Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig, han opplever tydeligvis ingen av de samme bugsene som i klippet over.

Enten har Techcrunch fått et mandagseksemplar, eller så er noen ikke helt upartisk i sin test.

 

Techcrunch speiler det alle andre upartiske sider forteller, Xoom er et resultat av en tvungen, uoppnåelig tidsfrist og inkompetent ledelse.

Lenke til kommentar

Forferdelig ødeleggende at Honeycomb rushes ut med åpenbare bugs akkurat samtidig med at Apple kjører på med iPad2. At iPad 1 ikke var et optimalt nettbrett er det sikkert ikke bare jeg som synes, men med iPad 2 på banen kan jeg ikke helt skjønne at noen skal gidde å kjøpe en relativt klumpete og buggy Honeycomb-sak i stedet. Det beste alternativet for en som absolutt ikke vil ha et Apple-nettbrett nå må vel nesten være ... en laptop? :p

 

Håper at HP bruker månedene fram til de slipper TouchPad godt nok til at de slipper en lignende slakt. Dersom Android skyter seg selv skikkelig i foten nå så kan det jo åpne seg en mulighet for webOS-økosystemet som den beste iOS-utfordreren på nettbrett-siden, noe som kan gi drahjelp til HP på mobilsiden også. HP ser ut til å være de eneste som faktisk prøver å gjøre mer enn å bare kopiere Apple (se f.eks. Touch-to-share, måten nettbrett og mobiler snakker sammen, trådløs lading). Enkelte produsenter ser ut til å bare være opptatt av å matche Apple, noe som vil gjøre at de i beste fall bare er "like bra" og aldri vil bli "bedre".

Lenke til kommentar

Ipad 2 har utvilsomt en enorm fordel i å ha både lanseringsdato og lavest pris av ti-tommerne. Hadde den hatt android ville jeg gått for den uten å nøle, men enn så lenge er jeg veldig fornøyd med tab-en.

Hvilken dyre 10tommere tenker du på? Kanskje xoom og galaxy, men det kommer faktisk flere på markedet som blir billigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Acer A500 legger seg i alle fall på en svært så konkurransedyktig pris i motsetning til sine "brødre". Bare synd det er de andre Adroidbrettene som får all oppmerksomheten. Men det gjenstår å se i April hvor god den faktisk blir, men på papiret så er den i alle fall en vinner imo.

Lenke til kommentar

Flere 10tommere som blir billigere enn 4000? Nevn gjerne noen av de.

Asus Transformer skal starte på $399 og Asus Slider på $499. De kommer vel til europa i april. Acer Iconia A500 kan du forhåndsbestille hos bl.a. komplett for 3990 med 32gb som er mer enn den innledende modellen til ipad.

 

I stand corrected. Også jeg som allerede har vært innpå komplett sin side og sikla på Iconia A500. :blush:

Joda, håper disse Ipad(2) konkurrentene kommer seg inn i butikkene etter hvert også da. Blir spennende med litt mer dyptgående sammenligninger. :)

Lenke til kommentar

Ipad 2 har utvilsomt en enorm fordel i å ha både lanseringsdato og lavest pris av ti-tommerne. Hadde den hatt android ville jeg gått for den uten å nøle, men enn så lenge er jeg veldig fornøyd med tab-en.

 

Samsung skulle jo selge tab 10.1 enda dyrere en syv-tommeren, men nå vet de at prisen må reduseres for å kunne selge stort parti. Hardwaremessig er tab Samsung Galaxy tab 10.1 den fineste og kanskje råeste på markedet.

Lenke til kommentar

 

Jobs prøver hele tiden å rakke ned på konkurrentene, men det slår bare tilbake på han selv. Det er klart han er skremt over utviklingen til android, og han liker det selvfølgelig ikke. Det ville heller ikke jeg likt. Men å snakke drit om alle produsentene offentlig. Det tjener han absolutt ikke på. Android er nå den mest populære plattformen og kommer til å bli størst, uansett hvilke ord Steve kommer med. Og jeg som faktisk likte mannen før..

Lenke til kommentar
Hardwaremessig er tab Samsung Galaxy tab 10.1 den fineste og kanskje råeste på markedet.

 

Hva er det for en amatørmessig og ekstremt Android-propaganda-fiksert bloggside du linker til som "kilde" for påstanden din, KjellGu? Noe du har snekret sammen selv, siden du attpåtil reklamerer for den i signaturen din?

 

Uansett, en ting jeg reagerer på er at det i kilden din står "Filmer i full HD med 30fps!" som et skrytepunkt for Galaxy Tab 10.1. Selv om jeg riktignok har sett andre nettsteder påstå dette, høres det merkelig ut, med tanke på at det på Samsungs egne sider står at den kan filme i HD, men spille av i Full HD:

 

HD recording & Full HD playback

Burde vel stå "Full HD recording" hvis produktet er i stand til det?

 

Og i førsteposten her i tråden står det "Recording: 1080p FullHD Video @ 24 fps", altså enda en variant av denne tekniske speccen. Virker som om det står litt forskjellige opplysninger avhengig av hvor man sjekker.

Lenke til kommentar

@Juke

 

post-227811-0-44091400-1299613575_thumb.jpg

Hentet fra Engadget

 

Samsungs press lease:

The device also includes an 8 megapixel rear-facing camera with Auto Focus and a 2 megapixel front-facing camera which lets users capture experiences with the best-in-market full HD record and play as well as easily share them.

 

 

Edit: Takk for tips, fps er selvfølgelig endret til 24. Blandet tallet med Galaxy S2.

Ser ikke en ulempe med å reklamere for min egen blogg i signaturen, da siden tydelig er for folk som har interesse for android?

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Jobs prøver hele tiden å rakke ned på konkurrentene, men det slår bare tilbake på han selv. Det er klart han er skremt over utviklingen til android, og han liker det selvfølgelig ikke. Det ville heller ikke jeg likt. Men å snakke drit om alle produsentene offentlig. Det tjener han absolutt ikke på. Android er nå den mest populære plattformen og kommer til å bli størst, uansett hvilke ord Steve kommer med. Og jeg som faktisk likte mannen før..

Anbefaler deg å se på Google sine presentasjoner.... Når Froyo ble lansert under Google IO så var det ganske mye drittkasting om iOS/Apple.

Lenke til kommentar

Vil ikke denne "Full HD recording"-kampanjen de reklamerer i hytt og gevær med nå for tiden bli like oppblåst som megapixel-kampanjene vi har sett i mange år allerede? Jeg har aldri sett noe filmet i high definition med mobil eller tablets, men jeg ser jo for meg at det som fakisk betyr noe betydelig for kvaliteten er optikken og glasset filmen fanges gjennom? At jeg har 16mp på mitt DSLR-kamera betyr jo ikke en dritt om jeg bruker dårlige objektiver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...