lader), når jeg stod opp var den 33%.

 

Dette skyldes den nye TouchWiz 4 dual core emulatoren som sørger for at prosessoren resirkulerer lagret kjerne energi.

 

I prinsippet fungerer dette slik som dette:

 

1299952841-89.jpg

 

Det er derfor det er så viktig å aktivere strømsparermodus slik at man ikke får en nedsmelting når batteriet går fullt.

 

Jeg ville ikke vært i nærheten da i alle fall :dontgetit:

 

EDIT: Typo

 

Hva vil det si å få en "nedsmelting"?

 

Jeg for min del opplever at telefonen flere ganger blir veldig varm, spesielt under lading, så ille at det nesten er vanskelig å holde hånden over den. Noen andre som opplever dette?

Lenke til kommentar

F*en meg svakt at butikkene/importørenene går tom så fort!

Hva forventet de egentlig? Tidenes beste mobiltelefon, med enorme forventninger! -Klart de går unna...!

 

Isåfall skal ikke det gå på forhandlerenes kappe, men importøren/distributøren. Vet ikke om det er en eller fler samsung-distributører i Norge, evt. Norden.

Ser at komplett/norek hadde bestilt inn (minst) 300 enheter, og har snart forhåndssolgt 200stk...

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med Android OS bugen? Den har nå brukt 82% batteri til nå, fire timer etter den ble koblet fra laderen.

 

Har du forsøkt å bruke tipset jeg ga her inne tidligere?

 

Nei, skal se om jeg finner de igjen:-)

 

Wipe data til samsung account? Hvor og hvordan?

 

Update servicen til samsung har jeg alt "fryst" i titanium.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Har installert GO SMS og har haket av "Vis meldingsvarsler i statuslinje" på den forhåndsinstallerte sms programvaren. Likevel når jeg får melding dukker meldingen opp i den gamle sms programvaren og den nye GO SMS programvaren. Legger meldingen seg to plasser? Går det ann og fjerne dette?

 

Kim

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes det er merkelig å miste 40% batteritid når den har svart skjerm (ikke av) fra kl 8:30 til 15:30.

 

Og et spørsmål; Hvordan oppgraderer man med odin?

 

Det er nok ikke bare du som synes det. Hvis du blar noen sider tilbake i denne tråden så finner du en veldig fin guide. (side 22-23)

Lenke til kommentar

Batteri levetid:

 

post-30202-0-78311900-1305928990_thumb.jpeg

 

Det er en dags bruk. Den store utforbakken er 30 minutter med spilling på et litt dårlig designet spill som makset ene cpu kjernen konstant.

 

Hadde ca 40% batteri igjen når det bildet ble tatt. Så, standby tiden er meget bra, men batteriet dropper raskt ved aktivitet.

hvilken batteriapp er dette?

Det er den innebygde på telefonen :) Innstillinger - Om Telefon - Batteribruk

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes det er merkelig å miste 40% batteritid når den har svart skjerm (ikke av) fra kl 8:30 til 15:30.

 

Og et spørsmål; Hvordan oppgraderer man med odin?

 

Mener du at du mister 40% av batteriet når du ikke bruker telefonen? I så fall er det ikke sånn det skal være.

 

Her er hvordan det ser ut etter en dag på jobb for min del:

 

SC20110523-172631.jpegSC20110523-172657.jpeg

 

Wifi: på 100% av tiden

Skjerm: 41 min på 100% brightness

Android OS: 28 min CPU tid

SKY.fm: 2timer 44 min med streaming av musikk

FM radio: 1 time på

 

Syncing/update av twitter, facebook, cnn, engadget, news republic, gmail, beautiful widgets er hele tiden på.

 

Batteriet er nå på 46%, så det har gått ned i gjennomsnitt ca. 5% i timen noe jeg synes er helt greit.

Lenke til kommentar

Batteriet er nå på 46%, så det har gått ned i gjennomsnitt ca. 5% i timen noe jeg synes er helt greit.

 

SERIØST ????

 

Det er noe kødd med min telefon ass :mad:

 

SC20110523-174156.jpeg

SC20110523-175118.jpeg

 

Jeg har for ordens skyld satt lyset på skjermen på 0 i dag og har egentlig nesten bare latt den ligge...

 

Når jeg skravler i telefonen bruker jeg blåtann headsett...

 

Jeg er dypt bekymret over at Android OS bruker så mye strøm!!

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...