Gå til innhold

Få et sunnere forhold til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Det er jo en god egenskap å drite i andre mennesker. Hva om 5 andre medlemmer stikker fra guilden pga at du var en del av årsaken til at raidingen stagnerte. Det bryr deg vel ikke om det for det er jo bare en guild og det er jo ubetydelig at noen har lagt ned utallige timer for å få guilden til å gå rundt, for det kan jo du rive ned alt etter hvordan det passer for deg..

 

For 10-manns-raiding er det vanlig å trimme rosteren ned til 12-13 spillere. Dersom 1-2 svikter uten å spille med ærlige kort så er det omtrent game over. Hvis man ikke vil raide så slipper man, men man kan si ifra i god tid slik at de kan finne en erstatning.

 

Det jeg snakker om er folk som ikke sier ifra at de ikke kommer til å være like aktive som før eller lyver om hvor aktive de skal være, er totalt likegyldig og nermest hånflirer når helle guilden går til grunne.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man er absolutt ikke drittsekk, det viser at man klarer å prioritere irl foran WoW. Looten og instancene i WoW forsvinner ikke av at man ditcher et raid eller gm'en blir litt sur på deg en gang (fordi du er en ressurs for ham, ikke fordi du har såret ham dypt og personlig).

Heldigvis finnes det folk som sier ja til den kinoinvitasjonen vil nå jeg si! :)

 

Du virker som en meget egoistisk person utifra de siste postene dine. Du må ikke glemme at det er ekte mennesker du velger å ignorere. Like ekte som den personen som vil på kino, filmen går nok kvelden etter også. Når du har avtalt at du kan raide i kveld og avlyser 10 minutter før raidstart har du muligens kastet bort hele kvelden for 9/24 andre mennesker, som har satt av kvelden til dette. Spesielt om de ikke finner en erstatter, som ikke er unormalt på så kort varsel. Har selv opplevd slike situasjoner, og de er meget frustrerende. Det viser manglende respekt for andre mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns man bør unngå å avlyse 10 minutter før raid-start, men noen ganger kommer ting opp og RL vil ha prioritet. Ved 10 og spesielt 25-mans er det en unødvendig stor risiko å sette seg i en situasjon hvor en no-show ødelegger raidet.. greit å ha litt backup og ved så mange mennesker er det nærmest utopisk at ting aldri vil komme opp.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Påstandene mine har jeg mye begrunnelse for men jeg tar meg ikke bryet med å samle informasjon, en vanlig debatteknikk her er å forlange fakta slik at man selv kan motbevise faktaene med vås eller andre feilaktige fakta - eventuelt påstå at kilden er dum eller upålitelig.

 

at du ikke tar det bryet med å vise til kilder, virker mer å være en fin måte å fortsette med det noe flåsete og fantasifulle synet du har på kilder, fakta og betydninger av ord og utrykk. vil vel heller tørre å påstå at du ikke tør å vise til kilder fordi det er ytterst få troverdige av dem som støtter den siden av saken du legger frem.

 

 

Jeg er fornøyd med at jeg selv har rett, om andre har rett eller er enige med meg er uviktig.

 

hvis det er sånn det ligger ann, hvorfor skriver du i det hele tatt på et diskusjons forum? hadde det ikke vært bedre med en blogg hvor du skrur av kommentar mulighetene for de som leser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Påstandene mine har jeg mye begrunnelse for men jeg tar meg ikke bryet med å samle informasjon, en vanlig debatteknikk her er å forlange fakta slik at man selv kan motbevise faktaene med vås eller andre feilaktige fakta - eventuelt påstå at kilden er dum eller upålitelig.

 

at du ikke tar det bryet med å vise til kilder, virker mer å være en fin måte å fortsette med det noe flåsete og fantasifulle synet du har på kilder, fakta og betydninger av ord og utrykk. vil vel heller tørre å påstå at du ikke tør å vise til kilder fordi det er ytterst få troverdige av dem som støtter den siden av saken du legger frem.

 

 

Jeg er fornøyd med at jeg selv har rett, om andre har rett eller er enige med meg er uviktig.

 

hvis det er sånn det ligger ann, hvorfor skriver du i det hele tatt på et diskusjons forum? hadde det ikke vært bedre med en blogg hvor du skrur av kommentar mulighetene for de som leser?

 

This.

Lenke til kommentar

Det er jo en god egenskap å drite i andre mennesker. Hva om 5 andre medlemmer stikker fra guilden pga at du var en del av årsaken til at raidingen stagnerte. Det bryr deg vel ikke om det for det er jo bare en guild og det er jo ubetydelig at noen har lagt ned utallige timer for å få guilden til å gå rundt, for det kan jo du rive ned alt etter hvordan det passer for deg..

