Gå til innhold

Politisk kompass, hvor ligger du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem her har forandret partiaffilitet siden det rundt DLD har skjedd?

Jeg lente mot høyre før, men lener nå mot FRP. De rare tingene de mener vil uansett ikke bli vedtatt, i motsettning til angrep på personværnet fra AP + H.

 

Med ca +2, -7 koordinater er DLD inkompatibelt med mitt ståsted, og de fleste sentrums eller venstre partier har enten for høy y koordinat eller fokuserer for mye på usaklige emner IMO.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Your political compass:

Economic Left/Right: -7.00

Social Libertarian/Authoritarian: -6.26

 

Hmmm.. og da valgte jeg sjeldent "Strongly agree/disagree".

Mulig jeg kanskje er en radikal anarkiskt egentlig.

:)

post-40756-0-55421200-1299792477_thumb.png

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Your political compass:

Economic Left/Right: -7.00

Social Libertarian/Authoritarian: -6.26

 

Hmmm.. og da valgte jeg sjeldent "Strongly agree/disagree".

Mulig jeg kanksje er en radikal anarkiskt egentlig.

:)

I denne testen så er economic left kommunisme. Jeg tror de fleste anarkister ville endet opp i lave høyre hjørne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Your political compass:

Economic Left/Right: -7.00

Social Libertarian/Authoritarian: -6.26

 

Hmmm.. og da valgte jeg sjeldent "Strongly agree/disagree".

Mulig jeg kanskje er en radikal anarkiskt egentlig.

:)

I denne testen så er economic left kommunisme. Jeg tror de fleste anarkister ville endet opp i lave høyre hjørne.

Nå må du ikke forveksle eventuelle politiske sympatier med fakta.

:)

Definisjon på anarkist

Lenke til kommentar

Your political compass:

Economic Left/Right: -7.00

Social Libertarian/Authoritarian: -6.26

 

Hmmm.. og da valgte jeg sjeldent "Strongly agree/disagree".

Mulig jeg kanskje er en radikal anarkiskt egentlig.

:)

I denne testen så er economic left kommunisme. Jeg tror de fleste anarkister ville endet opp i lave høyre hjørne.

Nå må du ikke forveksle eventuelle politiske sympatier med fakta.

:)

Definisjon på anarkist

Jau, jeg kommenterte bare på den økonomiske delen.

Lenke til kommentar

Economic Left/Right: -2.62

Social Libertarian/Authoritarian: 2.36

 

Det er ingen partier som er på stortinget jeg liker. De er like falske alle sammen, pluss at de bruker opp skattepengene våre på firmafester og utenlandsturer. Jeg ble litt overrasket over at jeg havnet mot venstre, men det var interessant. Er det en økonomisk modell som virkelig hadde suksess, var det Nasjonal Sosialismen. 6 millioner arbeidsplasser ble skapt på to år var det vel og folket fikk god velferd og valutaen var inflasjonsfri. Skummelt for de internasjonale bankerne det der. Tenk om det spredde seg og folk sluttet med den spekulative økonomiske modellen som bare gir gevinster for bankerne.

post-231722-0-24181100-1300497194_thumb.png

Endret av nico69
Lenke til kommentar

Hvem her har forandret partiaffilitet siden det rundt DLD har skjedd?

Jeg lente mot høyre før, men lener nå mot FRP. De rare tingene de mener vil uansett ikke bli vedtatt, i motsettning til angrep på personværnet fra AP + H.

Ikke jeg. Jeg står fortsatt mellom MDG og Venstre, og ville heller stemt Rødt før jeg stemte FrP.

Lenke til kommentar

Economic Left/Right: -2.62

Social Libertarian/Authoritarian: 2.36

Jeg ble litt overrasket over at jeg havnet mot venstre, men det var interessant. Er det en økonomisk modell som virkelig hadde suksess, var det Nasjonal Sosialismen.

 

Ikke så rart at du havnet opp mot venstre da.

 

Tror du hører hjemme hos Rødt.

 

Nei hører nok ikke hjemme hos rødt, da jeg er nasjonalistisk av meg og Rødt springer utifra kommunismen som er det motsatte av nasjonal sosialismen, der de intelligente blir drept og de dumme massene får overleve.

 

Andre økonomiske modeller som har vært supre, er den amerikanske modellen fra The Founding Fathers opp til Federal Reserve. Da var dollar bundet opp med gull og hadde null inflasjon. Folk hadde frihet, skattene var lave, og svært mange oppfinnelser som for eksempel bilen kom på banen.

Endret av nico69
Lenke til kommentar

Ikke så rart at du havnet opp mot venstre da.

 

Tror du hører hjemme hos Rødt.

 

Nei hører nok ikke hjemme hos rødt, da jeg er nasjonalistisk av meg og Rødt springer utifra kommunismen som er det motsatte av nasjonal sosialismen, der de intelligente blir drept og de dumme massene får overleve.

 

Andre økonomiske modeller som har vært supre, er den amerikanske modellen fra The Founding Fathers opp til Federal Reserve. Da var dollar bundet opp med gull og hadde null inflasjon. Folk hadde frihet, skattene var lave, og svært mange oppfinnelser som for eksempel bilen kom på banen.

 

Desverre, nasjonalsosialismen har sitt utspring i Kammunismen (Mussolini var i Kommunistpartiet før han startet sitt eget utbryterparti og Hitler tok klart inn det meste av økonomiske ideene sine derifra) og den store forskjellen er som du sier nasjonalismen (og rasismen), men å si at dette er det motsatte er vel som å si at Høyre er det motsatte av AP siden de konkurrerer om støtte blandt folk selv om deres politiske syn er praktisk talt identiske.

 

Bekreftelse på at folk fra Rødt identifiserer seg med nasjonalsosialistisk politikk:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1279392

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Ikke så rart at du havnet opp mot venstre da.

 

Tror du hører hjemme hos Rødt.

 

Nei hører nok ikke hjemme hos rødt, da jeg er nasjonalistisk av meg og Rødt springer utifra kommunismen som er det motsatte av nasjonal sosialismen, der de intelligente blir drept og de dumme massene får overleve.

 

Andre økonomiske modeller som har vært supre, er den amerikanske modellen fra The Founding Fathers opp til Federal Reserve. Da var dollar bundet opp med gull og hadde null inflasjon. Folk hadde frihet, skattene var lave, og svært mange oppfinnelser som for eksempel bilen kom på banen.

 

Desverre, nasjonalsosialismen har sitt utspring i Kammunismen (Mussolini var i Kommunistpartiet før han startet sitt eget utbryterparti og Hitler tok klart inn det meste av økonomiske ideene sine derifra) og den store forskjellen er som du sier nasjonalismen (og rasismen), men å si at dette er det motsatte er vel som å si at Høyre er det motsatte av AP siden de konkurrerer om støtte blandt folk selv om deres politiske syn er praktisk talt identiske.

 

Bekreftelse på at folk fra Rødt identifiserer seg med nasjonalsosialistisk politikk:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1279392

 

Rødt ønsker masse innvandring og er i mot Norge for de innfødte, så nei, Rødt er ikke nasjonal sosialistisk.

Lenke til kommentar

Rødt ønsker masse innvandring og er i mot Norge for de innfødte, så nei, Rødt er ikke nasjonal sosialistisk.

 

En mer korrekt beskrivelse er vel globalistiske sosialister, i og med at de har såpass mye imot konseptet om nasjonalstaten og suverenitet og tenker i globale rammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...