Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Totalprisen må være under 200,-

Når ble de reglene gjeldende?

Hvis varen koster 190,- og drakten er på 30,- så slipper man å betale mva. Men om varen koster 210, og porten 49, så må man betale mva av totalsummen.

 

Kommer det en oppdatering for kameraet snart? Det blir så misfargede bilder med blitz.

Lenke til kommentar

Hva gjelder bestilling av varer fra utland finnes det helt grei informasjon på Tollvesenet sine nettsider, Toll.no: http://www.toll.no/templates_TAD/GuideArticle.aspx?id=175884&epslanguage=no

 

Varer som bestilles av og sendes til mottaker i Norge er tollfrie dersom den enkelte sendingen har en verdi under 200 kr. Eventuelle fraktkostnader inngår ikke i verdigrensen.

 

Fritaket gjelder ikke alkohol og tobakk.

 

Det er gitt tilsvarende fritak for merverdiavgift og diverse særavgifter.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Er ikke så mye å skjønne egentlig. Batteriet i DHD er på 1230 mAh. Jo lavere tall, jo mindre strøm bruker den. I standby burde den ligge under 10 mAh, med mindre du bruker noe som kjører konstant i bakgrunnen. Så det er ikke så mye å skjønne. Current Widget gir oss en pekepinn på hvor landet ligger når det gjelder batteribruk.

241 mA... :cry::hrm:

Lenke til kommentar

Nå ble jeg usikker på om det er totalprisen eller prisen for varen som må være under 200, men jeg husker jeg bestilte en t-shirt fra danmark som kostet 199 NOK, så kom frakten i tillegg, og det endte opp med at jeg måtte betale mva.

Dette har skjedd meg også. Har prøvd å få igjen pengene, men fikk noe bullshit svar om at jeg måtte tatt saken videre tidligere eller lignende (husker ikke heeeeelt begrunnelsen jeg fikk nå). Da jeg ringte for å få flere svar så ble jeg bare sendt rundt til diverse avdelinger så jeg gav opp hele greia.

Lenke til kommentar

Litt sent å svare men, jeg la inn Android Revolution HD 2.0.9 og er meget godt fornøyd. Det kjører dønn stabilt, og har ikke merket noe til menyer som henger siden jeg la det inn. I motsetning hang menyene sikkert hver 5. gang når jeg brukte den med orginal firmware.

 

Men kommer nok til å legge inn enn Gingerbread rom snart, bare for å prøve ;)

 

Tro det eller ei, men det var faktisk i tide. ;)

La inn samme nå og kjører cpu på 1.2Ghz, så får vi se. Men virker jo veldig lovende så langt.

 

Venter med Gingerbread til den slippes offisielt til DHD og er tunet litt av moddehuene.

Endret av Andy156
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående htcsense.com

 

Ringte idag htcsense sin kundeservicetelefon og spurte hvorfor htcsense ikke virket hos noen og hos andre funker det ikke i det heletatt(som med meg).

 

Fikk til svar at grunnen til at htcsense funker med noen er at de har kjøpt telefonen før jul. Noen av dem som lagde seg konto før jul vil kunne bruke de fleste tjenestene i htcsense. De som kjøpte telefonen i jul/etter jul får ikke det til å funke fordi htc har stengt av tjenesten for nyregistrerte.

 

Ble også fortalt at htc er i full gang med å fikse htcsense.com og mest sannsynlig vil være i orden iløp av måneden, men de hadde ikke noe endelig svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

øøh...det er jo lyssensoren som gjør at skjermen slåes av - og den skal fungere sånn. Dvs, når du tar tlf til øret skal skjermen slåes av for å spare strøm hindre at man trykker på skjermen med kinnet. Tar du den vekk igjen, kommer skjermen på igjen.

 

fixed ;)

Unnskyld meg, men:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.

Dette ville jeg ikke forstått i det hele tatt. xD

 

Og Chivas, nei, det er ikke profilvelgeren, eller det er sikkert den det er noe bugs med, for den vibrerer randomt når jeg skrur volumet opp og ned i musikkspilleren, og ikke bare når jeg skrur helt ned (for da går den i vibreringsmodus til vanlig). Og så kan den plutselig, et halvt minutt etter jeg justerte, plutselig vibrere igjen. Den er jævlig treig der. Men men.

Lenke til kommentar

Da er Desire HD underveis til meg også. går fra HD2, er svært fornøyd med den med Artemis Rom, da den orginale er litt treig og kjedelig. Er det samme på Desire HD? eller er den orginale Rom'en ok?

 

Den orginale ROM'en er ikke akkurat noe å skryte av, men det er bare å laste ned Revolution HD.

 

Så Nettopp på Revolution HD på xda. så det blir nok den. Er det like kurant å flashe rom på Desire HD som på HD2?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Kan si at grunnen til at også jeg valgte å droppe HTC D.DH var også på grunn av de erfaringene at det var masse bugs og heng jevnt over. Samt det latterlige faktum at man i 2010 FREMDELES må ta ut batteriet for å få tint opp en frosset telefon.. "Det er såå nokia 2000 assa".

 

Min Desire fra en tid tilbake siden var en prøvelse å bruke da det ofte dukket opp en ny softwarefeil. Dermed mista jeg troen på HD. Og i ettertid ser jeg at det var med god grunn.

 

I stedet ble det iPhone, og den har virkelig levert varene hittil..

