Gå til innhold

Hvor mye tar du i knebøy?


franky12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å komme ned i 90 grader bare med stanga engang. Har skade i lysken, så adduktor-musklene er sykt stramme.

 

Hva slags skade har du i lyskene?

Har du stramme adduktore er det bare å tøye i vei så skal du se at du kommer dypere. Finnes ingen unnskyldning for å ikke ta skikkelig bøy ;)

Lenke til kommentar

Ser det er mange som poster ut diverse tall, hvorfor ikke bare filme løftet? Ikke for å være kritisk, men etter all den tiden jeg har tilbrakt på et treningssenter har jeg sett alt mellom himmel og jord, og det er skuffende hvor mange som skryter av kvartbøyen sin.

 

Enig. Sannsynligheten for at det er masse kvart og halvbøy rekorder ser jeg på som rimelig høy etter hva jeg ser godt over 80 % av hvordan folk løfter på de to sentra jeg trener. Skal få ordnet et bilde fra starting strength boka til M. Rippetoe som viser forskjellen veldig bra!

Lenke til kommentar

Greit nok at det sikkert er endel kvartbøy og tvilsomme tall her, men tviler på at det er mange som føler de har nok å bevise for diskusjon.no til at de gidder å filme bøyen sin av den grunn :p

 

 

For å være unntaket som bekrefter regelen: Min teknikksjekk på 60 heftige kilo fra februar!

 

http://www.youtube.com/watch?v=lp3JK5dAkpk

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må trene på noen spesielle sentre, for de plassene jeg har vært det siste året har det vært veldig mye bra knebøy, og lite kvartbøy og lignende.

 

Da trener du nok på et senter som er et av unntakene! :)

 

Det de som kvart- og halvbøyer ikke forstår er at det går veldig utover knærne i forhold til en korrekt utført dyp bøy. Anbefaler alle å sjekke ut Starting strength av mark rippetoe eller det andy bolton har utgitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ser det er mange som poster ut diverse tall, hvorfor ikke bare filme løftet? Ikke for å være kritisk, men etter all den tiden jeg har tilbrakt på et treningssenter har jeg sett alt mellom himmel og jord, og det er skuffende hvor mange som skryter av kvartbøyen sin.

Greit initiativ, selv om det kanskje ikke er alle som er like ivrig på filmingen som jeg er :p hehe

 

http://www.youtube.com/watch?v=lxh5CcyWVDo

 

100 kgs løftet er 2.løftet i videoen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

For å være unntaket som bekrefter regelen: Min teknikksjekk på 60 heftige kilo fra februar!

Frem med albuer, litt mer ut med knærne og ikke overkompenser med hoften på toppen, så er det en riktig så vakker bøy :)

Lenke til kommentar

For å være unntaket som bekrefter regelen: Min teknikksjekk på 60 heftige kilo fra februar!

Frem med albuer, litt mer ut med knærne og ikke overkompenser med hoften på toppen, så er det en riktig så vakker bøy :)

-frem- med albuer? :dontgetit: forklar gjerne :)

 

Og mener du jeg går for lengt frem med hofta på noen repetisjoner etter den aller første?

 

Gøy med pirk, selv om dette snart er et år gammelt :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Gratulerer!

 

Kan jeg bruke løftebelte og fremdeles regne løftene mine som raw? Har blitt vant til å alltid bruke belte nå, for ryggen sin skyld :).

 

 

Er raw så lenge du ikke bruker løftedrakt mener jeg. Kan diskuteres om surringer på knærne teller som utstyr eller ikke, men vil nok personlig sette grense på drakt vs. ikke drakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...