Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestilt min preorder CE her i USA fra Origin. Så om jeg ikke får den i tide blir jeg forundret. Selv om de sikkert blir lagd i østen et sted.

Men nå er det vel ikke noe problem for early access.

 

Så må jeg svare på noen innlegg som ble gjort litt tidligere.

 

Helt greit spill til nå, men mye som iriterer og mangler.

 

F.eks lfg tool, alle de beste mmoene har det.

Det er en liten LFG toggle som viser alle som er LFG på /who. Men enig i at det trengs mer.

Men kan jeg nesten garantere at det kommer. Har du sett på noen av de pop-up boksene som er for betaen? (eller klikker dere bort de uten å offre de en tanke?) Der spørr de om akkurat sånne ting, om du gjorde denne questen solo eller med flere folk, og hva du gjorde for å finne deg en gruppe. Regner med at de samler inn litt data om dette for best mulig å implementere en LFG tool. Bare noe jeg tenker hverfall, vet ikke om de har nevnt på at en LFG tool kommer eller ikke.

 

Iriterende lange dungeouns, som tar evigheter med dialouge som alle må gjøre er vell det som stikker mest ut.

Man MÅ ikke gå igjennom alle dungeons, og du kan da inderlig skippe dialogene så mye du makter. Selv i en gruppe som ikke er interessert i dialoger kan skippe de hvis alle gjør det.

 

Det jeg liker minst er selve verden. Den virker så død. Ingen npcs som beveger seg, ingen mobs som patruljerer, alt spawner igjen på nøyaktig samme sted, ingen npcs som gjør noe bortsett fra å stå som en statue. For meg virker det som alt er en quest, ingenting er der for "flavor".

Nå vet jeg ikke hvor i SWTOR du har vært. Men i forhold til visse andre MMO er det inderlig mye mer liv her. Dette er et MMO, så velfølgelig må nok mange NPC'er stå på sin plass og spawne akkurat der. Men, folk snakker rundt deg. På flere plasser er det "trafikk" som svever rundt i nærheten. NPC'er patruljerer rundt flere steder. På noen planeter er det turrets som skyter på skip oppe i atmosfæren (med lyd-effekter som får deg inn i den rette star wars følelesen). En annen planet er det skip som kommer inn for å sette ned en type stridsvogn på slagmarken.

Og noen nevner værden ser "kald" ut. Ta en titt på Nar Shaddaa, eller en hvilken som helst planet synes jeg. Det er fargerikt og ikke minst varme farger, om du ikke er på is-planetene da, der kan det føles "kaldt". ;)

 

Ikke MINST, liker jeg at i det fjærne hører man ofte explosjoner og kamper som foregår, og det er faktisk andre spillere som du hører lyden av (samme som du hører i f.eks. BF3). Og den visuelle atmosfæren du som regel har overalt utendørs, når du ser ting langt borte med nydelig grafikk over det hele. Og dette er bare litt av det hele.

Hvis man synes dette er dødt, er man jaggu trangsynt.

 

Også likte jeg ikke at du må høyreklikke hver gang du skal angripe. (eller var det noe hos meg?)

Og at "autoattacks" deler global-CD med abilities.

Hehe, gjorde det samme helt i begynnelsen selv. Det er ikke noe som helst auto attack i spillet. Det som skjer når du høyreklikket, er at du brukte den abilitien som er i hotbar slot nr 1. Alle angrep du gjør er tilknyttet til hvilken ability du bruker.

 

Helt random tar jeg med at jeg hadde kanskje håpet det var med dag/natt sykluser, og et system som endret på været nå og da. f.eks. perioder med sandstorm, snøstorm, regnvær o.l.

 

 

Men som flere har sagt, alle har sitt syn på dette, og uten det hadde jo ting vært gørr kjedelig :D

Endret av Velkator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå mulig å laste ned launcheren for de som ikke har den og for de som deltok i betaen før 25. november.

 

Mer info HER

 

Merker meg følgende linje

 

Early Game Access may be up to 7 days. The length of your Early Game Access depends on the date and order in which you redeemed your Pre-Order Code

 

Enten er det en leif, eller så har de bestemt seg for å utvide early access med et par dager.

Lenke til kommentar
Rockjaw Stephen Reid

No, December 13th is not a typo.

 

Rockjaw Stephen Reid

Early Game Access *starts* on December 13th. Emails will be sent on the day you get access.

 

Rockjaw Stephen Reid

Yes, this is different from previously advertised. I'll post in Forums later with more details.

Lenke til kommentar

Fra Early Access FAQ'en

 

When does Early Game Access begin?

Early Game Access will begin on December 13th, 2011 , 7:00AM EST (Pacific: December 13th, 4:00AM PST; European: December 13th, 12:00PM GMT, 1:00PM CET), seven days prior to the official launch of Star Wars: The Old Republic. The length of your Early Game Access period will vary depending on the order in which you redeemed your Pre-Order Code. The speed of your download of the Game may also affect when you start playing.

 

Så da begynner Early Access 13. desember da! :)

Endret av Hiski
Lenke til kommentar
På samme måte som WoW, vil SW:TOR tillegge spillere som er medlem av guilds konkrete fordeler i form av perks?

 

Nei. Perks kommer iform av Legacy System, som du aktiverer rundt level 30 når du er ferdig med Chapter 1. Da velger du deg et "etternavn" eller "legacy name" slik at det står f.eks:

 

Når du starter spillet: "Luke"

Når du har valgt Legacy "Luke Skywalker"

 

Alternativt kan du slå av etternavnet, eller la det stå som

"<Title> Luke

<Guildname>

The Skywalker Legacy"

 

Hvorfor brenner det med å få den fysiske kopien når man har early Access, Where is the fire?

 

Nettbutikker i Norge skal begynne å sende ut de fysiske kopiene den 15'e.

 

Det jeg liker minst er selve verden. Den virker så død

 

Verden ser utrolig bra ut, men jeg er enig i at det foregår litt lite i den. Savner fler animasjoner i landskapet. Litt vind, noen critters, vann som rører på seg, lava som spruter osv. :)

 

Også likte jeg ikke at du må høyreklikke hver gang du skal angripe. (eller var det noe hos meg?)

Og at "autoattacks" deler global-CD med abilities.

 

Det finnes altså ingen autoattack. Default attack som ikke krever noen ressurser er noe du spammer når du slipper opp for alt annet. Angrepet må nødvendigvis henge sammen med GCD ellers hadde du måttet trykke på både den samt en annen ability samtidig hvert 1,5 sekund eller raskere, for å henge med i DPS/PVP.

 

WoW har gjordt det så utrooolig enkelt at dere har blitt bortskjemt. Jeg håper at det IKKE kommer noen LFG tool.

 

Dagens system har alle ulempene til LFG og ingen av fordelene. Man må stort sett stå på ett sted og spamme chat, og overbevise folk om at man fortjener en sjans mens de inspiserer gearet' ditt osv., det er vanvittig kjedelig.

 

Ellers kan det bli jævlig surt den 20nde å ikke kunne logge inn.

 

Jupp... men da har man hvertfall startet spillet, sikret seg karakternavn, og så unngår man kanskje den verste bølgen av nye spillere, samtidig som man bygger rested experience :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...