Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Lurar på å skaffe meg ein Samsung Galaxy Tab 10.1 når det kjem ut tidleg neste mnd.

Lurar då på dette:

1. Korleis skjermen er, er den ripesikker på same måte som mobilen Galaxy 2?

2. Er det dumt å kjøpe den med ein gong, vil den evt. droppe i pris etter kort tid?

3. Er det mulig å sette i større minnekort enn 32GB?

4. Er det greit å skrive på/ spille på?

 

Har aldri hatt ein Tablet før, så er heilt grøn..:)

Lenke til kommentar

Hei.

Lurar på å skaffe meg ein Samsung Galaxy Tab 10.1 når det kjem ut tidleg neste mnd.

Lurar då på dette:

1. Korleis skjermen er, er den ripesikker på same måte som mobilen Galaxy 2?

Sjekk tester osv. Youtube og google er dine venner

 

2. Er det dumt å kjøpe den med ein gong, vil den evt. droppe i pris etter kort tid?

Har ingen erfaring med at slik teknologi dropper noe særlig i pris. Og hvis det gjør det, så tar det en stund.

Problemet hvis du venter litt for lenge, så har det blitt annonsert et nytt og bedre nettbrett.

 

3. Er det mulig å sette i større minnekort enn 32GB?

Tror at muligheten for Micro SD forvant når de valgte å gjøre den tynnere enn iPad. Så du er stuck på enten 16 eller 32 GB.

 

4. Er det greit å skrive på/spille på?

Mest sansynlig ja. Skriving blir nok verken bedre eller verre en iPad. Kommer nok an på personlige preferanser

 

Har aldri hatt ein Tablet før, så er heilt grøn..:)

Det beste tipset er å søke rundt på nettet, da lærer du nok mye, mye mer enn å spørre her. Google, youtube, div. android forumer, nyhetssider (engadget!)

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Er ingen tvil om at hybridmodeller ala Transformer, og den ovennevnte, vil bli meget populære - og viktige - fremover. Til slutt tipper jeg vi bare har en dings - en håndholdt en - som vi bruker som både mobil, tablet og PC. Genialt. :)

Fremtiden ligger vel i noe alla Lenovo sin U1 hvor man har en vanlig laptop hvor man kan ta ut skjermen og enheten da kjører med Android (ev. annet brett-OS) når man docker den i tastaturet så blir bytter den over til Windows igjen (det kunne vært ønskelig og selv velge om man ville bruke keyboard med Android eller om man ville at den skulle bytte over til Windows slik at det ikke skjer automatisk hver gang.)

Lenke til kommentar
Fremtiden ligger vel i noe alla Lenovo sin U1 hvor man har en vanlig laptop hvor man kan ta ut skjermen og enheten da kjører med Android (ev. annet brett-OS) når man docker den i tastaturet så blir bytter den over til Windows igjen (det kunne vært ønskelig og selv velge om man ville bruke keyboard med Android eller om man ville at den skulle bytte over til Windows slik at det ikke skjer automatisk hver gang.)

Å bytte OS høres bare slitsomt ut. Tror neppe det ligger mye fremtid i dette. Personlig ser jeg på Android som en midlertidig løsning til Windows 8 kommer. Evt. at Android blir værende i billig-segmentet.

Lenke til kommentar

Fremdeles ingen som vet om tastaturdockingen til galaxy tab 10.1 er statisk eller om den fungerer på samme måte som Eee Pad altså at den kan brettes sammen?

 

Sjekk videoen her. Ser ikke ut som den kan brettes sammen.

 

http://www.talkandroid.com/41607-galaxy-tab-10-1-keyboard-dock-gets-a-quick-look-over/

Jeg kan ikke tenke meg at den kan brettes sammen. Og hvis man ser på den videoen så har den kune en lignende tilkobling som Asus Transformer sin data tilkobling men har ikke de ekstra hullene (som jeg regner med er der for stabiliteten og at det ikke er selve koblingen som skal få påkjenningen når man åpner og lukker skjermen)

Desuten så ser man det nesten på selve utformingen av docken også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...