Gå til innhold

Hvor mye tar du i knebøy?


franky12

Anbefalte innlegg

1-2 kilo, neida :ph34r:

Tipper rundt 100-130kg da jeg er kraftig :)

 

1.82 cm, 117 kg, har nesten større rygg en mage jo :!:

 

Hæææ, den skjønte jeg ikke. På den måten du skriver så virker det som om du aldri har tatt en knebøy, men siden du er stor og kraftig så går du ut i fra at du tar 100-130 kilo :innocent: ??

 

Ja da så :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så mange kvart- og halvbøyere der ute at det er nesten til å grine av....hvertfall 90% av de som trener på senteret jeg er mesteparten av tiden er ikke dypere enn 20-25cm fra utgangsposisjon. Vitsen ? Tjaaa...si det ! har fått skikkelig sansen for knebøy de siste 2 åra og utført riktig er det uten tvil en av de beste øvelsene man kan ta. Hører jo ofte den 90 grader uttalelsen...men 90 grader i forhold til hva ? Som nevnt tidligere, hoftekula under toppen av kneet er det som gjelder. Kan ikke pårope seg 150 i bøy når det så vidt er bevegelse i kneleddet ! :-) Har selv 155 kg, men jobber fortsatt med teknikk og har meldt meg inn i vektløfterklubb, så det skal gå framover hvertfall ! Frontbøy er jo også en annen høydare, litt mer slitsomt for kjernemuskelatur (mage, nedre rygg) og pusten, men den river også bra i beina !

Lenke til kommentar

Står jo godt forklart med tanke på dybde tidligere i tråden...

 

Hvis det er kommentaren min du henviser til så vet man ingen ting om hvor dypt han går selv om det står at man bør gå dypt i tidligere tråder.

 

jada, klar over det :-) er nok mange som slenger ut et tall som hadde vært vesentlig lavere ved riktig dybde tipper jeg ;-)

Lenke til kommentar

Står jo godt forklart med tanke på dybde tidligere i tråden...

 

Hvis det er kommentaren min du henviser til så vet man ingen ting om hvor dypt han går selv om det står at man bør gå dypt i tidligere tråder.

 

jada, klar over det :-) er nok mange som slenger ut et tall som hadde vært vesentlig lavere ved riktig dybde tipper jeg ;-)

 

Det kan jeg GARANTERE deg!

Lenke til kommentar

Kan vel legge inn at knebøyen var godkjent av en kompis og ikke styrkeløft dommer eller lignende. Men han påsto selv den var godkjent. Jeg begynte vel og trene i 9'ende, går i 1ste på vidregående nå.

 

Men dybden har så absolutt mye og si. Jeg har begynt og trene knebøy på en kasse som bare er 20-30cm høyt, så toucher nesten bakken med rumpen, da er 120-130kg veldig tungt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere henger dere for mye i dybde og små bagateller..

Jeg syns personlig at jo dypere man går, jo lettere blir det for beina får litt "avlasting" helt nede. Går man litt høyere opp, så er de under belastning hele tiden og man får ikke den eksplosive og sprett-følelsen som gjør at løftene føles lettere.

Lenke til kommentar

Dere henger dere for mye i dybde og små bagateller..

Jeg syns personlig at jo dypere man går, jo lettere blir det for beina får litt "avlasting" helt nede. Går man litt høyere opp, så er de under belastning hele tiden og man får ikke den eksplosive og sprett-følelsen som gjør at løftene føles lettere.

 

Vel, da trener du heller ikke setemuskelen, og et par andre muskler, med rare navn. Du vil også ødelegge knærne dine etterhvert.

Det er hundrvis av grunner til at du skal ha hoftene paralelt med knærne eller lavere.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Dere henger dere for mye i dybde og små bagateller..

Jeg syns personlig at jo dypere man går, jo lettere blir det for beina får litt "avlasting" helt nede. Går man litt høyere opp, så er de under belastning hele tiden og man får ikke den eksplosive og sprett-følelsen som gjør at løftene føles lettere.

 

Det er dog tyngre å komme seg opp igjen jo dypere du går ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...