Gå til innhold

Få et sunnere forhold til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

WoW er ordentlig teit altså:

 


  •  
  • Man sparer penger i forhold til andre aktiviteter.
  • WoW er alltid der i motsetning til om man ser 100 filmer, leser 100 bøker, ser 100 episoder av en TVserie hvor man er man like langt og må ha noe nytt hele tiden. Selv den beste favorittserie er verdiløs når man har sett den så mye at man kan replikkene på rams, men i WoW-verden er det alltid rom for forbedringer av karakter og guild.
  • Man er nødt til å samarbeide med andre for å komme i mål.
  • Lærer mye om andre og deres tankesett.
  • Hvis man er med og organisere en guild lærer man å styre fra toppen og ned, slik som alt i verden blir styrt. Hvis man lykkes med å få til en suksessguild finnes det ingen grenser for hva man kan greie i livet.
  • Folk som blir avist ellers feks pga utseendet finner seg en kjæreste med like interesser og verdier.
  • Får sosiale verdier.
  • Opparbeider tilhørighet.
  • Får mening i et tomt liv.
  • Kan ha rimeligere PC i forhold til om man spilte noe annet.
  • Mulighet for å spille mange karakterer på en gang for ekstrem effektivitet.
  • Mulighet for å gjøre noe sammen med venner og andre av betydning uten å bruke tid på å reise.
  • Lærer å takle motgang.
  • Mestre at situasjoner ikke alltid går som planlagt.
  • Får øye til hånd koordinasjon.
  • Lære å improvisere.
  • Trening i å snakke til 9-24 andre på et språk som kanskje ikke er morsmålet. Dette bringer mange ut av komfortsonen siden det er en del som ikke tør åpne munnen i en engelsktime på skolen.
  • Trening i å være tålmodig og mestring i å takle at ikke alle andre nødvendigvis er 100% slik som de burde.
  • Utallige muligheter, men ikke nok tid til å gjøre alt.

 

 

 

Folk er forskjellige. Noen liker kanskje ikke videospill overhodet, men kan du ikke la de som faktisk gjør det få spille ifred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Badcat

 

Det er ingen tvil om at Blizzard har laga et genialt spill som er knallgodt på mange plan, det er derfor 11 millioner (gammelt tall) spiller spillet. Ts skriver som jeg kan se ingenting om at wow er et dårlig spill, men henvender seg til de som spiller å ser at de egentlig ikke burde men ikke får til å slutte.

 

wow gir engelskkunskaper, men ingenting ifht hvis man dro et år til england for å lære språk.

wow trener din øye-hånd koordinasjon, men ingenting ifht å spille squash eller innebandy.

improvisasjon, evne til å takle motgang, lære seg å samarbeide etc. Alle disse kan du lære i det virkelige liv på måter som gjør at du har mer igjen for det på andre plan.

 

Spiller du feks bandy får trent øye-hånd koordinasjonen, men samtidig får du 9 venner og sosialt samhold på kjøpet.

 

Wow simulerer et ekte liv, men dagen man slutter har du mye mindre igjen for det enn hvis du hadde levd det ekte livet i det gitte tidsrommet.

Lenke til kommentar

Christeven, Du misforstår - det stemmer at du lærer engelsk av å spille WoW. Men hvor mye engelsk lærer du akkurat? Så mye at du ikke trenger å gå på engelsktimer? Så mye at du kan jobbe som engelsklærer i Korea hvis du har WoW på cven?

Det er det jeg svarer på..

Og det er relevant fordi det samme kan sies om det sosiale - hvor sosialt er wow? Så sosialt at du ikke trenger noen virkelige venner?

 

Nå gjør du det faktisk igjen, jeg sier aldri at man skal droppe engelsktimen. Hvorfor må det være enten eller? Kan man ikke både gå i engelsktimen og spille wow? Jeg personlig lærer mest av praktisk bruk, jeg sier ikke at wow er noen erstatning for engelsktimer, men jeg vil hevde det er mange som kan sitte i time etter time på skolen og ikke lære spesielt mye.

