Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Noen som kan si meg hvorfor alle skal måle iPad2 opp mot Xoom?

Hva med å heller måle iPad2 opp mot Tab 10.1 som er bedre, finere og lettere enn Xoom?

 

For flere vet om Xoom.. mange flere har testet den og brukt den, enn folk har gjort med galaxy tab 10.1. Litt lettere og måle de to mot hverandre..

 

pluss at det mange flere ipad(1) vs Xoom artikkeler..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som er så mye bedre med Galaxy Tab 10.1 da? Er kanskje den som ser best ut, men maskinvaren er jo mer eller mindre den samme som Xoom, Iconia A500 og Asus tabletene. At Galaxy bare har en eneste proprioritær tilkobling på hele tableten er for dårlig gjør den uaktuell for min del. Orker ikke bære rundt på ekstra adaptere og drit bare for å kunne koble den til tv/pc/kamera og liknende.

Lenke til kommentar

Fordeler til tab2:

Penere å se på

Veier mye mindre(faktisk mindre en ipad2)

8mpix kamera (sannsynligvis det beste på markedet)

Filmer i full HD

Kommer med flash ved lansering

Byggekvaliteten virker bedre.

Bedre batteritid

 

Dette er ting som teller i tester. Jeg syns iPad2 er finere en Xoom. Men Tab 10.1 er kanskje den fineste av alle idag.

 

post-227811-0-78558800-1299206775_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Flash kommer alle til å få når adobe er ferdig å utvikle det innen et par uker. Xoom kommer i hvert fall med det innen europalansering.

 

Kamera på en tablet føler eg bare blir unødvendig å fokusere på i det hele tatt. Hvem har lyst på et kamera på 10 tommer? De fleste har nok minst like bra kamera på telefonen uansett.

 

Prisen på både Xoom og Tab 10.1 kommer til å bli for høy i forhold til de andre konkurrentene er jeg redd for. Sikkert 5000+. Acer Iconia A500 f.eks. ligger jo på komplett til 3995 as we speak og har like specs.

 

Personlig syns eg Asus Transformer absolutt er den mest spennende av de kommende tabsene. Velger lett eksternt tastatur med ekstra batteri og mange tilkoblingsmuligheter fremfor en overpriset enhet som er 2mm tynnere og 60-80g lettere med bedre kamera.

 

Er no absolutt ikke noe å utsette på utseende heller spør du meg, både som tablet og netbook.

ASUS_EeePadTransformer_5.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nja. De henger seg i alle fall som regel opp i hvilket kamera som har flest megapixler. Eneste kameraet som jeg kan se nytten i er det som er i front med tanke på videosamtaler. Ellers finner jeg det like unødvendig som resten. Dersom jeg ser noe jeg absolutt vil ta bilde av så er det større sannsynlighet for at jeg tar fram mobilen, enn at jeg gidder å lete i sekken/veska etter paden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Haha! Trodde jeg fant tidenes tilbud på ipad 2 på ebay til 100$. Hadde det ikke vært for at frakten var på 950$ så hadde jeg slått til :p

 

Forøvrig synes jeg at det hadde vært kjekt med en fastsatt dato for Acers A500. Endte med at jeg avbestilte den ettersom jeg skal ut og reise den 18 Mars. Noe som gjør det litt trasig dersom den virkelig kommer akkurat når jeg er borte så jeg ikke får hentet den. Plutselig returneres den til komplett grunnet manglende henting og vips må jeg bestille den enda en gang pluss et gebyr på 250,- :hmm:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Til dere som ikke ser hensikten med et kamera på et tablet, bør tenke på at hovedbruksområdet til en tablet ikke er å spille eller skrive fort og lenge. Selv tenker jeg at mange (i alle fall en del, inklusivt meg) vil dra nytte av et kamera, i den sammenheng at jeg kan ta bilde av en tekstside, og dermed få teksten over på tableten.

Lenke til kommentar

hadde bare produsentene lært av apple og fastsatt lanseringsdato med en gang. Syns det er tåpelig å lansere et produkt, og ikke komme med noen dato på flere måneder. Syns Apple var litt rå nå med å lansere ipad2 2 mars, og ha det klart i butikken uka etter! riktignok i USA, og bare 3 uker etter til Norge.

 

For min del så går tabsene i glemmeboka når jeg må vente i flere mnd før jeg i det hele tatt vet når de er til salgs. Hadde det ikke vært for at jeg har en ipad nå, så ville en ipad2 vært i bestilling. Rett og slett for at jeg ikke orker å vente i uvisshet om når android tabletene kommer ut på det norske markedet. Men siden jeg har en ipad nå, så blir den neste tabben en xoom eller tab. Den som kommer først til en akseptabel pris.

