Gå til innhold

Slik ser Radeon HD 6800-serien ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare én strømkontakt på 6850? Blir ikke det litt lite?

 

Tenker, siden Nvidias 460GTX har to, og det er vel lite realistisk at det yter så mye bedre per watt?

 

Nå har vel Nvidia brukt mere strøm enn AMD for å oppnå lik ytelse i noen generasjoner.

Så det er ikke så farlig.

 

Det er vel også åpnet for mere strøm via PCI-E porten på PCI-E 2.0 versjonene. Men det hjelper vel ikke de som sitter på eldre hovedkort.

 

Men det er veldig mye strøm som kan leveres i en 6-pins kontakt.

Lenke til kommentar

Hvis HD 6870 koster under 2000 kroner og yter i nærheten av like bra som HD 5870, kan det bli et veldig bra kjøp. Jeg må si meg enig med andre i at det er forvirrende hvis HD 5870 yter bedre enn HD 6870.

 

Bare en liten kommentar til noen av postene på side 2: det heter ikke mid end, det heter mid field, eller mellomsjiktet på norsk. High end og low end er i hver sin ende av skalaen, derfor suffiksen end. I midtsjiktet er det ikke noen ende. Jeg virker sikkert pirkete, men jeg får ondt inni meg nåt jeg leser "mid end".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt mitt 4870x2 på 7-8 månder nå, og er dritt lei det passivt kjølte 4350 jeg har i nå, så tror jeg vil gå for den laveste W versjonen av de som kommer nå, eller den første som har en god kjøleløsning (ikke radial bråket ffs).

 

 

Har selv et 4870x2 kort. Skal ikke mye til for å få et bedre raskere kort med dx11 støtte (går jeg utifra). Lurt på om jeg skal gå for litt kjappere kort, eller om jeg skal vente på toppkortet 69xx

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Hvis HD 6870 koster under 2000 kroner og yter i nærheten av like bra som HD 5870, kan det bli et veldig bra kjøp. Jeg må si meg enig med andre i at det er forvirrende hvis HD 5870 yter bedre enn HD 6870.

 

Bare en liten kommentar til noen av postene på side 2: det heter ikke mid end, det heter mid field, eller mellomsjiktet på norsk. High end og low end er i hver sin ende av skalaen, derfor suffiksen end. I midtsjiktet er det ikke noen ende. Jeg virker sikkert pirkete, men jeg får ondt inni meg nåt jeg leser "mid end".

hehehe.. det forskjellige ting man skal slite med :!: men beklager skriveleifen... regner med at folk tok poenget likevel :roll:

Lenke til kommentar

Now AMD Cayman XT / PRO GPUs are approaching in November. As you know or may not know, new AMD Radeon HD 6000 series is going to be officially released during next week, making the first step with HD 6870. Since Radeon HD 6850 is based on the PRO while Radeon HD 6870 is based on Barts XT, as well as aiming to replace Radeon HD 5870 and HD 5850.

 

 

 

Firstly, AMD Cayman XT / PRO GPUs cards are the biggest chips that AMD has ever made. It seems the size of the chips are very close to GF100 aka Fermi and the thermals should be in that range. Furthermore, they have two DVI, HDMI and two mini Display Ports as output ports.

 

The AMD Cayman XT will use 6Gbps GDDR5 chips, something that will surely bring a significant performance boost. Meanwhile, Cayman XT will feature one 6-pin and one 8-pin PCI-E connector and will have a TDP of below 300W.

 

Hereby, the AMD Cayman PRO GPU comes with 5Gbps memory, TDP of under 225W and will need two 6-pin PCI-E connectors.

 

By the way, there will be a wonderful Q4 when the AMD Cayman ship, Nvidia will also launch some cards.

 

Og litt mer:

http://www.hexus.net/content/item.php?item=26924

 

Forøvrig så er 6990 dual-chip kortet slik det ser ut nå, 6970 er kortet de skal konkurere med 480 osv.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Kuttet litt ned på postinga mi den siste tida. :)
Er ikke sundt å hoppe 2000 posts på 6 måneder nei. :)

Pøhh, det er jo bare 10 om dagen. :p

 

Det er mye forvirring her, men 58xx segmentet blir nå splittet til 2 segmenter mens 57xx vil forsette å eksistere.

Jepp, antall shadere, klokkehastigheter osv ser ut til å splitte 5800-serien til 6900 og 6800-serien. Det ser ut som 6850 kommer til å ligge rundt 5830-5850 i ytelse. Jeg synes det bare er bra at de ikke forsøker å fylle gamle sko, men legger seg litt over og under. Det gir en fin overlapp i forhold til salg av 5800-serien som gjør at forhandlere slipper å tenke at de brenner inne med gamle varer når de har noen igjen på lager.

 

Men 5750/5770 lever vel ikke så veldig lenge? Den skal vel erstattes av 6670 og 6650 i løpet av 4. kvartal?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...