 

Jeg har et spørsmål til deg, er jeg sosial når jeg er sammen med en kompis? Det er jo mer sosialt å være sammen med fire. Det må jo bety at det ikke er sosialt å være sammen med bare en venn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Igjen med dette venne tullet. Man skal velge venner ut ifra sine egne hobbier man liker og ikke trenger å tvinge seg til. Man får ikke et bra sosialt samhold om man henger med venner som ikke deler samme interesser.

 

En interesse er noe man liker. Det er ikke noe man driver med bare for at man skal drive med det.

 

Gjennom spilling får jeg venner fra mange steder i verden. Noen kamerater av meg får besøk av folk fra nederland, etc som de har møtt gjennom spilling. Om ikke dette skaper gode venner så vet ikke jeg.

 

Jeg har også fått et par venner på sørlandet gjennom spilling. Dette har gjort at jeg har valgt å gå på universitetet der. Dette er venner jeg vet har samme interesser som meg og det tilsier da at jeg vil triver bedre der enn et sted uten folk med samme interesser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Refsa:

Pass deg for å gjøre noe du liker, du kan bli avhengig. Gjør som TS foreslår, bruk livet på å gjøre det som du ikke liker. Da blir det mange hyggelige stunder.

 

Synes King's Bounty er vanskeligere å skru av enn WoW. Musikken alene gir meg frysninger.

 

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir så jævlig irritert på hvordan TS tolken innlegg her. Det skal vris og vendes på alle mulige måter og aldri tolkes som det står.

 

Sammenligningene du bruker er også helt horrible. Røyking og wow kan ikke sammenlignes slik du sier. Ingen går og sier at røyking er sunt fordi man er ute. Det blir bare helt høl i hue for min del.

 

Det virker som, i denne tråden, at alt som har med wow å gjøre, de som spiller, de som ser på, de som har drivi på med det er helt på jordet. De har ingen fattning og de som spiller kan ikke argumentere mot de som ikke liker spillet.

 

Det er ikke bare vi som spiller som skal fatte noe. Dere som står utenfor og pisser langs gjerdet må også fatte noe.

 

Du tok poenget med at blir dumt å påstå røyking er sunt fordi man får frisk luft - på samme måte må hobbyer som wow også sees under ett. Skal man påstå det er sunt eller usunt må en ta fordeler og ulemper i betraktning.

At du syntes det virker som at alt som har med wow å gjøre er helt på jordet er ikke min skyld, det er noe du selv har tolket eller kommet frem til etter å ha lest andre innlegg enn mine. Jeg syntes jo wow er et bra spill og har gjort det klart i de fleste innleggene som jeg husker, jeg har spilt spillet selv og kommer sikkert til å spille det igjen ved en senere anledning.

Gaming er kanskje ikke den sunneste hobbyen men ingen er perfekt og litt moro skal en ha det.

Det jeg vrir og vender på er mistolkninger og litt skrudde syn, hadde du sagt røyking var sunt på grunn av den friste luften du får ute så ville jeg ha vridd og vendt på det og sagt at det kunne fremdeles være usunt.

 

Du sier spillet lar deg møte andre men de fleste vil heller mene at spillet forhindrer deg i å møte andre. Det er hva det virker som når du velger universitet basert på hvor du finner andre som spiller wow. At det er viktig for deg å ha wow-venner rundt deg kan indikere at du har problemer med å bli kjent med andre som ikke spiller wow?

 

BadCat, Kings Bounty er kjempemoro, men jeg gikk lei når jeg kom til dverge-stedet. Det ble for vanskelig og jeg kom meg ikke videre.

 

Får sosiale verdier

Opparbeider tilhørighet

Får mening i et tomt liv

Kan ha rimeligere PC i forhold til om man spilte noe annet

Mulighet for å gjøre noe sammen med venner og andre av betydning uten å bruke tid på å reise

Lærer å takle motgang

Mestre at situasjoner ikke alltid går som planlagt

Får øye til hånd koordinasjon.

Utallige muligheter, men ikke nok tid til å gjøre alt

 

Jeg vet ikke hva du mener med at man får sosiale verdier.

