Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

og selv om det er lovet mange modeller fra andre produsenter så er jeg rimelig sikker på at med iPad 2 rett rundt hjørne så kommer Apple til å knuse all konkurranse også når 2011 er over.

 

Akkurat det er høyst tvilsomt når Android-tablets etter hvert virkelig begynner å innta markedet.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Vil bare opplyse om at Expert kjører nå internettkampanje på "bunnmodellen" til iPad (16gb uten 3G) til 2899,- Dette er vel 200 billigere enn komplett, men penger spart er penger tjent.

Lenke til kommentar

Vil bare opplyse om at Expert kjører nå internettkampanje på "bunnmodellen" til iPad (16gb uten 3G) til 2899,- Dette er vel 200 billigere enn komplett, men penger spart er penger tjent.

....og fortsatt skal folk ha godt over nypris for sine brukte på Finn :!:

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt lyst på, og planlagt å kjøpe meg tablet. Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Faktoren som har mest å si for meg er hva man får i forhold til pris, og deretter antall gode apps til tableten. Derfor blir det ikke Playbook eller HP sin med WebOS, men enten et Honeycomb-brett når det kommer, eller iPad. Føler at de nye endringene på iPaden ikke er verdt at jeg betaler en lapp mer, så det blir isåfall 1'eren. Nå så jeg pga noen poster lenger opp at iPad bare koster 2899,- hos Expert, og begynte å tenke på om jeg skulle kjøpe denne. Har nok penger til et Honeycomb-brett når det kommer, men gidder virkelig ikke bruke 7000 kr da jeg vil ha mest mulig penger igjen til jeg skal på ferie. Kommer for det meste til å bruke det på spill, surfing og film, og da lurer jeg på om ikke jeg bare skal kjøpe meg en iPad nå, selvom jeg egentlig heller har lyst på Galaxy Tab 10.1. Er det noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar

@hubbabubba1234 jeg kjøpte meg en ipad for 6 uker siden. mest for at jeg hadde lyst på en tablet og ikke orket å vente mer. Tenkte ikke at ipad2 ville komme så fort :p Hvis du har lyst på tilgang til masse apps og spill fra dag1 og ikke orker å vente på honeycomb tabs, så er vel ipad det beste valget.

 

Er egentlig ganske vanskelig å si egentlig. Honeycomb i seg selv er jo overlegen Ios på de fleste områder syns jeg. men mangler apps. Men er du ikke så opphengt i å ha en kjapp tablet som kan kjøre de aller nyeste spillene, så er vel ipad1 til under 3k et greit valg. heh, lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det er med en slags "skammelig fryd" at jeg skriver dette med min nye iPad. Jeg har hele tiden vært fast bestemt på at jeg ville ha en mer åpen plattform, men ettersom den billigste paden ble satt ned til knappe 3000-lappen så slo jeg like så greit til. Økonomien min tillater meg egentig ikke å bruke mye mer, selv om jeg i utgangspunktet hadde skikkelig lyst på A500. Jeg har uansett ikke store krav til en pad annet enn å kunne surfe og diverse tidtrøyte på reiser. 3G har jeg heller ikke behov for da jeg like så greit setter opp mobilen som ruter og surfer med.

Men uansett så er jeg foreløpig fornøyd, og det blir sikkert bedre når jeg muligens jailbreaker den.

Lenke til kommentar

Hei. Vet at noen nettbrett med android tidligere ikke har fått Market pga manglende specs.

Hvordan er dette med Acer Iconia A500?

Er SÅ nære og legge inn en bestilling nå.

Tror dere den kommer i mars, som komplett skriver på sine sider (ubekreftet)?

 

Edit: er det mulig og bare laste ned en Market.apk, så er alt greit?

Endret av glennandre
Lenke til kommentar

Hehe, trodde først det sto 'Den store tabbe-tråden! første gang jeg så topic'en.

 

Men men, tilbake til det topic'en handler om.

