Gå til innhold

Få et sunnere forhold til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Mangfoldet betyr ikke alle. Det betyr et flertall.

 

feil. mangfold eller mangfoldet betyr en stor og variert mengde.

 

Haha! For en idiot! Ut av sammenhengen burde det være fullstendig mulig å forstå presiseringen til Slimda, men denne galne strutsen klarte å stikke hodet i grøften raskere enn noen annen ignorant! Imponerende! :new_woot:

 

Mangfold kan forøvrig bety begge deler. Så der dret du nok en flytende en på leggen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mangfoldet betyr ikke alle. Det betyr et flertall.

 

feil. mangfold eller mangfoldet betyr en stor og variert mengde.

 

Haha! For en idiot! Ut av sammenhengen burde det være fullstendig mulig å forstå presiseringen til Slimda, men denne galne strutsen klarte å stikke hodet i grøften raskere enn noen annen ignorant! Imponerende! :new_woot:

 

Mangfold kan forøvrig bety begge deler. Så der dret du nok en flytende en på leggen. :thumbup:

 

skal vi se.lexin.no, slo opp mangfold der. sjekka Bokmålsordliste "ISBN 978-82-521-6655-2". der står det: stor mengde; rik variasjon.

 

at 2 ord ofte brukes i like sammenhenger, gjør ikke at de har lik betydning. pycno burde nok skrevet flertall med en gang så hadde vi sluppet disse postene her.

Lenke til kommentar

Du burde heller tenkt deg om før du spyr ut bastante påstander. Dette tulleriet ditt får du dra på egen kappe. :)

 

At du bare bruker en ordbok er også svært imponerende dårlig, ettersom du allerede har fått et klart hint til at ordboken du bruker ikke er dekkende nok. Det skal ikke være så lett å trolle innlegg når du ikke engang klarer å søke opp i ordbøker riktig. ;)

 

Se blant annet: http://no.thefreedictionary.com/mangfoldig

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Kanskje vi kan gi denne tråden en ny oppstrammer? Hva med å fjerne wow og si at man kan få et sunnere forhold til gaming generelt? Jeg kombinerte WoW, HoN og RuneScape da jeg spilte for full guffe og det var ganske mye gaming. Det var lite real-life og mye in-game.

 

La oss prøve å se på et problem, du vet at gaming ikke er bra, du vet du bruker for mye tid, du vet du tærer på karakterene dine/skolearbeidet ved å spille. Du vet alt dette, men du klarer fortsatt ikke å slutte, hvordan hvil du få spillnivået ditt ned til et vettig nivå? Vil du gjøre dette ved å trene mer/gjøre mere lekser/være mer i lag med venner etc?

Lenke til kommentar

Du burde heller tenkt deg om før du spyr ut bastante påstander. Dette tulleriet ditt får du dra på egen kappe. :)

 

At du bare bruker en ordbok er også svært imponerende dårlig, ettersom du allerede har fått et klart hint til at ordboken du bruker ikke er dekkende nok. Det skal ikke være så lett å trolle innlegg når du ikke engang klarer å søke opp i ordbøker riktig. ;)

 

Se blant annet: http://no.thefreedictionary.com/mangfoldig

 

I denne situasjonen syntes jeg det er du som skaper unødvendig mye blest, jeg forstod påstanden nøyaktig likt som Lmthaman utifra konteksten den ble lest i. Så det er tydligvis flere måter å tyde det på.

 

Kan jeg uansett spørre hvor dere har det fra at mangfoldet/flertallet/de fleste osv.. syntes wow er skadelig? Hadde du spurt 100 tilfeldige mennesker på gaten om wow er skadelig, haddde flesteparten av dem da sakt at wow er skadelig?

 

Alt er skadelig om man misbruker det, det sier seg selv, det ligger faktisk i ordet. Så det er det ingen som benekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Christeven, Det er flere som benekter at det kan være skadelig, og flere som mener st det ikke har noe å si om det er skadelig eller ikke.

Hadde du spurt 100 tilfeldige mennesker (fra gaten vil være en bedre seleksjon enn fra et forum) om wow var skadelig ville ikke alle forstå spørsmålet. Men de fleste som forstår spørsmålet vil svare ja. Dette er uansett urelevant siden det ikke beviser noe.

UaeX, I en slik situasjon er man blitt sykelig avhengig. Man har mistet kontrollen og befinner seg i en ond sirkel som det blir vanskeligere å komme ut av for hver dag som går. Avhengighet kan man fint leve med dersom det ikke utvikler seg til en sykelig avhengighet. Det en bør gjøre er å innse at det er et problem og søke hjelp.

 

Den som spurte hva vitsen med slike tråder er dersom folk finner ut av ting på egen hånd:

Poenget er å peke dem i retning døren, ikke å dytte de gjennom. En må gå gjennom den på egenhånd.

Lenke til kommentar

Voi voi..

Så det er å peke disse avhengige spillerne i riktig retning du vil oppnå med tråden?

Helt greit det, men å poste dette på et slikt forum virker feilslått for meg, da det bare blir diskusjon utav det der du har rett og alle andre feil.

Tråden skulle vært låst etter ditt første innlegg.

 

Alle andre har ikke feil, jeg er enig med ganske mange.

Skjønner at noen mener alt som ikke er positivt mot wow selv om det er sant er tabu men jeg tror ikke vi som gamere bør grave oss ned i en grøft som er så dyp som mulig før vi ser oss om.

Lenke til kommentar

Christeven, Det er flere som benekter at det kan være skadelig, og flere som mener st det ikke har noe å si om det er skadelig eller ikke.

