Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den fra acer ser jo vel så interressant ut som samsung og xoom. Hva kan man forvente seg i forhold til oppdateringer fra acer? Tror jeg må gå for den første honeycomb som kommer til norge ;)

 

Gitt at det ser ut til å være "referansespecs" for en 3.0-tablet på den, vil jeg vel i utgangspunktet tippe at oppdateringer ikke blir vanskelige å få tak i på en eller annen måte...

Lenke til kommentar

ta med en til meg og da ;) når kommer xoom til norge da?

 

Motorola har fått Q2-lansering på Xoom i Europa. Da skal visstnok også en WiFi-only Xoom også være klar til lansering. Det virker som amerikanske mobilselskapet Verizon har pusha Motorola kraftig på lanseringsbetingelser her. Den selges kun i USA, det er kun lansert en 3G-utgave og i tillegg til den høye prisen må man visst betale $35 i "aktiveringsavgift" i tillegg til et obligatorisk Verizon 3G data-abonnement på minimum en måned til $20 for å "låse opp WiFi". Vil du ha den subsidiert og billigere enn $800 (+$35+$20) får du Verizons to-års binding. Ganske drøye betingelser med andre ord!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

I løpet av den siste tiden har jeg sterkt vurdert å kvitte meg med laptopen til fordel for en tablet. Jeg verken spiller eller gjør noe særlig annet krevende med den annet enn å surfe så det hadde vært digg med en nett 10" i sofaen.

Eneste grunnen til at jeg tenkte å beholde laptopen var fordelen med å kunne legge inn bilder ved lengre turer. Dette behovet beholder jeg, men med økende kapasitet hos tabletene så er ikke dette lenger noe tilbakeholdende.

Lenke til kommentar

Godt mulig det er totalt feil plass å spørre på, men fikk meg Epad med VIA 400MHZ CPU (helt sikkert en kopi..), som riktignok ikke er veldig kraftig. Hjalp på med en oppdatering til nyere Android, men så lurer jeg på:

Hvilken gode androidbaserte program funker til:

- Avspilling, her trenges det en som ikke trenger som mye "juice" av enheten for å fungere

- Fjerne og lukke ubrukte programmer, og kutte ned mest mulig på minne og cpu-bruk

- Spare strøm

 

Takk for tips, og hvis denne ligger helt feil, setter jeg pris på veiledning til annen tråd/forum :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

- Avspilling, her trenges det en som ikke trenger som mye "juice" av enheten for å fungere

Jeg bruker MixZing, og synes det funker knall på min Galaxy Spica. En telefon med generelt "svak" ytelse.

 

- Fjerne og lukke ubrukte programmer, og kutte ned mest mulig på minne og cpu-bruk

Advanced Task Killer Free ed.

 

- Spare strøm

Her er jeg blank =/

Lenke til kommentar

Har sett litt mer på Acer A500, og den ser da ganske bra ut. Og med HDMI, MicroUSB og SD slot er den da vitterlig bedre speccet enn xoom og galaxy 10.1 ?? På komplett selger de den for under 4 lapper, så prisen er jo veldig bra i forhold til ryktene om priser vi har fra de andre....kan ikke skjønne annet enn at denne bør rage høyt :) Noen innvendinger, innspill?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Oi. A500 ser ut som en virkelig flott sak. Jeg ser ikke behovet (enda) for å koble til et tastatur, så jeg går mest sannsynligvis for denne. Ser ut til at jeg får solgt laptopen så da er det bare å bestille så snart jeg har gått over månedens budsjett :p

 

edit: klarte ikke å holde meg så jeg har bestilte den jeg. :blush:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

En dag igjen til markedets eneste fungerende tablet får en oppdatering. Jeg er spent.

At den nå kanskje kommer til å fungere mener du vel?

Jeg lot en 10-åring teste den, og det tok ikke lang tid før hun konkluderte med at den ikke var bra nok for hennes behov...sier vel kanskje litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...