Gå til innhold

Få et sunnere forhold til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Du kan i det minste forsøke å argumentere for dine arrogante, selv-sentrerte holdninger.

Hvis du trenger argumenter for hvorfor det å få barn er enn mer givende ting i livet enn å dedikere fritid til et spill er diskusjon dødfødt. Det sier mer om deg enn noe annet.

 

Hvorfor skulle jeg ønske å ha barn, eller å delta aktivt i samfunnet - foruten de krav samfunn stiller til meg? Er det ikke mildt sagt ego-sentrisk å hevde at det å ha egne perspektiver er en uting?

Å ikke ønske å delta aktivt i samfunnet og leve for seg selv er vel nærmest definisjonen av ego-sentrisitet...

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tuller du fælt, Pycnopodia. Å reflektere er heller ikke det du hevder det er; å reflektere handler om å se en sak fra flere hold. Og det må jeg ærlig kunne hevde at jeg har gjort flere ganger i denne tråden. Det er også svært tydelig.

 

Ditt skille mellom rett og galt er heller ikke fungerende, ettersom det ikke er et klart skille - som var etterspørselen - men en subjektiv oppfatning som kun gir mening relativt til anvender. Det er moralrealtivisme, og er igrunn det som blir brukt for å argumentere mot ditt syn. Det er selvmotsigende.

 

Du må gjerne leve i den oppfatning at mennesker streber etter annet enn underholdning i livet; jeg, dog, vil tørre å påstå at alt vi gjør er med intensjon om underholdning.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg ønske å ha barn, eller å delta aktivt i samfunnet - foruten de krav samfunn stiller til meg? Er det ikke mildt sagt ego-sentrisk å hevde at det å ha egne perspektiver er en uting?

Å ikke ønske å delta aktivt i samfunnet og leve for seg selv er vel nærmest definisjonen av ego-sentrisitet...

 

Overhodet ikke. Man kan aktivt velge mindre grupperinger, enn en samfunnsgruppering. Hva tror du, at det kun finnes det norminative samfunnet, eller "enstøing-stien"?

Lenke til kommentar
Overhodet ikke. Man kan aktivt velge mindre grupperinger, enn en samfunnsgruppering. Hva tror du, at det kun finnes det norminative samfunnet, eller "enstøing-stien"?

Selvfølgelig er familie, venner, naboer, idrettslag, kolleger, klubber osv alle måter å delta i samfunnet på, å være med i felleskap. Hva tenker du på når du sier:

Hvorfor skulle jeg .....delta aktivt i samfunnet - foruten de krav samfunn stiller til meg?

 

Hva er en "samfunnsgruppering" etter din definisjon (som du tilsynelatende ikke ønsker å delta i)?

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Jeg ikke ønsker å delta i? Nå er du helt på viddene, om du oppfatter det slik at jeg har noe problem med å være en del av samfunnet. Hvorfor forsøker du å personifisere debatten? Det er hverken meg eller deg vi diskuterer her, så jeg håper du klarer å holde deg til teksten heretter.

 

Dog, selv om jeg personlig har ingen vansker med å akseptere min posisjon i samfunnet, kan jeg fint forstå de som skulle ha det annerledes. Det er tross alt dette som er å reflektere over temaet...

 

Familie, venner, naboer, idrettslag. Dette er ikke nødvendigvis måter å delta i samfunnet. Dette avhenger svært mye av hvilke begrensninger du sitter til ditt ordvalg. Og uansett er det å bomme fullstendig på poenget: Det er ikke sagt at selv om man nyter særdeles mye spilling, at man ikke har noen av disse delene, ei heller at man ikke har tid til de.

 

Det jeg mener med norminative samfunnsroller, handler om å stå til forventninger: Få den gode jobben, få den pene kjæresten, få hund og familie, båt og mye feriepenger. Det er ikke alle dette er givende for, selv om jeg personlig ønsker det. Og det er svært ignorant å anta at dette ligger for alle.

Lenke til kommentar

Jeg ikke ønsker å delta i? Nå er du helt på viddene, om du oppfatter det slik at jeg har noe problem med å være en del av samfunnet.

 

Du skrev (sitat)

Hvorfor skulle jeg ønske å ha barn, eller å delta aktivt i samfunnet - foruten de krav samfunn stiller til meg?

 

Hvis du ikke lenger er interessert i å diskutere det eller det egentlig ikke er dine holdninger er det greit for meg.... :hrm:

 

I'm out.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

God idé nagina, de som er tilstrekkelig avhengig av wow hyller deg for ditt initiativ til å feie denne tråden under teppet.

Det er tross alt tabu å påstå at wow ikke er en sunn samfunnsaktivitet vel så viktig som noe annet.

Og det er spesielt tabu å si at det er mulig å bruke for mye tid forran pcen, alle vet jo at en ikke trenger å bruke et minutt av tiden sin på ting som ikke forbedrer wow-karakteren - for eksempel er det bortkastet tid å være med venner, familie, kone og barn, jobb og trening. Det eneste som teller er din average item level.

Er helt enig med deg i alt dette, er det ikke deilig at noen støtter deg?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Maverick2002, Det er ikke alle som er enige i at spillet kan misbrukes engang..

Jepp, jeg tror de aller fleste her er enige om at spillet kan misbrukes. De som er uenige er uenige, ferdig med det. Dette klarer hverken du eller jeg å gjøre noe med.

Poenget er vel heller at det hele tiden kommer laaaange innlegg som irriterer folk, noe som igjen fører til diskusjoner som ikke har noe med emnet å gjøre.

 

Tror vi bare skal la dette ligge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...