Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Må sei meg enig med vikingkylling. Føler at eg presser meg sjølv til å spele mass effect 3 bare for å sjå slutten. Og har spelt spelet i 20 timar og har fortsatt bare 2 dialog valg medan i ME 1 og 2 så hadde eg for det meste 3-7 dialog valg gjennom mesteparten av spelet. Føler at det har tapt seg veldig i rpg avdelinga.

 

Det er det som gjør det til ett dårlig spill for min del. Rollespillbiten er så godt som borte, de mekanikkene som er der er rett og slett en nødløsning for i det hele tatt og kunne kalle det ett rollespill.

 

Vurderte å spille igjennom det kun for å se slutten, men med tanke på rpg biten og hvordan folk spawner ut av ingenting så forsvant det fra disken tidligere idag. :p

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må sei meg enig med vikingkylling. Føler at eg presser meg sjølv til å spele mass effect 3 bare for å sjå slutten. Og har spelt spelet i 20 timar og har fortsatt bare 2 dialog valg medan i ME 1 og 2 så hadde eg for det meste 3-7 dialog valg gjennom mesteparten av spelet. Føler at det har tapt seg veldig i rpg avdelinga.

Var i samme situasjonen i går, men pressa meg gjennom til slutten idag. Alt jeg kan si er at det er absolutt ikke verdt det på noen som helst måte. ME3 er en skuffelse, gameplay er kjedelig og langdrøyt og historien skuffer gedigent. De har klart å lage noen interessante/morsomme øyeblikk og scener, men de er balansert ut med like mange uninteressante. Det aller største problemet derimot er at valg har forsvunnet fra serien. 90+% av tida så har du faktisk ikke noe valg om hva som vil skje, og selv når du har valg så fører de til akkurat det samme allikevel.

Lenke til kommentar

Det som er ufattelig er jo at alle anmeldere omtrent sloss for å gi 9ere og 10ere til dette "spillet". Jeg kan ikke skjønne annet enn at de er kjøpt og betalt. Greit at om man ikke er så interessert i spill, så kan man se på det som en okayish B eller C-film, men man må kunne forvente mer av anmeldere (Bortsett fra tabloidanmeldere da: Pressfire, VG etc). Når skytemekanismene ikke er bedre enn de er, så holder det ikke å sammenligne med historien i Doom eller Gears of War, om det er den alle mener gjør ME3 til et fantastisk spill.

 

For å snakke litt mer om spillet, så begynner jeg å bli utrolig lei av de uhorvelige mengene cutscenes som jeg ikke kan påvirke i det hele tatt. Kjenner ikke igjen min Shepard, siden Bioware tydeligvis mener at jeg ikke er smart nok til å kunne gi karakteren i det minste litt personlighet. I perioder er dialogene heldigvis ikke like dårlig som i starten av spillet, men stort sett så er det sjokkerende svakt. Er det for at ungdommer som ikke snakker engelsk spesielt bra skal kunne forstå det som blir sagt?

 

Når man snakker om kampene, så bruker de jo faktisk DA2s respawnmetode. Fiender flyr inn etter hver eneste encounter. Man føler jo at man alltid er på defensiven. Eneste jeg driver med er å ligge i en skyttergrav, for hver gang jeg beveger meg framover så flyr det jo inn fiender bak meg fordi jeg "ikke var ferdig", akkurat som i DA2. Planetene jeg har besøkt sålangt er i tillegg sjokkerende små.

 

Edit:

 

Jeg skjønner jo hvorfor anmeldere gir 9 og 10 når jeg ser sånt som det her: :p

 

 

 

2lw23yh.jpg

 

 

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Det som er ufattelig er jo at alle anmeldere omtrent sloss for å gi 9ere og 10ere til dette "spillet". Jeg kan ikke skjønne annet enn at de er kjøpt og betalt. Greit at om man ikke er så interessert i spill, så kan man se på det som en okayish B eller C-film, men man må kunne forvente mer av anmeldere (Bortsett fra tabloidanmeldere da: Pressfire, VG etc). Når skytemekanismene ikke er bedre enn de er, så holder det ikke å sammenligne med historien i Doom eller Gears of War, om det er den alle mener gjør ME3 til et fantastisk spill.