Men resten tolker jeg slik:

"Man opparbeider tilhørighet til noe virtuelt og mister kontakt med den virkelige verden. Dette er positivt hvis man har et tomt liv siden man ikke trenger å gjøre noe med livet sitt men for alltid kan flykte vekk og gjemme hodet i sanden. God råd trenger vi heldigvis ikke siden vi kan kjøpe pcer fra bruktmarkedet. Vi får mulighet til å slippe å være med venner og heller chatte/prate sammen mens vi er i hvert sitt hus. All motgangen vi møter i spillet vil herde oss, vi er ikke forberedt på livets nedturer før vi har spilt WoW! Kanskje litt fordi ting i spillet ikke alltid går som planlagt..

Hånd/øye kordinasjon får vi mye av, spiller du nok wow vil du etterhvert bli en kløpper til å sjonglere!

Samtidig blir vi aldri ferdig siden spillutviklerne vet at spillere går lei dersom de blir ferdige."

 

Jeg vet ikke om jeg er helt enig med alt eller syntes det er positivt, de positive tingene jeg ser med wow er av en litt annen karaktert og under betingelsen at man ikke spiller for mye.

 

Og det er hva det bunner ned til:

Jeg mener det er mulig å spille et spill for mye

Og jeg mener at de som spiller for mye ville hatt godt av å trappe ned og spilt passelig mye istedet.

 

Alternativet er de som mener det ikke er forskjell på å spille 1 time i uken eller 16 timer dagen, noe jeg mener man skal være passelig wow-avhengig for å påstå og dermed ikke skjønne hvor galt det er.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Men det krever intelligens..

 

Smarte mennesker med høy intelligens ser mønster og ser potensielle farer som lurer i horisonten.

Mindre smarte mennesker med lavere intelligens ser ikke årsakssammenhenger og ser ikke potensielle farer som lurer i horisonten.

 

Alle IQ-tester dreier seg om å måle evne til å gjenkjenne mønster og forutse neste form/figur/tall, å legge sammen ting og forstå hva som blir neste i rekken.

 

Mindre smarte mennesker gjør ting de angrer på hele tiden, det gjør ikke smarte mennesker for de vet på forhånd at de vil komme til å angre på en handling og unngår dermed å gjøre det de vil komme til å angre på.

 

En mindre smart person vil være i stand til å kaste vekk livet sitt på et spill mens en smart person vil på forhånd velge en annen kurs slik at han/hun ikke ender opp med å angre på tidligere handlinger. Smarte mennesker mister ikke alt de eier og har grunnet gambling eller spill for de visste på forhånd hva som ville skje og tok unnastyringsmanøver.

 

 

kloffsk, Jeg ser ikke på mennesker som gjør tabber de angrer på som spesielt smarte. Hvis du for eksempel låner en bil, plukker med deg en haiker og lar han vente i bilen med nøkkel i tenningen mens du handler så er det ikke uflaks når han stjeler bilen men dumskap. Min påstand er at en smart person ikke ville tatt en slik unødig risiko.

Og min påstand er at en smart person ikke ødelegger livet sitt for et dataspill, men dette er bare en personlig mening som godt mulig er feil ettersom jeg ikke har tatt avhengigheten i betraktning. Det finnes smarte folk som vet de burde spille mindre og slutte å røyke men likevel ikke klarer det..

 

I første posten bruker du intelligens og IQ om hverandre, uten at det virker som om du har den fjerneste anelse om hva ordene du bruker egentlig betyr. Du fremlegger det på en måte som får det til å virke som om du mener det er fakta, mens du i en senere post sier at det er din mening.

 

Jeg har så langt i livet møtt på en haug med jævlig smarte folk(høy iq), som samtidig er ekstremt distré. Distré nok til å la nøkkelen stå i bilen, med haikeren man ikke kjenner og kanskje da få bilen stjålet. Dumt gjort ja, men det betyr ikke dermed at man har å gjøre med en som er mindre smart, bare en som er flink til å gjøre tabber.

 

kanskje du skulle prøve å skrive på en litt enklere måte, som kanskje hadde passet deg bedre, så du hadde sluppet å hele tiden måtte forklare hva du egentlig mener.

