Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Hvilket backup-program bruker dere for å ta backup av alle programmer dere har lastet ned.

 

Jeg har lastet inn noen programmer som oppdaterer og lagrer database på tlf med info fra meg. Om jeg skal legge inn ny versjon av f.eks operativsystemet vil vel alt dette bli slettet. finnes det backup-programmer som f.eks nokia ovi? Hvor man lagrer ALT på pc'n ved bruk av datakabel ?

 

Jeg brukte MyBackup når jeg skulle nedgradere fra 1.72. Du kan enten laste ned gratisversjonen (Virker i 30 dager og kan bare lagre backup på SD-kortet) eller betale 5$ tror jeg det var så kan du lagre online også. Jeg brukte gratisversjonen og lagret alt på SD-kortet og det funket ihvertfall bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noen "bugs" med at skjermen slår seg av periodevis når jeg er i samtale med noen, for så å slå seg på igjen, intet annet skjer, og at når jeg justerer volumet når jeg hører på musikk, så vibrerer telefonen plutselig, og helt tilfeldig. Noen som har opplevd noe lignende? Er det noe man kan kreve noe form for kompensasjon for da den ikke virker skikkelig? :p

 

Eller noe sted man kan rapportere det, og i så fall til hvem? Til HTC eller androidskaperne?

Lenke til kommentar

Jeg har noen "bugs" med at skjermen slår seg av periodevis når jeg er i samtale med noen, for så å slå seg på igjen, intet annet skjer, og at når jeg justerer volumet når jeg hører på musikk, så vibrerer telefonen plutselig, og helt tilfeldig. Noen som har opplevd noe lignende? Er det noe man kan kreve noe form for kompensasjon for da den ikke virker skikkelig? :p

 

Eller noe sted man kan rapportere det, og i så fall til hvem? Til HTC eller androidskaperne?

øøh...det er jo lyssensoren som gjør at skjermen slåes av - og den skal fungere sånn. Dvs, når du tar tlf til øret skal skjermen slåes av for å spare strøm. Tar du den vekk igjen, kommer skjermen på igjen.

 

det med volumjusteringen har kanskje noe med profilvelging å gjøre? hos meg velger den profil som lydløs, vibrering når jeg bruker volumknappen (ved vibrering vibrerer tlf) - så det ser ut til at du har en god funksjonabel tlf, men du kan sikkert kontakte de for å se om du kan få en som er buggete :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har noen "bugs" med at skjermen slår seg av periodevis når jeg er i samtale med noen, for så å slå seg på igjen, intet annet skjer, og at når jeg justerer volumet når jeg hører på musikk, så vibrerer telefonen plutselig, og helt tilfeldig. Noen som har opplevd noe lignende? Er det noe man kan kreve noe form for kompensasjon for da den ikke virker skikkelig? :p

 

Eller noe sted man kan rapportere det, og i så fall til hvem? Til HTC eller androidskaperne?

øøh...det er jo lyssensoren som gjør at skjermen slåes av - og den skal fungere sånn. Dvs, når du tar tlf til øret skal skjermen slåes av for å spare strøm hindre at man trykker på skjermen med kinnet. Tar du den vekk igjen, kommer skjermen på igjen.

 

fixed ;)

Lenke til kommentar

Her om dagen skulle jeg rine en kollega, og havnet hos noen helt andre. Hvordan kan man rote til noe så enkelt som ringing? Litt frustrerende.

Og i blant fungerer ikke den nederste raden med snarveier over docken på startskjermen min.

Begge deler har skjedd i det siste, og er irritasjonsmomenter jeg fint kunne vært foruten.

 

Har lest at det er flere som trykker feil når man skal ringe til noen, meg inkludert. Hvis det er tilfellet så kan du prøve denne fine appen:

 

Call Confirm

 

Liker ikke alt det tullet med htcsense. Håper det blir fikset snart. Kjempefornøyd med mob so far, forrige var en w995. Ganske stor overgang.