 

Man ser det relativt ofte på EA spill, mange reviews gir en høy karakter, men leser man selve teksten er det klart at det ikke er gull alt som glitrer. Mistenker vel at EA har gjort sport i å straffe de som ikke gir god score med forsinkede leveringer av spill og manglende invitasjoner til ting som skjer. Er komiskt når man leser en review og den gir topp score mens teksten i seg selv indikerer at spillet har noen problemer med div. ting. Da er det noe som skurrer og noe sier meg at noen er inne og endrer karakteren på spillet før det trykkes. Skal bli spennende å se anmeldelsen til Gamer, de pleier å være ganske rett frem på slikt.

 

For å snakke litt mer om spillet, så begynner jeg å bli utrolig lei av de uhorvelige mengene cutscenes som jeg ikke kan påvirke i det hele tatt. Kjenner ikke igjen min Shepard, siden Bioware tydeligvis mener at jeg ikke er smart nok til å kunne gi karakteren i det minste litt personlighet. I perioder er dialogene heldigvis ikke like dårlig som i starten av spillet, men stort sett så er det sjokkerende svakt. Er det for at ungdommer som ikke snakker engelsk spesielt bra skal kunne forstå det som blir sagt?

 

Godt spørsmål, noe av problemet som gjør rpg biten så dårlig er uten tvil det du nevner. Bioware tar bare Shepard fra deg som spiller, og gjør det de vil fordi det passer deres historie best. Valg man tok i tidligere spill ser også ut til å ignoreres og bare nevnes i setninger uten at det faktisk hadde en effekt. Språket i dialogene hadde jeg ikke spesielt problem med, det var svært så varierende kvalitet til tider, men unne leve med det. Produksjonen virker som bærer preg av at de hadde mye fine planer, men rett og slett enten glemte bort ting eller gikk tom for tid.

 

Når man snakker om kampene, så bruker de jo faktisk DA2s respawnmetode. Fiender flyr inn etter hver eneste encounter. Man føler jo at man alltid er på defensiven. Eneste jeg driver med er å ligge i en skyttergrav, for hver gang jeg beveger meg framover så flyr det jo inn fiender bak meg fordi jeg "ikke var ferdig", akkurat som i DA2. Planetene jeg har besøkt sålangt er i tillegg sjokkerende små.

 

Hadde en bra situasjon på ene basen jeg var på. Ryddet rommet for fiender og løp inn i neste for å se etter flere.En fyr spawna rett foran meg ut av intet, en annen bak meg og jammen så spawna ikke to til et annet sted i rommet. På planetene i det minste har de gjort seg bryet med å lage en liten eksplosjon for deretter at folka dukker opp. Liker ikke den form for respawn system da rett og slett det blir for dumt. Da burde man heller gjort de som var der tøffere å sloss mot. Men det er vel for at man skal dra ut slossinga litt, for hadde de ikke gjort det hadde det vært skremmende lite action mellom cutscenes. :p

Lenke til kommentar

Problemet med ME3 er ikke bare at det er kjedelig, men de har av en eller annen idiotgrunn fjernet ting fra ME1 og 2 som allerede er i spillet. Hvorfor kan vi ikke legge bort våpnet når vi utforsker? Har bare kommet til Turian-folkene etter jeg fikk Normandy tilbake (noe som strengt tatt burde være så logisk at det ikke trengs spoiler), men er det en blå pil på alle stigene? Hvorfor ikke sette opp et stort neonskilt med teksten "Climb here!" eller noe sånt når de først er igang? Planetscanningen fra ME2 er heldigvis borte... trodde jeg, helt til jeg fikk kjøre rundt i verdensrommet på egenhånd. Her snakker vi ikke turbofart, akkurat... Da jeg lagde karakteren min (uten å importere) fikk jeg valget hvem av de to companions som overlevde ME1, men that's it. Hvorfor kunne jeg ikke få flere valg her? Jeg trenger jo ikke å få velge i alt mulig, men noen flere av de aller viktigste valgene kunne jeg vel få? Men de har ikke engang en liten recap av de tidligere spillene, og det sier jo sitt...

Lenke til kommentar

Mitt største problem er karakter-utseendet. Alle damer er kliss like, samme bryststørrelsen (velutviklet), samme slanke midje og samme stramme rompe. Gud bedre for et fantastisk uinspirert design.

 

EDI er vel selve inkarnasjonen av dette, og selv om hun knapt har beveget seg enda er jeg dritt lei hele VI'en.

 

Ellers liker jeg spillet veldig godt, selv om jeg er skuffet over å ikke få med meg ett av medlemmene, særlig fordi han var en av favorittene fra ME 2. Men jeg hadde regnet med å ikke få med alle og for alt jeg vet får han en viktigere rolle senere.