 

Jeg krysset av for Motorola XOOM av den grunn at jeg har en Apple MacBook Air (2010 modell og 11.6 tommeren), så ville kanskje blitt litt galt å velge Asus Eee Pad Transformer da. Vil jo helst ha 2 ting som ikke akkurat er nesten helt like da.

 

Men utenom det så likte jeg Asus Eee Pad Transformer veldig mye da. Men blir det en tablet nå, så blir det nok en Motorola XOOM.

Lenke til kommentar

Har Samsung røpet noe som helst angående lansering av 10.1 enda?

 

Hva tror man om pris på Xoom og 10.1 i Norge? Jeg ser prisen på Xoom i USA er $800, ca 4500kr med dagens kurs, men dette er kanskje totalt urealistisk i Norge når man tenker på Galaxy Tab som kosta rundt 7000 når den kom?

Lenke til kommentar

Mye tyder på at Samsung skal foreta forholdsvis omfattende endringer på sitt produkt for å gjøre det mer konkurransedyktig mot iPad 2, noe som kan bety at lanseringen vil skyves en del frem i tid. Hvis det viser seg å være tilfellet, blir jeg overrasket om Galaxy Tab 10.1 kommer i salg før til sommeren, kanskje vil det ta enda lengre tid.

 

T0rd: En annen ting jeg er veldig skeptisk til, spesielt med Android-tablets som Xoom, er alle bugsene i Honeycomb, situasjonen er visst ganske ille i følge en omtale av Xoom på TechCrunch (fra 3:46 ut i videoen).

 

Her er noe av det de sier:

Anyway, so, I fired up the Xoom, I´ve been playing with it for the last five or six days or so, and frankly... I think it stinks.

*snip*

Honeycomb is so buggy... *snip* ...it´s like, for me, left and right. Every time I try to update my apps, the market thing crashes.

*snip*

How do they get away with releasing this to the public?

*snip*

It just feels so buggy.

*snip*

I would not recommend anyone to buy the Xoom, altleast until Google issues a patch or something to update all the bugs.

 

De er fornøyde med hardwaren, men softwaren derimot... De beskrev det også som at multitaskingen ikke funker skikkelig, systemet blir treigere og treigere jo flere app man har (eller har hatt?) oppe. De opplevde også store problemer med at nettleseren kræsjet, og at de ikke fikk opp igjen fanene de hadde oppe fra før når de startet nettleseren på nytt, samt med at mange eksisterende Android-apps (laget for telefonene) ikke fungerer som de skal heller.

 

Klart, Google får nok orden på slike ting etterhvert, så det er vel ingen katastrofe å kjøpe et Honeycomb-produkt som Xoom hvis man er sikker på at det er Android man vil gå for, men for alt vi vet kan det ta flere måneder før de verste bugsene blir luket ut.

 

Jeg har i allefall ingen interesse av å betale tusenvis av kroner for å være betatester på ubestemt tid, spesielt ikke når plattformen inntil videre i tillegg har et elendig utvalg av programvare, i videoen snakker de om at det kun finnes ca 16 Honeycomb-tilpassede apps. :nei:

 

Får håpe de får orden på disse problemene i den nærmeste fremtid.

 

edit: la til på slutten

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Og her er enda en omtale: http://www.engadget.com/2011/02/23a/motorola-xoom-review/

 

Regardless, there isn't much here for consumers right now. The Android Market is almost devoid of tablet applications, the OS feels buggy and unfinished, and the hardware has pain points that we find troubling.

 

Virker som om det varierer en del hvor mye vekt omtalene legger på dette med bugs, kan godt hende en del av dem velger å ikke vektlegge det stort da de forventer at det uansett blir fikset etterhvert. Men har sett flere omtaler som klager en del på det, så det virker absolutt som om bugs inntil videre er et reelt problem for Honeycomb.

 

Men slike softwareproblemer pleier jo å bli fikset før eller senere, forhåpentligvis klarer Google å fikse dette i løpet av forholdsvis kort tid.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...