Gå til innhold

Politisk kompass, hvor ligger du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man hadde lagt til en tredje akse med rasjonal/irrasjonal kunne det blitt morro, og veldig mye mer beskrivende. En del av spørsmålene, som jeg har nevnt tidligere, kunne gitt noe grunnlag for det i alle fall. Jeg vil tro jeg hadde havnet rundt 8 mot rasjonell.

 

Jeg har en mistanke om at mange (ikke alle) som beveger seg ut mot kantene (9-10) uansett rettning er ganske irrasjonale, og at en del som befinner seg i sentrum (0-2) er lite reflekterte. Dette er bare en ustøttet generell observasjon av en del personer, og kan godt hende blir bevist feil om det blir gjort en god undersøkelse.

Lenke til kommentar

Om man hadde lagt til en tredje akse med rasjonal/irrasjonal kunne det blitt morro, og veldig mye mer beskrivende. En del av spørsmålene, som jeg har nevnt tidligere, kunne gitt noe grunnlag for det i alle fall. Jeg vil tro jeg hadde havnet rundt 8 mot rasjonell.

 

Jeg har en mistanke om at mange (ikke alle) som beveger seg ut mot kantene (9-10) uansett rettning er ganske irrasjonale, og at en del som befinner seg i sentrum (0-2) er lite reflekterte. Dette er bare en ustøttet generell observasjon av en del personer, og kan godt hende blir bevist feil om det blir gjort en god undersøkelse.

Irrasjonalitet er ikke noe som kan måles, og da kan man heller ikke lage en skala for irrasjonalitet. Hva som er riktig for meg, trenger ikke å være riktig for deg.

Lenke til kommentar

Om man hadde lagt til en tredje akse med rasjonal/irrasjonal kunne det blitt morro, og veldig mye mer beskrivende.

 

Det ville holdt med en akse. Hva man mener om homofili har jo ingenting med politikk å gjøre.

 

Irrasjonalitet er ikke noe som kan måles, og da kan man heller ikke lage en skala for irrasjonalitet. Hva som er riktig for meg, trenger ikke å være riktig for deg.

 

Så du mener at 1+1 kan være 3 for deg og 2 for meg?

Lenke til kommentar

Hva man mener om homofili har jo ingenting med politikk å gjøre.

Helt enig, men desverre har det seg slik at ikke alle politikere er enige, og da kan det bli relevant. Se f.eks. i USA der de har hatt masse politikk rundt homofilt ekteskap. Selv ser jeg på dette som en ikke-sak. Staten har ingen ting med å bestemme over slikt.

Jeg mener derimot at om organisasjonen som heter kirken nekter å gifte homofile par har de full rett til det, selv om jeg vil være uenig i valget deres. Det vil bare forskynde deres utgang fra samfunnet.

Så lenge vi har en statskirke, og ikke har noe skille mellom stat og relgion kan det potensielt være en sak og et problem.

Lenke til kommentar

Så du mener at 1+1 kan være 3 for deg og 2 for meg?

 

Herregud, hvis du bare skal poste dritt som dette skjønner jeg ikke at du i det hele tatt tok deg bryet å registrere deg.

 

Jeg kan synes at homofile skal ha lov til å gifte seg, andre kan ha motsatt syn. Politikk er ikke matte, slutt å oppfør deg som en treåring.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...