Gå til innhold

Hvor mye tar du i knebøy?


franky12

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk, så jeg øker stadig. Da jeg startet med styrkeløft for en måned siden trente jeg 5x5 med 30kg. Forrige trening var det 5x5 med 50kg. Skriver ett nytt innlegg om en måned for å se hva jeg løfter da :).

 

Nå er det gått nokså nøyaktig en måned og dommen er følgende:

 

11. August 2011: 5 x 50kg knebøy

9. September 2011 (i dag): 5 x 70kg knebøy

 

Har med andre ord hatt en økning på 20kg i løpet av en måned. Er nokså fornøyd med det :). Jeg kommer til å poste igjen om en måned, målet til da er 5 x 80kg og da kommer jeg nok til å slenge opp en video.

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1RM i fjor høst var 135kg

 

Med supersquats bøyer jeg nå 65kg :p

Likte første treff når jeg søkte på super squats:

http://www.ironworkout.com/20_rep_squat.htm

 

Såvidt jeg kan se på bildet så har han knærne langt foran tærne, noe man vel ikke skal gjøre, for å unngå kneskader?

 

Så lenge knærne ikke går så langt frem at vekten skifter til tærne, skal det gå greit. Tom Platz på bildet ble kalt "quadzilla" pga. noen særs velutviklede bein, regner med han har kontroll på knebøyen sin :)

Lenke til kommentar

1RM i fjor høst var 135kg

 

Med supersquats bøyer jeg nå 65kg :p

Likte første treff når jeg søkte på super squats:

http://www.ironworkout.com/20_rep_squat.htm

 

Såvidt jeg kan se på bildet så har han knærne langt foran tærne, noe man vel ikke skal gjøre, for å unngå kneskader?

 

Så lenge knærne ikke går så langt frem at vekten skifter til tærne, skal det gå greit. Tom Platz på bildet ble kalt "quadzilla" pga. noen særs velutviklede bein, regner med han har kontroll på knebøyen sin :)

 

Han hadde hvertfall kontroll på dybden ! :-) Her fikk jeg lastet opp bildet fra Starting Strength boka til M. Rippetoe og Lon Kilgore som viser korrekt dybde...(og også de famøse kvart-, halv- og 'parallell'-bøy)

 

Link

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...