Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mente det at jeg har kun de funksjonene på htcsense som du ser på bildet jeg lastet opp først. mens jeg har hørt at man både skal kunne se kontakter sende lese sms og litt nadre ting fra den siden. så skal man også kunne finne mobilen sin igjen via sporing, men jeg som så mange andre befinner oss plutselig i nigeria. japp ukjent sted. som feilsøking står det at man må slå på den funksjonen i menyen på hden, og alt det der er gjort.

Lenke til kommentar

Rico: Det finnes forskjellige klasser. Jo høyere nummer, jo raskere. Det som følger med er klasse 2.

 

Ah, daså. Hmm, men hvor høyt går de klassene til da? Jeg vil helst ha en som er 16GB men vet bare ikke hvilken klasse/type er best blant de som har muligheten til 16GB.

 

Jeg tenkte på en av disse egentlig:

http://www.mytrendyphone.no/shop/sandisk-microsd-kort-13654p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/kingston-micro-sdhc-kort-34370p.html

 

Anbefaler deg å kjøpe minnekort fra Amentio. Stort utvalg, lave priser og rask levering! (Nei, jeg jobber ikke der og kjenner heller ingen som gjør det :p)

 

Siden det er en norsk nettbutikk, slipper du fortolling, noe du risikerer ved bestilling av varer for over 200 NOK fra mytrendyphone.

 

Dette minnekortet har jeg bestilt derfra, og er meget fornøyd:

http://amentio.no/telefoni/Minnekort/Micro_SD/Kingston---microSDHC-Class-4-16GB-SDC4_16GB-2ADP-1139040.aspx

 

Er forsåvidt det samme som du linker til(Kingston, 16 gb, class 4), men billigere, flere adaptere og raskere levering :)

 

Når det gjelder valg av class tror jeg de fleste klarer seg med 2 og 4. Class 10 er vell først og fremst for de som fyller opp og tømmer minnekortet sitt ofte? 16 GB class 10 koster dessuten 3 ganger så mye som 16 GB class 4.

 

Ah, ok. Tusen hjertelig for hjelpen! Setter meget pris på det! Jeg lurte også på om du har noen deksler til å anbefale som passer til HTC Desire HD? Helst sort deksel/silikon-form.

Lenke til kommentar

http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-desire-hd-41707p.html

 

Har selv den og er veldig fornøyd! :)

 

Ah, ok. Mhm, den hadde en kul design. Men vet du om amentio har den typen der eller andre deksler til Htc Desire HD? Siden jeg tenkte å bestille minnekort derfra, så var vel egentlig greit å ta begge tinga fra samme side enn å måtte ha minnekortet fra amenti og deksel og invisshield fra mytrendyphone.

Lenke til kommentar

Da har jeg nedgradert fra nyeste oppdatering, rootet, oppdatert radio, og lagt inn custom rom. Må bare si at det var en enkel prosess, viss du bruker noen timer på å lese deg opp først. Mobilen virker nå smertefritt uten bugs og "lag" i motsetningen til hva den gjorde med orginaloppdateringen. Er helt utrolig hvor håpløse HTC er til å lage programvare :p Så mitt tips til alle som sliter er å gjennomføre den samme prosessen, du blir uten tvil fornøyd!

 

Har nettopp rootet min og skal legge in en custom. Hvilken valgte du?

Lurte litt på Android Revolution HD 2.0.9..

Lenke til kommentar

http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-desire-hd-41707p.html

 

Har selv den og er veldig fornøyd! :)

 

Ah, ok. Mhm, den hadde en kul design. Men vet du om amentio har den typen der eller andre deksler til Htc Desire HD? Siden jeg tenkte å bestille minnekort derfra, så var vel egentlig greit å ta begge tinga fra samme side enn å måtte ha minnekortet fra amenti og deksel og invisshield fra mytrendyphone.

 

Tror ikke Amentio har noen deksler/futteraler dessverre. Jeg vet heller ikke om noen norske nettbutikker som selger "Case Mate Pop" til Desire HD.

Lenke til kommentar

Hmm, brått fått batteriproblem på mobilen.

Sto opp halv8 idag, da har den ladet hele natten.

Hørt på musikk fra spotify i kanskje 20 min, tatt kanskje 5 telefoner og nå klokken halv1 har jeg 12% igjen.

 

Init debuggingsaken er slått på.

Hadde selv det ini problemet. Det var når jeg var på android 2.2.1 (nyeste oppdatering). Da lå CPU på 100% konstant. Nå har jeg nedgradert og cpu idler på under 15% cpu. Merker stoor forskjell. Før måtte jeg lade kl 16.00 ca, men nå holder den fint en dag+ med medium+ bruk.

Lenke til kommentar

Da har jeg nedgradert fra nyeste oppdatering, rootet, oppdatert radio, og lagt inn custom rom. Må bare si at det var en enkel prosess, viss du bruker noen timer på å lese deg opp først. Mobilen virker nå smertefritt uten bugs og "lag" i motsetningen til hva den gjorde med orginaloppdateringen. Er helt utrolig hvor håpløse HTC er til å lage programvare :p Så mitt tips til alle som sliter er å gjennomføre den samme prosessen, du blir uten tvil fornøyd!

 

Har nettopp rootet min og skal legge in en custom. Hvilken valgte du?

Lurte litt på Android Revolution HD 2.0.9..

 

Denne ;)

Lenke til kommentar

Sliter med synkronisering. Musikk fra PC'en havner inn på telefonen men musikk fra telefonen dukker ikke opp i sync folder på PC'en. Finnes det en app som er bedre på dette enn HTC sync?

 

Bruker "My Phone Explorer" til sync, den syns jeg fungerer bedre. Kan også sende og motta sms på datamaskinen med dette programmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei alle sammmen. Og ja My Phone Explorer er et must.

 

Jeg trenger litt hjelp, før spilte jeg av musikk over blåtann til bilsterio og kunne trykke neste sang på bilsterio og det funka flott med nokia.

 

Det funker ikke med dhd min, er det noe blåtann filer/program som opdaterer android 2.2 litt?

 

Bilsterio er en jvc KW-AVX830

 

Yuppe

Endret av Yuppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...