 

hvilken aldersgruppe er egentlig målgruppen din med førsteposten? kan skjønne en del av rådene, vis det er retta mot folk i alderen 10-16, men mange av rådene for en som meg som straks fyller 30 virker for det meste ugjennomførbare og idiotiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lmthaman, Jeg definerer en smart person som en person som ikke gjør dumme ting. Med dumme ting mener jeg ting man angrer på. Altså at en smart person ikke gjør ting han eller hun angrer på. Dette henger helt sammen med å gjøre riktige eller gale ting - gjøre gode eller dårlige valg. Hvordan kan det være riktig å gjøre noe som du vil angre på? Hvordan kan det være et godt valg å gjøre noe du angrer på?

Smarte personer har innsikten og forståelsen til å unngå å gjøre ting de angrer på mens dumme mennesker bare durer på uten å forstå situasjoner og hva som vil komme til å skje.

 

Alle IQ-tester jeg har sett handler om å se og gjenkjenne mønstre for så å forutse hva som er neste del av rekken. Dersom noen scorer 200 på en IQ-test men ikke forstår at det er lurt å ha på seg bilbelte ville ikke jeg definert personen som spesielt smart. Det er som med autister som kan kalender på rams hundre år frem i tid og vet hvilken ukedag 8/12/2809 faller på - ekstremt dyktige på tallknusing men er de smarte dersom de trenger hjelp til å ta bussen?

 

Min mening er at dette er fakta - hvis det er feil så må du gjerne rette meg på det.

 

Grunnen til at jeg må forklare hva jeg mener er at jeg har et forskjellig synspunkt fra mange andre her - midt imellom synspunktene ligger det gjerne en avhengighet til world of warcraft. Ikke mange klarer å se over denne veggen eller betrakte avhengigheten fra utsiden. Mens jeg på utsiden ser en vegg med et lite spill bak ser de på innsiden spillet og ingenting på utsiden - for dem eksisterer det ingenting viktig på utsiden av veggen. Real life er bare noe de må gjennom før de kan rigge seg til bak skjermen igjen, for de er wow-verden stor og nærmest uendelig fylt med muligheter mens real life bare er bortkastet tid.

Det er to ganske ulike synspunkter og mange vil ikke innrømme at en middelvei er å foretrekke og isåfall hvorfor.

 

 

Selv er jeg i midten av 20-årene og de fleste jeg bruker tid med er rundt 20 år, jeg ville tro rådene er gyldige for alle i aldre men i hovedsak er de gjerne rettet mot andre med samme alder og yngre (jeg begynte å spille når jeg var 18). Jeg vet ikke hvordan det er å være 30 år eller eldre så jeg er ikke sikker på at rådene er meningsfulle eller gjennomførbare da, hvis de ikke er det vil jeg ikke hatt noe mot å vite hvorfor.

 

 

Jeg prøver å være obs på når jeg tenker objektivt og når jeg tenker subjektivt, og ikke blande de to. Hver dag tar du mer avgjørelser enn du kan telle og noen valg er det mest fornuftig å overveie objektivt mens andre kan du vurdere subjektivt. Alt det du lar være å gjøre har du valgt å la være å gjøre. Tenker du objektivt tenker du etter min erfaring vanligvis fremover og subjektivt er mer i nåtiden. Mange her på forumet tenker veldig subjektivt - de har lyst til å gjøre noe akkurat nå og derfor så gjør de det. De presser vekk objektiv tankegang og klarer derfor ikke å se frem i tid og se eventuelle problemer og konflikter som kan oppstå. Når de ikke tenker objektivt blir de i stand til å lage løgner og vrangforestillinger som de feilaktig ser på som fakta.

En slik vrangforestilling kan være en røyker som mener det er sunt å røyke på grunn av den friske luften, eller en wow-spiller som mener wow er sosialt fordi han chatter med andre.

 

Hadde målet mitt vært å fått alle enige med meg ville jeg skrevet på en subjektiv og objektiv måte, jeg ville presentert alle fordeler med wow og de som tenker subjektivt ville sett seg enig i det og så ville jeg presentert fordelene på å bruke tid på andre ting enn wow. Resultatet ville vært at mange ville vært enige med meg men konklusjonen ville blitt noe ala "like greit å spille wow som å ikke spille", og jeg er ikke ute etter å vinne noen popularitetskonkurranse.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Lmthaman, Jeg definerer en smart person som en person som ikke gjør dumme ting. Med dumme ting mener jeg ting man angrer på. Altså at en smart person ikke gjør ting han eller hun angrer på. Dette henger helt sammen med å gjøre riktige eller gale ting - gjøre gode eller dårlige valg. Hvordan kan det være riktig å gjøre noe som du vil angre på? Hvordan kan det være et godt valg å gjøre noe du angrer på?

