Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Men er Tab 10.1 så mye bedre enn f.eks. Asus Transformer eller Xoom?

Transformeren er jo ute allerede, og Xoom vil jo mest sansynlig komme før Tab 10.1..

 

Eller Acer Iconia?

 

Hva er det med den som gjør at folk flest ikke vurderer den?

 

Dette :) Edit: feil Iconia?

Endret av DBM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er Tab 10.1 så mye bedre enn f.eks. Asus Transformer eller Xoom?

Transformeren er jo ute allerede, og Xoom vil jo mest sansynlig komme før Tab 10.1..

 

Eller Acer Iconia?

 

Hva er det med den som gjør at folk flest ikke vurderer den?

 

Dette :)

 

 

Rettelse:

 

Hva med Acer Iconia A500?

 

Hva er det med den som gjør at folk flest ikke vurderer den?

Lenke til kommentar

uff. syns synd på folk som må forsvare et dårlig produkt :p

 

– Det er en kjent sak at Windows primært ikke er utviklet til nettbrett. W500 plasseres mellom nettbrett og bærbar datamaskin. Men for noen kunder vil det være en trygghet i å kjøpe et kjent system, skriver Peter Kaic, Business Unit Manager for Acer i Europa, i en mail til TV 2 hjelper deg.

 

Han hevder at W500 ofte kjøpes i sammenheng med et eget tastatur, Acers Keyboard Dock, og at brettet dermed lettere kan brukes som bærbar datamaskin.

 

– Til de fleste privatpersoner som ønsker et nettbrett anbefaler vi A500. Men til de som ønsker et nettbrett med kjent operativsystem, mener vi at W500 er et godt tilbud, skriver Kaic.

Lenke til kommentar

Selve lanseringen blir nå på onsdag. Det gjelder vell for alle land, men den kommer nok ikke fysisk i butikk før august/slutten av august. Komplett har listet en av disse til 28. juli, og de pleier å få inn produkter først. Så kan man spørre seg hvor lang tid det tar før 3G utgaven kommer ut. Dersom jeg skal ha tablet, så er 3G er must.

 

Jeg tror Samsung taper mye markedsandel på å være så sent ute. Det er svært lite som skiller disse tabletene, og da skal det lite til før folk hopper av Samsung-toget og velger en Asus, Motorola, LG osv..

Lenke til kommentar

Noe som hadde vært "lett" å fikse hadde Acer fulgt GPL lisensvilkårene, og frigitt kildekoden til linux kernelen thumbdown.gif

Nå snakker du om ting du ikke har greie på. Bootloaderen har ingenting med linuxkjernen å gjøre.

 

Om de ikke har frigjort kildekoden tilkjernen oppfordrer jeg deg til å melde inn saken til GPL-violations, men det har ingenting med bootloaderen å gjøre.

Lenke til kommentar

TF, er det Transformer?

 

Nå er jeg faktisk litt forvirret. Har lest flere steder at Xoom kom til å få en 8.9 tommers skjerm. Og det leser jeg også i flere anmeldelser. Men så ser jeg også at mange, inkludert ITPro og hw.no lister den med 10.1... Og når man sammenlikner resten så lurer jeg på, hvorfor i det hele tatt velge Galaxy Tab 10.1?

Den er tynnere, greit nok, men Xoom er jo like god, og noen ganger bedre, på så og si alt...

For ikke å glemme: 1) Den er billigere, og 2) den er tilgjenglig nå, og ikke i august.

 

Hvordan er Xoom vs Transformer?

Lenke til kommentar

Xoom er dyrere samt mindre responsiv enn Transformer. I tillegg er skjermen dårligere (blassere, samt at innsynvinkelen ikke kan være særlig stor før en får problemer med å se). I tillegg fungerer/fungerte ikke MicroSD-slot'en.. Vet ikke om dette har blitt fikset siden release.

 

(Ref. div. anmeldelser på nett)

 

Ser ingen grunn til å gå for Xoom. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

xoom kommer bare i en størrelse såvidt jeg vet. Galaxy tab kommer i 8.9 og 10.1.

 

Alle tester jeg har sett og lest om Transformer (TF) har sagt at TF er bedre enn Xoom. Siden Xoom'en kom tidligere enn de andre, så sammenligner vel alle testerne mot den virker det som.

Lenke til kommentar

Hm.. Transformer virker til å score bedre enn Xoom, og er i samme prisklasse.

Kanskje jeg heller går for den?........

 

Hvorfor er det så vanskelig å velge?

 

 

Men, er det noen andre tablets som kommer snart som verdt å se på, bortsett fra Galaxy Tab 10.1?

 

edit: men hva i all verden skal jeg med en tablet da... Føler litt hipster tendenser her :/

Endret av Unlimited LTD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...