Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som hadde vært "lett" å fikse hadde Acer fulgt GPL lisensvilkårene, og frigitt kildekoden til linux kernelen thumbdown.gif

Nå snakker du om ting du ikke har greie på. Bootloaderen har ingenting med linuxkjernen å gjøre.

 

Om de ikke har frigjort kildekoden tilkjernen oppfordrer jeg deg til å melde inn saken til GPL-violations, men det har ingenting med bootloaderen å gjøre.

 

 

Jo jeg vet at kernelen ikke har noe med bootloadern å gjøre, at jeg ikke har helt 100% kontroll på dette er helt korrekt, men slik jeg har forstått det hadde det vært "enkelt" å fikse det for folka på XDA om de hadde hatt tilgang til kernelen ved hjelp av kexec og/eller ksplice.

 

Forøvrig er også saken melt inn til GPL violations.

Endret av TheRealL
Lenke til kommentar

Nå som apple har lansert airplay mirroring, som gjør at det man ser på Ipaden kommer også opp på TVen(så sant man har Apple TV).. Finnes det noe lignenden til noen av android nettbrettene..

 

Kunne tenke meg og hatt det slik.. Få spotify/youtube opp på TVen i bra oppløsning også styre dette fra nettbrettet.. eller bare sitte på internett på TVen..

 

Går det kanskje med samsung nyeste TVer og galaxy tab 10?

 

Noen vet noe om dette..

Lenke til kommentar

Trådløse enheter som man kobler i HDMI ut- og inngangene?

nei?

Slik som jeg leste Lionel_Luthor sitt innlegg så var det den trådløse featuren med overføring av bilde som var trådløs.

Da hadde man sluppet en ledning som hang i veien på brettet.

Har selv en Transformer og en trådløs funksjon som dette hadde vært helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Jo jeg vet at kernelen ikke har noe med bootloadern å gjøre, at jeg ikke har helt 100% kontroll på dette er helt korrekt, men slik jeg har forstått det hadde det vært "enkelt" å fikse det for folka på XDA om de hadde hatt tilgang til kernelen ved hjelp av kexec og/eller ksplice.

 

Forøvrig er også saken melt inn til GPL violations.

Hehe, bra du setter enkelt i anførselstegn. :wee: Det er i hvert fall helt nødvendig med kjernekildekoden for å lage gode custom ROMs basert på "ren" android fra google.

 

Standarden er dessverre at de som kommer med kildekoden til Android-enhetene sine gjør det etter et par måneder - og mener det ikke er noe galt, selv om det helt klart er et brudd på GPL. Imidlertid er det selvfølgelig en høyere terskel for å lage en stor sak mot noen som allerede har kommet med kildekoden, selv om den kom for sent. Ved å "somle" litt oppnår de dermed hemmlighold rundt produkte litt lenger, uten noen reell risiko. Det er meg bekjent ingen som har nektet å offentliggjøre den (men kjenner ikke til alle produsenter), standarden er "den kommer".

Lenke til kommentar

Noen som vet om 3G utgaven av Tab 10.1 har SDkort inngang? Blir skuffet dersom de ikke får til det...

 

Den har nok ikke det.

 

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tab_10_1_3g-3892.php

 

På siden til Amazon.de, kan du finne produkt spesifikasjon litt ned på siden.

 

http://www.amazon.de/gp/product/B00512GRO0/ref=s9_simh_gw_p23_d5_i1?pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=1M6MJ396148X5Y9WWVWW&pf_rd_t=101&pf_rd_p=463375173&pf_rd_i=301128

Lenke til kommentar

Da var Transformer bestilt.

Var det verdt å bestille med dock?

 

Jeg har en med dock, og det overasker meg faktisk hvor lite jeg bruker den. Jeg hadde trodd jeg kom til å bruke den hele tiden. MEN, jeg har ikke ladet tableten en gang siden jeg fikk den. Jeg putter den i dock'en når jeg tar den med steder. Og har alltid fult batteri.

 

Og jeg har brukt med dock også, men det blir mer i situasjoner hvor jeg skal skrive mye i en setting. Hvis jeg sitter og googler litt, og på forum etc, så gidder jeg ikke bruke docken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...