Lenke til kommentar

Ending Spoiler

 

 

Valgte å utslette all syntetisk liv, dog jeg kan ikke huske "tilintentgjøring av all teknologi" Slutten ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde vært mer fornøyd med en happy ending, selv om det er noe mer klisjè.

 

Alt i alt gir jeg spillet terningkast 5. Jeg driter faen så langt i hva disse tullingene på Metacritic sier, men jeg hadde satt pris på mer dialog med squadmates. Cover systemet var like dårlig som det alltid har vært, desverre og slutten falt som nevnt ikke helt i smak.

 

 

 

Er et par dager siden jeg ble ferdig med spillet, men avslutningen føles fremdeles som et slag under beltestedet.

Jeg syntes både 'min Shepard' og jeg som spiller av denne serien i utallige timer fortjener bedre.

 

Reaksjonene på det offisielle forumet er også temmelig sterke.

Enig med en som skrev : De siste 15 minuttene av ME3 ødela hele gleden av serien. Jeg har ikke orket å begynne på runde nr. 2 og ikke tror jeg det blir noe mere ME heller sånn ståa er nå.

Jeg valgte f.eks Anderson som ny ambassadør i slutten på nr 2 men i nr 3 er Udina det allikevel. Slike valg er ikke tatt hensyn til i det hele tatt, de kunne iallfall forklart det med at han valgte ikke å bli det selv.

 

Nå kunne det like godt endt der Shepard ble truffet av laserstrålen, så kommet en epilog om kun tekst som fortalte litt om hvordan det gikk med de andre.

Jeg ønsket meg en 'happy ending' der Shepard la våpnene på hyllen og nøt livet på en eller annen måte.

De burde laget begge når de først valgte å lage flere avslutninger.

Har et lite håp om at de hører på protestene fra spillere/fans og kommer med noe annet, men det er som sagt et lite et.

(Håpet de hadde lært litt etter Dragon Age 2 reaksjonene)

 

Lenke til kommentar

Mitt største problem er karakter-utseendet. Alle damer er kliss like, samme bryststørrelsen (velutviklet), samme slanke midje og samme stramme rompe. Gud bedre for et fantastisk uinspirert design.

 

Jeg fant en liten jente i Old Republic som ikke kan være mer enn ti, tolv år, men hun har likevel pupper større enn de fleste voksne damer. Det verste er at jeg ikke er overrasket over å se sånt i et spill fra BioWare. De har ikke giddet å lage en ny modell for jenten, bare tatt en voksen dame og skalert henne ned litt. Sløvt, spesielt i et spill som har tatt så lang tid å lage.

 

EDI er vel selve inkarnasjonen av dette, og selv om hun knapt har beveget seg enda er jeg dritt lei hele VI'en.

 

Når jeg hører EDI tenker jeg hele tiden hvordan det ville vært om s.a.r.a.h. fra Eureka hadde vært i stedet. :p (vi snakker en av favorittkarakterene mine i serien, og "hun" er bare en stemme i et hus.) :p

SARAH Your father does the best he can.

ZOE CARTER What kind of crappy platitude is that?

SARAH The usual kind. I guess.

 

SARAH Stress is America's number one health problem.

JACK CARTER Aw, drop the act.

SARAH Followed closely by sarcasm.

 

SARAH I'm sorry, Sheriff, it was my responsibility to keep an eye on them, and I failed. Bad house!

 

:p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Noe nytt fra Bioware angående face import? (Det er vel noe som bør prioriteres) Skal bli morsomt å se hvor godt jeg klarte å rekonstruere min personlige Shepard kontra den jeg har brukt siden høsten 2007.

Eneste er at dem jobber med det... Håper det blir fiksa. Fikk min shep ganske nært, men blir ikke det samme. Hvis dette ikke blir fiksa i det hele tatt blir jeg irritert. Da er det jo bare å spille med standardfjeset fra nå av.

Lenke til kommentar

Noe nytt fra Bioware angående face import? (Det er vel noe som bør prioriteres) Skal bli morsomt å se hvor godt jeg klarte å rekonstruere min personlige Shepard kontra den jeg har brukt siden høsten 2007.

Eneste er at dem jobber med det... Håper det blir fiksa. Fikk min shep ganske nært, men blir ikke det samme. Hvis dette ikke blir fiksa i det hele tatt blir jeg irritert. Da er det jo bare å spille med standardfjeset fra nå av.

 

Syns standardfjeset ser veldig renegade ut og passer ikke helt til stemmen.

