Gå til innhold

Få et sunnere forhold til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvem har sagt at jeg spiller med fremmede? ikke jeg i hvertfall, har ikke raidet på lenge nå, men på den tiden jeg gjorde det, så var guildet stort sett bygd opp rundt 2 kamerat gjenger, jeg fra den ene gjengen. jeg er av typen som foretrekker å stå for det jeg sier, og være med på det jeg har sagt meg villig til å være med på, uansett hva det måtte gjelde. skjønner at det for enkelte andre ikke er like viktig å holde sitt ord, men det får være deres sak.

 

jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det skulle få konsekvenser for meg, at jeg ikke kan være med på impuls handlinger fra mine venner, fordi jeg har en avtale om å gjøre noe annet. muligens om det er en egosentrisk og dårlig venn at det kan resultere i mindre kontakt, men hva så? konsekvensen er og blir minimal eller lik null, og om man skulle miste en dårlig venn så er det vel ikke akkurat noe ille i det.

 

Jeg kjenner deg ikke og uttaler meg på generelt grunnlag, det er helt mulig at det ikke stemmer for deg. At du holder avtaler med med virkelige venner og spiller med dem har jeg forståelse for, da samarbeider du tross alt med noen du møter i det virkelige liv. De siste månedene jeg har logget inn i wow har det vært for å holde kontakten med venner som bor for langt vekke til at jeg ser de hver dag, jeg kan lett se for meg at jeg heller spiller sammen med en slik venn enn å være med venner jeg ser daglig.

 

Det jeg spurte om var hvilke konsekvenser det ville fått hvis du ikke kom på raidet - ettersom det er viktig går jeg utifra det er konsekvenser du ikke har lyst på som det er viktig å unngå?

 

EirikLago, Tviler ikke på at du tolker det slik men det er ikke hva jeg mener eller har skrevet, med mindre du tar ifra hverandre setninger og setter ting ut av kontekst eller noe.

 

nilsnilspils, Jeg skriver bare på generelt grunnlag, hvis det ikke treffer akkurat deg så gjør det ikke det..

Du kan ha rett i at jeg har et ganske fastlåst syn på wow-spillere, etter å ha dannet synet i løpet av 6 år tror jeg det skal litt til for å endre på det.

Jeg syntes og wow er en ganske fin måte å bruke kvelder på, hvertfall bedre enn tv.

Lenke til kommentar

Det jeg spurte om var hvilke konsekvenser det ville fått hvis du ikke kom på raidet - ettersom det er viktig går jeg utifra det er konsekvenser du ikke har lyst på som det er viktig å unngå?

 

konsekvensen tviler jeg på at hadde vært særlig stor, noen hadde kanskje blitt litt sure og gretne, men antageligvis fort glemt. å holde avtalen er viktig for meg, siden jeg liker å holde mitt ord, og gjøre det jeg har sagt at jeg skal gjøre. at slike ting ikke er så viktig for deg får være din sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes og wow er en ganske fin måte å bruke kvelder på, hvertfall bedre enn tv.

Merkelig, når jeg leser alle postene dine i denne tråden, så sier du det stikk motsatte.

WoW er langt ifra en fin måte å bruke kvelder på! Tenk på det sosiale livet ditt. Det er mye bedre å være ute med kompiser å ha sosialt samvær istedet for å sitte foran PC`en mutters alene!

:whistle:

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Jeg syntes og wow er en ganske fin måte å bruke kvelder på, hvertfall bedre enn tv.

Merkelig, når jeg leser alle postene dine i denne tråden, så sier du det stikk motsatte.

WoW er langt ifra en fin måte å bruke kvelder på! Tenk på det sosiale livet ditt. Det er mye bedre å være ute med kompiser å ha sosialt samvær istedet for å sitte foran PC`en mutters alene!

:whistle:

 

Er det stikk motsatt å si at det er uheldig å misbruke WoW?

Lenke til kommentar

Jeg syntes og wow er en ganske fin måte å bruke kvelder på, hvertfall bedre enn tv.

Merkelig, når jeg leser alle postene dine i denne tråden, så sier du det stikk motsatte.

WoW er langt ifra en fin måte å bruke kvelder på! Tenk på det sosiale livet ditt. Det er mye bedre å være ute med kompiser å ha sosialt samvær istedet for å sitte foran PC`en mutters alene!

:whistle:

 

Er det stikk motsatt å si at det er uheldig å misbruke WoW?

Du sitter å sier i flere poster at det er bedre å være med "ordentlige" venner, og gjøre ting sammen utenfor WoW. Trene, gå på cafe, plukke sopp etc etc.

Så sier du at du synes WoW er helt greit å bruke kvelder på, hvertfall bedre enn TV.

Å misbruke WoW er det så vidt jeg har registrert, ingen som er uenige i.

Lenke til kommentar

Syntes det er ganske spesielt at dere kan avgjøre hvem som kvalifiserer seg som venner for andre. Hva vet du/dere om de menneskene som gir dere rett til å avgjøre hvem folk kan kalle sine venner?

 

En venn for meg er en person jeg kan snakke med og ha det gøy sammen med, om jeg har det med mennesker jeg spiller online med, hvem er dere til å si at de ikke er mine venner?

Endret av Christeven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Christeven, Hvem er du til å si at mennesker du verken kjenner eller ser er venner?

Så bra at du fikk klargjort det for meg, godt å vite at du vet hvem jeg har møtt og hvem jeg kjenner.

 

du må huske på det, at selv om pycno helt klart retter svaret mot deg, så svarer han egentlig bare på generelt grunnlag, selv om han ikke er i nærheten av å klare å vise at han gjør det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...