Om et guild disbander pga. de har problemer med at de alltid mangler èn person til raid (ikke nødvendigvis den samme personen, men lite oppmøte f. eks), så er jo det et problem guilden har og ikke noe som nødvendigvis kan skyldes på enkeltpersoner. Mulig da guilden rett og slett er for liten, at de som er i den har forskjellig motivasjon for å spille og så videre.

 

Det jeg snakker om er folk som ikke sier ifra at de ikke kommer til å være like aktive som før eller lyver om hvor aktive de skal være, er totalt likegyldig og nermest hånflirer når helle guilden går til grunne.

De du snakker om nå er jo drittsekker både online og i virkeligheten. Jeg hadde ikke sittet og vært GLAD om guildet jeg er i nå disbandet pga. at noen med vilje var drittsekk.

Om du søker og får medlemsskap i en endgame hardcore raideguild så er jo raidoppmøte 90% av grunnen til at du er der (og til at de beholder deg der). Er man i et mindre hardcore guild så mener hvertfall jeg at da raider man mindre, eller man må kanskje pug'e de to siste til gruppa osv.

 

Man er absolutt ikke drittsekk, det viser at man klarer å prioritere irl foran WoW. Looten og instancene i WoW forsvinner ikke av at man ditcher et raid eller gm'en blir litt sur på deg en gang (fordi du er en ressurs for ham, ikke fordi du har såret ham dypt og personlig).

Heldigvis finnes det folk som sier ja til den kinoinvitasjonen vil nå jeg si! :)

 

Du virker som en meget egoistisk person utifra de siste postene dine. Du må ikke glemme at det er ekte mennesker du velger å ignorere. Like ekte som den personen som vil på kino, filmen går nok kvelden etter også. Når du har avtalt at du kan raide i kveld og avlyser 10 minutter før raidstart har du muligens kastet bort hele kvelden for 9/24 andre mennesker, som har satt av kvelden til dette. Spesielt om de ikke finner en erstatter, som ikke er unormalt på så kort varsel. Har selv opplevd slike situasjoner, og de er meget frustrerende. Det viser manglende respekt for andre mennesker.

Ingen lider et reelt tap av at jeg decliner et raid. Eller at noen andre i guilden ikke møter opp.

Respekt for andre mennesker viser jeg ved at jeg holder avtaler irl, stiller opp og er en god venn.

 

Du må gjerne tolke at jeg mener IRL > WoW dithen at jeg er egoistisk fordi det gagner din side i diskusjonen (?).

Lenke til kommentar

Altså. Begge sider av diskusjonen har rett, avhengig av hvilken type guild det er snakk om. Juliess snakker mest sannsynlig om en casual guild. Der er det ikke så farlig, og folk vet at RL er hovedprioritet. Shit happens, men slik er det.

 

Men for de andre, så godtas ikke sånt i et Hardcore guild. Der MÅ man møte opp, fordi man er en av de få viktige.

 

Hva gjør jeg selv? Jeg gir gladelig opp plassen min i raid slik andre får spilt. Jeg er tross alt bare ute etter moro. :)

Lenke til kommentar

Man er absolutt ikke drittsekk, det viser at man klarer å prioritere irl foran WoW. Looten og instancene i WoW forsvinner ikke av at man ditcher et raid eller gm'en blir litt sur på deg en gang (fordi du er en ressurs for ham, ikke fordi du har såret ham dypt og personlig).

Heldigvis finnes det folk som sier ja til den kinoinvitasjonen vil nå jeg si! :)

 

Du virker som en meget egoistisk person utifra de siste postene dine. Du må ikke glemme at det er ekte mennesker du velger å ignorere. Like ekte som den personen som vil på kino, filmen går nok kvelden etter også. Når du har avtalt at du kan raide i kveld og avlyser 10 minutter før raidstart har du muligens kastet bort hele kvelden for 9/24 andre mennesker, som har satt av kvelden til dette. Spesielt om de ikke finner en erstatter, som ikke er unormalt på så kort varsel. Har selv opplevd slike situasjoner, og de er meget frustrerende. Det viser manglende respekt for andre mennesker.

 

Hvis disse ekte menneskene syntes det er et problem så spiller de feil spill, det er nesten ikke til å fatte at noen mennesker kan la en fremmed person kaste vekk tiden deres. Disse folkene har seriøse problemer ettersom deres velvære og lykke henger i en tråd som er så tynn at den rakner for ingenting og da er kvelden spolert.