Lenke til kommentar

Ending Spoiler

 

 

Valgte å utslette all syntetisk liv, dog jeg kan ikke huske "tilintentgjøring av all teknologi" Slutten ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde vært mer fornøyd med en happy ending, selv om det er noe mer klisjè.

 

Alt i alt gir jeg spillet terningkast 5. Jeg driter faen så langt i hva disse tullingene på Metacritic sier, men jeg hadde satt pris på mer dialog med squadmates. Cover systemet var like dårlig som det alltid har vært, desverre og slutten falt som nevnt ikke helt i smak.

 

 

 

Er et par dager siden jeg ble ferdig med spillet, men avslutningen føles fremdeles som et slag under beltestedet.

Jeg syntes både 'min Shepard' og jeg som spiller av denne serien i utallige timer fortjener bedre.

 

Reaksjonene på det offisielle forumet er også temmelig sterke.

Enig med en som skrev : De siste 15 minuttene av ME3 ødela hele gleden av serien. Jeg har ikke orket å begynne på runde nr. 2 og ikke tror jeg det blir noe mere ME heller sånn ståa er nå.

Jeg valgte f.eks Anderson som ny ambassadør i slutten på nr 2 men i nr 3 er Udina det allikevel. Slike valg er ikke tatt hensyn til i det hele tatt, de kunne iallfall forklart det med at han valgte ikke å bli det selv.

 

Nå kunne det like godt endt der Shepard ble truffet av laserstrålen, så kommet en epilog om kun tekst som fortalte litt om hvordan det gikk med de andre.

Jeg ønsket meg en 'happy ending' der Shepard la våpnene på hyllen og nøt livet på en eller annen måte.

De burde laget begge når de først valgte å lage flere avslutninger.

Har et lite håp om at de hører på protestene fra spillere/fans og kommer med noe annet, men det er som sagt et lite et.

(Håpet de hadde lært litt etter Dragon Age 2 reaksjonene)

 

 

 

Da var jeg akkurat ferdig. Jeg koste meg med dette spillet og hadde ikke engang tendenser til å bli lei. Ja det var enkelte ting å pirke på, ME3 er langt fra perfekt, men som sagt så gav dette meg noen titalls timer med god underholdning. Helt til slutten vel og merke. Utrolig hvordan de kan ta hele Mass Effect opplevelsen min og nærmest kaste den ut av vinduet...på en måte ødela de hele greia på drøye 15 minutter. Skuffende! Likte ikke måten de gjorde det på og sitter jo nærmest med flere spørsmål enn noen gang...

 

Lenke til kommentar

Ending Spoiler

 

 

Valgte å utslette all syntetisk liv, dog jeg kan ikke huske "tilintentgjøring av all teknologi" Slutten ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde vært mer fornøyd med en happy ending, selv om det er noe mer klisjè.

 

Alt i alt gir jeg spillet terningkast 5. Jeg driter faen så langt i hva disse tullingene på Metacritic sier, men jeg hadde satt pris på mer dialog med squadmates. Cover systemet var like dårlig som det alltid har vært, desverre og slutten falt som nevnt ikke helt i smak.

 

 

 

Er et par dager siden jeg ble ferdig med spillet, men avslutningen føles fremdeles som et slag under beltestedet.

Jeg syntes både 'min Shepard' og jeg som spiller av denne serien i utallige timer fortjener bedre.

 

Reaksjonene på det offisielle forumet er også temmelig sterke.

Enig med en som skrev : De siste 15 minuttene av ME3 ødela hele gleden av serien. Jeg har ikke orket å begynne på runde nr. 2 og ikke tror jeg det blir noe mere ME heller sånn ståa er nå.

Jeg valgte f.eks Anderson som ny ambassadør i slutten på nr 2 men i nr 3 er Udina det allikevel. Slike valg er ikke tatt hensyn til i det hele tatt, de kunne iallfall forklart det med at han valgte ikke å bli det selv.

 

Nå kunne det like godt endt der Shepard ble truffet av laserstrålen, så kommet en epilog om kun tekst som fortalte litt om hvordan det gikk med de andre.

Jeg ønsket meg en 'happy ending' der Shepard la våpnene på hyllen og nøt livet på en eller annen måte.

De burde laget begge når de først valgte å lage flere avslutninger.

Har et lite håp om at de hører på protestene fra spillere/fans og kommer med noe annet, men det er som sagt et lite et.