Smarte personer har innsikten og forståelsen til å unngå å gjøre ting de angrer på mens dumme mennesker bare durer på uten å forstå situasjoner og hva som vil komme til å skje.

 

alle gjør feil man angrer på, det har ikke noe å gjøre med at man er dum eller smart. noen vil kanskje angre mer enn andre og lære fortere, men man vil alltid gjøre feil og dumme ting. det er bare sånn det er.

 

 

Alle IQ-tester jeg har sett handler om å se og gjenkjenne mønstre for så å forutse hva som er neste del av rekken. Dersom noen scorer 200 på en IQ-test men ikke forstår at det er lurt å ha på seg bilbelte ville ikke jeg definert personen som spesielt smart. Det er som med autister som kan kalender på rams hundre år frem i tid og vet hvilken ukedag 8/12/2809 faller på - ekstremt dyktige på tallknusing men er de smarte dersom de trenger hjelp til å ta bussen?

 

hva slags IQ tester er det egentlig du snakker om? med den forenklinga du har der så virker det for meg som om de IQ testene du har sett, er av typen quiz på på start.no, lagd av folk med null innsikt i hva en slik test egentlig innebærer. Jeg har vært gjennom WAIS testen, og har erfaring fra den, også et par andre mindre som jeg ikke husker navnet på. WAIS regnes ofte for å være den mest dyptgående testen blant det meste fagpersonell innen området.

 

 

Min mening er at dette er fakta - hvis det er feil så må du gjerne rette meg på det.

 

din mening er og blir din mening, en subjektiv tolkning av fakta.

 

 

Grunnen til at jeg må forklare hva jeg mener er at jeg har et forskjellig synspunkt fra mange andre her - midt imellom synspunktene ligger det gjerne en avhengighet til world of warcraft. Ikke mange klarer å se over denne veggen eller betrakte avhengigheten fra utsiden. Mens jeg på utsiden ser en vegg med et lite spill bak ser de på innsiden spillet og ingenting på utsiden - for dem eksisterer det ingenting viktig på utsiden av veggen. Real life er bare noe de må gjennom før de kan rigge seg til bak skjermen igjen, for de er wow-verden stor og nærmest uendelig fylt med muligheter mens real life bare er bortkastet tid.

Det er to ganske ulike synspunkter og mange vil ikke innrømme at en middelvei er å foretrekke og isåfall hvorfor.

 

har du noe som helst annen begrunnelse til de påstandene der enn at det er din subjektive mening? jeg må si meg enig med mange som tidligere i tråden har svart på det du har skrevet. det burde ikke være nødvendig å måtte tolke og analysere et debatt innlegg, før man kommer med et svar. er jeg avhengig jeg da, som er blant de som syntes at mye av det du skriver er uklart og lett å missforstå? jeg som vanligvis ikke er online mer enn 5-20 minutter hver dag, og en sjelden gang 1-2 timer om dagen, som ikke har raidet på 8-9 måneder og generelt holdt meg unna ting i spillet som gjør andre avhengige av meg.

 

 

Jeg prøver å være obs på når jeg tenker objektivt og når jeg tenker subjektivt, og ikke blande de to. Hver dag tar du mer avgjørelser enn du kan telle og noen valg er det mest fornuftig å overveie objektivt mens andre kan du vurdere subjektivt. Alt det du lar være å gjøre har du valgt å la være å gjøre. Tenker du objektivt tenker du etter min erfaring vanligvis fremover og subjektivt er mer i nåtiden.

 

objektivt handler om å være saklig upartisk/nøytral. med andre ord, personlige meninger og objektivitet hører ikke sammen.

 

subjektivitet handler om dine meninger, tro, tolkninger og lignende. som for eksempel din mening om hva objektivt og subjektivt betyr.

