Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger kjapt svar.

 

Sitter med en Desire HD, og det er flere "døde" punkter på skjermen. Har prøvd å ta telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger, men fungerer ikke. Har også prøvd å kalibrere skjermen på nytt, men fungerer fortsatt ikke... Noen andre ting jeg kan gjøre for å fikse dette?

 

 

takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Trenger kjapt svar.

 

Sitter med en Desire HD, og det er flere "døde" punkter på skjermen. Har prøvd å ta telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger, men fungerer ikke. Har også prøvd å kalibrere skjermen på nytt, men fungerer fortsatt ikke... Noen andre ting jeg kan gjøre for å fikse dette?

 

 

takk på forhånd!

Det er skjermen som er defekt. Ring forhandler av telefonen å få de til å lage en reklamasjon/garantisak.

Lenke til kommentar

HEi

 

Har en desire hd, men har ett problem med kontaktene fra facebook... når man legger inn mobilnr på facebook, kommer det opp at man skal velge landskode, som er +47 her, men når kontakene kommer inn på mobilen, så blir + (eks: +4798765432)borte og alle nr starter på 47 (eks.: 4798765432)... noen som har funnet en løsning på dette???

 

hvis det er tatt opp før i tråden, så ikke skyt meg... gadd bare ikke lese gjennom 84 sider her og 166 sider på andre tråden...

 

håper noen her har ett svar.. kjett å måtte byne å huske mobilnr igjen, for at tlf det ligge 47 forran alle nr og ikke +47...

 

Det jeg gjør er å trykke på den kontakten jeg skal ringe til, helt til det kommer opp en noen alternativer. Så trykker jeg "Rediger nummer før ringing", tar vekk 47 og så ringer jeg.

Lenke til kommentar

Det som følger med er klasse 2.

 

Fikk med 8GB class 4 fra Komplett. Ikke at det har noe å si da. Tror ikke brukeropplevelsen er forskjellig.

Det som fulgte med min HD er Class 4...

 

Sikker? Jeg har lest rundt omkring at det er klasse 2 :hmm:

110% sikker for jeg fikk også ett klasse4 kort med min..Virker som det varierer litt fra telefon til telefon hvilken klasse som følger med..

Lenke til kommentar

Rico: Det finnes forskjellige klasser. Jo høyere nummer, jo raskere. Det som følger med er klasse 2.

 

Ah, daså. Hmm, men hvor høyt går de klassene til da? Jeg vil helst ha en som er 16GB men vet bare ikke hvilken klasse/type er best blant de som har muligheten til 16GB.

 

Jeg tenkte på en av disse egentlig:

http://www.mytrendyphone.no/shop/sandisk-microsd-kort-13654p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/kingston-micro-sdhc-kort-34370p.html

Lenke til kommentar

Det jeg tror er veldig avgjørende er om en har på all form for synkronisering eller ei.

 

Etter litt testing kan jeg fortelle at det er helt avgjørende. Det beste for batteriet er å slå av bakgrunnsdata. Jeg doblet min batteritid med det. Da er ikke twitter, facebook og lignende widgets oppdatert før jeg trykker på dem, men det er et svært lite offer.

 

Nå kjører jeg full og hyppig synk av alt hele tiden. Lader på natta uansett. Men hvis jeg er på reise så slår jeg av bakgrunnsdata og den klarer 2 dager uten problemer. Selv med masse trykking, samtaler og eposter mm.

 

Slå av "bakgrunnsdata" eller "autosynk" for å forbedre batteritiden?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ja, da har jeg vært uheldig å mistet min nydelige DHD. Etter bare noen måneder med bruk. Mistet også min vanlige desire for ett halvt år siden :(

 

Men Spørsmålet mitt er som følger: Funker "Slett Telefonen"-funksjonen på HTCsense slik at den sletter absolutt alt på telefonen. Dvs alt av meldinger og epost, bilder etc? Benyttet meg av den funksjonen nå, og håper at den sletter alt så den blir som ny. Brukte også "Lås"- funksjonen der. Så nå håper jeg at telefonen er ubrukelig.

 

Hva tror dere er å forvente av disse funksjonene?

 

 

 

EDIT: Mistet den i sverige, men det skulle vel ikke ha noe å si?

Endret av Wrath of The Duck
Lenke til kommentar
Ah, daså. Hmm, men hvor høyt går de klassene til da? Jeg vil helst ha en som er 16GB men vet bare ikke hvilken klasse/type er best blant de som har muligheten til 16GB.