(Håpet de hadde lært litt etter Dragon Age 2 reaksjonene)

 

 

 

Da var jeg akkurat ferdig. Jeg koste meg med dette spillet og hadde ikke engang tendenser til å bli lei. Ja det var enkelte ting å pirke på, ME3 er langt fra perfekt, men som sagt så gav dette meg noen titalls timer med god underholdning. Helt til slutten vel og merke. Utrolig hvordan de kan ta hele Mass Effect opplevelsen min og nærmest kaste den ut av vinduet...på en måte ødela de hele greia på drøye 15 minutter. Skuffende! Likte ikke måten de gjorde det på og sitter jo nærmest med flere spørsmål enn noen gang...

 

 

 

Det er akkurat sånn jeg også føler det. Jeg har klokket rundt 2000 timer med denne serien, og i løpet av 15 minutter så er det akkurat som om jeg bare ble tvungen til å trykke på Reset knappen. Veldig anti-klimatisk.

 

 

På grunn av denne slutten, så er jeg sulten på mer Mass Effect. Jeg kan tenke meg at Rachni Wars og Krogan Rebellion er en god setting (dog det vil gå uten mennesker) Et annet alternativ kan være First Contact War. Det finnes et hav av muligheter, og jeg håper at Bioware ikke setter punktum helt enda.

Lenke til kommentar

Ending Spoiler

 

 

Valgte å utslette all syntetisk liv, dog jeg kan ikke huske "tilintentgjøring av all teknologi" Slutten ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde vært mer fornøyd med en happy ending, selv om det er noe mer klisjè.

 

Alt i alt gir jeg spillet terningkast 5. Jeg driter faen så langt i hva disse tullingene på Metacritic sier, men jeg hadde satt pris på mer dialog med squadmates. Cover systemet var like dårlig som det alltid har vært, desverre og slutten falt som nevnt ikke helt i smak.

 

 

 

Er et par dager siden jeg ble ferdig med spillet, men avslutningen føles fremdeles som et slag under beltestedet.

Jeg syntes både 'min Shepard' og jeg som spiller av denne serien i utallige timer fortjener bedre.

 

Reaksjonene på det offisielle forumet er også temmelig sterke.

Enig med en som skrev : De siste 15 minuttene av ME3 ødela hele gleden av serien. Jeg har ikke orket å begynne på runde nr. 2 og ikke tror jeg det blir noe mere ME heller sånn ståa er nå.

Jeg valgte f.eks Anderson som ny ambassadør i slutten på nr 2 men i nr 3 er Udina det allikevel. Slike valg er ikke tatt hensyn til i det hele tatt, de kunne iallfall forklart det med at han valgte ikke å bli det selv.

 

Nå kunne det like godt endt der Shepard ble truffet av laserstrålen, så kommet en epilog om kun tekst som fortalte litt om hvordan det gikk med de andre.

Jeg ønsket meg en 'happy ending' der Shepard la våpnene på hyllen og nøt livet på en eller annen måte.

De burde laget begge når de først valgte å lage flere avslutninger.

Har et lite håp om at de hører på protestene fra spillere/fans og kommer med noe annet, men det er som sagt et lite et.

(Håpet de hadde lært litt etter Dragon Age 2 reaksjonene)

 

 

 

Da var jeg akkurat ferdig. Jeg koste meg med dette spillet og hadde ikke engang tendenser til å bli lei. Ja det var enkelte ting å pirke på, ME3 er langt fra perfekt, men som sagt så gav dette meg noen titalls timer med god underholdning. Helt til slutten vel og merke. Utrolig hvordan de kan ta hele Mass Effect opplevelsen min og nærmest kaste den ut av vinduet...på en måte ødela de hele greia på drøye 15 minutter. Skuffende! Likte ikke måten de gjorde det på og sitter jo nærmest med flere spørsmål enn noen gang...

 

 

 

Det er akkurat sånn jeg også føler det. Jeg har klokket rundt 2000 timer med denne serien, og i løpet av 15 minutter så er det akkurat som om jeg bare ble tvungen til å trykke på Reset knappen. Veldig anti-klimatisk.

 

 

På grunn av denne slutten, så er jeg sulten på mer Mass Effect. Jeg kan tenke meg at Rachni Wars og Krogan Rebellion er en god setting (dog det vil gå uten mennesker) Et annet alternativ kan være First Contact War. Det finnes et hav av muligheter, og jeg håper at Bioware ikke setter punktum helt enda.

 

EA har sikkert en DLC med en bedre slutt i kortene innocent.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...