 

 

Mange her på forumet tenker veldig subjektivt - de har lyst til å gjøre noe akkurat nå og derfor så gjør de det. De presser vekk objektiv tankegang og klarer derfor ikke å se frem i tid og se eventuelle problemer og konflikter som kan oppstå. Når de ikke tenker objektivt blir de i stand til å lage løgner og vrangforestillinger som de feilaktig ser på som fakta..

 

snakk om å kaste stein i glasshus. dette er noe du tror om folk på forumet, altså helt og holdent subjektivt. eller har du noen kilder som underbygger de påstandene?

 

 

Hadde målet mitt vært å fått alle enige med meg ville jeg skrevet på en subjektiv og objektiv måte, jeg ville presentert alle fordeler med wow og de som tenker subjektivt ville sett seg enig i det og så ville jeg presentert fordelene på å bruke tid på andre ting enn wow. Resultatet ville vært at mange ville vært enige med meg men konklusjonen ville blitt noe ala "like greit å spille wow som å ikke spille", og jeg er ikke ute etter å vinne noen popularitetskonkurranse.

 

det som burde vært et mål for deg, var å skrive på en slik måte at du gjør deg forstått med en gang, slik at du slipper folk som feiltolker deg. kanskje du også bør slutte å bruke ord og uttrykk som du ikke har en god forståelse av hva de betyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lmthaman, Jeg definerer en smart person som en person som ikke gjør dumme ting. Med dumme ting mener jeg ting man angrer på. Altså at en smart person ikke gjør ting han eller hun angrer på. Dette henger helt sammen med å gjøre riktige eller gale ting - gjøre gode eller dårlige valg. Hvordan kan det være riktig å gjøre noe som du vil angre på? Hvordan kan det være et godt valg å gjøre noe du angrer på?

Smarte personer har innsikten og forståelsen til å unngå å gjøre ting de angrer på mens dumme mennesker bare durer på uten å forstå situasjoner og hva som vil komme til å skje.

 

Med andre ord, det finnes ikke en eneste smart person på hele planeten.. Om man følger din beskrivelse av en smart person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Christeven, Jeg tror ikke det finnes noen som ikke kunne blitt smartere.

 

Lmthaman, At jeg forklarer meg uklart er jeg ikke enig med, jeg tror heller jeg forklarer meg for presist - med så mange nyanser at flere antar jeg mener noe basert på deres fordommer.

 

Jeg er egentlig ikke overrasket over at enkelte er uenige i at ting som alkohol, dataspill eller tobakk kan være uheldig for kropp og sjel.

 

 

Det er ganske enkelt..

 

Dersom du bruker 18 av døgnets timer på en aktivitet er det 18 timer du ikke kan bruke på andre ting. De resterende 6 timene ligger du trolig og sover. Å sitte for eksempel 18 timer daglig å bare sitte og stirre i veggen er for eksempel ikke spesielt gunstig over lang tid. Dette fordi det er andre ting du burde gjøre som du ikke får gjort da du er opptatt med noe annet hele tiden.

 

Konklusjonen er at det er mulig å bruke for mye tid på en enkelt aktivitet, selv om aktiviteten egentlig er helt harmløs. Det er tidsbruken og dermed mangelen på andre aktiviteter som gjør at det blir uheldig.

 

Det samme gjelder med WoW, dersom du kutter ut skole og jobb og velger å leve i trygd slik at du ikke trenger å logge ut av WoW for noe som helst så vil det være uheldig i lengden. WoW trenger ikke å være farlig eller skadelig på noen som helst måte - det er nok at man lar være å gjøre på andre aktiviteter.

 

 

Noe så uskyldig som et barnespill som wow kan dermed bli skadelig hvis det misbrukes.

 

 

Når det gjelder misbruk så er det bare en måte å bevisst forhindre at man selv ender opp som misbruker - det er å være klar over hva som potensielt kan være farlig. Er du ikke klar over det kan du heller ikke aktivt forhindre å havne i fellen.

Tenk deg at du er skipper på en båt..

Du kan velge å GJETTE på at det ikke er noen skjær forut - slik mange gjetter på at wow ikke kan være farlig.