 

Det som viser ekstrem mangel på respekt for mennesker er de som krever at fremmede skal bruke sin fritid på å hjelpe dem i et spill uten omtanke for at denne personen kanskje har bedre ting å gjøre på.

 

Helt alvorlig..

"Nei ha deg vekk! Det er VIKTIG at jeg spiller dette dataspillet akkurat nå - og resten av kvelden! Dersom jeg ikke spiller i kveld så er det 9/24 fremmede mennesker som kanskje ikke kan drepe denne virtuelle bossen i kveld!! Tenk om de ikke får spilt spillet sitt eller om de må spille noe annet?!?!"

 

Lmthaman, Det må du gjerne tro.

Jeg skriver på forumet fordi jeg liker å skrive, samtidig liker jeg å se hvordan andre tenker og hvordan de kommer frem til det de tenker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med at jeg selv har rett, om andre har rett eller er enige med meg er uviktig.

 

 

Lmthaman, Det må du gjerne tro.

Jeg skriver på forumet fordi jeg liker å skrive, samtidig liker jeg å se hvordan andre tenker og hvordan de kommer frem til det de tenker på.

 

det er uviktig for deg hva andre mener, men du liker alikevel å se hva de mener?

 

vis jeg følger retorikken din, så er det ikke noe jeg tror, men derimot er alt jeg sier fakta og sånn er det bare. eller ikke, man må jo tro og tolke i de svarene du gir, med til tider liten grad av tydlighet når det kommer til hva du egentlig mener..

 

 

til diskusjonen: man bør alltid prøve så langt det lar seg gjøre å holde avtaler, uansett om det er irl eller ingame. impulsive folk som man aldri vet om dukker opp eller ikke, er i mine øyne barnslige og lite ansvarsfulle folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med at jeg selv har rett, om andre har rett eller er enige med meg er uviktig.

 

 

Lmthaman, Det må du gjerne tro.

Jeg skriver på forumet fordi jeg liker å skrive, samtidig liker jeg å se hvordan andre tenker og hvordan de kommer frem til det de tenker på.

 

det er uviktig for deg hva andre mener, men du liker alikevel å se hva de mener?

 

vis jeg følger retorikken din, så er det ikke noe jeg tror, men derimot er alt jeg sier fakta og sånn er det bare. eller ikke, man må jo tro og tolke i de svarene du gir, med til tider liten grad av tydlighet når det kommer til hva du egentlig mener..

 

 

til diskusjonen: man bør alltid prøve så langt det lar seg gjøre å holde avtaler, uansett om det er irl eller ingame. impulsive folk som man aldri vet om dukker opp eller ikke, er i mine øyne barnslige og lite ansvarsfulle folk.

 

Dette er jo et fint eksempel..

Jeg skriver at det er uviktig for meg at andre har rett eller enige med meg, og så utdyper jeg og skriver at jeg liker å se hva andre tenker og hvordan de kommer frem til de tankene.

Hvor står det at det er uviktig for meg hva andre mener?

 

Forklart med andre ord så er jeg interessert i hva andre tenker eller mer nøyaktig i synspunktene som leder dem til å tenke slik de gjør, jeg jamfører med mine egne synspunkter. Kanskje oppdager jeg noe jeg hadde oversett.

Om andre er enige med meg derimot bryr jeg meg ikke om, med mindre jeg er avhengig av det i f.eks. jobbsammenheng.

 

Men til diskusjonen..

Vil dine venner se på deg som en god venn hvis du prioriterer å spille dataspill med fremmede fremfor å være med dem? Er de så lite verdt?

 

 

 

"Nei ha deg vekk! Det er VIKTIG at jeg spiller dette dataspillet akkurat nå - og resten av kvelden! Dersom jeg ikke spiller i kveld så er det 9/24 fremmede mennesker som kanskje ikke kan drepe denne virtuelle bossen i kveld!! Tenk om de ikke får spilt spillet sitt eller om de må spille noe annet?!?!"

 

"Disse fremmede menneskene trenger HJELP! Og JEG må hjelpe dem! Ja - jeg må faktisk ofre av meg selv og de rundt meg slik at jeg kan hjelpe Blizzard ved å hjelpe til med å holde avhengigheten til disse menneskene flytende! Tenk om de slutter å spille og slutter å være avhengig?! Herregud det kan vi ikke la skje!"

 

Det blir litt for dumt egentlig å argumentere med at det er viktig å spille...