Hadde du spurt 100 tilfeldige mennesker (fra gaten vil være en bedre seleksjon enn fra et forum) om wow var skadelig ville ikke alle forstå spørsmålet. Men de fleste som forstår spørsmålet vil svare ja.

 

Om du skal ned den filosofiske ruta, noke du heilt tydeligvis gjer, så må du også vere enig i at WoW er like lite skadelig som tv, som stort sett alt av hobbyaktiviteter generelt egentlig.

 

Det er personen det kommer an på. Så spørsmålet ditt stilt på gata "Er WoW skadelig?" ville det naturlige svaret vere nei. Kva ein person gjer med det derimot...

Lenke til kommentar

Om du skal ned den filosofiske ruta, noke du heilt tydeligvis gjer, så må du også vere enig i at WoW er like lite skadelig som tv, som stort sett alt av hobbyaktiviteter generelt egentlig.

 

Det er personen det kommer an på. Så spørsmålet ditt stilt på gata "Er WoW skadelig?" ville det naturlige svaret vere nei. Kva ein person gjer med det derimot...

 

Jeg trenger ikke å være enig med det. For det første mener jeg at verken wow eller TV er lite skadelig, TV blir av noen forskere sett på som mer skadelig enn tobakk og alkohol.

Og for det andre så er det store forskjeller mellom MMO-spill og TV som gjør det vanskeligere å begrense tidsbruket.

 

Det blir noe i samme baner som å kjøre bil, det er relativt trygt hvis du er forsiktig..

Men tenk om du ikke visste at det var farlig å kjøre i 200km/h på glatten? Trodde at å kjøre bil var like lite farlig som å bare gå?

Tenk om du trodde wow var like lite farlig som alle andre aktiviteter og at å spille 16timer dagen aldri kunne skape noe problem for deg?

Det går en grense en plass, hvis du er obs på det og forstår det vil det bli lettere for deg å holde deg på rett side av grensen og unngå misbruk.

 

Hadde du spurt det spørsmålet på gaten tror jeg de fleste bare hadde lurt på hva du spurte om, de vet jo ikke hva wow er..

Lenke til kommentar

 

Du burde heller tenkt deg om før du spyr ut bastante påstander. Dette tulleriet ditt får du dra på egen kappe. :)

 

At du bare bruker en ordbok er også svært imponerende dårlig, ettersom du allerede har fått et klart hint til at ordboken du bruker ikke er dekkende nok. Det skal ikke være så lett å trolle innlegg når du ikke engang klarer å søke opp i ordbøker riktig. ;)

 

Se blant annet: http://no.thefreedictionary.com/mangfoldig

 

I denne situasjonen syntes jeg det er du som skaper unødvendig mye blest, jeg forstod påstanden nøyaktig likt som Lmthaman utifra konteksten den ble lest i. Så det er tydligvis flere måter å tyde det på.

 

Kan jeg uansett spørre hvor dere har det fra at mangfoldet/flertallet/de fleste osv.. syntes wow er skadelig? Hadde du spurt 100 tilfeldige mennesker på gaten om wow er skadelig, haddde flesteparten av dem da sakt at wow er skadelig?

 

Alt er skadelig om man misbruker det, det sier seg selv, det ligger faktisk i ordet. Så det er det ingen som benekter.

 

 

Du synes vel det, du ja. Jeg vet ikke hvor du kommer fra, men jeg har alltid funnet det svært idiotisk å istedenfor å spørre der det blir forvirringer, si noe så bastant som "Nei. Du tar feil."

 

Forøvrig er ingen av påstandene mine, jeg trenger ikke å være enige i noen av disse. Jeg tok simpelthen den ignorante, bastante påstanden for hva den var, og satte den på prøve.

Lenke til kommentar

Om du skal ned den filosofiske ruta, noke du heilt tydeligvis gjer, så må du også vere enig i at WoW er like lite skadelig som tv, som stort sett alt av hobbyaktiviteter generelt egentlig.

 

Det er personen det kommer an på. Så spørsmålet ditt stilt på gata "Er WoW skadelig?" ville det naturlige svaret vere nei. Kva ein person gjer med det derimot...

 

Jeg trenger ikke å være enig med det. For det første mener jeg at verken wow eller TV er lite skadelig, TV blir av noen forskere sett på som mer skadelig enn tobakk og alkohol.

Og for det andre så er det store forskjeller mellom MMO-spill og TV som gjør det vanskeligere å begrense tidsbruket.

 

Det blir noe i samme baner som å kjøre bil, det er relativt trygt hvis du er forsiktig..

Men tenk om du ikke visste at det var farlig å kjøre i 200km/h på glatten? Trodde at å kjøre bil var like lite farlig som å bare gå?

Tenk om du trodde wow var like lite farlig som alle andre aktiviteter og at å spille 16timer dagen aldri kunne skape noe problem for deg?

Det går en grense en plass, hvis du er obs på det og forstår det vil det bli lettere for deg å holde deg på rett side av grensen og unngå misbruk.

 

Hadde du spurt det spørsmålet på gaten tror jeg de fleste bare hadde lurt på hva du spurte om, de vet jo ikke hva wow er..

 

Har du laget en tråd under bil/motor delen av forumet der du forteller at det å kjøre bil i 200 km/t er farlig, og hvordan man kan ungå det? Nei, og hvorfor har du ikke det?

Du drar sammenligningen..

 

I bunn og grunn handler det om sunn fornuft og selvdisiplin.

WoW kan være farlig om du spiller timer etter timer hver dag og lar det gå ut over andre viktige ting. Bilkjøring kan være farlig visst du ikke bruker fornuft og kjører som en idiot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...