Gå til innhold

Hvor mye tar du i knebøy?


franky12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vet sånn ca hva maksen (trenger ikke være 1RM, men f.eks 4-5RM) er, hvordan legger du i såfall opp treningen din?

 

Når man har trent en stund, så vet man vel ca hvor mye man klarer å løfte på antall reps og sett.

Verste som skjer er an første settet i et nytt program vil være en smule for tungt eller for lett, men det skal uansett ofte noe justeringer til i starten av et program.

 

Jeg siktet forresten til 1RM, kanskje dårlig formulert av meg. Vet nok hva min 4-5RM ligger på ;)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vet sånn ca hva maksen (trenger ikke være 1RM, men f.eks 4-5RM) er, hvordan legger du i såfall opp treningen din?

Startet fra scratch i januar (tom olympiastang i alle øvelser), med lineær progresjon. 2,5kg hver treningsøkt. Fortsetter slit til jeg stagnerer.

 

Ja, må også starte på scratch. Knakk leggen, og får vel ikke begynne skikkelig trening før i august. Men skal tilbake på hundretallet i 5x5.

Lenke til kommentar

Kjører 5x5 ~ 65 kg igår, har aldri maxet, men tror jeg stagnerer på neste økt (67,5).

Kjørte 65 kg på fredag og missa siste rep i siste sett (5, 5, 5, 5, 4) også var det helligdag på mandag så "fikk ikke" trent.

(Trener på jobb med 1,5 t reisevei bare 1 vei, da gadd jeg ikke). Kjørte da 65 kg igjen igår og klarte nå siste rep :D

Lenke til kommentar

*snip*

Jeg klarte økningen på fredag :D 67,5 kg - 5x5

 

Edit: Ett lite spm uten å måtte lage en tråd om dette.

Hvordan bør oppvarming settet være når man kjører 5x5? Frem til nå har jeg kjørt: Eksempel på 60kg

5 reps - stang (20)

5 reps - 30

5 reps - 40

5 reps - 50

også tatt 60 5x5

Men når jeg skal løfte 2,5 - 7,5, blir det litt "vanskligere" å regne. Bør man bruke % av worksettet istedet, isåfall hvor mye? :)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...