Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man er på startskjermen og blar to til høyre så er det noe kartgreier som sier hvor du er. dette virker ikke lenger hos meg. det står bare "Kartdata Utilgjengelig" trykker jeg på kartet, så er jeg i Kina!? og så spretter den over til Island bl.a. dette virka igår vet jeg.

 

Ellers vikrer bl.a Google maps og Navigon som jeg har lagt inn.

 

Hva er feil da tro?

 

Og programmer jeg installerer fra Android Marked, legges disse på minne på mobilen? kan jeg velge om jeg vil ha det på sd kortet f.eks?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Og programmer jeg installerer fra Android Marked, legges disse på minne på mobilen? kan jeg velge om jeg vil ha det på sd kortet f.eks?

 

På Marked finner du flere apps som kan flytte dine andre apps over til minnekortet. Tror App 2 SD er den mest populære. Bruker selv MovetoSD og det funker rimelig greit, men litt tungvindt at det ikke går an å flytte alle appsene samtidig.

Lenke til kommentar

Og programmer jeg installerer fra Android Marked, legges disse på minne på mobilen? kan jeg velge om jeg vil ha det på sd kortet f.eks?

 

På Marked finner du flere apps som kan flytte dine andre apps over til minnekortet. Tror App 2 SD er den mest populære. Bruker selv MovetoSD og det funker rimelig greit, men litt tungvindt at det ikke går an å flytte alle appsene samtidig.

 

App2SD er orginalt implementert i Froyo. De applikasjonene som bruker mye plass vil automatisk bli lagret på SD. Det er også en del apps som man ikke kan flytte til SD grunnet funksjoner i den aktuelle appen som ikke kan kjøre fra et minnekort.

Lenke til kommentar

Skjer jo ingenting med telefonen når du rooter. Er ikke før du legger inn en ny rom at du kan miste diversje funksjoner :)

Men selfølgelig, er jo opp til hver enkelt.

 

Selvfølgelig skjer det ting med telefonen når du rooter!

Du får root tilgang noe som er en potensiellt stooor sikkerhetsrisiko.

Med den tilgangen åpner det for å kjøre en del programmer som ikke fungerer uten

Man ligger tynnt an i forhold til garanti (selv om forbukerkjøpsloven bør beskytte de som ikke har kjøpt telefon gjennom jobben)

Når man trøbler slik som stoas er risikoen som høyest for at man gjør en liten feil med store konsekvenser og bricker telefonen. Da har du en 5000krers bokstøtte.

 

Det kan godt hende jeg skal roote telefonen min en gang men enn så lenge er sense det viktigste argumentet for å velge HTC og da har det liten hensikt å trøble en masse for å kvitte seg med noe man vil ha.

Når det er ett klikk og tar 5 minutter skal jeg se på det igjen. (Ja jeg har 1.72...)

Lenke til kommentar

Skal MYE til for at du bricker telefonen din kun ved å roote, vil si at det er 0.01% sjanse for å bricke den ved rooting. Når man rooter Desire HD har man også en knapp som heter unroot, hvor du veldig lett fjerner rootingen. Om du skal ha eng s-off, radio s-off og diverse er det derimot værre og fjerne det. Rooting i seg selv er null stress, to knappetrykk så er du roota.

 

edit: du fjerner heller ikke Sense ved å roote, du kan velge å fjerne det ved å legge inn et ROM som ikke har sense, er også mange ROM med sense, som Android Revolution, som jeg bruker!

Endret av Tskui
Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å prøve meg på en downgrade, root og custom rom, men lurer først på om det fortsatt følger med den innebydge wifi hotspot i custom rom? Hadde htc hero før og der var det ingen custom roms som hadde det innebygd, selv om det var froyo. Liker den innebygde mye bedre enn de jeg kan laste ned som jeg måtte gjøre før. Tenker på Revolution HD, eller evt en gingerbread rom.

 

Mvh Olav B, G ;)

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Skjer jo ingenting med telefonen når du rooter. Er ikke før du legger inn en ny rom at du kan miste diversje funksjoner :)

Men selfølgelig, er jo opp til hver enkelt.

 

Selvfølgelig skjer det ting med telefonen når du rooter!

 

 

Jajaja... Selfølgelig skjer det noe. Mente bare at du mister ingenting av data når du rooter.

Mange som tror at man kan miste apps, bilder, musikk osv når man rooter..

 

Å hvis du klarer å fucke telefonen opp når du rooter den skå skal du være ganske uheldig.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å prøve meg på en downgrade, root og custom rom, men lurer først på om det fortsatt følger med den innebydge wifi hotspot i custom rom? Hadde htc hero før og der var det ingen custom roms som hadde det innebygd, selv om det var froyo. Liker den innebygde mye bedre enn de jeg kan laste ned som jeg måtte gjøre før. Tenker på Revolution HD, eller evt en gingerbread rom.

 

Mvh Olav B, G ;)

 

Revolution HD har med hotspot. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite tips til dere med roota Desire HD

 

jeg savna hvor mye batteri jeg hadde igjen i prosent fra HD2'en, og de appene på Marked tilføyer bare et ekstra batteri ikon, de tilføyer ikke tallet direkte på ikonet som allerede er på linja øverst.

 

denne her fikser dette, tilføyer enkelt å greit hvor mye du har igjen i prosent på nåværende batteri ikon.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=459830

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Har fått til Android revolution hd i gang nå, men forstår ikke gangen i radio-flash. Hvilken radio skal jeg installere? Hvordan finner jeg MD5 checksum? Hva skal jeg med resultatet av det?

 

Først å fremst må du være Radio-OFF, er du det?

 

og du har lagt inn Android SDK på PC'en din?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

da var endelig cwm 3 kommet til ROM manager! :D

 

Forandrer teksten min litt.

 

Jeg fikk en oppdatering på Recovery på ROM manager istad, versjon 3.0.0.5. men med denne viser det seg att man ikke får innstallert noe som helst. måtte legge inn igjen 2.5.1.3, da gikk det. fant flere tråder ang dette på nettet.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

da var endelig cwm 3 kommet til ROM manager! :D

 

Forandrer teksten min litt.

 

Jeg fikk en oppdatering på Recovery på ROM manager istad, versjon 3.0.0.5. men med denne viser det seg att man ikke får innstallert noe som helst. måtte legge inn igjen 2.5.1.3, da gikk det. fant flere tråder ang dette på nettet.

jasså? funket fjell hos meg allefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...