 

Noen som kan anbefale et godt navigation prog. Mange å velge mellom Sygic, Navigon, rote 66, CoPilot, NDrive, igo. Leste et sted at TomTom muligens kommer med på lista også. Koster det noe å bruke et sånt program hvis du allerede har kartene på sd kortet?

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale et godt navigation prog. Mange å velge mellom Sygic, Navigon, rote 66, CoPilot, NDrive, igo. Leste et sted at TomTom muligens kommer med på lista også. Koster det noe å bruke et sånt program hvis du allerede har kartene på sd kortet?

 

Nei, det er gratis. Men GPSen bruker et par KB hver gang den skal søke deg opp, siden den bruker triagulering ved å bruke mobilmaster i området rundt deg, slik at den kan finne deg raskere.

Lenke til kommentar

Her om dagen skulle jeg rine en kollega, og havnet hos noen helt andre. Hvordan kan man rote til noe så enkelt som ringing? Litt frustrerende.

Og i blant fungerer ikke den nederste raden med snarveier over docken på startskjermen min.

Begge deler har skjedd i det siste, og er irritasjonsmomenter jeg fint kunne vært foruten.

 

Har lest at det er flere som trykker feil når man skal ringe til noen, meg inkludert. Hvis det er tilfellet så kan du prøve denne fine appen:

 

Call Confirm

 

Liker ikke alt det tullet med htcsense. Håper det blir fikset snart. Kjempefornøyd med mob so far, forrige var en w995. Ganske stor overgang.

 

Noen som kan anbefale et godt navigation prog. Mange å velge mellom Sygic, Navigon, rote 66, CoPilot, NDrive, igo. Leste et sted at TomTom muligens kommer med på lista også. Koster det noe å bruke et sånt program hvis du allerede har kartene på sd kortet?

 

Det kan være at når du har importert nr fra simkort eller facebook etc og de begynner på +47 så kutter den ut plussen, og da får du et nummer som begynner på 47, og så kutter den ut de to siste tallene i nummeret. Dette skjedde med meg, så jeg ringte randoms selv om navnet og bildet til personen stod oppe :p

Lenke til kommentar

 

Noen som kan anbefale et godt navigation prog. Mange å velge mellom Sygic, Navigon, rote 66, CoPilot, NDrive, igo. Leste et sted at TomTom muligens kommer med på lista også. Koster det noe å bruke et sånt program hvis du allerede har kartene på sd kortet?

Du kan jo sjekke litt i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1289498

 

Er noen småerfaringer der...

Lenke til kommentar

Hei, jeg har nylig fått meg HTC Desire HD og må si jeg elsker den hit til selv om batteri-kvaliteten gjerne kunne ha vært mye bedre! Men denne emne her henvender jeg til en spørsmål angående minnekort for HTC Desire HD. Den som med følgte var 8GB SD Micro, jeg har gått inn på selve minnekortet og sett hvor mye ledig plass jeg har på den og der er det kun litt over 5GB som jeg vet jeg klarer å fylle opp meget raskt. Derfor lurte jeg på om noen vet hvilke andre typer SD Micro minnekort jeg kan kjøpe som har større lagringskapasitet til HTC Desire HD. Jeg vet det finnes en SD Micro på både 16GB og 32GB, det jeg lurte på her da var at vil det føre til at mobilen vil bli treig hvis jeg kjøper en minnekort som har større lagringskapasitet enn den som med følgte mobilen og i såfall til hvilken grad påvirker det?

 

PS: Hvilken SD Micro er anbefalt?

Lenke til kommentar

HEi

 

Har en desire hd, men har ett problem med kontaktene fra facebook... når man legger inn mobilnr på facebook, kommer det opp at man skal velge landskode, som er +47 her, men når kontakene kommer inn på mobilen, så blir + (eks: +4798765432)borte og alle nr starter på 47 (eks.: 4798765432)... noen som har funnet en løsning på dette???

 

hvis det er tatt opp før i tråden, så ikke skyt meg... gadd bare ikke lese gjennom 84 sider her og 166 sider på andre tråden...

 

håper noen her har ett svar.. kjett å måtte byne å huske mobilnr igjen, for at tlf det ligge 47 forran alle nr og ikke +47...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...