 

Jeg har også mistet troen på HTC...

 

LOOOOOOOOOL :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er Desire HD underveis til meg også. går fra HD2, er svært fornøyd med den med Artemis Rom, da den orginale er litt treig og kjedelig. Er det samme på Desire HD? eller er den orginale Rom'en ok?

 

Den orginale ROM'en er ikke akkurat noe å skryte av, men det er bare å laste ned Revolution HD.

 

Så Nettopp på Revolution HD på xda. så det blir nok den. Er det like kurant å flashe rom på Desire HD som på HD2?

 

 

Spørs Hvilken Rom som er på den fra før av, jeg hadde den siste Rom'en som kom og som HTC trakk tilbake, da var det ett sant helvete å få det til, måtte først nedgradere til en eldre rom for i det hele tatt kunne legge inn Revolution HD.

 

Det var ikke bare bare, måtte lage Goldcard å lese 1000 guider.

 

Men å flashe den når jeg hadde riktig Rom, det gikk greitt :)

 

Har selv Hatt HD2

Lenke til kommentar

Da er Desire HD underveis til meg også. går fra HD2, er svært fornøyd med den med Artemis Rom, da den orginale er litt treig og kjedelig. Er det samme på Desire HD? eller er den orginale Rom'en ok?

 

Den orginale ROM'en er ikke akkurat noe å skryte av, men det er bare å laste ned Revolution HD.

 

Så Nettopp på Revolution HD på xda. så det blir nok den. Er det like kurant å flashe rom på Desire HD som på HD2?

 

 

Spørs Hvilken Rom som er på den fra før av, jeg hadde den siste Rom'en som kom og som HTC trakk tilbake, da var det ett sant helvete å få det til, måtte først nedgradere til en eldre rom for i det hele tatt kunne legge inn Revolution HD.

 

Det var ikke bare bare, måtte lage Goldcard å lese 1000 guider.

 

Men å flashe den når jeg hadde riktig Rom, det gikk greitt :)

 

Har selv Hatt HD2

Aner ikke hva du har drevet med, men synst det var griselett å nedgradere, brukte guiden som ligger på forumet her et sted ;)

Lenke til kommentar

Angående htcsense.com

 

 

 

Ringte idag htcsense sin kundeservicetelefon og spurte hvorfor htcsense virket hos noen og hos andre funker det ikke i det heletatt (som med meg).

 

Fikk til svar at grunnen til at htcsense funker med noen er at de har kjøpt telefonen før jul. Noen av dem som lagde seg konto før jul vil kunne bruke de fleste tjenestene i htcsense. De som kjøpte telefonen i jul/etter jul får ikke det til å funke fordi htc har stengt av tjenesten for nyregistrerte.

 

Ble også fortalt at htc er i full gang med å fikse htcsense.com og mest sannsynlig vil være i orden iløp av måneden, men de hadde ikke noe endelig svar.

 

 

 

Ha! Jeg har hatt min siden november og har ALDRI hatt tilgang til noe annet enn "Dashboard". Prøvde flere løsninger som jeg fant på nettet, men nei... Til gjengjeld kan jeg jo si at kartplassering og "Ring" har fungert. Telefonen ringer så og si på sekundet knappen trykkes på nettet.

 

Svaret du fikk er standard til alle som har spurt. "Funksjonene er skrudd av for nye brukere og vi jobber med saken. Kanskje neste måned...".

 

Har nå skrudd av synk. mot htcsense.com, da noen påstår at SMS har forsvunnet pga. den og den ikke har noen reell nytteverdi for meg.

 

Og til dere som lurer på kartplassering: Den begynner alltid langs ekvator utenfor Afrika. Kjør et par synk. og deretter "Oppdater plassering" på htcsense.com når mobilen har fri sikt. Da burde dere få en fix.

 

Lykke til!

 

Off topic: Har nå endelig fått tilgang til "HTC Likes" på telefonen. Tidligere måtte jeg bytte språk til engelsk først.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Så Nettopp på Revolution HD på xda. så det blir nok den. Er det like kurant å flashe rom på Desire HD som på HD2?

 

Jeg hadde også HD2 som forrige tlf. Syntes det var noe mer styr på DHD, men det kan være litt fordi prosessen var uvandt. Å oppdatere rom neste gang blir antagelig enklere ettersom jeg slipper å roote den først.

Lenke til kommentar

Da er Desire HD underveis til meg også. går fra HD2, er svært fornøyd med den med Artemis Rom, da den orginale er litt treig og kjedelig. Er det samme på Desire HD? eller er den orginale Rom'en ok?

 

Den orginale ROM'en er ikke akkurat noe å skryte av, men det er bare å laste ned Revolution HD.

 

Så Nettopp på Revolution HD på xda. så det blir nok den. Er det like kurant å flashe rom på Desire HD som på HD2?

 

 

Spørs Hvilken Rom som er på den fra før av, jeg hadde den siste Rom'en som kom og som HTC trakk tilbake, da var det ett sant helvete å få det til, måtte først nedgradere til en eldre rom for i det hele tatt kunne legge inn Revolution HD.

 

Det var ikke bare bare, måtte lage Goldcard å lese 1000 guider.

 

Men å flashe den når jeg hadde riktig Rom, det gikk greitt :)

 

Har selv Hatt HD2

 

jasså, tok meg sikkert bare en halv time. skjønner ikke hvorfor det tok så lang tid for mange :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...