 

Du burde heller argumentere med at det var GØY og at det var viktig for deg å gjøre noe gøy i hverdagen.. Det ville vært mye lettere å forstå enn at det er viktig at du stiller opp for en haug med spillegale fremmede mennesker som får kvelden sin ødelagt hvis du ikke kommer presis..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg syns nesten synd på dere som kun spiller WoW med randoms.

 

Jeg har av og til avstått fra RL-invites fra noen kompiser fordi jeg har andre kompiser i spillet jeg har avtalt å gjøre aktiviteter i spillet med istedenfor. Dette har begge "parter" forståelse for, uansett hvilken vei det peker. Ikke for å høres populær ut, men her er det "First come, first serve". ( :!: )

 

Jeg tror det er sjeldent (vel, i nyere tid uansett) at jeg har prioritert et random raid med randoms over å RLe. Jeg har aldri avstått fra noe RL fordi jeg må "få gjort XX i spillet før YY eller så går jeg glipp av det" og det tviler jeg på at andre gjør også.

 

Finnes det faktisk en akseptabel kommentar for å gjøre noe-som-helst alene fremfor å gjøre ting med venner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PSV, Å sitte hjemme for å spille dataspill er det iallefall ikke mange som aksepterer.

 

Jeg syntes det er merkelig hvordan noen kan føle at spillet er så viktig, de må gjøre sitt ytterste for å spille mest mulig slik at heltene deres kan få så gode items som mulig. Når de spiller er de konstant stresset og de blir urolige av all venting - de skynder seg alt de kan mens de prøver å rekke dagens gjøremål.

 

Noen er også misunnelig på andre som har enda bedre items eller er sterkere.

 

Og andre mener det er blodig urettferdig at noen er sterkere enn de er, mange fremmede åpnet dialog med meg ved å si ting som "()%/)#=)(= )(= YOU %=)(/)#¤!!!" (jeg har på profanity filter pga de artige snakkeboblene). De hadde typisk veldig bra items og spilte veldig mye, de syntes ikke jeg fortjente å ha en sterkere karakter enn dem.

 

Tankegangen er noe slikt som "if I cant have it, then no one else shall!".

"Jeg har ofret så mye for dette, alle andre må gå gjennom det samme og ofre like mye som jeg har gjort ellers er det så urettferdig at jeg blir sint!"

 

Hvorfor er det ikke motsatt?

Når the insane achievementen ble gjort mye lettere å få tak i syntes jeg det var fint, nå slipper andre som vil ha den bruke like mye tid på den som jeg gjorde. Hva er negativt med det?

 

Faktisk - akkurat nå gikk det opp et lite lys og jeg tror jeg forstår litt mer..

Noen folk spiller ikke fordi de syntes det er gøy men fordi de ikke klarer å la være.. De tvinger seg til å spille selv om de hater det aldri så mye..

Jeg er helt slikt, jeg spiller fordi det er gøy. Å grinde the insane achievement var gøy også.

Men for en annen person som syntes det var kjedelig men likevel gjør det for å få en sjelden achievement blir det litt mer forståelig at personen blir deppa når achievementen blir vannet ut så mye. Det var før en slags kvalitetsstempel/hardcorestempel for de som visste hva den innebærte - mer tidsbruk og gull enn hva de fleste orker å bruke på et spill. Men nå er jo all den tiden bortkastet siden belønningen gikk i dass og de ikke hadde det gøy underveis..

 

Fun fact: jeg hadde casual rank i guilden når jeg fikk achievementen. Det sier litt om guilden når casual-member er og grinder the insane ^^

 

 

Men mange er slaver av heltene sine, de klarer ikke å slutte å oppgradere helten sin og ofrer sin egen velvære og lykke for å rekke opp til stadig nye og vanskeligere oppgraderinger til helten sin. Det eneste som er viktig er at de får oppgraderinger, hvis ikke er tiden/dagen bortkastet. At de har det moro eller gøy er ikke viktig, det viktige er bare at oppgraderingene kommer fort nok. Alternativet er abstinenser (rastløshet)

Lenke til kommentar

Men til diskusjonen..

Vil dine venner se på deg som en god venn hvis du prioriterer å spille dataspill med fremmede fremfor å være med dem? Er de så lite verdt?