 

Tar jeg ikke helt feil nå så er det raskeste klasse 10. Kingston han en som er klasse 10. (Klikk)

 

Men Spørsmålet mitt er som følger: Funker "Slett Telefonen"-funksjonen på HTCsense slik at den sletter absolutt alt på telefonen. Dvs alt av meldinger og epost, bilder etc? Benyttet meg av den funksjonen nå, og håper at den sletter alt så den blir som ny. Brukte også "Lås"- funksjonen der. Så nå håper jeg at telefonen er ubrukelig.

 

Har ikke prøvd dette, men jeg tipper at den sletter og tilbakestiller den til fabrikkinnstillingene.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ja, da har jeg vært uheldig å mistet min nydelige DHD. Etter bare noen måneder med bruk. Mistet også min vanlige desire for ett halvt år siden :(

 

Men Spørsmålet mitt er som følger: Funker "Slett Telefonen"-funksjonen på HTCsense slik at den sletter absolutt alt på telefonen. Dvs alt av meldinger og epost, bilder etc? Benyttet meg av den funksjonen nå, og håper at den sletter alt så den blir som ny. Brukte også "Lås"- funksjonen der. Så nå håper jeg at telefonen er ubrukelig.

 

Hva tror dere er å forvente av disse funksjonene?

 

 

 

EDIT: Mistet den i sverige, men det skulle vel ikke ha noe å si?

 

Jeg har testet Lås-funksjonen og telefonen ble låst to dager etter at jeg trykket "lås" på htcsense.com!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket noe til Sense-problemene, men sliter med at synken mot Facebook og Google i den innebygde kalenderen er for tiden ikke-eksisterende. Når jeg klikker på en dato på kalenderen får jeg bare opp en blank side, selv om jeg vet det skal være flere ting på der.

Lenke til kommentar

Rico: Det finnes forskjellige klasser. Jo høyere nummer, jo raskere. Det som følger med er klasse 2.

 

Ah, daså. Hmm, men hvor høyt går de klassene til da? Jeg vil helst ha en som er 16GB men vet bare ikke hvilken klasse/type er best blant de som har muligheten til 16GB.

 

Jeg tenkte på en av disse egentlig:

http://www.mytrendyphone.no/shop/sandisk-microsd-kort-13654p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/kingston-micro-sdhc-kort-34370p.html

 

Anbefaler deg å kjøpe minnekort fra Amentio. Stort utvalg, lave priser og rask levering! (Nei, jeg jobber ikke der og kjenner heller ingen som gjør det :p)

 

Siden det er en norsk nettbutikk, slipper du fortolling, noe du risikerer ved bestilling av varer for over 200 NOK fra mytrendyphone.

 

Dette minnekortet har jeg bestilt derfra, og er meget fornøyd:

http://amentio.no/telefoni/Minnekort/Micro_SD/Kingston---microSDHC-Class-4-16GB-SDC4_16GB-2ADP-1139040.aspx

 

Er forsåvidt det samme som du linker til(Kingston, 16 gb, class 4), men billigere, flere adaptere og raskere levering :)

 

Når det gjelder valg av class tror jeg de fleste klarer seg med 2 og 4. Class 10 er vell først og fremst for de som fyller opp og tømmer minnekortet sitt ofte? 16 GB class 10 koster dessuten 3 ganger så mye som 16 GB class 4.

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Noen andre som ikke får opp kartet på htcsense.com? Har nettopp tilbakestilt telefonen til fabrikkinnstillingene, men det virket ikke. Skrev også i den andre tråden om DHD litt mer detaljert.

 

Edit: ""Telefonsporing" er i øyeblikket deaktivert. Av sikkerhetsårsaker må du gå til telefonen for å aktivere denne funksjonen i Innstillinger >> Min Plassering >> Telefonsporing." Dette som kommer opp, selv om jeg har aktivert telefonfinner

Endret av Ewie
Lenke til kommentar

Da har jeg nedgradert fra nyeste oppdatering, rootet, oppdatert radio, og lagt inn custom rom. Må bare si at det var en enkel prosess, viss du bruker noen timer på å lese deg opp først. Mobilen virker nå smertefritt uten bugs og "lag" i motsetningen til hva den gjorde med orginaloppdateringen. Er helt utrolig hvor håpløse HTC er til å lage programvare :p Så mitt tips til alle som sliter er å gjennomføre den samme prosessen, du blir uten tvil fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...