Gå til innhold

Gavmild kone trenger hjelp fra kyndige datamenn!


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å vinne prisen "årets beste kone" - og kjøpe en bærbar pc til mannen til jul :cool: Jeg har sett meg lei av at han sitter med store øyne og sukker når han ser på at kompisene spiller Starcraft, og siden hans gamle data tok kvelden er det vel på tide med en ny. Jeg har imidlertid null peiling på data, og det eneste jeg vet er at den skal være bærbar, ikke koste så altfor mye og funke til spillet Starcraft.

 

Noen konstruktive forslag? :new_woot:

 

Alle svar mottaes med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel skjermkort du burde gå etter om man skal kjøpe en "game" laptop i dagens pc verden. for å få en brukbar laptop med brukbart grafikk kort må man vel opp i 10k klassen. kan link de modellene jeg ville gått for i de ulike pris klassene.

 

Og som man bruker å si så får man det man betaler for. men jeg vil liste opp laptopper helt opp i 10k klassen og helt ned til 5k. så får du selv ta valget =)

 

10000 :

 

Denne

 

vil si dette er en meget fin fin gameing laptop med godt skjermkort og fin fin prosessor. med denne kan du ikke ta feil. eneste er litt stiv pris.

 

6500 :

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610091

 

"Grei Prosessor, Greit Skjermkort, fin pris

 

om det er noe mer du lurer på er det bare å spørre, ville også venta med å bestille til flere svarer ettersom det ikke finnes noen fasit på hvilke laptopper som er det "beste" kjøpet.

 

Lykke til med søket =)

Endret av Kennet1985
Lenke til kommentar

Kanskje ikkje like spanande på julaften, men kva med å la han velge sjølv? Om eg hadde valget mellom å få ein laptop frå ein person med null PC-kunnskap og å kunne velge sjølv, ville eg gått for siste alternativet. Du kan sjølvsagt få gode råd her, men mange har sine preferanser når det kjem til sånt, både på produsent, maskinvare, størrelse, modell osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det første, ikke kjøp fra Amentio. Samme hva du gjør, får du problemer med maskinen har du tapt pengene du brukte på den.

 

For det andre, ville jeg hørt på Zeph. Alle har forskjellige preferanser for hva som er viktig når man spiller. Ville derfor enten spurt nå hvilke maskin han har lyst på og lagt den under juletreet eller en flat pakke hvor det står du skal kjøpe ny laptop.

Lenke til kommentar

Kanskje ikkje like spanande på julaften, men kva med å la han velge sjølv?

F.eks. ved å gi et gavekort ...

(Gavekortene fra Norges Bank (=sedler) er også kurante.)

 

Men jeg ser også poenget med å kunne pakke opp gaven der og da - sørg i hvert fall for bytterett, og ikke bli altfor skuffet dersom husbonden velger å benytte seg av den.

 

edit: Men gir du ham en sånn en, så tviler jeg på at den blir returnert ...

(StarCraft er faktisk et av de spillene man kan kjøre på denne.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Jeg hadde definitivt satt veldig pris på et gavekort på f.eks 5000 kroner som MÅ brukes på PC fremfor å få en PC jeg ikke ønsker.

Jeg kjenner jo ikke gubben din og hva slags preferanser han måtte ha, men fordelen med gavekort er at han kan bruke det ETTER jul - og da er det som kjent veldig ofte litt rimeligere. Kanskje får han en bedre PC til en lavere pris enn hva man får nå før jul.

 

Du kan jo pakke inn en skoeske eller liknende og legge gavekortet oppi, kanskje med et brev...

 

Tipper du uansett blir årets kone :)

Lenke til kommentar

Føyer meg på gavekort-idèen.

 

Tanken bak å kjøpe en bærbar er svært god og hyggelig, men som sagt så er det vanskelig for oss å velge en bærbar til din mann pga. preferanser osv.

 

En kreativ gavekort/innvekslings-idè blir nok satt godt pris på. F.eks gi han en liten gave(pose med julesjokolade/marsipan e.l) med en lapp under hvor det står at pc blir kjøpt inn.

Eller kanskje et kort med en gåte? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...