 

Er det noen tabs som kommer med SD-slot? ikke den tullete micro-sloten som jeg ser ganske unødvendig da vanlig SD er mer fleksibel.

Lenke til kommentar

Rart hvor mange som bruker masse tid på å fortelle omverden at nettopp den tableten de eier eller sikler på er så mye bedre enn alle de andre. Folk har ulikt behov, tidligere denne uken kom en rapport som viser at iPad gen 1 har 90 % !! av markedet, og selv om det er lovet mange modeller fra andre produsenter så er jeg rimelig sikker på at med iPad 2 rett rundt hjørne så kommer Apple til å knuse all konkurranse også når 2011 er over.

 

Hvorfor ?

 

Fordi de har ett flott produkt som fungerer, de har fjernet alt dilldallet som forbrukerne uansett ikke bruker og når det kommer til apps og tilbehør så når ikke konkurrentene iPad opp til sokkene engang. Jeg skal igang med musikk etter flere års fravær, og noe av det første leketøyet jeg kommer til å anskaffe er Akai sitt kommende 49 tangenters keyboard som sammen med iPad 2 skal brukes til å lage låt ideer med. Selv om jeg daglig er 100 % fornøyd med HTC Desire HD, så vil Android aldri få samme mulighetene på brettmarkedet, nettopp fordi det kommer x antall modeller med ulike tilkoblinger osv som gjør at 2 parts leverandører i mange tilfeller kommer til å holde seg langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har ulikt behov, tidligere denne uken kom en rapport som viser at iPad gen 1 har 90 % !! av markedet, og selv om det er lovet mange modeller fra andre produsenter så er jeg rimelig sikker på at med iPad 2 rett rundt hjørne så kommer Apple til å knuse all konkurranse også når 2011 er over.

Når dette er et marked som egentlig har eksistert i under ett år og når iPad har vært mer eller mindre det eneste aktuelle alternativet for gjennomsnittlige forbrukere er det ikke akkurat rart at de har 90% markedsandel.

 

Android på smarttelefoner har hatt over 600% vekst de siste to årene mens iOS har hatt rundt 2% vekst. Er ingenting som tyder på at det samme ikke skal skje for tablets.

 

Skjønner ikke at alternativer skal være dårlig for forbrukerne? Er folk som vektlegger funksjoner og kriterier forskjellig og da er det greit å ha mer enn ett alternativ så man kan gjøre sitt eget valg og ikke være bundet opp mot det en produsent tror vil passe best for alle.

Endret av Swome
Lenke til kommentar

Leste noe rimelig sært nå nettopp:

 

Samsung sees iPad 2's thinness, price as challenges

 

The iPad 2 is one-third slimmer than its predecessor at 8.8 millimeters, compared with Samsung's latest 10.9-millimeter tablet computer announced last month.

"We will have to improve the parts that are inadequate," Lee told Yonhap News Agency. "Apple made it very thin."

 

Samsung also made its latest Galaxy Tab 10.1 tablet computer larger, faster and thinner than the 7-inch original Galaxy Tab. But the new, larger screen comes at a price.

 

The 7-inch Galaxy Tab was priced at nearly US$900 without a two-year contract from mobile operators, while the price of the iPad 2 starts at $499, with the most expensive model costing $829. Samsung did not announce the pricing details for the 10.1-inch tablet.

 

"The 10-inch (tablet) was to be priced higher than the 7-inch (tablet) but we will have to think that over," Lee added.

http://english.yonhapnews.co.kr/techscience/2011/03/04/9/0601000000AEN20110304009300320F.HTML

 

:ohmy:

 

Betyr dette at Galaxy Tab 2 vil gjennomgå ganske radikale endringer før den kommer ut? Eller at de har tenkt å la den være som den er, og lære av "feilene" sine til neste generasjon? Blir spennende å se, i allefall godt å se at konkurrentene kniver litt seg i mellom.

Lenke til kommentar

Samsung må i allefall gjøre noe med den prisen deres uten kontrakt. Det som i allefall er sikkert, konkurrentene til iPad vil enten selge med tap eller med latterlig lave marginer. Mens Apple koser seg men marginer resten av elektronikkbransjen kan se lenge etter. De har vært utrolig smarte med pengebruken deres da de har sikret seg store partier av komponentene de bruker, til en billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...