 

først fra mitt ståsted, jeg forventer aldri at mine venner skal bryte avtaler de har gjort på grunn av aktiviteter jeg finner ut av på impuls. for eksempel spørre om kino eller film, akkurat rett før de har avtalt å gjøre noe annet. vil heller si at man er en dårlig venn om man ikke godtar at andre har gjort avtaler, og hva de velger å bruke tiden på. på den annen side, vis man ikke handler på impuls, prøver å planlegge avtalene frem i tid så bør man alltid kunne klare å finne dag og tidspunkt for å gjøre noe sammen. vis man da er av typen som ikke kan planlegge frem i tid fordi det kan skje noe i spillet, så er jeg enig i at det kan være et problem.

 

 

Det blir litt for dumt egentlig å argumentere med at det er viktig å spille...

 

Du burde heller argumentere med at det var GØY og at det var viktig for deg å gjøre noe gøy i hverdagen.. Det ville vært mye lettere å forstå enn at det er viktig at du stiller opp for en haug med spillegale fremmede mennesker som får kvelden sin ødelagt hvis du ikke kommer presis..

 

jeg argumenterer for at det er viktig å holde avtaler. vis det ikke er gøy å spille, så gidder jeg heller ikke å legge planer for aktiviteter ingame. kjedelige fritidsaktiviteter holder jeg meg generelt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg argumenterer for at det er viktig å holde avtaler. vis det ikke er gøy å spille, så gidder jeg heller ikke å legge planer for aktiviteter ingame. kjedelige fritidsaktiviteter holder jeg meg generelt unna.

 

Hvorfor er det viktig å holde avtaler med fremmede i et spill?

 

Hvor store konsekvenser kan oppstå som gjør at det er viktig at man holder avtalen i spillet for å unngå?

Lenke til kommentar

 

Fun fact: jeg hadde casual rank i guilden når jeg fikk achievementen. Det sier litt om guilden når casual-member er og grinder the insane ^^

 

 

Hvorfor i helvete skulle du ha hatt "HARDCORE" rank, bare fordi du prioriterer å grinde the Insane istedenfor å raide? Jeg grinda også the Insane over noen måneder, men hadde aldri falt meg inn å kalle det hardcore eller at jeg skulle få en rank ut av det. Jeg gjorde det bare for å gjøre noe annet enn å idle i Dalaran.

 

Jeg kjenner meg veldig lite igjen i det du skriver om mas, hastverk og ofring. Jeg er med i et guild som kun bruker GDKP, ingen krav til oppmøte, kun at du møter opp hvis du først har skrevet det i kalenderen.

 

For meg så kobler jeg av fra jobb, dame og alle andre ting med WoW. Jeg vil si at det er en ganske grei måte å tilbringe kveldene på. Det virker som du har et fastlåst syn på hvilke folk som spiller WoW, og hvordan de er. Har du noensinne møtt dem? Nei. Du har bare observert dem i Azeroth, og gjort konklusjoner derfra. Du sier du spiller fordi det er gøy, men at andre tvinger seg til å spille fordi de ikke klarer å la være. Sikker på det?

Lenke til kommentar

jeg argumenterer for at det er viktig å holde avtaler. vis det ikke er gøy å spille, så gidder jeg heller ikke å legge planer for aktiviteter ingame. kjedelige fritidsaktiviteter holder jeg meg generelt unna.

 

Hvorfor er det viktig å holde avtaler med fremmede i et spill?

 

Hvor store konsekvenser kan oppstå som gjør at det er viktig at man holder avtalen i spillet for å unngå?

 

hvem har sagt at jeg spiller med fremmede? ikke jeg i hvertfall, har ikke raidet på lenge nå, men på den tiden jeg gjorde det, så var guildet stort sett bygd opp rundt 2 kamerat gjenger, jeg fra den ene gjengen. jeg er av typen som foretrekker å stå for det jeg sier, og være med på det jeg har sagt meg villig til å være med på, uansett hva det måtte gjelde. skjønner at det for enkelte andre ikke er like viktig å holde sitt ord, men det får være deres sak.

 

jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det skulle få konsekvenser for meg, at jeg ikke kan være med på impuls handlinger fra mine venner, fordi jeg har en avtale om å gjøre noe annet. muligens om det er en egosentrisk og dårlig venn at det kan resultere i mindre kontakt, men hva så? konsekvensen er og blir minimal eller lik null, og om man skulle miste en dårlig venn så er det vel ikke akkurat noe ille i det.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette blir tullete pycnopodia. Du sier du har rett og det er uinterresant hva andre mener. Du sier at å møte venner på impuls er mye mye mye viktigere enn å møte opp til avtaler som er lagt sikkert rundt en uke i forveien og det er heller ikke sånn at om du ditcher en RL venn for wow, så kan dere aldri være venner mer. For meg virker det som om det er det du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...