Eller du kan velge å SJEKKE om det er noen skjær forut - dersom det skulle være det så kan du styre unna hvis du vil.

 

 

 

Påstandene mine har jeg mye begrunnelse for men jeg tar meg ikke bryet med å samle informasjon, en vanlig debatteknikk her er å forlange fakta slik at man selv kan motbevise faktaene med vås eller andre feilaktige fakta - eventuelt påstå at kilden er dum eller upålitelig. Jeg er fornøyd med at jeg selv har rett, om andre har rett eller er enige med meg er uviktig.

 

Maverick2002, Hvis jeg har noe å si om noe så er stort sett min subjektive mening lik den objektive siden den stammer fra den. Hvis fakta eksisterer så liker jeg å mene det som jeg vet er riktig.

Snakker du med meg om for eksempel mediavold vil du sikkert ikke klare å skille min objektive mening fra den subjektive fordi det er en mening som er "mest" riktig.

Det samme gjelder om wow også, min subjektive mening om wow og pc-spill er basert på min objektive mening. Med objektiv mening mener jeg inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha sett mye fakta.

Det er bare et resultat av at jeg ikke liker å lure meg selv, eller å bli lurt av andre.

Lenke til kommentar

Noe så uskyldig som et barnespill som wow kan dermed bli skadelig hvis det misbrukes.

Dette gjelder egentlig alt. Bruker du 18 timer forran TV-en, er det like skadelig som 18 timer forran PC-skjermen.

 

+ rep fra meg.

 

Jeg kan vanskelig tenke meg noe som ikke kan misbrukes, mens mange her ser ut til å tro at WoW er et slags unntak som overhodet ikke kan misbrukes ettersom de spiller og liker det..

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter 100-140 timer i uken foran skjermen og fråtser i å på rad innta 2-4 hamburgere eller kebab + pizza (dobbel middag nede på en sjappe), likevel er jeg lettere avmagret i følge legens beskrivelse.

I følge TS brude jeg være svett og 150 kg. Spiser litt sunnere hjemme. Hjemme drikker jeg aldri brus og spiser ikke mat med smaksforsterere, benzoat, søtstoffer, sukker osv.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

wow gir engelskkunskaper, men ingenting ifht hvis man dro et år til england for å lære språk.

Ventrilo KAN brukes til annet enn å sette opp et raid ;)

Spiller du feks bandy får trent øye-hånd koordinasjonen, men samtidig får du 9 venner og sosialt samhold på kjøpet.

Hvorfor gjør man ikke det i WoW?

 

 

Jeg spiller selv ikke WoW lengre, men det har kun sammenheng med økt aktivitet på skole og jobb...

Jeg synes det er et dritartig spill, og jeg kan takke WoW for nye venner i eksempelvis Argentina som har vært her hos meg på besøk. Jeg har sågar planlagt å dra på fisketur med dem i Argentina til høsten så det sosiale aspektet som mange mener ikke finnes er SVADA...

Lenke til kommentar

For folk flest får man ikke varige vennskapsforhold i spillet med mindre de bor i nærheten. Det finnes selvfølgelig unntak (12 millioner spillere, tross alt), men de er langt ifra flertallet.

 

Men folk får gjøre hva de vil i friheten sin, sålenge de gjør som selv Blizzard anbefaler. Alt med måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere titalls spillere på min ream som bor innenfor 15km. Utrolig faut om de kommer bort på byen mens man sjekker en dame. Det må gå an å skjønne at man ikke bryr seg om WoW utenom raid. En gang datet jeg en jente som lurte meg med på roleplay. Det ble en nokså brå slutt på det forholdet etter at hun en natt kl 05:30 stod i sengen i full preste-outfit og forsøkte å ta ressurrection på meg med immiterte lydeffekter og mer til.

 

Juliess:

Det er ingen steder å dra her som ikke koster penger og jeg besøker ikke folk for å se på at de sitter med facebook eller skype fra jeg kommer til jeg går.

 

Litt av poenget var at jeg spiser burgere fordi det er liker det. Jeg orker ikke leve på havregryn, mandler, røtter, bladvekster, frø og bønner hber bidige dag. Ja takk, begge deler.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...