Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående gårsdagens sammenlikningsomtale på DinSide/TV2: Grunnen til at de valgte å ta denne omtalen nå i stedet for å vente på blant GT 10.1, er vel rett og slett at gårsdagens sending av "TV 2 hjelper deg" var den siste sendingen i denne sesongen, dermed måtte de i såfall ha ventet til høsten med å ha en slik sammenlikningsomtale hvis de først skulle ha utsatt det pga GT 10.1 og andre brett siden dette var et samarbeid mellom "TV2 hjelper deg "og DinSide.

 

Og siden en DinSide-medarbeider skrev i artikkelkommentarene til den aktuelle sammenlikningsomtalen at de sannsynligvis kommer til å foreta en ny sammenlikning til høsten, ville det vel vært ganske meningsløst å vente med sammenlikningen de foretok i går bare fordi enkelte potensielt gode brett ikke har rukket å komme i salg enda. Spesielt siden det nok er interessant for mange forbrukere å få en anbefaling rundt nettbrett før feriepengene tikker inn. :)

Lenke til kommentar

Din Side har i allefall nevnt noe sånt i omtalen sin av Iconia A500:

 

Vi skylder likevel leserne våre å gjøre oppmerksom på at Android-nettbrettene står i kø om dagen. Samsungs nye Galaxy Tab-brett, som kommer med skjermstørrelser på både 8.9 og 10.1 tommer, ser svært lovende ut på papiret, det samme gjør LG Optimus Pad. Nettbrettkjøpere har med andre ord mye å se fram til. Enn så lenge nøler vi ikke med å gi A500 en femmer, selv om terningen ikke er den sterkeste vi har gitt.

http://www.dinside.no/870080/acer-iconia-tab-a500

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Newton, tror du virkelig at de ville gjort en test rett før en ny iPad kommer i butikkene?

Tja, noe releaser er jo viktigere enn andre. Når selv Samsung kaster om på alle sine nettbrett-planer pga Apples lanseringer, så kan det nok tenkes at en del tester også tar et visst hensyn til lanseringer fra den dominerende aktøren i tablet-markedet. Nå var det vel siste sjanse før sesongavslutning for TV2 Hjelper Deg, men for min del kunne de gjerne ventet til høstsesongen og fått med iPad 2 med iOS 5.

 

så kan man med like stor styrke hevde at man må vente på iOS 5. Så da ser jeg fram til en oppdatert samletest etter at iOS 5 har endret styrkeforholdet nok en gang. ;)

 

Har du en omtrentlig dato for når iOS 5 kommer ut? Nei, tenkte meg det.

iOS 5 blir presentert den 6. juni - release tror jeg vil bli omkring 10 juli. ;)

Lenke til kommentar

Tja, noe releaser er jo viktigere enn andre. Når selv Samsung kaster om på alle sine nettbrett-planer pga Apples lanseringer, så kan det nok tenkes at en del tester også tar et visst hensyn til lanseringer fra den dominerende aktøren i tablet-markedet. Nå var det vel siste sjanse før sesongavslutning for TV2 Hjelper Deg, men for min del kunne de gjerne ventet til høstsesongen og fått med iPad 2 med iOS 5.

 

Apple er den dominerende aktøren fordi iPad er først ute, ikke fordi den er "best". Om små strakser er iPad forbipassert.

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Tja, noe releaser er jo viktigere enn andre. Når selv Samsung kaster om på alle sine nettbrett-planer pga Apples lanseringer, så kan det nok tenkes at en del tester også tar et visst hensyn til lanseringer fra den dominerende aktøren i tablet-markedet. Nå var det vel siste sjanse før sesongavslutning for TV2 Hjelper Deg, men for min del kunne de gjerne ventet til høstsesongen og fått med iPad 2 med iOS 5.

 

Apple er den dominerende aktøren fordi iPad er først ute, ikke fordi den er "best". Om små strakser er iPad forbipassert.

 

Spørs hva du mener med forbi.

 

 

Om du mener at, alle android tablets som blir solgt i 2011 vil slå alle apple tablets som blir solgt i 2011. Joda det høres sannsynlig ut.

 

Om du mener at, ett eller annet android tablet vil alene selge like mye eller mer enn iPad 2, så er du på villspor.

 

Men det er en tredje mulighet, at "om små strakser" for deg er det samme som å si, innen 2 år.

 

 

Lenke til kommentar

Hei.

Lurar på å skaffe meg ein Samsung Galaxy Tab 10.1 når det kjem ut tidleg neste mnd.

Lurar då på dette:

1. Korleis skjermen er, er den ripesikker på same måte som mobilen Galaxy 2?

2. Er det dumt å kjøpe den med ein gong, vil den evt. droppe i pris etter kort tid?

3. Er det mulig å sette i større minnekort enn 32GB?

4. Er det greit å skrive på/ spille på?

 

Har aldri hatt ein Tablet før, så er heilt grøn..:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MIN erfaring med "ubekreftet" er at den mest sannsynlig vil bli flyttet på.. har et inntrykk av at bl.a. Komplett setter en "ubekreftet dato" ikke så langt frem i tid, så bestiller en del folk, fordi det ikke er så langt frem i tid, så skyver de datoen lengre og lengre frem..

 

Ta iPad 2, f.eks. som siste erfaring.. den begynte som ubekreftet i første del av mai (når jeg så), og nå er den ubekreftet 4. juni..

 

Det kan vel være forskjellig, men dette er nå min erfaring..

Lenke til kommentar

 

Ser bra ut. Jeg bestilte den i går (uten tastatur) fra komplett. Er "Ubekreftet 7. juni" en sannsynlig dato, eller vil den bli flyttet på?

 

Da jeg begynte å kikke på tablets så var release på den "Ubekreftet 4. mai" så har blitt flyttet en del. Mener å huske at det var en side som hadde bekreftet dato på den som også måtte utsette. Ps.no tror jeg det var.

 

Jeg orket ikke å sitte å vente på noe i all evighet og bestilte Acer Iconia A500 og angrer ikke. USB på selve tableten er veldig kjekt syns jeg.

Tviler heller ikke på at det blir en skikkelig tastaturdock tilgjengelig til Iconia med tiden, mtp at det allerede finnes til Iconia W500 som kjører Windows 7.

 

Link til test av Transformer: http://www.dinside.no/870149/asus-eee-pad-transformer

Link til test av Iconia A500: http://www.dinside.no/870080/acer-iconia-tab-a500

 

Hadde vært kjekt om TS kunne lagt til linker til reviews i førstepost. :)

Lenke til kommentar

hmm

Noen som har sett / lest en god brett mot brett test Transformer vs. Galaxy?

Så man hvet specs og hva de forskjellige brettene klarer så får man avgjøre dette med dock, batteri osv etterpå.

Regner med at Galaxy'en har USB port på selve brettet noe som TF'en godt kunne hatt synest jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...